Millainen kaupunki Joensuu on asua?
Onko joensuulaisia paikalla? :) Kertokaa kaikenlaista, esim. millainen on työllisyystilanne?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Asun nyt kolmatta vuotta täällä :)
Mielestäni oikein mukava kaupunki asua, ja ainakin näin nuorelle ihmiselle paljon tapahtumia ja harrastuksia tarjolla. Täällä asuu todella paljon nuorehkoja ihmisiä, syynä varmaan yliopisto ja ammattikorkeakoulu.
Julkinenliikenne kulkee hyvin. Täällä on aika paljon ulkomaalaisia, ainakin venäläisiä, eli aika kansainvälistäkin tunnelmaa :)
työllisyystilanteesta en valitettavasti osaa paljoa sanoa, olen vasta opiskelija.
"Kansainvälinen tunnelma" on aina pelkästään negatiivinen asia. Eivät ne venäläiset ainakaan kaupunkia paremnaksi tee.
Miten opiskelijoiden työllistyminen esim harjoitteluihin? Onko aina pakko lähteä muihin kaupunkeihin? Oikeustiedettä tulossa lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten opiskelijoiden työllistyminen esim harjoitteluihin? Onko aina pakko lähteä muihin kaupunkeihin? Oikeustiedettä tulossa lukemaan.
Haluutko hoitajaks, siivojaks vai kaupan kassalle? Siinä kai ne vaihtoehdot.
Vierailija kirjoitti:
Oikeustieteen opetuksen taso ei ole kovin korkea Joensuussa. Suosittelen ehdottomasti hakemaan muualle. Karveri kertoi, että opettajana mm. ex-poliisi ja ex-sihteeri... Siitä voi päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Taloissa asutaan Jœnsuussa.
Oikeesti?? Olen aina luullut, että kehä kolmosen pohjoispuolella asutaan igluissa 🥶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeustieteen opetuksen taso ei ole kovin korkea Joensuussa. Suosittelen ehdottomasti hakemaan muualle. Karveri kertoi, että opettajana mm. ex-poliisi ja ex-sihteeri... Siitä voi päätellä.
Öh...minä olen myös ex-sihteeri ja tällä hetkellä olen erikoislääkäri. Ja siis ihan koulutuksen kautta pätevöitynyt, luonnollisesti. En tiennyt, että sihteeri-menneisyyteni jotenkin vähentää pätevyyttäni toimia lääkärinä.
Vierailija kirjoitti:
Asuin Joensuussa vuoden joskus 90- luvulla. Ihan päällimmäiseksi jäi mieleen ihmisten ystävällisyys ja ulospäinsuuntautuneisuus. Ventovieraiden kanssa sai juttua aikaiseksi vaikkapa jäätelökioskin jonossa.
Minulle, jurolle savolaiselle, tämä oli aivan jotain uutta.
Oli hieno vuosi, joka poiki paljon kavereita ja ihania muistoja. Myös ensirakkauteni oli siellä ja sinne myös jäi...
Minulle vilkkaana savolaisena ei ollut ongelmia sopeutua Joensuuhun. Kyllä itäsuomalaiset tulevat hyvn toimeen keskenään, enemmän sitä ihmettelee jotain jäyhiä hämäläisiä ja satakuntalaisia, jotka ovat vähän totisia torvensoittajia,
Joensuussa on helppo liikkua jalan ja polkupyörällä, sillä etäisyydet ovat varsin lyhyitä ja paikallisbussitkin kulkevat jos ei usko hyötyliikuntaan.
Ehdottomasti PARAS paikka 🤩. Lähes koko aikuisiän oon asunut Joensuussa, mitä nyt 2 vuotta kävin Helsingin hulinassa...ja en viihtynyt yhtään ! Jo kahden viikon kuluttua halusin Hesasta pois.
Joensuu on sopivan kokoinen, on joki ja järvi lähellä..
Harrastus mahdollisuuksia on hyvin.
Ja ihmiset ! Sehän on täällä parasta 😉
Tykkään kyllä myös savolaisten mutkattomasti luonteesta.
Mutta Joensuu on kuin joen helmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh...minä olen myös ex-sihteeri ja tällä hetkellä olen erikoislääkäri. Ja siis ihan koulutuksen kautta pätevöitynyt, luonnollisesti. En tiennyt, että sihteeri-menneisyyteni jotenkin vähentää pätevyyttäni toimia lääkärinä.
Yliopisto-opettajana saa toimia ilman opettajakoulutusta ja sen kummempia pätevyyksiä. Eivät ole pitkän linjan oikeustieteilijöitä ja tutkijoita, joilla olisi oikeudellista ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti PARAS paikka 🤩. Lähes koko aikuisiän oon asunut Joensuussa, mitä nyt 2 vuotta kävin Helsingin hulinassa...ja en viihtynyt yhtään ! Jo kahden viikon kuluttua halusin Hesasta pois.
Joensuu on sopivan kokoinen, on joki ja järvi lähellä..
Harrastus mahdollisuuksia on hyvin.
Ja ihmiset ! Sehän on täällä parasta 😉
Tykkään kyllä myös savolaisten mutkattomasti luonteesta.
Mutta Joensuu on kuin joen helmi.
Siis haluaisit karjalaisten joukosta Joensuusta kumminkin Savoon savolaisten pariin?
Joensuulaiset ihmiset ovat ihania. Kaupunki on melko pieni, mutta kyllä siellä tekemistä riittää. Kesällä on ihanaa kun uimaan pääsee monesta kohtaa pitkin joen vartta. Työllisyystilanne ei taida olla mikään paras, mutta alasta riippuen varmaan hommia riittää.
Jos pääsee asumaan keskustaan tai lähelle, niin hyvä paikka vaikka talvi on pitkä ja pimeä.
Rantakylään, Utraan tai Noljakkaan en enää haluaisi. Ovat vähän kuin omia taajamiaan, kaukana keskustasta. Joensuu on muuttunut 90-luvusta, hirveästi rakennettu lisää.
Vierailija kirjoitti:
Siellä päivystävät kaduilla ne Odinin sotilaat. Ei hyvä!
No se ei olekaan Suomen ra... us- ja groomingjengien pääkaupunki kuten Oulu. Naiset ja pikkulapset saanevat toistaiseksi kulkea rauhassa mihin vuorokaudenaikaan hyvänsä.
Viihtyisä ja turvallinen kaupunki. Suurin miinus on huono työllisyystilanne, jonka vuoksi moni joutuu muuttamaan Joensuusta pois :’(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö taas! Oikeustieteen opetuksen taso nimenomaan on huippuluokkaa Joensuussa. Ja eiköhän ex-poliisilla, joka on nykyään OTM ole erinomaiset opetusvalmiudet kun on kosketuspintaa myös käytännön työhön eikä vain yliopistomaailmaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä päivystävät kaduilla ne Odinin sotilaat. Ei hyvä!
No se ei olekaan Suomen ra... us- ja groomingjengien pääkaupunki kuten Oulu. Naiset ja pikkulapset saanevat toistaiseksi kulkea rauhassa mihin vuorokaudenaikaan hyvänsä.
Ei ole ihan noinkaan. Olen opiskellut Joensuussa ja useampi läheltäpiti-juttu on tapahtunut. Lisäksi uutisoitu oikeista tapahtumista ja muutama jäänyt uutisoimatta. Kyllä sielläkin ikävä kyllä tapahtuu. Näin kun lasta seurattiin, mutta puhelinkeskustelun perusteella lapselle oli tulossa vanhempi hakemaan ihan justiinsa. Näistä lapsijutuistahan sielläkin uutisoitiin aiemmin. Liittyi johonkin kouluun.
Kansainvälinen kaupunki, naapureina ollut paljon venäläisiä eikä heistä mitään haittaa ole ollut. Ystävällisiä ovat. Sushipaareja löytyy esim. Prismassa. Työllisyystilanne ei ole varmaan paras. Itse asunut joskus Järvenpäässä mutta veri veti takaisin kotiseudulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö taas! Oikeustieteen opetuksen taso nimenomaan on huippuluokkaa Joensuussa. Ja eiköhän ex-poliisilla, joka on nykyään OTM ole erinomaiset opetusvalmiudet kun on kosketuspintaa myös käytännön työhön eikä vain yliopistomaailmaan...
Tai sitten ei ole... Mutta ihan rauhassa sinne vaan missä opettajat aloittavat luentonsa sanomalla " olen ollut perhevapaalla, enkä ole päivittänyt materiaalia vuoteen". Onnea, onnea ja menestystä heidän kanssaan :)
Köyhät asuu joensuussa. Disgusting!
Taloissa asutaan Jœnsuussa.