Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin Lidlissä ja hämmästyin

Vierailija
09.01.2016 |

Asioin tänään Lidlissä, kun sellainen sattui matkan varrelle. Yleensä en Lidliä käytä.

Kauppalistalla oli muun muassa ainekset keittoon, kalaruokaan ja vietnamilaisiin rulliin. Hämmästys oli suuri, kun ostosten tekeminen tyssäsi heti hevi-osastolla. Lanttu löytyi, mutta palsternakka, selleri, nauris ja purjosipuli puuttuivat kokonaan, eikä tyhjiä hyllypaikkojaan niille näkynyt.

Ihmettelin myös, ettei sipulia, sitruunoita, herkkusieniä tai jauhoisia perunoita ollut saatavilla yksittäin vain ainoastaan isoissa pusseissa tai paketeissa, joten ei auttanut ottaa kuin isot pussit kutakin mukaan.

Seuraavaksi siirryin liha- ja kalaosastolle. Laarista löytyi vain valmiiksi kypsennettyjä kalatuotteita. Raakoina ainoat vaihtoehdot olivat marinoidut lohisuikaleet ja yksittäispakatut lohimedaljongit. Siis mitä ihmettä? Ei lainkaan kokonaista lohifileetä saati nyt sitten mitään muuta kalalajia myynnissä. Eikä edes niitä tyhjiä hyllypaikkojakaan näkynyt, mikä olisi kielinyt esim. fileiden loppumisesta. Ostin sitten useamman paketin näitä yksittäispakattuja medaljonkeja, eikä niitä minun jäljiltäni jäänytkään myyntiin enää kuin pari.

Seuraavaksi etsin aineksia vietnamilaisiin rulliin, mutta riisinuudeleita, riisipapereita tai tofua ei löytynyt mistään. Se siitä ruoasta sitten.

Onko tämä normaali tilanne Lidlissä, vai oliko minun asioimassa myymälässä nyt vain sattumalta tällaisia puutteita? Jäin vain ihmettelemään, että jos tämä on normaalia, niin kyseinen kauppa ei kyllä näköjään todellakaan ole meidän perheen ruokaostoksia varten, jää liikaa raaka-aineita saamatta.

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä käy lähinnä vain lihavat köyhät juntit, ei ne käytä heviosaston tuotteita tai muuta terveellistä, pizzoilla elävät

Vierailija
42/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en piperräkään mitään vietnamirullia, joten hyvin löytyy edulliset maidot, rahkat, jauhelihat, vihannekset, juustot, pakastevihannekset, riisit, spagetit yms. Siksi Lidl on halpa, koska valikoimassa ei ole kaikenmaailman ruusuvesiä.

eikä herneitä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut käymään kahdessa kaupassa ruokaostoksilla. Ensin Lidliin, sitten S-marketista saamatta jääneet. Tosin nykyisin Lidlin hinnat rupeaa olemaan samat kuin S-marketissa, joten taidan ruveta pitämään pelkkänä herkkukauppana.

Vierailija
44/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nykyisin lohta vain Lidlistä. Syömme usein kalaa, ja lohi on aina tasalaatuista Lidlissä.

Vierailija
45/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap hämmästynyt ettei vielä useiden Suomessa olevien Lidl-vuosien jälkeen ole mennyt sinun tietoisuuteen se, että ei Lidl ole mikaan hahtaarimarket missä on myynnissä joka ikinen ruoka-aines joka maailmasta löytyy.

Siihen nähden, miten kyseistä kauppaa hehkutetaan, ei ole ollenkaan ihmeellistä, ettei tuota tiedä tai arvaa. En minkäkään tiennyt ennen ap:n aloitusta, että sieltä pitää ostaa pussikaupalla perunaa, sitruunoita tai mitään muutakaan sellaista, jota yleensä saa yksittäin.

Kai teille Lidl-hulluille on sitten niin tärkeitä ne paistopisteen yksittäin ostettavat croissantit.

Vierailija
46/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaisin ihmisiä siitä, että ap ja muutkin Lidlin haukkujat tässä ketjussa ja muualla ovat Suomen suurten kaupparyhmien palveluksessa. Lidlin mollaaminen oli aivan suhteetonta hyvin monta vuotta. Ei se tietenkään Lidliä pois pelistä saanut, mutta huhupuheilla ja puolitotuuksilla on kyllä saatu Lidlin osuus kokonaispotista pienemmäksi. Ilmeisesti strategiana on nykyisin pitää yllä vanhoja ennakkoluuloja, mutta vähemmällä melulla. Ja kyllähän tuo toimii.

Ei saanut pois pelistä ja nykyään lidlissä on aika vastenmielistä käydä ruuhka-aikoina. Siellä on niin helvetisti kävijöitä ja vieressä olevan valintatalon parkkipaikka loistaa tyhjänä. Käyn toki vieläkin Lidlissä mutta mielummin vaikka herään lauantai-aamuna aikuisin kuin menen töiden jälkeen sinne ihmisvilinään.

Ja ostetut koirat vaan louskuttaa leukojaan. Hauhauhau! Murrmurrmurr!

Vierailija
47/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tavallinen perhe ilman allergioita, niin Lidl on ihan ok kauppa. Mutta jos perheessä on esimerkiksi maitoallerginen niin Lidlin valikoima on onneton. Ei maidottomia kermoja tai jugurtteja. Vain soijajuomaa löytyy.

Ehkä se johtuu siitä, että maidotonta kermaa tai jugurttia ei ole olemassa.

Vierailija
48/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli taas yhden katkeran K-kauppiaan tehtailema Lidlin mustamaalaamiseksi? =)

Vierailija
49/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ole Lidliä mielestäni dissannut, vaikka totesinkin valikoiman olevan suppea. Se on ihan vain neutraali fakta. Lidliin ei voi mennä sillä periaatteella, että ostaa ainekset johonkin monimutkaiseen reseptiin, koska pitää olla todella hyvä tuuri, että löytää kaikkea tarvitsemaansa. Ei se tarkoita, että minulla olisi mitään Lidliä vastaan, päinvastoin käyn siellä harva se päivä. Mutta olen onnellinen, että samalla ostarilla on muitakin ruokakauppoja, koska Lidlistä ei kaikkea saa. Jo vaikka kuukautissuojat ja vessapaperit tulee ostettua muualta.

Kuten joku muukin totesi, kasvissyöjälle Lidl on melko hankala. Varsinkin einesten (joo, kirosana tiedän) valikoima on todella lihapainotteinen. Itse syön kalaakin ja sitä onneksi löytyy melko monessa muodossa, mutta ei niitäkään nyt joka päivä jaksa syödä. Jotkut allergiat asettaa myös aikamoisia haasteita.

Silti olen iloinen, että Lidl on olemassa, koska siellä on monia tuotteita, jotka ovat mielestäni parempia kuin muualla, siis halvemman hinnan lisäksi.

Vierailija
50/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litistä ostetaan tarjoukset ja sitten käydään toisessa kaupassa ostamassa tarvittavat ainekset siihen ruokaan. 

Hevi osasto on tosiaan säälittävä. Myydään lihakeittoon kyllä lihoja, mutta ei kasviksia ..

Vierailija
51/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioin tänään Lidlissä, kun sellainen sattui matkan varrelle. Yleensä en Lidliä käytä.

Kauppalistalla oli muun muassa ainekset keittoon, kalaruokaan ja vietnamilaisiin rulliin. Hämmästys oli suuri, kun ostosten tekeminen tyssäsi heti hevi-osastolla. Lanttu löytyi, mutta palsternakka, selleri, nauris ja purjosipuli puuttuivat kokonaan, eikä tyhjiä hyllypaikkojaan niille näkynyt.

Ihmettelin myös, ettei sipulia, sitruunoita, herkkusieniä tai jauhoisia perunoita ollut saatavilla yksittäin vain ainoastaan isoissa pusseissa tai paketeissa, joten ei auttanut ottaa kuin isot pussit kutakin mukaan.

Seuraavaksi siirryin liha- ja kalaosastolle. Laarista löytyi vain valmiiksi kypsennettyjä kalatuotteita. Raakoina ainoat vaihtoehdot olivat marinoidut lohisuikaleet ja yksittäispakatut lohimedaljongit. Siis mitä ihmettä? Ei lainkaan kokonaista lohifileetä saati nyt sitten mitään muuta kalalajia myynnissä. Eikä edes niitä tyhjiä hyllypaikkojakaan näkynyt, mikä olisi kielinyt esim. fileiden loppumisesta. Ostin sitten useamman paketin näitä yksittäispakattuja medaljonkeja, eikä niitä minun jäljiltäni jäänytkään myyntiin enää kuin pari.

Seuraavaksi etsin aineksia vietnamilaisiin rulliin, mutta riisinuudeleita, riisipapereita tai tofua ei löytynyt mistään. Se siitä ruoasta sitten.

Onko tämä normaali tilanne Lidlissä, vai oliko minun asioimassa myymälässä nyt vain sattumalta tällaisia puutteita? Jäin vain ihmettelemään, että jos tämä on normaalia, niin kyseinen kauppa ei kyllä näköjään todellakaan ole meidän perheen ruokaostoksia varten, jää liikaa raaka-aineita saamatta.

Lähi-lidlistä saa selleriä ja purjoa sekä lohta myös fileenä. Lidl myymälöitä on selvästi pienempiä ja isompia ja joissakin valikoima on parempi.

Vierailija
52/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl monipakkauksien johdosta en sieltä osta enää mitään monipakkauksia. Esim. Cm voi ostaa porkkanat yksittäiskappaleina, kuten pitäisi voida kaikki tuotteet ostaa, näin eivät mätäne kaappiin, kun seuraavaan ruokaan niillä ei ehkä ole käyttöä. 

Monipakkauksien pakkotuputtaminen pitäisi kieltää jo hävikin takia.

Vierailija
53/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl monipakkauksien johdosta en sieltä osta enää mitään monipakkauksia. Esim. Cm voi ostaa porkkanat yksittäiskappaleina, kuten pitäisi voida kaikki tuotteet ostaa, näin eivät mätäne kaappiin, kun seuraavaan ruokaan niillä ei ehkä ole käyttöä. 

Monipakkauksien pakkotuputtaminen pitäisi kieltää jo hävikin takia.

Ostin äskettäin 2kg porkkanoita, hinta oli alle euron. Kyllä mulla tulee syötyä ja monipakkauksista ylimääräisen voi valmistaa pakastimeen. Niissä on yleensä etuna, että kilohinta on pienempi. Itsekin kyllä tykkäsin, että olisi pienempiä pakkauksia tarjolla, mutta yleensä ne sitten maksaa enemmän, mitä vähemmän pakkauksessa on tavaraa.

Vierailija
54/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olen outo ruuanlaittaja kun en osta kaupasta ruokaa vain yhtä ateriaa ajatellen. En osta kahta porkkanaa tämän päivän keittoon ja tiistaina uudestaan yhtä porkkanaa raasteeksi. Ostan kerralla parin kilon pussin ja sitä syödään viikko tai kaksi. Sama perunan, sipulin ja muiden juuresten kanssa.

Ja kun käyn kolmessa eri kaupassa niin äkkiä sitä oppii tietämään mikä tuote kannattaa ostaa mistäkin. Toki jos on käynyt 20 vuotta Prismassa eikä edes erehtynyt muuhun kauppaan niin pienen Siwan tai Lidlin valikoima voi olla hämmästyttävää. Ja jos tyyli on laittaa thaimaalaista niin silloin varmasti tietää mistä tuotteet kannattaa hankkia.

Vierailija
55/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Lidl on ihana kun se voi aina yllättää. Olen ostanut Lidlistä strutsia ja kengurua, kokonaisia ankkoja. Valikoima siellä kun vaihtelee toisin kuin K ja S -ketjuilla, joilla on aina samat tuotteet eikä ikinä mitään vaihtelua. 

Vierailija
56/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on yksi sekasyöjä, kaksi kasvissyöjää ja yksi vegaani. Ruuasta 80% ostetaan lidlistä, 10% sekä S-marketista, että erikoisliikkeistä kuten Punnitse ja säästä.

Niksi on siinä, että muista kaupoista ostetaan sitä mitä ostoslistalla on ja Lidlistä sitä mitä siellä milloinkin sattuu olemaan. Ja mahdollisimman pitkälti kaikki ruoka tehdään itse.

Vierailija
57/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn nykyään pelkästään prismassa, mikä on lidlin vieressä. Siellä ei matuja näy. Lidliin ei meinaa edes sisälle päästä, kun matujoukko seisoo oven edessä röyhkeästi virnistellen. Kumma homma tosiaan, että nämä miesjoukot ei ole prismaan eksyneet

Vierailija
58/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en piperräkään mitään vietnamirullia, joten hyvin löytyy edulliset maidot, rahkat, jauhelihat, vihannekset, juustot, pakastevihannekset, riisit, spagetit yms. Siksi Lidl on halpa, koska valikoimassa ei ole kaikenmaailman ruusuvesiä.

eikä herneitä :)

Herneitä on joka lintissä pakaste-altaassa

Vierailija
59/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidliä morkataan ihan syyttä suotta, puutteita on myös isoissa marketeissa, ei ole pitkä aika kun jätin Citymarketissa punajuuret ostamatta, koska olivat niin nahistuneita, liekö pakkanen purrut jossain välissä?

Ja täällä läheisessä Prismassa on luokattoman kallista hevi-osastolla, lisäksi laatu on varsinkin salaateissa ja kurkuissa todella huono, kurkut maistuvat lähes aina pahalta (no kesällä hyviä). Veikkaan että syy on se, että S-ketjulla on IDIOOTTIMAINEN tyyli raahata KAIKKI keskusvaraston kautta. Eli jos joku kasvattaa Närpiössä kurkkua tai Ivalossa puikulaperunaa, niin nuo tuotteet heittävät keikan (usein satojen kilometrien päässä!) keskustavarastolle ennen kun ne siihen lähimarkettiin tulevat.

Lidlissä muuten on (ellei ole päässyt loppumaan) sellainen pussi hevi-osastolla jossa on lanttu/porkkana/palstenakka/punajuuri yhdistelmä, taitaa kulkea uunijuurekset nimellä, ehkä?  Tämä AP:lle tiedoksi.

Minulle Lidl on hyvä kauppa, koska osaan tehdä ruokaa laajalla skaalalla, eli jos joku on loppu osaan korvata sen/keksin nopsaan jotain muuta. Ylipäätään en käytä oikeastaan kun leivonnassa reseptejä, muuten teen vapaalla kädellä kaikki ruuat. Toki ymmärrän että esim. joku nuori joka vasta opettelee laittamaan ruokaa on tarkempi eikä osaa korvata lanttua nauriilla tm. onhan noita yrityksiä ja erehdyksiä itsellekin aikanaan kertynyt :)

Lidlissä on kiva kun teemaviikkojen mukaan vaihtuu osa tuotteista. Jos haluan jotain tiettyä niin silloin menen kauppahalliin josta varmasti saa sen mitä haluaa, tämä koskee lähinnä lihaa/kalaa. Etnisistä kaupoista sitten haen varsinkin mausteet, ns. "kastikkeet/öljyt" riisin ym. koska noissa on parempia ja edullisimpia tuotteita.

Vierailija
60/162 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tavallinen perhe ilman allergioita, niin Lidl on ihan ok kauppa. Mutta jos perheessä on esimerkiksi maitoallerginen niin Lidlin valikoima on onneton. Ei maidottomia kermoja tai jugurtteja. Vain soijajuomaa löytyy.

Ehkä se johtuu siitä, että maidotonta kermaa tai jugurttia ei ole olemassa.

Olipa hauska huomio! Jätin lainausmerkit pois, kun oletin, että lukija kyllä ymmärtää millaisia tuotteita tarkoitan. Selkeyden vuoksi: Lidlissä ei ole soija- eikä kaurakermoja tai -jugurtteja eli sellaisia maitotuotteiden korvikkeita, joita maitoproteiiniallergikko voisi käyttää tavallisten maitotuotteiden tilalla. Lisää rautalankaa? Sitkäkään ei muuten saa Lidlistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi