Kävin Lidlissä ja hämmästyin
Asioin tänään Lidlissä, kun sellainen sattui matkan varrelle. Yleensä en Lidliä käytä.
Kauppalistalla oli muun muassa ainekset keittoon, kalaruokaan ja vietnamilaisiin rulliin. Hämmästys oli suuri, kun ostosten tekeminen tyssäsi heti hevi-osastolla. Lanttu löytyi, mutta palsternakka, selleri, nauris ja purjosipuli puuttuivat kokonaan, eikä tyhjiä hyllypaikkojaan niille näkynyt.
Ihmettelin myös, ettei sipulia, sitruunoita, herkkusieniä tai jauhoisia perunoita ollut saatavilla yksittäin vain ainoastaan isoissa pusseissa tai paketeissa, joten ei auttanut ottaa kuin isot pussit kutakin mukaan.
Seuraavaksi siirryin liha- ja kalaosastolle. Laarista löytyi vain valmiiksi kypsennettyjä kalatuotteita. Raakoina ainoat vaihtoehdot olivat marinoidut lohisuikaleet ja yksittäispakatut lohimedaljongit. Siis mitä ihmettä? Ei lainkaan kokonaista lohifileetä saati nyt sitten mitään muuta kalalajia myynnissä. Eikä edes niitä tyhjiä hyllypaikkojakaan näkynyt, mikä olisi kielinyt esim. fileiden loppumisesta. Ostin sitten useamman paketin näitä yksittäispakattuja medaljonkeja, eikä niitä minun jäljiltäni jäänytkään myyntiin enää kuin pari.
Seuraavaksi etsin aineksia vietnamilaisiin rulliin, mutta riisinuudeleita, riisipapereita tai tofua ei löytynyt mistään. Se siitä ruoasta sitten.
Onko tämä normaali tilanne Lidlissä, vai oliko minun asioimassa myymälässä nyt vain sattumalta tällaisia puutteita? Jäin vain ihmettelemään, että jos tämä on normaalia, niin kyseinen kauppa ei kyllä näköjään todellakaan ole meidän perheen ruokaostoksia varten, jää liikaa raaka-aineita saamatta.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidl monipakkauksien johdosta en sieltä osta enää mitään monipakkauksia. Esim. Cm voi ostaa porkkanat yksittäiskappaleina, kuten pitäisi voida kaikki tuotteet ostaa, näin eivät mätäne kaappiin, kun seuraavaan ruokaan niillä ei ehkä ole käyttöä.
Monipakkauksien pakkotuputtaminen pitäisi kieltää jo hävikin takia.
Ostin äskettäin 2kg porkkanoita, hinta oli alle euron. Kyllä mulla tulee syötyä ja monipakkauksista ylimääräisen voi valmistaa pakastimeen. Niissä on yleensä etuna, että kilohinta on pienempi. Itsekin kyllä tykkäsin, että olisi pienempiä pakkauksia tarjolla, mutta yleensä ne sitten maksaa enemmän, mitä vähemmän pakkauksessa on tavaraa.
Voin minä sen euron kilo maksaa porkkanoista cm kun ei tule hävikkiä, eikä tarvitse maksaa pakastuslaskuja, eikä pakastin ole aina umpi täynnä, kun minulla on siellä lihaakin.
Jos saan 1 euron säästöä siitä että pakastin on ummessa ja hävikki vielä kuroo kuilua kiinni, niin ei kiitos. On tärkeämpiäkin asioita missä säästää.
Esim. kilo lihaa hintaan 8,99 tai 12,99 on jo paljon suurempi säästö!
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä muuten on (ellei ole päässyt loppumaan) sellainen pussi hevi-osastolla jossa on lanttu/porkkana/palstenakka/punajuuri yhdistelmä, taitaa kulkea uunijuurekset nimellä, ehkä? Tämä AP:lle tiedoksi.
Joo. Selleri puuttuu ja viimeksi kun tuollaisen ostin, niin sain siitä syötyä yhden punajuuren ja pari muuta juuresta ennen kun meni vanhaksi. Jos näitä myytäisiin erikseen, niin ostaisin kokoajan, mutta nyt en osta ollenkaan! Tätä ne ei siellä Lidl näytä tajuavan, että myynti ei vähenisi kokonaisuutta katsoen, vaan se lisääntyisi!
Nyt kaikki monipakkaukset jäävät ostamatta.
On kyllä outoa että TOFUA ei edelleenkään löysy Liiteristä. En käy.
Vierailija kirjoitti:
Käyn nykyään pelkästään prismassa, mikä on lidlin vieressä. Siellä ei matuja näy. Lidliin ei meinaa edes sisälle päästä, kun matujoukko seisoo oven edessä röyhkeästi virnistellen. Kumma homma tosiaan, että nämä miesjoukot ei ole prismaan eksyneet
Käyn Lidlissä viikoittain, eikä kertaakaan ole ollut mitään virnistelijöitä. Tampere. Tänään ostin punajuurta, porkkanaa, lanttua, bataattia, omenaa, kurkkua, paprikaa, banaania, salaattia. Kaikki hyvänlaatuista. Lohta on yleensä aina fileenä, tänään en huomannut katsoa, oliko.
Kerran hieman hymyilytti, kun eräs keski-ikäinen naisasiakas tuhahteli ääneen Lidlissä. Oli liikkeellä ilmeisesti tyttärensä kanssa ja tämä mamma kaivoi kyllä ilmoille joka ikisen puutteen jonka kaupasta löysi ja näitä kovaan ääneen siellä kuulutteli. Myyjältä kysyi: "Siis eikö teillä ole banaania? (en muista mistä tuotteesta oli kyse) Me lähdetään nyt kyllä tuohon naapuri-Prismaan, kun SIELLÄ KUULE ON!" Tyttöä hävetti niin, ettei kehdannut ympärilleen vilkuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en piperräkään mitään vietnamirullia, joten hyvin löytyy edulliset maidot, rahkat, jauhelihat, vihannekset, juustot, pakastevihannekset, riisit, spagetit yms. Siksi Lidl on halpa, koska valikoimassa ei ole kaikenmaailman ruusuvesiä.
eikä herneitä :)
Herneitä on joka lintissä pakaste-altaassa
Kuten myös säilykkeenä ja kuivattuna pussiversiona.
Ei se ole morkkausta sanoa, että Lidlissä on suppea valikoima, se on fakta. Jopa Alepassa on enemmän valikoimaa, vaikka on huomattavasti pienempi kauppa kyseessä. Ihmeellisiä nämä kauppaketju-uskolliset, jotka vetää herneen nenään, kun joku erehtyy sanomaan jotain negatiivista, vaikkakin täysin validia. Toki kaikissa kaupoissa voi olla joku tuote loppu tai pilalla, mutta todennäköisemmin sen tuotteen kuitenkin löytää kaupasta, jossa se ylipäätään on valikoimissa.
Pidän Lidlistä, mutta ainoana ruokakauppana se olisi aika ankea minulle. Kivoja lenkkivaatteita kylläkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en piperräkään mitään vietnamirullia, joten hyvin löytyy edulliset maidot, rahkat, jauhelihat, vihannekset, juustot, pakastevihannekset, riisit, spagetit yms. Siksi Lidl on halpa, koska valikoimassa ei ole kaikenmaailman ruusuvesiä.
eikä herneitä :)
Herneitä on joka lintissä pakaste-altaassa
Kuten myös säilykkeenä ja kuivattuna pussiversiona.
Ja kesäisin tuoreena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä muuten on (ellei ole päässyt loppumaan) sellainen pussi hevi-osastolla jossa on lanttu/porkkana/palstenakka/punajuuri yhdistelmä, taitaa kulkea uunijuurekset nimellä, ehkä? Tämä AP:lle tiedoksi.
Joo. Selleri puuttuu ja viimeksi kun tuollaisen ostin, niin sain siitä syötyä yhden punajuuren ja pari muuta juuresta ennen kun meni vanhaksi. Jos näitä myytäisiin erikseen, niin ostaisin kokoajan, mutta nyt en osta ollenkaan! Tätä ne ei siellä Lidl näytä tajuavan, että myynti ei vähenisi kokonaisuutta katsoen, vaan se lisääntyisi!
Nyt kaikki monipakkaukset jäävät ostamatta.
Tuo uunijuurespussi on todella kätevä! Saa kerralla yhdelle tai kahdelle aterialle monipuolisen lisukkeen, uuniin vaan ja vähän mausteita perään. Se siinä ideana on, ei yksittäisten juuresten vähittäinen syöminen. Todellä kätevä esim. perheessä tai vaikka jos tulee pari ruokavierasta.
K-kauppiaan vai S-kauppiaan aloittama mollausketju! Kiitos Lidl tervetulleesta kilpailusta, K-kauppiaat ja S-kauppiaat myyvät ylihintaisia tuotteita ja nostaavat usein huippuansioita.
Stockan Herkku ja Lidl on loistava kombo. Aamulla tuoreet ja lämpimät croisantit haetaan Siwasta ja syödään Lidlin mansikkahillon kera.
Vierailija kirjoitti:
Stockan Herkku ja Lidl on loistava kombo. Aamulla tuoreet ja lämpimät croisantit haetaan Siwasta ja syödään Lidlin mansikkahillon kera.
Tais käydä pieni freudilainen lipsahdus :D
Vierailija kirjoitti:
K-kauppiaan vai S-kauppiaan aloittama mollausketju! Kiitos Lidl tervetulleesta kilpailusta, K-kauppiaat ja S-kauppiaat myyvät ylihintaisia tuotteita ja nostaavat usein huippuansioita.
Eikö se ole vain normaalia, että joka kaupalle löytyy kävijänsä? Sinä morkkaat K- ja S-kauppoja ja jotkut morkkaavat Lidliä. Joku morkkaa H&Mää ja joku Ruohonjuurta.
Mäkään en ikinä löydä Lidlistä kaikkea mitä haluaisin, viimeksi etsin muistaakseni tortilloja tai jotain vastaavaa. Siksi suosinkin Prismoja ja K-supermarketteja mielummin.
itse olen huomannut, että lidlistä ei saa niinkin perus juttua, kuin kuivahiivaa. ja muutenkin huono hevi valikoima ja inhottavaa se, että joutuu ''sokkona'' ostamaan tietämättä hintaa, ellei halua itse päässä laskea paljonko joku kurkku tulee maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole morkkausta sanoa, että Lidlissä on suppea valikoima, se on fakta. Jopa Alepassa on enemmän valikoimaa, vaikka on huomattavasti pienempi kauppa kyseessä. Ihmeellisiä nämä kauppaketju-uskolliset, jotka vetää herneen nenään, kun joku erehtyy sanomaan jotain negatiivista, vaikkakin täysin validia. Toki kaikissa kaupoissa voi olla joku tuote loppu tai pilalla, mutta todennäköisemmin sen tuotteen kuitenkin löytää kaupasta, jossa se ylipäätään on valikoimissa.
Pidän Lidlistä, mutta ainoana ruokakauppana se olisi aika ankea minulle. Kivoja lenkkivaatteita kylläkin!
Lidl on hyvä kauppa, mutta esim. lähi s-marketista saa palsternakat, sellerit, paprikat aina. Lidl kun menee, niin ei koskaan tiedä. Onneksi smarket jää kotimatkalle, niin voi vielä aina poiketa matkalla siellä hakemaan puuttuvat tavarat.
Lidl on hyviä tarjouksia, hevit yleensä priimaa, mutta valikoima suppea. Kalat kalliita ja yleensä sitä ei saa mitä hakee. Kalat haen Cm kalatiskiltä. Saa juuri sitä mitä tahtoo esim. matikoita tai kampelaa, ahvenia jne.
Vierailija kirjoitti:
itse olen huomannut, että lidlistä ei saa niinkin perus juttua, kuin kuivahiivaa. ja muutenkin huono hevi valikoima ja inhottavaa se, että joutuu ''sokkona'' ostamaan tietämättä hintaa, ellei halua itse päässä laskea paljonko joku kurkku tulee maksamaan.
Joo viimeksi oli hunajapomelot tarjouksessa, mutta kun ei ollut hajuakaan paljonko lopullinen hinta tulee olemaan, niin enpä viitsinyt ostaa.
Kiitos ap, päivän naurut! Näin sieluni silmin sinut siellä pikkurilli pystyssä, kärähtänyt permanentti säkenöiden ja suu rypistettynä tiukkaan mutruun kuin rusina, kun noita "perusaineksia" ei löytynytkään. :D
Juu ei, sä et varmaan pärjäisi Ranskassa ollenkaan, sillä siellä leipä ostetaan leipomosta, liha suoraan lihakauppiaalta, maito maitokaupasta jne, jne, Olis siinä suomalaisella topakalla emännällä ihimetyksen aihetta!
Ihan perus ainakin meidän Lidlissä. Me mennään aina sieltä ostetaan paljon kasviksia, jotain pakasteita, maitotuotteet ja riisit ynnä muut. Pavut, suomalaiset mustikat ja tofu haetaan aina muualta.
Yleensä siis kaksi eri listaa, suurinpiirtein viikon ostoksiin menee yleensä Lidlissä 35-45 euroa ja sitten supermarketissa vielä 10-15 euroa. Tämä toimii hyvin, en missään nimessä saisi K-kaupasta yhtä halvalla kaikkea.
Osaksi asiaan vaikuttaa myös se, että olen erittäin tarkka joskus ja haluan juuri vaikka niitä Pirkan wok vihanneksia vaikka toki Lidlissä vastaavia myydään.
Mäkään en tajua miten ihmiset löytää sieltä RUOKAA. Me ostetaan Lidlistä vaan herkut.
Näin minäkin tein ja luultavasti ne lentää melkein kaikki roskiin tulevan muuton edestä.