Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kaupunki Joensuu on asua?

Vierailija
10.01.2016 |

Onko joensuulaisia paikalla? :) Kertokaa kaikenlaista, esim. millainen on työllisyystilanne?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena H kirjoitti:

Köyhät asuu joensuussa. Disgusting!

Taitaa siellä pari miljonääriä olla.

Vierailija
42/47 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä päivystävät kaduilla ne Odinin sotilaat. Ei hyvä!

No se ei olekaan Suomen ra... us- ja groomingjengien pääkaupunki kuten Oulu. Naiset ja pikkulapset saanevat toistaiseksi kulkea rauhassa mihin vuorokaudenaikaan hyvänsä.

Ei ole ihan noinkaan. Olen opiskellut Joensuussa ja useampi läheltäpiti-juttu on tapahtunut. Lisäksi uutisoitu oikeista tapahtumista ja muutama jäänyt uutisoimatta. Kyllä sielläkin ikävä kyllä tapahtuu. Näin kun lasta seurattiin, mutta puhelinkeskustelun perusteella lapselle oli tulossa vanhempi hakemaan ihan justiinsa. Näistä lapsijutuistahan sielläkin uutisoitiin aiemmin. Liittyi johonkin kouluun.

Ikävä kuulla. Kaikki Suomen vähänkään isommat kaupungit taitavat olla kohta samassa suossa. Olen kuvitellut Joensuun olevan isoista kaupunkipaikoista ei-musliminaiselle niitä viimeisiä turvasaarekkeita jos ei ihan korpeen halua muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu on oikein ihana kaupunki. Viihtyisä, tarpeeksi palveluita, kauniit maisemat ja todella mukavia ihmisiä. Jonkin aikaa asuneena en ihan heti halua pois lähteäkään.

Vierailija
44/47 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ja olin kesätöissä pari vuotta Joensuussa. Oli hyvä kokemus ja osa syrämestäni jäin Joensuuhun.  Tuntui kuin olisi lomalla elämästä. Aion muuttaa takaisin jos ja kun pääsen eläkkeelle. 

Vierailija
45/47 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leena H kirjoitti:

Köyhät asuu joensuussa. Disgusting!

Taitaa siellä pari miljonääriä olla.

Ainakin Kyösti Kakkonen, Laakkoset ja Bromanit.

Vierailija
46/47 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pääsee asumaan keskustaan tai lähelle, niin hyvä paikka vaikka talvi on pitkä ja pimeä.

Rantakylään, Utraan tai Noljakkaan en enää haluaisi. Ovat vähän kuin omia taajamiaan, kaukana keskustasta. Joensuu on muuttunut 90-luvusta, hirveästi rakennettu lisää.

Ei Noljakka ole erityisen kaukana keskustasta etenkin jos asuu ns. Etu-Noljakassa. Penttilään on rakennettu paljon uusia kerrostaloja ja Pielisjoen molempia rantoja kiertää yhtenäiset rantabulevardit. Lisäksi Pielisjoen yli on rakennettu pari uutta siltaa, Ylisoutajansilta kevyttä liikennettä varten ja Sirkkalansilta, jotka molemmat valmistuivat 2014.

Vierailija
47/47 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut melkein koko elämäni joensuussa. Työllisyystilanne on huonohko, mutta tietyillä aloilla esim. terveydenhoidossa, on hyvä tilanne. Tänne vaan, jos kaipaa vaihtelua. Ihmiset ovat rentoja, ja harrastusten kautta saa varmasti ystäviä. Hiihtolatuja, ja kuntosaleja on todella hyvin. Myös monenlaista muuta harrastusta on tarjolla hyvin. Kirpputorien ystäville on useita kirpputoria. Mm. tokmannin vieressä oleva kirpputori on upea. Teollisuusalueella on vaikka mitä erikoisliikkeitä, ja Prisma on iso kuin lentokenttä, ja valikoima todella hyvä. Itse käyn siellä vaateostoksilla. Lopuksi hieman murretta: Kun joensuulainen sanoo. en kehttaa, hän tarkoittaa ei innosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi