Hei vegetaristi/vegaani! Mitä olet syönyt tänään?
Itse olen ovo-lakto-ituhippi, ja tänään mennyt
Aamulla kahvia ja kaks ruisleipää juustolla ja kurkulla
Lounaaksi croissant juustolla, persikkajogurttia banaaniviipaleilla ja vehnäleseillä
Välipalaksi toinen croissant, koska se tuijotti mua huutaen "Syö minut" :D
Lisää kahvia
Päivälliseksi eilistä spagettipaistosta, jossa spagetin lisäksi mm. porkkanaa, vihreitä papuja ja sipulia. Lisukkeeksi keitettyä kukkakaalia+ ruisleipä juustolla ja kurkulla. Jälkkäriksi banaani.
Kasvissyöjä olen ollut 20 vuotta.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Hm...joku täällä kirjoitti saavansa rakkuloita suuhunsa mandariinista ja banaanista. Toki näin voi käydä jos ne eivät ole luomua! Määrätyt vihannekset ja hedelmät pitäisi aina ostaa luomuna, esimerkiksi porkkanat, citrushedelmät, banaanit ehdottomasti, sellerit, paprikat, perunat.
Niin voi käydä myös, jos on allerginen noille hedelmille...
Kermaa 0,2dl. Aamupalaksi
, lounaaksi kiisseliä ja eukalyptuksia lähde veden kanssa. Iltapalaksi vettä sitruunapalojen kans.
Jaa tänne on tuulut lisää viestejä, kiva kiva :) Oon saanu lisää loistoideoita tästä ketjusta. En ole tänään vielä syönyt kun yhden banaanin plus juonut kaks kuppia kahvia, mutta just on uunijuurekset paahtumassa; perunaa, keltaista ja punaista paprikaa ja kesäkurpitsaa+valkosipuli, suola ja pippuri. Tuoksu on ihan taivaallinen! Mutta mä olenkin valkosipulihullu :D Lisukkeeksi on fetasalaattia ja eiliseltä jäänyttä keitettyä kukkakaalia, mies vissiin paistaa itselleen vielä jonkun pihvin (on siis sekasyöjä, muttei mitenkään vaadi lihaa joka aterialla, mun puolesta syököön mitä itse tahtoo).
Illaksi leivon sen piirakan mistä eilen oli puhetta, on kummitellut mun mielessäni siitä asti. Ja sen kanssa sitä PUNKKUA! :D
Leppoisaa lauantaita kaikille
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hm...joku täällä kirjoitti saavansa rakkuloita suuhunsa mandariinista ja banaanista. Toki näin voi käydä jos ne eivät ole luomua! Määrätyt vihannekset ja hedelmät pitäisi aina ostaa luomuna, esimerkiksi porkkanat, citrushedelmät, banaanit ehdottomasti, sellerit, paprikat, perunat.
Allergiaa minäkin kyllä epäilen...ei ole järjellä pilattu näitä veketanisteja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin todellakin!
Lakto-ovo olen ja eilinen ruokapäiväkirjani on alla.
Aamupala: Ruisleipää voilla, juustolla ja kurkulla. Kahvi ja pala mustikkapiirakkaa.
Lounas: Salaatti jossa salaattia, porkkanaraastetta, kurkkua, tomaattia, avokadoa, melonia, ananasta, kananmuna ja fetajuustoa. Lisäksi viipale leipää.
Päivällinen: Pitaleipiä, jossa itse tehtyä guacamolea, itse tehtyä tomaattisalsaa, papuja ja ranskankermaa.
Käytiin alkuillasta leffassa, jossa napostelin viinirypäleitä ja ruis-nachoja.
Iltapala: Maitorahka mihin sekoitin pähkinöitä, appelsiinia, veriappelsiinia ja päärynää.
NAM. Tulee nälkä, vaikka just söin tämänpäiväisen lounaan.
Aamulla n. desin tuota uutta Granola-mysliä (manteli,kaneli,omena), kaks kuppia kahvia kevytmaidolla ja purkin Froosh smoothieta.
Lounaaksi banaani ja ruispala, jonka välissä goudaa ja salaatinlehti.
Nyt otin kupin kahvia ja taidan ottaa jotain välipalaa, ehkä mandariinin.
Aika vähän näköjään.. en ole dieetillä, vaan syön aina näin.
En oo vielä syönyt muuta kuin puuroa johon sekoitin banaania ja mansikkaa. Heräsin sen verran myöhään että söin lounaaksi aamupalan :D
Aamiainen: kaurapuuroa, jossa marjoja, chiansiemenvanukasta, kiivi, maapähkinävoita, saksanpähkinää ja raejuustoa + kahvi ja mehu.
Lounas: salaattia, jossa salaatin lisäksi avokadoa, cashew-pähkinöitä, juustoa, porkkanaa, tomaattia ja kurkkua. + viipale ruisleipää, jonka päällä hummusta ja juustoa.
Olen kasvispainotteinen sekasyöjä mutta lihaa en kotiin osta. Kalaa silloin tällöin (kerran viikkoon?)
Aamupala: ruisleipää margariinilla ja kurkulla, kahvi maidolla, vettä
Lounas: papukeitto
Välipala: pari mandariinia, maapähkinöitä, kahvia
Illalla aion vielä tehdä munakkaan sipulilla ja valkosipulilla, kyljessä kirsikkatomaatteja. Iltapalana juon yleensä teetä ja jos on nälkä niin ehkä vihanneslautanen (porkkanaa ja kukkakaalia).
vegaani täällä :)
heräsin vasta kymmeneltä, joten söin aamupalaksi vaan yhden banaanin
lounaaksi söin kokonaisen bataatin (uunissa kypsytetty) ja gogreenin papu-salsa valmistölkin
nyt välipalaksi oon juonut smoothieta (3 banaania, mansikoita ja appelsiini)
päivällisestä en vielä tiedä, menen kauppaan illemmalla
Olen vegaani. Saikulla kotona hermopinteen vuoksi eikä oikein ole ruokahalua, joten tänään olen syönyt vain lounaaksi thaikkutyylistä tom kha tofu-keittoa jossa siis riisinuudeleita, tofua, paprikaa ja parsakaalia kookosmaitopohjaisessa liemessä. Äsken napostelin kourallisen pähkinöitä. Aamulla join kupin gingseng-teetä ja kohta voisin keittää kaffet kauramaidolla.
Normaalisti tähän aikaan olisi syönyt kyllä jo kotona aamiaisen sekä lounaan töissä/koulussa.
Aamupalaksi yks ruisleipä murskatulla avukadolla ja kurkulla, vegaanisia mustikka muroja ja rasvatonta jogurttia +vettä.
Koulussa köksän tunnilla kasvissose keittoa. Rakastuin tohon keittoon et pakko saada lisää!
Sitten kun tulin koulusta tein 3kpl soija nugetteja, vegaanisia riisi nuudeleita vihanneksia sekotettuna ja appelsiini.
Illaksi omena tai hedelmäsalaatti tai ei mitään.
Vegaani olen ja tää päivä ollut syömisten kanssa aika ankea.
Päivällä tuli kiire, joten piti vetää äkkiä pakastepizza ja nyt tulossa vöneriä, maissia, riisiä ja porkkanoita aasialaisin maustein. No tämä toinen kyllä jo menettelee :D
Jälkiruuaksi voisin ottaa jääkaapista vähän vadelmakeikauskakkua jäätelön kanssa.
Aamupalaksi kaurapuuroa auringonkukansiemenillä ja keijulla
Lounaaksi bataatti-porkkanakeittoa, auringonkukansiemeniä, omenaa
Välipalaksi pinaattiräiskäleitä puolukkahillokkeella, omena
Nyt ranskalaisia
Olen vegaani. Aamulla join kahvin soijamaidolla, lounaaksi söin perunamuusia, porkkananappeja ja salaattia. Päivälliseksi tortillan. Illalla varmaan syön leipää violifen herbs levitteellä. Perjantain kunniaksi syön karkkia
Käpyjä ja pieniä kiviä (hiekoitussoraa), nam.
Vegaani:
Aamupalaksi musta kahvi, oatlyn maust. gurtti persikkasoseella, ruisleipä kasvismargariinilla (päällä kurkkua) ja yksi appelsiini. Täysmehua ja vettä lasillinen kumpaakin.
Lounaaksi eilistä pasta-härkispaistosta ja soijajuomaa ja vettä kumpaakin lasilliset.
Välipala: musta kahvi, välipalapatukka ja kaurajugurtti.
Eväs töissä: vegepitsa, soijajugurtti ja kauramaitoa ja vettä lasilliset. Jälkkäri mämmi+kauravaniljakastiketta.
Iltapalaksi varmaan maust. gurttia, chiahyytelöä ja mehukeittoa. Vitamiinit (multivita ja rauta). Lasi vettä ja mehua.
En mitään.
Helvetisti helpompaa näin.
Pekonia tekee mieli.