Kävin Lidlissä ja hämmästyin
Asioin tänään Lidlissä, kun sellainen sattui matkan varrelle. Yleensä en Lidliä käytä.
Kauppalistalla oli muun muassa ainekset keittoon, kalaruokaan ja vietnamilaisiin rulliin. Hämmästys oli suuri, kun ostosten tekeminen tyssäsi heti hevi-osastolla. Lanttu löytyi, mutta palsternakka, selleri, nauris ja purjosipuli puuttuivat kokonaan, eikä tyhjiä hyllypaikkojaan niille näkynyt.
Ihmettelin myös, ettei sipulia, sitruunoita, herkkusieniä tai jauhoisia perunoita ollut saatavilla yksittäin vain ainoastaan isoissa pusseissa tai paketeissa, joten ei auttanut ottaa kuin isot pussit kutakin mukaan.
Seuraavaksi siirryin liha- ja kalaosastolle. Laarista löytyi vain valmiiksi kypsennettyjä kalatuotteita. Raakoina ainoat vaihtoehdot olivat marinoidut lohisuikaleet ja yksittäispakatut lohimedaljongit. Siis mitä ihmettä? Ei lainkaan kokonaista lohifileetä saati nyt sitten mitään muuta kalalajia myynnissä. Eikä edes niitä tyhjiä hyllypaikkojakaan näkynyt, mikä olisi kielinyt esim. fileiden loppumisesta. Ostin sitten useamman paketin näitä yksittäispakattuja medaljonkeja, eikä niitä minun jäljiltäni jäänytkään myyntiin enää kuin pari.
Seuraavaksi etsin aineksia vietnamilaisiin rulliin, mutta riisinuudeleita, riisipapereita tai tofua ei löytynyt mistään. Se siitä ruoasta sitten.
Onko tämä normaali tilanne Lidlissä, vai oliko minun asioimassa myymälässä nyt vain sattumalta tällaisia puutteita? Jäin vain ihmettelemään, että jos tämä on normaalia, niin kyseinen kauppa ei kyllä näköjään todellakaan ole meidän perheen ruokaostoksia varten, jää liikaa raaka-aineita saamatta.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vegaaniksi siirryttyäni ei Lidli ole enää palvellut tarkoitustaan. Tofua ja soijaa ei löydy, ei linssejä, ei papuja, ei vegejuustoa, ainoastaan kasviksia, hedelmiä ja juureksia. Ja noilla ei vegaani elä. Lidl sopii sekasyöjille ja lacto-ovo-pesco vegetaristeille. Vegaaneille valitettavasti ei :/.
Eli Lidl sopii normaalia sekaravintoa nauttiville ihmisille ei kaikenmaailman itse kehitettyjä, monimutkaisia sanoja sisältävälle elitistikermaperseruokavalin omaaville hipeille.
Reppu selkään ja käteen/käsiin kangaskassit joissa on hyvät (=käteen sopivat) hihnat jotka eivät paina kämmeneen, niin saa isotkin ostokset kannettua kotiin.
Toisekseen en ymmärrä vouhkausta esim. noista sitruunoista, ne kestävät ihan hyvinä pidempään, uskon myös että helposti saa kulumaan sinkkutaloudessakin sitruunan per päivä jos vähän suunnittelee mitä syö. Itse kun ostan pussin, niin sitä menee kalan kanssa, salaattiin /salaatin kastikkeeseen, leivontaan, smoothien joukkoon, joskus käytän myös kanan kanssa ja risotossa.
Ihmettelen myös vegaaneja, sillä itse käytän paljon myös kasvisruokaa, ja sen etuhan on nimenomaan se että säilyy pitkään. Minulla tälläkin hetkellä useampaa eri sortin linssiä ja erilasia paputölkkejä sekä soijarouhetta kuiva-ainekaapissa, ja useimmat tofupakkauksistakin ovat sellaisia että ne säilyvät pitkään
---> miksei osta noita em. esim. 1-2kk välein niin paljon kun arvioi että menee, ja sitten hakee Lidlistä ne vihannekset ym. jotka eivät säily niin hyvin?
Ja sushin/aasialaisen ystäville olisi varmaan taivas jos joskus menisivät aasialaiseen kauppaan, siinä missä prismassa on yksi seesamöljypullo hyllyssä on noissa iso liuta eri vaihtoehtoja, samoin levätuotteita ei juuri prismoissa ym. näy.