Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, mikä on sinun bmi?

Vierailija
10.01.2016 |

Olen huomannut, että tällä palstalla on ilmeisen pulskaa sakkia. Laske rehellisesti bmi:si ja kerro se tänne! paino kg/ (pituus metreissä x pituus metreissä)= bmi, jos joku ei osaa. Esimerkkinä omani 55 kg/ (1,7x1,7)= 19,03
Noni nyt kaikki mukaan ja jos omanne on yli 25, niin kannattaa alkaa sitä laihdutusta suunnitella, normaalipaino on bmi 18-24 välillä. Kasvaville lapsille kaavaa ei voi soveltaa.

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.6

N20

Vierailija
102/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rehellisesti.. 52,6. Onpas se 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19,5

Vierailija
104/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18,3. Hiukan olen alipainoinen, kun olen laihtunut taas viimeaikoina.

Vierailija
105/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37 paikkeilla.

Mulla sama :)

Ap:ole tiedoksi , tiesin ylipainosta Ennenkuin laskin BMI:n

Liikun runsaasti ,olen fyysisesti hyvässä kunnossa mutta tykkään ruuasta ja herkuista. En jaksa murehtia painoa.

Onko verenpaineet normaalit? 70/120 tasoa? Kokonaiskolesteroli reilusti alle 5? Jos ei niin kannattaa ehkä kuitenkin laittaa se oma terveys herkkujen edelle. Ap

Piti oikein käydä tarkistamassa ja kokonaiskolesteroli oli 4,1

RR varmaan ihan ok kun ei ole mitään lääkitystä annettu :)

Ei tullut mitään lisäkommenttia?

Olisin odottanut jotain millä valaistun ja ryhtyisin laihduttamaan jne.

No ainakin nivelesi voisivat paremmin jos laihduttaisit, ehkä myös seksielämäsi? :D en minä voi ketään pakottaa laihduttamaan, tiedät sen itsekin. Ap

Miten ihmeessä painoni vaikuttaisi seksielämääni ? Saman miehen kanssa ollut jo vuosia ja vientiä olis vaikka muille jakaa.

Notkeus ja yliojentuvat nivelet mahdollistavat kaikkea kivaa.

Et kai sinä Ap ole ikävä läskivihaaja tyyppi ? Tai terveysterroristi?

Relaisit vähän niin ehkä sinun seksielämäsi voisi paremmin, ehkä nutturasi sitten kiristäisi vähemmän :)

Ehkä olenkin läskivihaaja xD mutta sitä ei oikeassa elämässä saa ilmaista näin suoraan. Ap

Kyllä se erittäin todennäköisesti sinusta näkyy tosielämässäkin, ikävä kyllä.

Joillakin sitä on mielenkiintoa ja aikaa kytätä toisten painoa.

Vierailija
106/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18,83

(§74 cm, 57 kg)

Vierailija
107/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37 pai

Ehkä olenkin läskivihaaja xD mutta sitä ei oikeassa elämässä saa ilmaista näin suoraan. Ap

Mitä läskivihan taustalla? Kammottava ahdistava pelko siitä että olisikin itse jonain päivänä se läski?

Vierailija
108/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että tällä palstalla on ilmeisen pulskaa sakkia. Laske rehellisesti bmi:si ja kerro se tänne! paino kg/ (pituus metreissä x pituus metreissä)= bmi, jos joku ei osaa. Esimerkkinä omani 55 kg/ (1,7x1,7)= 19,03

Noni nyt kaikki mukaan ja jos omanne on yli 25, niin kannattaa alkaa sitä laihdutusta suunnitella, normaalipaino on bmi 18-24 välillä. Kasvaville lapsille kaavaa ei voi soveltaa.

Duodecimin Terveyskirjaston mukaan normaalin painoindeksin alue on välillä 18,5–25.

Kyllä, ja kaikki arvot 25:stä eteenpäin ovat ylipainoa. Minusta on hölmöä sanoa, että väli on 18,5-25 jos 24 on kuitenkin viimeinen normaali arvo. No samaa varmasti tarkoitimme kaikki ja asian ymmärsimme. Ap

Viimeinen normaalipainoksi laskettava indeksi on 25. Onko sulla peruskoulun päästötodistus?

Huoh 25,0 on jo lihavuus. Ihan kaikkien lähteiden mukaan.

Kyllä, on minulla se todistus :D myös FM-paperit löytyy, mitä väliä? Ap

No mutta niinpä onkin! 24,9 on normaalipainoinen ja 25 on LIHAVA.

Onneksi laihdutettavaa ei ole montaa sataa grammaa.

Vierailija
109/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37 pai

Mitä läskivihan taustalla? Kammottava ahdistava pelko siitä että olisikin itse jonain päivänä se läski?

Olen itsekin ollut viisi kiloa painavampi ja jo silloin oli äärimmäisen epäterveellinen olo. Tuntui kuin jalkoja olisi puristanut koko ajan. Muutenkin olin normaalia väsyneempi. En ymmärrä miten kukaan haluaa elää sellaisessa paisuneessa vartalossa. Ei se ole ihmisarvoista elämää. Ap

Vierailija
110/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa laskivat ennen tätä raskautta bmi 19. Siitä tullut n.3kg lisää painoa ja puolivälissä raskautta mennään.

Vierailija
111/153 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

24,5

Vierailija
112/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin just yks päivä laskea ja oli jotain 56,1 tjsp. Ei paljoa hetkauta, jee jee syö kasviksia ja käy lenkillä, yeah right. Helppoa kuin heinänteko. Noista kommenteista kyllä huomaa, ettei ap:llä ole mitään älliä asiasta, kunhan nyt paremmuudentunnettaan täällä buustaa. Mutta mukavaa että sullakin on jossain paikka, missä olet hyvä, akateeminen, hoikka yms. Edes se mielikuvitus tai vauvapalsta netissä :)

Vierailija
113/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin just yks päivä laskea ja oli jotain 56,1 tjsp. Ei paljoa hetkauta, jee jee syö kasviksia ja käy lenkillä, yeah right. Helppoa kuin heinänteko. Noista kommenteista kyllä huomaa, ettei ap:llä ole mitään älliä asiasta, kunhan nyt paremmuudentunnettaan täällä buustaa. Mutta mukavaa että sullakin on jossain paikka, missä olet hyvä, akateeminen, hoikka yms. Edes se mielikuvitus tai vauvapalsta netissä :)

Meillä töissä oli juuri tällainen tyyppi.

Koulutus oli hyvä mutta ura ei lähtenyt kuitenkaan nousuun johtuen varmaan monestakin syystä. Mutta oli hoikka ihminen ja ottikin sitten elämäntehtäväkseen läskien kyttäämisen . Huomautteli ihmisille jotka todennäköisesti olivat joko normaalin painon ylärajoilla tai lievästi ylipainoisia. Ei sen puoleen että hänen olisi kuulunut kenellekään mitään huomautella painosta.

Sanomattakin selvää että ei kuulunut suosittuihin henkilöihin.

Mutta pääsipähän pätemään edes jossain!

Vierailija
114/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23.2. Normaalipainon ylärajoilla siis, mutta painoa olis tarkoitus saada alaspäin. Oon juuri aloittanut kuntosaliharrastuksen, muutama kilo tippunutkin jo. :) Alle vuosi sitten bmi:ni oli 20.5, koin olevani jopa hoikahko (en ole rakenteeltani mitään siroa mallia, esim luut todella isot ja ulkonevat), mutta jostain syystä lihosin kovasti lyhyessä ajassa, lähes 10kg. En sokeasti tuijottele pelkkää bmi:tä enkä vaakaa, mutta olis kiva tiputtaa vielä sen verran, että olen entisissä mitoissani ja ehkä enemmänkin, ainakin kiinteyttä tai jopa lihasta sitten jos tuolta salilta saisi. :)

Vierailija
115/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään löhinnä hoikat ihmiset vastailleet tähän, harmi. Tein tämän aloituksen siksi, että olen huomannut lähipiirissäni etteivät monetkaan lihavat ihmiset tiedä olevansa lihavia.

Esimerkiksi vanhempani luulivat olevansa normaalipainoisia, no minä laskin heille bmi-arvot ja molemmilla olivat yli 25. He järkyttyivät ja paransivat elintapojaan sekä ruuan että liikunnan suhteen. Olen heistä ylpeä! Onneksi he ymmärsivät, että rakastan heitä ja haluan heidän vielä näkevän tulevat lapsenlapset :)

Tärkeintä on tietysti, että syö terveellisesti ja urheilee säännöllisesti, mutta ne asiat auttamatta lopulta johtavatkin normaaliin bmi-arvoon. Ap

Olin vastaamassa rehellisesti, mutta ku luin aloituksen, tuli sellainen "haista paska" -fiilis. Tiedän, että ylipainoa on, mutta kun sekä raskaus, että imetysaika on huonoa laihduttamisaikaa (lääkärikin kielsi heti), eikä kukaan oikeasti nykyään voi olla tajuamatta ylipainoa, kun joka tuutista siihen liittyvää asiaa tulee. Eli ilman tuota lopun moraalisaarnaa olisin vastannu.

Vierailija
116/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23,7. 155/57

Vierailija
117/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi on niin ysäriä. Mikä on Ap rasvaprosenttisi?

Vierailija
118/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20.3 näyttäis olevan (160/52)

Vierailija
119/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21,9 on nykyinen bmi. 9kk sitten se oli 25-26 väliltä.

Vierailija
120/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään löhinnä hoikat ihmiset vastailleet tähän, harmi. Tein tämän aloituksen siksi, että olen huomannut lähipiirissäni etteivät monetkaan lihavat ihmiset tiedä olevansa lihavia.

Esimerkiksi vanhempani luulivat olevansa normaalipainoisia, no minä laskin heille bmi-arvot ja molemmilla olivat yli 25. He järkyttyivät ja paransivat elintapojaan sekä ruuan että liikunnan suhteen. Olen heistä ylpeä! Onneksi he ymmärsivät, että rakastan heitä ja haluan heidän vielä näkevän tulevat lapsenlapset :)

Tärkeintä on tietysti, että syö terveellisesti ja urheilee säännöllisesti, mutta ne asiat auttamatta lopulta johtavatkin normaaliin bmi-arvoon. Ap

Olin vastaamassa rehellisesti, mutta ku luin aloituksen, tuli sellainen "haista paska" -fiilis. Tiedän, että ylipainoa on, mutta kun sekä raskaus, että imetysaika on huonoa laihduttamisaikaa (lääkärikin kielsi heti), eikä kukaan oikeasti nykyään voi olla tajuamatta ylipainoa, kun joka tuutista siihen liittyvää asiaa tulee. Eli ilman tuota lopun moraalisaarnaa olisin vastannu.

Ihan samat ajatukset tuli ap:n omahyväisestä ja saarnaavasta aloituksesta. Ap haukkuu heti kättelyssä ylipainoiset ja sitten valittaa että on harmi kun vain hoikat vastailevat hänen typerään galluppiinsa. Tuli sellainen olo että enpäs kyllä kerro omaa painoindeksiäni. Minulla on muuten krooninen sairaus, johon liittyy obesity survival paradox, onkos ap koskaan kuullut sellaisesta?

Nykykäsityksen mukaan painoindeksillä ei ole paljonkaan tekemistä elinajanodotteen kanssa, ei myöskään (hieman yllättäen) rasvaprosentilla. Vaan tärkeintä on alhainen verenpaine, hyvä lihaskunto ja hapenottokyky rasituksessa, olipa henkilö laiha tai lihava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän