Poika tuli eilen armeijasta maitojunalla kotiin - suuri häpeä koko perheelle
Hän on meidän ainut lapsemme ja varsinkin mieheni on kuin maansa myynyt, kun hänen pojastaan kasvoi tuollainen vellihousu.. Rakastan häntä mutta totta se on.. Millainen mies se sellainen on kuka ei armeijaa suorita, isänmään petturi?:(
Emme ole kertoneet vielä sukulaisille, vaikka he ovat kovasti kyselleet, että mites sillä pojalla menee siellä armeijassa. Totuuden kertominen olisi liian suuri häpeä koko perheellemme . Aiomme pitää kulisseja yllä, vaikka millä hinnalla.
Kommentit (456)
Jokainen ihminen on yksilö ja omaa lasta täytyy rakastaa sellaisena kuin hän on. Kaikki eivät sovi sotimaan.
Ei tämä ole häpeän asia, jos puhut asiasta muille ymmärtäväisesti kuin aikuinen.
Minun poikani halusi välttämättä armeijaan, vaikka itse olisin halunnut hänet siviilipalvelukseen. Kunnioitan hänen päätöstään, mutta toivon, ettei Suomi enää koskaan joudu sotimaan. Isäni haavoittui sodassa ja sanoi, ettei hän halua kenenkään enää kokevan sodan kauhuja. Sota on ihan eri tason kärsimystä, kuin armeijan koulutus. Jos joku armeijaa ei kestä, vielä vähemmän hän kestäisi sodan kauhuja.
Kunnioitan isääni, joka taisteli meidän itsenäisyyden puolesta kahdessa sodassa ja menetti siinä parhaimmat nuoruusvuotensa. Silti en halua enää kenenkään nuoren miehen joutuvan sotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin puolella armeijan keskeyttävistä on jokin psyykkinen syy siihen. Monesti laitetaan diagnoosiksi äkillinen stressireaktio ja lähetetään siviiliin jatkohoitoon. Sukulaisille on armeijassa puhjennut masennus, paniikkihäiriö ja yhdelle tuli jopa paranoidinen skitsofrenia. Että sellainen järjestelmä tämä Suomen puolustusvoimat. :)
Kyllä nuo sairaudet olisi ilman armeijaakin puhjenneet. Nyt armeijassa on nyt erityisen raskasta, kun ollaan kuukausi putkeen metsässä ja kasarmilla, eikä pääse lomille, kuin kerran kuussa. Poikani kaveri juuri joutui keskeyttämään, koska tuli paniikkihäiriö. Olemme kyllä tosi surullisia hänen puolestaan, koska hän oli tosi motivoitunut armeijasta. Haaveili siitä jopa ammattia.
Siis väitätkö tosissaan, että ympäristöllä ei ole mitään vaikutusta mt-ongelmien ja mielisairauksien puhkeamiseen?
eri
Vierailija kirjoitti:
Mikä aiheutti vellit housuun, oliko liikaa pakkasta vai liian vähän aikaa somettaa?
Takaisin vaan äidin hameen alle höystymään pariksi vuodeksi, kyllä siitä voi vielä mies tulla.
Sairaus tai vamma olisi palveluseste aseelliseen palvelukseen, mutta kun terve poikamies pakenee äitinsä helmoihin, niin on kyllä tosi vellihousu vätys.
Monet vammaiset haluaisivat palvelukseen mutta heitä ei kelpuuteta. He ansaitsevat kunnioitusta.
Nykyinen armeija alkaa muistuttaa jo lepokotia. Erikoisjoukot erikseen, mutta niihin eivät pääsekään kuin miehiset miehet.
Feministit älkööt loukkaantuko, monesti erikoisjoukkoihin pääsyn esteenä on fyysisen kuormituksen kestävyys ongelma.
Arvosta puolustusvoimiin meneviä naisia/tyttöjä tosi paljon.
Halla-aho näyttää nuorisolle mallia, tätä se persujen touhu on.
Ei siinä ole mitään hävettävää eikä hän ole vellihousu.
Vierailija kirjoitti:
Sukua vartenko poika elää?
Tässä yksilökeskeisessä kulttuurissa tuntuu olevan täysin käsittämätön ajatus moinen.
En ole käymyt armeijaa enkä sivaria enkä ole vankilassakaan ollut. Nyt olen 43. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa jos jonkun mielestä olen vellihousu :D Muiden mielipiteillä ei ole muhun mitään vaikutusta.
Joutui homotupaan ja eka yön jälkeen ei sulkijalihas toimi.
Kyllähän se on...ymmärrän jos joku vika miksei pysty.Mut tuo..sehän ennen olet valmis isänmaata puolustaa,velvollisuus nyt naisille että miehille.Kyllä häpeisin itsekkin...oikeesti.
Mitä mieltä Halla-aho on asiasta?
Mitä väliä on käykö armeijan...
Kuka vanhempi aloittaa aiheen tällaisesta asiasta? Tämä on nyt pojan oma juttu ja on todella noloa että tämä on täällä julkisesti räpisteltävänä.
Näytätkö pojalle tämän koko ketjun?
Sinun tehtäväsi vanhempana olisi tsempata lastasi. Hänellä on varmaan kurja olo keskeyttämisen vuoksi.
Omat ajatuksesi olisit voinut puida luotettavassa ystäväpiirissäsi.
eli sä, sun perhe ja koko sukus elää sun pojan elämää? vai miks oot näin kiimane tän asian suhteen
Säälittävää AP kirjoitti:
eli sä, sun perhe ja koko sukus elää sun pojan elämää? vai miks oot näin kiimane tän asian suhteen
Pakko olla.
ffdsfsd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten ei kannattaisi paljoa ottaa kantaa miesten omaan päätökseen varusmiespalveluksen käymisestä jollei itse ole armeijassa ollut/ menossa sinne.
Vaikka olisikin armeijassa käyneet, niin ei voi silti verrata miesten tilanteeseen. On täysin eri asia tehdä jotain vapaaehtoisesti kuin pakosta.
Viittaan tuohon
Sukua vartenko poika elää?