En IKINÄ antaisi miehelle sanavaltaa, jos tulisin raskaaksi
Olkoot vaikka kuinka kyse miehenkin lapsesta. Mies ei sitä kantaisi tai synnyttäisi. Olen jo yhdestä miehestä ottanut eron, kun mahdollisesta lasten hankkimisesta tuli erimielisyyttä. Vaan eipä silti, nykytilanteessa vahinko voisi käydä vain, jos ehkäisykapseli pettäisi. Mutta omalla kohdallani vaihtoehtoni olisivat karkeasti sanottuna abortti tai itsemurha. Vaikka mies kuinka saisi vahingon satuttua päähänsä, että haluaakin lapsen pitää. En vain pystyisi edes raskauteen, saati synnytykseen, itse lapsesta puhumattakaan. Onneksi tämä on ääneen sanottu ja tiedossa, mutta kyllä nousee niskavillat pystyyn aina kun joku mies täällä toteaa, että hänellä pitäisi olla päätäntävaltaa siihen, tekeekö kumppani abortin vai ei.
Jos joku kuvittelee automaattisesti saavansa lapsenlapsia, on hän suoraan sanottuna vähän tyhmä. Jokainen saa ihan itse päättää omasta elämästään ilman vanhempien painostusta tai sitä, että "rangaistukseksi" jätetään perinnöttä, kun ei suostuttukaan täyttämään muiden itsekkäitä odotuksia.