Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin kyläpaikka missä olet käynyt?

Vierailija
09.01.2016 |

Minulla olis tässä:
-Sohvalla ja lattioilla kusi/paskavaippoja
-Haisevat roskikset keittiössä ja lastenhuoneessa (lemu kantautuu olohuoneeseen asti)
-Lattia täynnä leluja (ymmärrän, että aina ei jaksa siivota, mutta lelut lojuvat käytännössä lattialla viikkokausia kun niille ei ole mitään säilytyspaikkaa)
-Huutava, pilalle hemmoteltu diktaattorikakara
-Patalaiska mies, joka pyytää vaimoaan tuomaan olutta tai voileipää, kun ei itse ehdi kun pelaa tietokoneella ja katsoo samanaikaisesti tv:tä. Käskee vaimoaan olemaan hiljaa, kun pitää keskittyä peliin.
-Perheessä ei pestä käsiä sen jälkeen, kun on lapsen vaippa vaihdettu vaan saatetaan mennä niillä paskakusipillukäsillä laittamaan tarjottavia pöytään.

Kommentit (287)

Vierailija
81/287 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä käytetään rumaa kieltä! Siitäpä tulikin mieleeni eräs epämieluinen kyläpaikka: isäntäväen joka toinen sana on vittu. Kiroilevat tosi törkeästi.

Vierailija
82/287 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä oli joka paikassa kissojen paskaa, ja koirat merkannu joka paikkaan (oma koirani ei yleensä merkkaa sisälle, mut täällä merkkasi koska koko talo oli oikeasti kusta täynnä) monta kiloa hiekkaa vierassängyssä. "Puhtaat" astiat paskasia, tupakka haisi ja piha oli täynnä erilaisten eläinten luita ja raajoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/287 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että lisäsin vielä yhden eläinkommentin. Mä en pysty koskemaan koiraan jollen pääse pesemään heti käsiä. Mua vaan kuvottaa kun koirat ja kissat istuu pelkällä perseellä sohvassa sitten siihen pitäis mennä vaikka lepäämään ja pitää päätä samassa kohdassa.

Mutta kai semmosen ihmisen on vaikea ymmärtää joka tykkää eläimistä ja omistaa niitä itse, että joitain ne kuvittaa ja niistä lähtevä haju on karsea.

Sä kuulostat jo siltä, että sun lian pelkosi on sairasta..

:D hehe, ei todellakaan! :D

Mua vaan ällöttää koirat. Toki muutkin eläimet. En halua koskea paikkoihin joihin ne on hinkannut persettään.

Vierailija
84/287 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo epäsiistit paikat ovat kyllä kamalia mutta on se kamalaa mennä kutsuttuna kylään ja istua hiljaa yksin olkkarissa kun isäntäväki touhuaa omiaan.

Meitä kutsuttiin aina paljon yhden sukulaisperheen luokse. Tuli tarkka aika, esim. Lauantaina kello 14 kahville yms. Siellä sitten minä, mies ja lapsi istumme yksin olohuoneessa kun perheen isä menee "omaan huoneeseen" pelaamaan tietokoneella, lapsi lähtee kavereilleen(saman ikäinen kuin meidän) ja perheen äiti on.. Jossain päin taloa. Reilu tunti aina odotettiin ja sitten kohti kotia. Lopulta eivät tulleet edes avaamaan ovea vaan joku huusi sisältä että ovi on auki (ei muuten aina ollut). Enää emme käy sillä koimme olevamme niin ei-tervetulleita ja koko aika tuolla oli pelkkää ajanhukkaa. Yritimme kyllä jutella heidän kanssaan, mutta ei siitä mitään tullut. Isäntä laittaa huoneen oven kiinni, emäntä katoaa koiran kanssa pihalle jne. Ja aina kutsuja sateli "on aina niin kiva kun käytte". Häh? Ette te edes huomaa meitä!

Tämä kuulostaa ihan samalta kuin aikoinaan mun poikaystävän vanhemmat kutsui meitä kylään. Ero oli vaan siinä, että mä jäin yksin takkahuoneeseen lukemaan lehtiä kun isä lähti autotalliin poikaystäväni kanssa rassaamaan autoa tai muuta vehjettä, isoveli oli koko ajan huoneessaan kuuntelemassa musiikkia ja äitiä ei välttämättä näkynyt ollenkaan, mutta kuului kun mankeloi tai ompeli ompelukoneella tai muuta vastaavaa. Mä istuin aina 3-5 tuntia yksinään pimeässä talossa. Joka kerta poikaystävä aina lupasi, että ens kerralla ollaan sit yhdessä, mutta ei sit taaskaan oltu. Sinne oli pakko mennä kun ne antoi aina rahaa pojalleen, ja se oli kuitenkin ihan kiva saada.

Varmaan ensimmäiset viisi vuotta kyläilyt sujui tähän tapaan. Sitten kun mentiin meidän lapsen kanssa sinne, niin sen jälkeen appivanhemnat viihtyivät puolisen tuntia meidän kanssa ja lähtivät sitten omiin töihinsä.

Vierailija
85/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ole kyläpaikka missä olen käynyt, mutta äitini koti silloin, kun minun oli vielä pakko asua siellä.

Kerran juhliin oli tarjolla kermakakku. Pakko mainita, että tosi paska kakku, välissä aina samat, tylsät täytteet ja kakkupohjana aina samat, kaupan valmiit kuivakänttypohjat, joiden käyttöä äiti peitteli aina sillä samalla valheella, että kakkupohjia ei osaa leipoa kuin kulinaristiset ihmelapset, jotka ovat ammattikokkeja jo vuosikymmenten kokemuksella (tosiasiassa äiti ei vain ehtinyt, mikä on ymmärrettävää, mutta ei olisi tarvinnut valehdella). No, kerran keittiöön sitten pääsi juhlien alussa kissa, joka nuoli kakun kulmasta kermat pois. Mitä äiti teki? Laittoi päälle uuden kerroksen ja supisi minulle, että tästä ei saa mainita vieraille. Siis miten vaikeaa olisi ollut leikata se kulmapala pois? Jos joku olisi kysynyt, niin olisi voinut kertoa, hmm enpä tiedä, kenties totuuden? Että kissa nuoli eikä sitä palaa haluttu tarjota vieraille? Meidän suvussamme kun ei ollut mitään turhan tarkkoja hiippastelijoita, jotka olisivat pahastuneet siitä että kissa on päässyt keittiöön, mutta useimmat olisivat kuitenkin varmasti pahastuneet, jos olisivat saaneet tietää syövänsä kissan nuolemaa kakkua. Tai jos vieraiden pahastuminen olisi silti pelottanut, niin olisi voinut vaikka huijata, että aamulla naapuri oli käynyt kylässä, ja äiti olisi hänelle halunnut tarjota palan kakkua, kun naapuri ei päässyt itse juhliin mukaan sitten myöhemmin päivällä. Yhh.

Toisen kerran oli jälleen kakkuongelmia. Olin melko nuori lapsi, kai alle 10v, ja äiti antoi minulle juhla-aamuna yhden, selkeän käskyn: Tulet sitten syömään vieraiden kanssa. No minä menin. Sain palan kakkua, söin sen loppuun, ja äidin käskyä totellen hain sitten uuden palan. Äiti alkoi santsaukseni huomatessaan ärjyä minulle kaikkien vieraiden edessä, että miten hän saattoi epäonnistua kasvatuksessani näin, miten voin olla niin ahne että rohmuan toisen palan kakkua, vaikka siitä ei edes riitä kaikille vieraille. Ensinnäkin tosi ikävää vieraille joutua katsomaan tuollaista ärjymisshowta, ja toisekseen tosi outoa tehdä juhliin niin pieni kakku, että siitä ei riitä kaikille edes yhtä palaa. Ja jos kakusta ei kerran saanut ottaa kahta palaa, niin miksei äiti maininnut siitä aiemmin?

Se talo oli aina ahdettu aivan liian täyteen tavaraa, niin täyteen ettei kaikille tavaroille edes ollut omaa paikkaa. Hienojenkin sukujuhlien aikana talo oli kuin kaatopaikka. Lattiat imuroitiin kyllä ja siisteydestä pidettiin (äidin taitotason mukaisesti) huolta, mutta minkäs teet kun tulostimien, pöytälamppujen, kansioiden ja sensellaisten vakituinen säilytyspaikka oli lattia, kun pöytätilaa ei yksin kertaisesti ollut. Ruokapöytä oli täynnä vateja ja vaaseja, ei koristeeksi vaan siksi, koska kaapit olivat jo täynnä kaikkea muuta.

Ja sitten se, mikä minusta oli kaikkein pahin. Vessanpönttö ei siinä talossa koskaan toiminut. Siinä oli sellainen vipujuju, joka piti osata, muuten vessaa ei saanut vedettyä. Me ydinperheen jäsenet tiesimme sen, mutta vieraat eivät. Vessaan ei jätetty asiasta mitään ystävällistä ohjelappua, eikä äiti kertonut asiasta vieraille mitään. Kun minä näin jonkun vieraan aikovan vessaa kohti, menin selittämään pöntön toimintaa, mutta äiti tuli hiljentämään minut, koska "ei ole sopivaa lässyttää vessa-asioista vieraille, illalla voi sitten puhua peppujuttuja jos on vielä niin epäkypsä, että kokee sen huvittavaksi". Oli ikävä katsella vieraiden kiusaantuneisuutta, kun yrittivät hipsiä vessasta pois toivoen, ettei kukaan osaisi yhdistää heitä pöntössä lilluvien jätöksien syypääksi. 

Vai olisikohan se kuitenkin pahempi, miten sitä vessaa ei siivottu koskaan? Joskus vedeltiin rätillä ja pönttöä huitaistiin vessaharjalla niin, että näytti siistiltä, mutta pesuaineita ei käytetty. Muualla talossa kyllä joskus, mutta vessassa ei tietääkseni ikinä, siis kertaakaan niiden vuosien aikana kun minä siellä asuin. Vieraathan eivät ehkä huomanneet, mutta minä tiesin. Sen lisäksi isäni ei oikein tykännyt vessan vetämisestä, eli pöntössä saattoi olla "kiva" yllätys. Ja usein pöntön kansi oli auki, eli se "kiva" yllätys oli saanut hajustaa koko vessan aivan järkyttäväksi.

Ja kamalin kyläily, minkä itse olen kokenut, oli isoäitini eläkejuhlat. Juhlat olivat tätieni järjestämät, ja he olivat tehneet Powerpoint-valokuvaesityksen valokuvista, joissa isoäitini esiintyi. Yksi niistä kuvista oli ALASTONKUVA minusta, jossa minulla sattui vieläpä olemaan melko epäimarteleva ilme. Vauvojen alastonkuvat vielä käsitän, mutta olin kuvassa 11-vuotias, enkä muuten enää vartaloltani mikään pikkutyttö, vaan karvaa orastava muhkurarinta. Kaiken kukkuraksi kuva oli alunperin otettu vastoin tahtoani. Äitini oli pakottanut minut hassunhauskaan saunakuvaan vaikka kieltäydyin, ja olin käynyt hävittämässä sen kuvan välittömästi, kun se ilmaantui perhealbumiin. Negatiivi oli kuitenkin säilynyt, ja jostain ne neropattitädit keksivät sen lisätä esitykseensä. Siellä se kuva kellisteli, seinälle heijastetulla, loputtomasti toistuvalla kuvaesityksellä, eivätkä juhlat muuten olleet ihan pienet.

Vierailija
86/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävän sukulaisilla joulupäivän aterialla. Istuttiin ruokapöydässä kolme tuntia, eikä kukaan puhunut mulle sanaakaan. Yritin kohteliaasti ottaa osaa keskusteluun mutta mun yli puhuttiin, kukaan ei edes vaivautunut katsomaan mua. Ehkä tuli kerralla selväksi, etten ollut riittävän "hieno" tähän porukkaan.

Vierailija
87/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on kani häkissä olohuoneessa. Kanin nukkumakopin päällä on aivan tolkuton määrä kuivunutta p*skaa. Ei kuulemma lähde irti pesemällä...(niin varmaan...) On kiva katella sitä p*skakerrostumaa siiinä olohuoneessa kun istutaan (on suht näkyvällä ja keskeisellä paikalla olohuonetta). Muuten saattaa olla koti oikein siisti ja vimpan päälle esim. juhlien aikana, mutta tuo häkki + p*skat aina esillä. En voi ymmärtää.

Vierailija
88/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta juoppoperheestä tulee mieleen eräs lapsuudenkaverini, jonka perheessä oli valitettavan samanlaista. Ei ehkä noin "rajua", mutta alkoholismia kuitenkin. Asuttiin ihan tavallisessa omakotitalolähiössä, kaverinikin koti ja piha olivat aina siistejä ja laitettuja. Oli varakas perhe, mutta siellä oli epämiellyttävä yökyläillä, kun vanhemmat viihtyivät väkevien ääressä vähän liikaa. Me lapset saatiin illalla tehtäväksemme siivota, vasta sitten pääsisi "leikkimään" eli istumaan hiljaa kaverin huoneeseen. Sillä aikaa isä katsoi telkkaria viskipullon kanssa ja äiti viihtyi keittiössä "leipomassa". Perheen isä veti kännit ihan avoimesti, äiti yritti vetää salaa jostain keittiön kaapista, mutta kyllä sen huomasi että kännissä sekin. Pelottavinta oli, että isä sitten vähän liikaa juotuaan innostui aina riehumaan ja paiskomaan tavaroita, äiti sitten yhtyi huutokonserttiin. Pahoinpitelyä en todistanut, mutta ala-aste ikäisen mielestä ihan tarpeeksi stressaavaa kuunnella humalaisten aikuisten tappelua. Kaveri ei ollut moksiskaan, sanoi että tämmöistä täällä, ihan normaalia. Muutaman yökyläilyn jälkeen kerroin äidilleni (joka on sosiaalityöntekijä) perheen iltapuuhista ja saivat ilmeisesti jotain apua, tosin kaverini ei enää puhunut minulle sen jälkeen. 

Vierailija
89/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilla on kani häkissä olohuoneessa. Kanin nukkumakopin päällä on aivan tolkuton määrä kuivunutta p*skaa. Ei kuulemma lähde irti pesemällä...(niin varmaan...) On kiva katella sitä p*skakerrostumaa siiinä olohuoneessa kun istutaan (on suht näkyvällä ja keskeisellä paikalla olohuonetta). Muuten saattaa olla koti oikein siisti ja vimpan päälle esim. juhlien aikana, mutta tuo häkki + p*skat aina esillä. En voi ymmärtää.

Toivottavasti kaverisi antaa pupun olla vapaana usein, eikä pidä vain häkissä. Jos ei, niin on aikamoista eläinrääkkäystä. Tosin jotenkin aavistelen, että pupu on vain kaiken aikaa liian pienessä häkissään, koska ei ole edes vaivautunut opettamaan käyttämään vessalaatikkoa, voi pupu parkaa.....

En tajua miksi pitää ottaa eläimiä jos niitä ei osata hoitaa.

Vierailija
90/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni koti. 3 lasta, 2 aikuista kaksiossa. Lapset todella kovaäänisiä, tekevät mitä huvittaa, pompottelevat vanhempiaan, ykai heistä lyö muita lapsia. Jutteli aikuisten kesken on täysin mahdotonta kun lapset kokoajan huutavat päälle eikä heille sanota mitään. Lapset ovat 5-7 vuotiaita. Asunto on kaupungin vuokrakämppä jossa edellinen asukas ilmeisesti polttanut, ihan hirveä pistävä haju johon nenä ei totu edes muutaman tunnin vierailun aikana. En tiedä miten tuttuni saa tämän hajun pois tekstiileistään kun muuttavat pois, asunto on vain väliaikainen n.1,5 vuotta. Lisäksi vessassa/eteisessä haisee heidän kissansa kusi ja vaikka heillä jonkun verran siivotaan niin aina on likainen olo. Sieltä kun lähtee niin pää ja nenä on kipeä tästä hajusta mutta pahin on se kun korvat soi.

Joka kerta kun lähden sieltä niin vannon että en palaa sinne enää ikinä mutta jonaon heikkona hetkenä aina sorrun.

Vierailija
91/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä saatana kuka hyvänsä masentuu jos elää kaatopaikalla paskan keskellä.

Pieni puuhailu pitää vireänä ja puhdas koti vaikuttaa mieleenkin puhdistavasti.

Ja varsinkin jos on lapsi/lapsia niin kotona pitää olla normaalin puhdasta eikä mitään tekosyitä!!!

Masennus ei estä siivoamasta vaan laiskuus ja saamattomuus. Masentuneellakin toimii kädet ja jalat mutta paljon mukavampi vain maata sohvalla perse homeessa itsesäälissä velloen.

Elämä on valintoja joten jos olet valinnut äidin tai isän elämän niin anna lapselle edes puhdas koti ja jos se ei mitenkään onnistu niin mene hoitoon ja hae apua!

Vierailija
92/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä kaukaisilta opiskeluvuosilta kolmen nuoren miehen kimppakämpän. Se oli niin epäsiisti (likaa + epäjärjestystä), että meni kaikki halut koko mieheen ja lähdin vähillä rahoillani taksilla kotiin mielummin kuin jäin sinne. (Olimme hyvät tutut ja mies oli kyllä muuten kiva, kunhan ei hänen kotiinsa mennyt.) Voimakkaimmin on jäänyt mieleen likaisia astioita täynnä oleva tiskipöytä ja allas ja altaassa puurokattila, jossa puuro oli sekä kuivunut että paksussa homeessa. 

Mutta muuten mä vähän ihmettelen tätä ketjua. Ihminenhän yleensä seurustelee ja kyläilee jotenkin samanmielisten tai itsensä kaltaisten ihmisten kanssa, ainakin aikuisena. Meillä on suht siistiä, samoin ystävillämme. Lasten iästä ja määrästä riippuu kuinka paljon roinaa on missäkin, mutta kyllä ne kaikki on suunnilleen kasassa kun vieraita tulee. Pinnat on pyyhitty ja on viihtyisää eikä haise. Mua ei vaivaa jos pyykkikorissa on pyykkiä, kaapit epäjärjestyksessä (en katso niihin!) tai kylppärissä pyykkiä kuivumassa. Onko meidän elämä siis tylsää kun tunnetaan vaan ihan normaalin siistejä ihmisiä? 

Vierailija
93/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini äidin koti. Jo ulko-ovella tupakan tumppeja ja iso kasa roskapusseja, osan jätteistä on varikset levitelleet pitkin pihaa. Kasvattaa kissoja (kissoja kymmenen enkä laske siihen kissanpentuja). Kissankusi haisee niin järkylle jo ovea avatessa, että oksettaa. Näillä on myös jättikoira jota ei ole koulutettu eikä opetettu sisäsiistiksi, saattaa yhtäkkiä kyykätä keskelle olohuoneen lattiaa litran kusta tai lapiollisen sontaa. Se myös pureskelee vieraita käsistä ja vaatteista niin että vaatteet on täynnä koirankuolaa. Sanovat ihan pokkana sisään tullessa, ettei tarvi ottaa kenkiä pois. En haluaisikaan, lattia on ihan eläinten ulosteessa, täynnä likaa ja tavaraa, pölyä ja hiekkaa, kengät tarrautuu muovimattoon kiinni. Keittiön pöytä on roskiskasa, kesällä kärpäsiä on sisällä valehtelematta tuhansia. Tiskipöydällä ties kuinka monen viikon astiat, ja vuokaruoka (missä vielä ruokaa -homeista) mitä tekivät viime viikolla. Eteiseen turpoaa kylpyhuoneesta metrin korkuinen vaatekasa, ei tietoa onko vaatteet tulossa vai menossa pesukoneeseen. Vessassa ei ole ovea, vessaa ei ole pesty ties milloin viimein, turha varmaan kertoa missä kunnossa on. Enkä ole koskaan nähnyt perheen lapsia ilman paskaisia vaatteita tai suttaantuneita naamoja. Mutta tämä perhe on kyllä hyvävarainen, ei rahasta puutetta. Voisi kyllä sen uuden timanttisormuksen, auton tai 60" telkkarin sijaan sijoittaa siivoojaan. (ps. en ole eläintenvihaaja, itselläkin kissa ja koira!)

Vierailija
94/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskipöydällä ties kuinka monen viikon astiat, ja vuokaruoka

Vuokaruoka! Ei ole ainakaan einestä sitten!! Einestaloudet on pahimmat! Hyi!

Vierailija
95/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskipöydällä ties kuinka monen viikon astiat, ja vuokaruoka

Vuokaruoka! Ei ole ainakaan einestä sitten!! Einestaloudet on pahimmat! Hyi!

Ei siellä monasti kotiruokaa tehdä :D ei varmaan siksi osata pakata ruokaa poiskaan... pääasiassa syövät kebabbia :/ yöks

Vierailija
96/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäreni oli kertonut, miten likaista erään leikkikaverin luona on. kerran sitten kävin siellä ja hemmetti.. perheen isä istui alakerran vessassa, joten käytin yläkerran kylpyhuonetta. peili oli TÄYNNÄ kuivuneita hammastahna roiskeita,  pyykkikori pursusi yli ja pyykkikoneen luona oli pesupulveria pitkin lattiaa. naulakossa roikkui kymmeniä kosteita , haisevia pyyhkeitä ja rintaliivit!  :O

seuraavaksi kurkkasin lastenhuoneeseen:  petaamattomat sängyt, leluja pitkin lattioita.

keittiöön en uskaltanut edes mennä...

perheen äiti on sellainen tatuoitu pinkkipäinen" kotirouva", en tiedä onko työtön vai ónko taustalla jotain muuta sillä tyttären mukaan otti kerran lääkkeitä " semmoisesta pillerijutskasta  (dosetti) kun mummilla on". 

perheen isä käy töissä ja vaikuttaa ihan normaalilta mitä eteisessä juteltiin ! lapsia heillä on kolme, ala-astetta käyvä tytär ja kaksi pienempää poikaa. 

tytär on kyllä kohtelias, iloinen ja ihan siististi puettu lapsi.  on käynyt muutamia kertoja meillä, en ole kysellyt mitään vaikka mieli tekisi !

Vierailija
97/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyttäreni oli kertonut, miten likaista erään leikkikaverin luona on. kerran sitten kävin siellä ja hemmetti.. perheen isä istui alakerran vessassa, joten käytin yläkerran kylpyhuonetta. peili oli TÄYNNÄ kuivuneita hammastahna roiskeita,  pyykkikori pursusi yli ja pyykkikoneen luona oli pesupulveria pitkin lattiaa. naulakossa roikkui kymmeniä kosteita , haisevia pyyhkeitä ja rintaliivit!  :O

seuraavaksi kurkkasin lastenhuoneeseen:  petaamattomat sängyt, leluja pitkin lattioita.

perheen äiti on sellainen tatuoitu pinkkipäinen" kotirouva", en tiedä onko työtön vai ónko taustalla jotain muuta sillä tyttären mukaan otti kerran lääkkeitä " semmoisesta pillerijutskasta  (dosetti) kun mummilla on". 

perheen isä käy töissä ja vaikuttaa ihan normaalilta mitä eteisessä juteltiin ! lapsia heillä on kolme, ala-astetta käyvä tytär ja kaksi pienempää poikaa. 

tytär on kyllä kohtelias, iloinen ja ihan siististi puettu lapsi.  on käynyt muutamia kertoja meillä, en ole kysellyt mitään vaikka mieli tekisi !

Kuulostaa ihan normaalilta lapsiperheen kodilta! :D

Vierailija
98/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista sitten pitäisi olla? Tuollaista saattais olla meilläkin, jos joku yllättäen tulis kylään...

Vierailija
99/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tunnustan, että meilläkin on kylpyhuoneen peilikaappi hammastahna-roiskeissa ! menee joka aamu ja ilta siihen kuntoon, kun 4v ja 9 v harjaavat pontevasti hampaitaan.. ja koska kylpyhuoneessa ei tule jatkuvasti ravattua, se häviää mielestä kuten likainen mikrokin !

Vierailija
100/287 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun miehen kanssa 90-luvun alussa tutustuttiin, oltiin molemmat opiskelijoita ja hän asui kahden muun miehen kanssa soluasunnossa... se on pahinta mitä olen tähän mennessä koskaan nähnyt :D Luettelisin vain samaa kuin ketjun edellisetkin viestit, mutta pahin piste i:n päälle oli kyllä se että erään kämppäkäverin tapana oli ripustaa loukkuihin jääneet kuolleet hiiret KEITTIÖN LAMPPUUN?! Ei paljoa tullut siellä aikaa vietettyä, yhteen muutettaessa mies onneksi siistiytyi ja nykyään meillä on ihan normaali koti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi