Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, mikä on sinun bmi?

Vierailija
10.01.2016 |

Olen huomannut, että tällä palstalla on ilmeisen pulskaa sakkia. Laske rehellisesti bmi:si ja kerro se tänne! paino kg/ (pituus metreissä x pituus metreissä)= bmi, jos joku ei osaa. Esimerkkinä omani 55 kg/ (1,7x1,7)= 19,03
Noni nyt kaikki mukaan ja jos omanne on yli 25, niin kannattaa alkaa sitä laihdutusta suunnitella, normaalipaino on bmi 18-24 välillä. Kasvaville lapsille kaavaa ei voi soveltaa.

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisin just yks päivä laskea ja oli jotain 56,1 tjsp. Ei paljoa hetkauta, jee jee syö kasviksia ja käy lenkillä, yeah right. Helppoa kuin heinänteko. Noista kommenteista kyllä huomaa, ettei ap:llä ole mitään älliä asiasta, kunhan nyt paremmuudentunnettaan täällä buustaa. Mutta mukavaa että sullakin on jossain paikka, missä olet hyvä, akateeminen, hoikka yms. Edes se mielikuvitus tai vauvapalsta netissä :)

Huh huh nyt on kyllä katkeraa pullukkaa paikalla xD Ap

Vierailija
122/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisin just yks päivä laskea ja oli jotain 56,1 tjsp. Ei paljoa hetkauta, jee jee syö kasviksia ja käy lenkillä, yeah right. Helppoa kuin heinänteko. Noista kommenteista kyllä huomaa, ettei ap:llä ole mitään älliä asiasta, kunhan nyt paremmuudentunnettaan täällä buustaa. Mutta mukavaa että sullakin on jossain paikka, missä olet hyvä, akateeminen, hoikka yms. Edes se mielikuvitus tai vauvapalsta netissä :)

Meillä töissä oli juuri tällainen tyyppi.

Koulutus oli hyvä mutta ura ei lähtenyt kuitenkaan nousuun johtuen varmaan monestakin syystä. Mutta oli hoikka ihminen ja ottikin sitten elämäntehtäväkseen läskien kyttäämisen . Huomautteli ihmisille jotka todennäköisesti olivat joko normaalin painon ylärajoilla tai lievästi ylipainoisia. Ei sen puoleen että hänen olisi kuulunut kenellekään mitään huomautella painosta.

Sanomattakin selvää että ei kuulunut suosittuihin henkilöihin.

Mutta pääsipähän pätemään edes jossain!

Ehkä hän oikeasti välitti teistä lihavista ja yritti auttaa... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta 27,51 (164cm/74 kg), nyt vauva 8kk ja painan 69kg eli bmi 25,65. Perjantaina aloitin Jutan superdieetin ja samalla salitreenaan, jonka aloitin syksyllä. Tavoite on 62kg. Sen laihemmaksi en koskaan halua. 

Vierailija
124/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuosta jaksanut laskea, olen nainen, 46v ja pituus 164 ja paino juuri nyt 63.5 kg. Olen tyytyväinen koska olen kolme v sitten painanut lähes 30 kg enemmän.

Vierailija
125/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään löhinnä hoikat ihmiset vastailleet tähän, harmi. Tein tämän aloituksen siksi, että olen huomannut lähipiirissäni etteivät monetkaan lihavat ihmiset tiedä olevansa lihavia.

Esimerkiksi vanhempani luulivat olevansa normaalipainoisia, no minä laskin heille bmi-arvot ja molemmilla olivat yli 25. He järkyttyivät ja paransivat elintapojaan sekä ruuan että liikunnan suhteen. Olen heistä ylpeä! Onneksi he ymmärsivät, että rakastan heitä ja haluan heidän vielä näkevän tulevat lapsenlapset :)

Tärkeintä on tietysti, että syö terveellisesti ja urheilee säännöllisesti, mutta ne asiat auttamatta lopulta johtavatkin normaaliin bmi-arvoon. Ap

Olin vastaamassa rehellisesti, mutta ku luin aloituksen, tuli sellainen "haista paska" -fiilis. Tiedän, että ylipainoa on, mutta kun sekä raskaus, että imetysaika on huonoa laihduttamisaikaa (lääkärikin kielsi heti), eikä kukaan oikeasti nykyään voi olla tajuamatta ylipainoa, kun joka tuutista siihen liittyvää asiaa tulee. Eli ilman tuota lopun moraalisaarnaa olisin vastannu.

Ihan samat ajatukset tuli ap:n omahyväisestä ja saarnaavasta aloituksesta. Ap haukkuu heti kättelyssä ylipainoiset ja sitten valittaa että on harmi kun vain hoikat vastailevat hänen typerään galluppiinsa. Tuli sellainen olo että enpäs kyllä kerro omaa painoindeksiäni. Minulla on muuten krooninen sairaus, johon liittyy obesity survival paradox, onkos ap koskaan kuullut sellaisesta?

Nykykäsityksen mukaan painoindeksillä ei ole paljonkaan tekemistä elinajanodotteen kanssa, ei myöskään (hieman yllättäen) rasvaprosentilla. Vaan tärkeintä on alhainen verenpaine, hyvä lihaskunto ja hapenottokyky rasituksessa, olipa henkilö laiha tai lihava.

Jos olet seurannut viimeisiä alan julkaisuja niin tuo hyvä kunto-väite kumottiin niissä täysin. Kyse on nimenomaan siitä miten paljon rasvaa on kertynyt ja se rasva on vaarallista lihavilla ihmisillä pystyit sitten juoksemaan tai et. Ap

Vierailija
126/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

170 cm, 75 kg, bmi 25.95 (lievä lihavuus).

Samis! Tänä aamuna 169 ja 73kg.

Painoin 1.5v sitten yli 100kg.

Vierailija
127/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi ei kerro aina totuutta. Itsellä bmi 24 mutta ihmettelen, miksi kaikkien pitäisi olla laihoja luulankoja? On todettu, että hiukan pyöreät (tukevat) voivat elää terveellisempää elämää kuin laihat. Liika laihuus on rumaa. Tosin, ihmisen pitää ymmärtää oma lihavuutensa milloin se ei enää ole vain pientä pyöreyttä. Meille lapsina aina tuputettiin vaaleeta hiivaleipää ja kamalat satsit perunaa, ja olinkin aina lihava lapsi / nuori. Ja bmi:n yläraja on kyllä 25. Ja nyt jos noita lukemia alkaa kyttäämään, voi se juuri johtaa nuorella syömishäiriöön. On kyllä kamalaa katsoa kun lihavat lapset lyllertää äitinsä, ylilihavan kanssa kaupassa, ostoskorissa sipsejä limuja yms.

Vierailija
128/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään löhinnä hoikat ihmiset vastailleet tähän, harmi. Tein tämän aloituksen siksi, että olen huomannut lähipiirissäni etteivät monetkaan lihavat ihmiset tiedä olevansa lihavia.

Esimerkiksi vanhempani luulivat olevansa normaalipainoisia, no minä laskin heille bmi-arvot ja molemmilla olivat yli 25. He järkyttyivät ja paransivat elintapojaan sekä ruuan että liikunnan suhteen. Olen heistä ylpeä! Onneksi he ymmärsivät, että rakastan heitä ja haluan heidän vielä näkevän tulevat lapsenlapset :)

Tärkeintä on tietysti, että syö terveellisesti ja urheilee säännöllisesti, mutta ne asiat auttamatta lopulta johtavatkin normaaliin bmi-arvoon. Ap

Olin vastaamassa rehellisesti, mutta ku luin aloituksen, tuli sellainen "haista paska" -fiilis. Tiedän, että ylipainoa on, mutta kun sekä raskaus, että imetysaika on huonoa laihduttamisaikaa (lääkärikin kielsi heti), eikä kukaan oikeasti nykyään voi olla tajuamatta ylipainoa, kun joka tuutista siihen liittyvää asiaa tulee. Eli ilman tuota lopun moraalisaarnaa olisin vastannu.

Ihan samat ajatukset tuli ap:n omahyväisestä ja saarnaavasta aloituksesta. Ap haukkuu heti kättelyssä ylipainoiset ja sitten valittaa että on harmi kun vain hoikat vastailevat hänen typerään galluppiinsa. Tuli sellainen olo että enpäs kyllä kerro omaa painoindeksiäni. Minulla on muuten krooninen sairaus, johon liittyy obesity survival paradox, onkos ap koskaan kuullut sellaisesta?

Nykykäsityksen mukaan painoindeksillä ei ole paljonkaan tekemistä elinajanodotteen kanssa, ei myöskään (hieman yllättäen) rasvaprosentilla. Vaan tärkeintä on alhainen verenpaine, hyvä lihaskunto ja hapenottokyky rasituksessa, olipa henkilö laiha tai lihava.

Jos olet seurannut viimeisiä alan julkaisuja niin tuo hyvä kunto-väite kumottiin niissä täysin. Kyse on nimenomaan siitä miten paljon rasvaa on kertynyt ja se rasva on vaarallista lihavilla ihmisillä pystyit sitten juoksemaan tai et. Ap

Heh heh, pikkuinen wannabe-terveysfasisti ap "seuraa viimeisiä alan julkaisuja" mutta ei ymmärrä lukemaansa. Vatsaontelossa sisäelinten ympärillä oleva rasva on vaarallista, mutta esimerkiksi reisissä tai pepussa ei.

Vierailija
129/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh heh, pikkuinen wannabe-terveysfasisti ap "seuraa viimeisiä alan julkaisuja" mutta ei ymmärrä lukemaansa. Vatsaontelossa sisäelinten ympärillä oleva rasva on vaarallista, mutta esimerkiksi reisissä tai pepussa ei.

No jos ihmisen bmi on yli 25 niin sitä rasvaa todellakin on liikaa myös siellä vatsassa, eikä se ole terveellistä. Näillä arvoilla vain yritetään auttaa tavallisia hieman tyhmempiä ihmisiä jotka eivät muuten ymmärrä olevansa lihavia.

Kyllä mullakin on takamus, rinnat ja reidet vaikka olen hoikka. Normaalin bmi:n sisälle mahtuu todella paljon rasvaa. Ammattiurheilijat pois laskuista. Ap

Vierailija
130/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 cm 59 kg eli painoindeksi 23. Tavoitteena on laihduttaa 50 kiloon.

Vierailija
131/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21,9 tällä hetkellä (172/65), mut rv30 menossa. Ilman pallomahaa n.18,6. Paino ollut vuosia n. 53-55kg. Kolmas lapsi tulossa ja saisi jäädä nyt sinne 60 kiloon, kiitos! Mulla on "huonot" geenit, eli laihdun todella helposti, enkä saa helposti lihasta. Raskausaikana saan nauttia naisellisemmasta olosta, kun en ole niinku pikkupoika :)

Vierailija
132/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37 pai

Ehkä olenkin läskivihaaja xD mutta sitä ei oikeassa elämässä saa ilmaista näin suoraan. Ap

Kyllä se erittäin todennäköisesti sinusta näkyy tosielämässäkin, ikävä kyllä.

Joillakin sitä on mielenkiintoa ja aikaa kytätä toisten painoa.

Mitä läskivihan taustalla? Kammottava ahdistava pelko siitä että olisikin itse jonain päivänä se läski?

En  ole edellinen kommentoija enkä "läskivihaaja" mutta kyllä mua puistattaa varsinkin nuoret jotka on veteliä, lihavia ja pullavia. Melkein 40v työssäolleena tiedän ehtiväni vielä maksamaan heidän sairauksiaan ja masennuksiaan monta vuotta.

Eilen samassa lentokoneessa oli perhe jossa äiti oli reippaasti toisen sadan paremmalla puolella ja 3 parikymppistä (olisko ollut lapset tai jonkun tyttö/poikaystävä lisäksi) kaikki samankokoisia! Pituutta oli saman verran kuin leveyttä.... Eikö sitä äitiä hävettänyt kun on pilannut lastensa elämän?? Kaikilla ei voinut olla kilppariongelmia tai masennusta tai kortisonilääkitystä.

Olen pahoillani jos tämä tulkitaan "pinnallisuudeksi" mutta henkilökohtaisesti pidän itsestä huolehtimista, normaalipainoa ja aktiivisuutta terveenä kunnianhimona mikä heijastuu myös työmoraaliin ja -kykyyn.

bmi23

Vierailija
133/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

./././ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37 pai

Ehkä olenkin läskivihaaja xD mutta sitä ei oikeassa elämässä saa ilmaista näin suoraan. Ap

Kyllä se erittäin todennäköisesti sinusta näkyy tosielämässäkin, ikävä kyllä.

Joillakin sitä on mielenkiintoa ja aikaa kytätä toisten painoa.

Mitä läskivihan taustalla? Kammottava ahdistava pelko siitä että olisikin itse jonain päivänä se läski?

En  ole edellinen kommentoija enkä "läskivihaaja" mutta kyllä mua puistattaa varsinkin nuoret jotka on veteliä, lihavia ja pullavia. Melkein 40v työssäolleena tiedän ehtiväni vielä maksamaan heidän sairauksiaan ja masennuksiaan monta vuotta.

Eilen samassa lentokoneessa oli perhe jossa äiti oli reippaasti toisen sadan paremmalla puolella ja 3 parikymppistä (olisko ollut lapset tai jonkun tyttö/poikaystävä lisäksi) kaikki samankokoisia! Pituutta oli saman verran kuin leveyttä.... Eikö sitä äitiä hävettänyt kun on pilannut lastensa elämän?? Kaikilla ei voinut olla kilppariongelmia tai masennusta tai kortisonilääkitystä.

Olen pahoillani jos tämä tulkitaan "pinnallisuudeksi" mutta henkilökohtaisesti pidän itsestä huolehtimista, normaalipainoa ja aktiivisuutta terveenä kunnianhimona mikä heijastuu myös työmoraaliin ja -kykyyn.

bmi23

Jatkan vielä - en pelkää lihomista koska sitä ei tule tapahtumaan. 16-55v välillä bmi vaihdellut 19-23 välillä. Nyt ollut sama jo kohta 18 vuotta.

Vierailija
134/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus oli hyvä mutta ura ei lähtenyt kuitenkaan nousuun johtuen varmaan monestakin syystä. Mutta oli hoikka ihminen ja ottikin sitten elämäntehtäväkseen läskien kyttäämisen . Huomautteli ihmisille jotka todennäköisesti olivat joko normaalin painon ylärajoilla tai lievästi ylipainoisia. Ei sen puoleen että hänen olisi kuulunut kenellekään mitään huomautella painosta.

Teistä lihavista?? Mistäs päättelet että olen lihava? Eu kertaakaan huomauttanut minulle kun ei ole tarvetta mutta kuulin sekä omin korvin että huhuina jotka oli helppo sitten uskoa.

Olisi hänenkin kannattanut auttaa ihan itseään etteivät ne monet lihavemmat olisi edenneet urallaan häntä paremmin.

Elämässä on niin paljon muitakin asioita kuin paino. Varo ettei sinun käy samoin.

Vierailija
135/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teistä lihavista?? Mistäs päättelet että olen lihava? Eu kertaakaan huomauttanut minulle kun ei ole tarvetta mutta kuulin sekä omin korvin että huhuina jotka oli helppo sitten uskoa.

Olisi hänenkin kannattanut auttaa ihan itseään etteivät ne monet lihavemmat olisi edenneet urallaan häntä paremmin.

Elämässä on niin paljon muitakin asioita kuin paino. Varo ettei sinun käy samoin.

Tottakai työ, perhe, ystävät ja harrastukset ovat tärkeitä minulle. En vain ymmärrä sitä miten joillekin on vaikea pysyä normaalipainoisena jos on kuitenkin muuten normaali eli ei masentunut tms.

Liikunnan pitäisi kuulua ihmisen elämään luonnollisena asiana kuten kivikaudella juostessamme petoja pakoon. Itse ainakin haluan olla hyvässä kunnossa ja tiedän pärjääväni paremmin kuin lihavat jos tapahtuisi joku luonnonkatastrofi tms ja pitäisi kävellä viikko putkeen tai uida päivä.

Pystyn myös juoksemaan nopeammin kuin mahdollinen raiskaaja ja olen valmis hakkaamaan häntä ja repimään silmät siltä päästä koska olen vahva. Eivätkö nämä itsestään huolehtimattomat halua olla parhaita elämässä, eivätkä he halua taistella ja voittaa? Ap

Vierailija
136/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero

Vierailija
137/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai työ, perhe, ystävät ja harrastukset ovat tärkeitä minulle. En vain ymmärrä sitä miten joillekin on vaikea pysyä normaalipainoisena jos on kuitenkin muuten normaali eli ei masentunut tms.

Liikunnan pitäisi kuulua ihmisen elämään luonnollisena asiana kuten kivikaudella juostessamme petoja pakoon. Itse ainakin haluan olla hyvässä kunnossa ja tiedän pärjääväni paremmin kuin lihavat jos tapahtuisi joku luonnonkatastrofi tms ja pitäisi kävellä viikko putkeen tai uida päivä.

Pystyn myös juoksemaan nopeammin kuin mahdollinen raiskaaja ja olen valmis hakkaamaan häntä ja repimään silmät siltä päästä koska olen vahva. Eivätkö nämä itsestään huolehtimattomat halua olla parhaita elämässä, eivätkä he halua taistella ja voittaa? Ap

Hahah, luuletko, että raiskaajat mua jahtaavat? Tai että rasvakerrokseni ei olisi hyödyksi katastrofissa? Nyt meni pussiin pikkuinen!

Vierailija
138/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19.2 n20

Vierailija
139/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19.2 n20

Eilu hups 19.05 :D koska 173cm/57Kg

Vierailija
140/153 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23. Olen tyytyväinen siihen mitä peilistä näkyy :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi