Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempani ovat rasittavia kyläluutia

Vierailija
11.01.2016 |

Mulla menee hermot vanhempieni kanssa, jotka haluavat tuon tuostakin majoittua mm. meillä (myös muissa sukulaisissa ja tuttavien luona). Meillä ei ole vierashuonetta, mutta heille ei ole mikään ongelma nukkua olohuoneen lattialla ja valvottaa siinä sivussa koko taloa. Miksi aikuiset ihmiset, joilla olisi hyvinkin varaa, eivät osaa majoittua hotelliin? Sama juttu kun meitä vongataan heille jatkuvasti kylään, poikkeuksetta jää nukkumatta niinä öinä kun siellä joutuu majoittumaan. Heillä on uskomattoman huono vuodesohva eikä vaihtoehtoa "patjat lattialla", joka olisi 100 kertaa parempi kuin se järkyttävä vuodesohva. Yhden kerran olen pystynyt kotikaupungissani poismuuttamisen jälkeen majoittumaan hotellissa ja silloinkin siitä kohuttiin ties kuinka pitkään (siskoni häät, jolloin vanhempieni luona oli jo tupa enemmän kuin täysi). Ikää mulla on siis 40+, ei omia lapsia (senkään takia ei siis ole heillä syytä ängetä meille). Harmittaa miehenikin puolesta. Mieheni kanssa emme kumpikaan ole erityisen sukurakkaita emmekä tykkää ollenkaan majoittua toisten nurkissa. Usein olen sanonut vanhemmilleni suoraan, että ei käy. Joskus uskovat, toisinaan eivät.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Usein olen sanonut vanhemmilleni suoraan, että ei käy. Joskus uskovat, toisinaan eivät."

Mitä tämä tarkoittaa. Ei kai niillä omia avaimia teille ole, joten jos sanotte ei käy, niin ette päästä sisälle. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
2/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Usein olen sanonut vanhemmilleni suoraan, että ei käy. Joskus uskovat, toisinaan eivät."

Mitä tämä tarkoittaa. Ei kai niillä omia avaimia teille ole, joten jos sanotte ei käy, niin ette päästä sisälle. Ongelma ratkaistu.

Manipulointia: mutta kun ei me nyt päästä minnekään muualle niin me nyt tullaan teille. Ollaan ihan häiritsemättä teitä jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tilitykseeni vielä sen, että mulla on nuorempi pikkusisko, joka asuu ulkomailla. En ole saanut viettää hänen kanssaan aikaa Suomessa ilman äitiäni sen jälkeen kun hän muutti ulkomailla. Aina kun tulee Suomeen lomalle, äitini hyökkää heti lentokentällä kiinni eikä päästä kuopuksesta irti ennen kuin on paluumatkan aika. Hermot palaa.

Vierailija
4/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään tilitykseeni vielä sen, että mulla on nuorempi pikkusisko, joka asuu ulkomailla. En ole saanut viettää hänen kanssaan aikaa Suomessa ilman äitiäni sen jälkeen kun hän muutti ulkomailla. Aina kun tulee Suomeen lomalle, äitini hyökkää heti lentokentällä kiinni eikä päästä kuopuksesta irti ennen kuin on paluumatkan aika. Hermot palaa.

Älkää kertoko äidille että minä päivänä sisko tulee tänne, sitten kun sisko viettänyt muutaman päivän luonasi niin kerrotte vasta sen jälkeen äidille että "ta-daa, tää tuli tänään yllärikäynnille, mutta palaa valitettavasti kotiin ulkomaille huomenna" :D

Vierailija
5/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manipulointia: mutta kun ei me nyt päästä minnekään muualle niin me nyt tullaan teille. Ollaan ihan häiritsemättä teitä jne. 

Ja kun tähän sanot, että ette osaa olla häiritsemättä, kokemusta on, niin homma on bueno. Eivät tule kun et anna lupaa.

Vierailija
6/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä olet rasittava neljäkymppinen valittaja. Jotenkin on alkanut näkymään juuri tämän ikäluokan ihmisissä, varsinkin naispuolisissa, ääretön itsekkyys ja minä-minä, sekä minä ja mun perhe johon ei sitten kuulukkaan kuin tarkoin valitut tyypit. Vali vali.

Vierailija
7/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sä menet kotikaupunkiisi, niin ilmoitat vain, että majoitut hotellissa, mutta tulet sinä ja sinä päivänä käymään. Jos hotellia ihmetellään, sanot vaan, että mukavampi kaikille, kun saadaan nukkua rauhassa ja en tule häiritsemään teidän rutiineja. Ja et suostu kuuntelemaan mitään vastaväitteitä.

Vanhempien vierailuista on vaikeampi kieltäytyä, sen ymmärrän. Ihan vaan oven avaamatta jättäminen (mitä joku ehdotti) ei ole ihan helppoa. Etkö kuitenkin voisi heillekin ihan suoraan ehdottaa sitä, että tavataan meillä tai mennään ulos syömään ja että toivot heidän majoittuvan hotelliin, jotta teillä on oma rauha, kun asunto on sen verran pieni. Omat toiveet ja ajatukset pitää ja voi sanoa ääneen.

Vierailija
8/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sä menet kotikaupunkiisi, niin ilmoitat vain, että majoitut hotellissa, mutta tulet sinä ja sinä päivänä käymään. Jos hotellia ihmetellään, sanot vaan, että mukavampi kaikille, kun saadaan nukkua rauhassa ja en tule häiritsemään teidän rutiineja. Ja et suostu kuuntelemaan mitään vastaväitteitä.

Vanhempien vierailuista on vaikeampi kieltäytyä, sen ymmärrän. Ihan vaan oven avaamatta jättäminen (mitä joku ehdotti) ei ole ihan helppoa. Etkö kuitenkin voisi heillekin ihan suoraan ehdottaa sitä, että tavataan meillä tai mennään ulos syömään ja että toivot heidän majoittuvan hotelliin, jotta teillä on oma rauha, kun asunto on sen verran pieni. Omat toiveet ja ajatukset pitää ja voi sanoa ääneen.

Tässä on joku perusteellisempi luonne-ero, he eivät halua hotelliin, he haluavat olla koko ajan muiden ihmisten seurassa. Me taas haluamme olla omassa rauhassa.

Ihan samoin mutsi kutsuu itsensä muiden sukulaisten luokse kylään, ei sentään yleensä kehtaa yöksi tunkea kuin omille lapsilleen.

Vierailija
9/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää kertoko äidille että minä päivänä sisko tulee tänne, sitten kun sisko viettänyt muutaman päivän luonasi niin kerrotte vasta sen jälkeen äidille että "ta-daa, tää tuli tänään yllärikäynnille, mutta palaa valitettavasti kotiin ulkomaille huomenna" :D

Systeri asuu yli 24h lentomatkan päässä, joten ihan yllärivierailut on hankala toteuttaa.

Vierailija
10/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Systeri asuu yli 24h lentomatkan päässä, joten ihan yllärivierailut on hankala toteuttaa.

Ja koska en ole itsekäs 40v valittaja (kuten joku väitti), mulla ei todellakaan ole sydäntä huomauttaa äidilleni tästä, koska ihan varmasti hän vetäisisi sen "sitten kun minua ei enää ole" -kortin... Tiedän, ehkä jo 20 vuoden päästä saan joskus nähdä systeriäni ilman äidin läsnäoloa.  

Vierailija
11/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikatkaa jo napanuora poikki aikuiset lapset!

Vierailija
12/12 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikatkaa jo napanuora poikki aikuiset lapset!

Tässä tapauksessa kyllä pitäisi äidin leikata se napanuora poikki! 

Että mä kadehdin ystäviäni, joiden vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla. Ei ole tarvinnut sietää yökyläilyjä puolin eikä toisin sen jälkeen kun ovat omilleen muuttaneet. Mun äiti kävi yöpymässä jopa mun opiskelija-asunnossa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi