paljonko teillä on autolainaa?
Minulla on 10 000e ja auto on rikki koko ajan, joten tekisi mieli vaihtaa koko roska pois. Ongelmana tosin on se että auto ei ainakaan tuota arvokkaampi ole niin ei liikkeetkään sitä ota vaihdossa. Onko jollain virlä enemmän lainaa?
Kommentit (40)
23t jäljellä. Reilu 30t oli alunperin.
Pistäpä viiden seuraavaksi näkemäsi uudemman auton rekkari kyselyyn ja katso omistajaa.
Takuulla yllätyt.
Kuka oikeasti ottaa autolainaa? Maailman surkein sijoitus!
Kekkonen2 kirjoitti:
Tuo ei vaan voi olla Tojota. Veikkaan VikaWagen
Tämä on volvo. Minulla on ollut kaikkiaan 9 volvoa eikä mikään ole ollut niin surkea kuin tämä. Taitaa se paikkansa pitää että huono huolto hajottaa auton. Minulla tämä on vasta ollut muutaman kuukauden ja rahaa palanut korjauksiin n 2000e. Eikä ole mitään laatikko ongelmia ollut, joka tekisi heti tuon 2 tonnia einä riitäkään.
Eihän autoa varten tule ottaa lainaa?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka haluaa uuden auton tai keskivertoa isomman auton. Harvalla on heittää 30-60k autoon.
Ei siinä mitää järkeä olekaan. Elämä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kekkonen2 kirjoitti:
Tämä on volvo. Minulla on ollut kaikkiaan 9 volvoa eikä mikään ole ollut niin surkea kuin tämä. Taitaa se paikkansa pitää että huono huolto hajottaa auton. Minulla tämä on vasta ollut muutaman kuukauden ja rahaa palanut korjauksiin n 2000e. Eikä ole mitään laatikko ongelmia ollut, joka tekisi heti tuon 2 tonnia einä riitäkään.
Eikö nuo korjaukset olisi autoliikkeen ongelma tai olisi vaatinut kaupan purkua.
Meillä on vaan vanhoja velattomia autoja, autolaina kestää pitempään kuin auto.
Minkälaisella korolla teillä on lainat?
Paljonko kk-lyhennys?
T. Autokuumeinen
Ostin käteisellä huutokaupasta näkemättä kun oli niin uusi, arvo noin 16 00 itse maksoin muutaman tonnin vähemmän joten arvon laskua ei tapathdu niin paljon ja jälleenmyyntiarvoa on. Eipä oo ollu mitään vikaa mitä pari lammpua vaihdettu, osaan itse vaihtaakin. Kaikenlaiset kiipijät ja esittäjät ajelee autoilla joihin niillä ei oo varaa ja auton omistaja on yleensä Santander, miksi oot niin tyhmä, että olet laittanut autoon 30 t euroa, onko sulla ees varaa pitää autoa.
terkuin
nainen ratissa
Eiköhän se ihan yhtä tyhmää ole laittaa se käteinen riihikuiva siihen autoon kiinno. Lainalla sentään ei varat ole autossa, vaan esim. sijoituksissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kekkonen2 kirjoitti:
Eikö nuo korjaukset olisi autoliikkeen ongelma tai olisi vaatinut kaupan purkua.
Meillä on vaan vanhoja velattomia autoja, autolaina kestää pitempään kuin auto.
Niin minäkin oletin, mutta asiasta tapeltiin kuluttaja-asiamiehen kanssakin. Koska auto ei ole uusi, ja laturit startit ja muut mitkä nyt vuorollaan hajoaa,.on mukamas normaalia kulumista, ei autoliikkeen ole otettava vastuuta, vaikka se kuuluisikin hyviin tapoihin. Kuluttajamiehen neuvo oli että boikotoi jatkossa kyseistä firmaa. Eka olin et ei vittu, sit vaa mietin että ei saatana.
Lainaksi ostaisin vain ja ainoastaan uuden auton, jossa kunnon takuu. Kiva maksaa jostain käyttökelvottomasti romukärrystä lainanlyhennystä ja siihen päälle korjaukset. Automme maksoi 45 000€, johon lainaa otettiin 40 000€, josta nyt puolet on maksettu (2 vuodessa). Emme tosin asu Suomessa, täällä on paljon parempi palkkataso. Käytettyä autoa emme aio ostaa ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Esim. minä. Töihin on jollain päästävä eikä ollut rahaa tuolloin ostaa käteisellä. Enkä mitään pommia halunnut ostaa. Laina maksettu nyt pois ja auto oma.
Näistä nyt voidaan vääntää maailman tappiin asti. Kuka hullu maksaa esim. vuokraa? Rahat menee taivaan tuuliin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka haluaa uuden auton tai keskivertoa isomman auton. Harvalla on heittää 30-60k autoon.
Ei siinä mitää järkeä olekaan. Elämä maksaa.
Näinpä. Mä halusin kuitenkin uudehkon auton, joten otin lainaa. Muutama tonni oli pistää rahaa. Jotta olisin saanut tämän auton ostettua, olisi pitänyt muutama vuosi säästää ja pistää raha julkisiin. Ihan sama se on maksaa autoa. Auton arvo alenee samaa mukaa kuin maksan sitä pois, mutta en minä sitä junaakaan omakseni saa. Lisäksi säästän ajassa tuntitolkulla. Laskin maksuerät niin, että auton kuluihin menee sama kuin mikä menisi julkisiin kuukaudessa. Itse asiassa menee hiukan vähemmän ja auton arvo on nettiauton mukaan nyt kuitenkin enemmän kuin jäljellä oleva lainaosuus.
Mulla on lainaa jäljellä 6t, maksan 190/kk. Junaan mulla meni 400-500/kk ja sen lisäksi kävelyä vielä päälle 3 km sunnuntai-iltaisin. Nyt pääsen tavaroineni pihaan. Eli viikot asun eri paikkakunnalla ja viikonloppuisin ajan pitkää matkaa. Jos ei tätä kulkemista olisi ja junalla kulkeminen ei olisi juuri minun tarvitsemillani reiteillä niin kallista ja työlästä, en tarvitsisi autoa velaksi enkä rahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa sitä nyt sijoituksena pitääkään? Itse otimme autolainaa siksi, että olimme juuri ostaneet talon, johon meni säästöt. Minkään käytetyn romun kanssa emme halunneet lähteä pelleilemään. Joten ei muuta kun autolaina ja kunnon auto alle...
0€ :)
Nythän minä sen muistinkin, eihän minulla edes ole autoa.
Velkaa: 0€.
Pääomatappiot: 0€/vuosi
Dieselvero: 70€/vuosi
Kulutus: 4,1l/100km
Eihän se nyt mikään tuliterä ferrari ole, mutta paikasta a pääsee paikkaan b ihan yhtä hyvin kuin noilla 50k€ peleilläkin, tai ehkä jopa varmemmin, koska ikinä ei ole tienpäälle jättänyt.
T: se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa