Rehellisesti, mikä on sinun bmi?
Olen huomannut, että tällä palstalla on ilmeisen pulskaa sakkia. Laske rehellisesti bmi:si ja kerro se tänne! paino kg/ (pituus metreissä x pituus metreissä)= bmi, jos joku ei osaa. Esimerkkinä omani 55 kg/ (1,7x1,7)= 19,03
Noni nyt kaikki mukaan ja jos omanne on yli 25, niin kannattaa alkaa sitä laihdutusta suunnitella, normaalipaino on bmi 18-24 välillä. Kasvaville lapsille kaavaa ei voi soveltaa.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin just yks päivä laskea ja oli jotain 56,1 tjsp. Ei paljoa hetkauta, jee jee syö kasviksia ja käy lenkillä, yeah right. Helppoa kuin heinänteko. Noista kommenteista kyllä huomaa, ettei ap:llä ole mitään älliä asiasta, kunhan nyt paremmuudentunnettaan täällä buustaa. Mutta mukavaa että sullakin on jossain paikka, missä olet hyvä, akateeminen, hoikka yms. Edes se mielikuvitus tai vauvapalsta netissä :)
Meillä töissä oli juuri tällainen tyyppi.
Koulutus oli hyvä mutta ura ei lähtenyt kuitenkaan nousuun johtuen varmaan monestakin syystä. Mutta oli hoikka ihminen ja ottikin sitten elämäntehtäväkseen läskien kyttäämisen . Huomautteli ihmisille jotka todennäköisesti olivat joko normaalin painon ylärajoilla tai lievästi ylipainoisia. Ei sen puoleen että hänen olisi kuulunut kenellekään mitään huomautella painosta.
Sanomattakin selvää että ei kuulunut suosittuihin henkilöihin.
Mutta pääsipähän pätemään edes jossain!Ehkä hän oikeasti välitti teistä lihavista ja yritti auttaa... Ap
Teistä lihavista?? Mistäs päättelet että olen lihava? Eu kertaakaan huomauttanut minulle kun ei ole tarvetta mutta kuulin sekä omin korvin että huhuina jotka oli helppo sitten uskoa.
Olisi hänenkin kannattanut auttaa ihan itseään etteivät ne monet lihavemmat olisi edenneet urallaan häntä paremmin.
Elämässä on niin paljon muitakin asioita kuin paino. Varo ettei sinun käy samoin.Tottakai työ, perhe, ystävät ja harrastukset ovat tärkeitä minulle. En vain ymmärrä sitä miten joillekin on vaikea pysyä normaalipainoisena jos on kuitenkin muuten normaali eli ei masentunut tms.
Liikunnan pitäisi kuulua ihmisen elämään luonnollisena asiana kuten kivikaudella juostessamme petoja pakoon. Itse ainakin haluan olla hyvässä kunnossa ja tiedän pärjääväni paremmin kuin lihavat jos tapahtuisi joku luonnonkatastrofi tms ja pitäisi kävellä viikko putkeen tai uida päivä.
Pystyn myös juoksemaan nopeammin kuin mahdollinen raiskaaja ja olen valmis hakkaamaan häntä ja repimään silmät siltä päästä koska olen vahva. Eivätkö nämä itsestään huolehtimattomat halua olla parhaita elämässä, eivätkä he halua taistella ja voittaa? Ap
Voi lapsi kulta, kyllä miehet ovat vahvempia kuin sinä , mutta mukavaa ette ole koskaan joutunut kokemaan miten selkeästi vahvemmat lihakset heillä on.
Ja totta kai jokainen haluaa olla hyvässä kunnossa, mutta ellet ole ammatiltasi joku terveysasioihin liittyvä, niin ihmettelen sitä miksi jaksat olla toisten painosta noin kiinnostunut?
Ja vielä tyyliin " kyllä bmi 25 on lihava".
Se tekee väistämättä sinusta sen vaikutelman että sinulla ei joko ole oikein mielenkiintoista elämää tai et pääse muissa asioissa pätemään.
Niin tai näin, kovin kummoisia käytöstapoja ei osoita toisten ihmisten tiiraileminen sillä katseella että tuollakin olisi pudotetavaa saati että sanoo sen ääneen.
Usko huviksesi , sellainen näkyy.
Samat ihmiset usein arvioivat toisten ulkonäköä muutenkin ja sen huomaa.
Minusta se on vastenmielistä enkä yleensä jaksa olla sellaisten kanssa tekemisissä koska heidän elämänsä pyörii ulkonäköasioiden parissa.
Ja sanonpa että olen saanut kehuja ulkonäöstäni juuri tällaisilta ihmisiltä koska tyypillisesti sinä ajattelet että katkerana täällä itkeskelen.
En vaan osaa niitä kehuja pitää kovin tervetulleina kun toivoisin olevani hyvää seuraa muuten kuin hyvällä ( jonkun mielestä) ulkonäöllä. Se on nimittäin katoavaista.
Ja mitä terveyteen tulee bmi 24, 9 ei välttämättä elä pidempään kuin bmi25.
22.66 Painoni ei koostu pelkästä löysästä läskistä :)
22,65 N45v.
Muutama vuosi sitten oli 28...
17,9 eli pyöreästi 18.
Kolmekymppisten jälkeen olen ottanut pari kiloa lisää painoa.
27. Kuusi kiloa pitäisi tipauttaa.
Tuo ap kritisoi vanhenpiensa painoa, joten muistutetaan:
Ikääntyneiden painoindeksi voi Käypähoito-suosituksen mukaan olla hieman korkeampi kuin nuoremmilla. Painoindeksi 25-29 kg/m2 on ikäihmisille lukema, joka ei yleensä aiheuta tarvetta painonpudotukseen, vaan tällä painoindeksivälillä suositellaan painon va
kaana pitämistä
normaalipaino on bmi 18-24 välillä
Ei ole.
Se on välillä 18.5-25.
Rehellisesti, 19,38 näköjään tällä hetkellä. Yleensä n. 20, mutta koronan sairastamisen jälkeen (1 kk sitten) ei ole ruoka maistunut ja helteellä vielä vähemmän.
18,76 ja tuloksesta sanotaan normaalipainoinen. Tämä on kai joku uusi laskuri, niin siinä lukee.
Himpun vajaa 30. Ja ei, en ressaa asiasta, bmi on kuitenkin "parhaimmillaan" ollut päälle 48.