Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Malmi asuinalueena

Vierailija
08.01.2016 |

Millaisia (viime vuosien) kokemuksia on Malmista asuinalueena?
Entä Malmin uudesta alueesta, ns. Ormuspellosta?

Plussia ja miinuksia, kiitos! :)
Ja kommentteja mieluiten heiltä, jotka ovat asuneet/asuvat yhä Malmilla eikä näiltä "kuljin kerran torin ohi/käyn asemalla pyörähtämässä välillä ja kauhea spurgu paikka!!!1!". Yhtäkään juna-asemaa/ostaria en ole nähnyt, jossa ei spurguja ym. olisi.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/46 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Malmilla Prisman lähettyvillä ja viihdyn hyvin! :) Löytyy paljon koiranulkoiluttajia ja lenkkeilijöitä. Kuljen jatkuvasti töihin tullessa ja mennessä Malmilla aamu viideltä ja ilta kymmeneltä. On rauhallista eikä koskaan ole tarvinnut pelätä.

Spurgut istuskelee torin penkeillä kesäisin, mutta ei niistä haittaa ole. Poliisit ajaa jatkuvasti torin läpi ja tarkkailee. :)

Miinuspuolia en keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiasema on kivenheiton päässä.

Vierailija
4/46 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainettaan paljon parempi. Asuin 2 vuotiaasta 19 vuotiaaseen ja hyvät muistot on. Rauhallinen, hyvät yhteydet ja erinomaiset palvelut. Suosittelen.

5/46 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 0-18-vuotiaaksi siellä. En missään nimessä kasvattaisi lapsiani siellä. Hirveä paikka. Paljon levottomuutta. Me asuimme aluksi ylä-malmilla, josta muutimme ala-malmille omakotitaloalueelle. Ei ole vaikutusta missä siellä asut.. Ala-aste luokillani oli paljon ongelmaperheitä ja maahanmuuttajia, jotka olivat tulleet hyvin levottomista oloista Suomeen ja käyttäytyivät sen mukaisesti. Harrastusmahdollisuudet ja palvelut ovat tosi hyvät, mutta niin ne on muuallakin Helsingissä..

Vierailija
6/46 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nyt neljättä vuotta Ylä-Malmin pientaloalueella (Tapaninkylän pientaloalueen jatke) alle 500m linnuntietä asemasta. Olen viihtynyt. Alue on rauhallista, palvelut lähellä ja aseman häiriöt jää asemalle, eikä sekään ole minusta mitenkään pelottava paikka iltaisin (öistä en tiedä). Kaikista kokeilemistani asuinpaikoista (Malmi, P-Herttoniemi, Pukinmäki...) olen viihtynyt Malmilla parhaiten. Sopivanikäisiä lapsia ei ole, joten en osaa kommentoida aluetta lasten näkökulmasta.

Vierailija
7/46 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahaa sanottavaa. Toki yhteiskunnan koko kirjo on nähtävissä Malmilla, mutta pahempia häiriöitä ei ole tullut seitsemän vuoden aikana vastaan. Malmia ympäröivät omakotitaloalueet ovat todella rauhallisia. Ormuspellosta ei havaintoja, ulkopuolelta näyttää ihan siistiltä. Hyvät palvelut ja yhteydet keskustaan - en tiedä paljonko neliöt nykyään maksavat, mutta arvioisin, että keskimäärin pk-seudulla aika hyvä hinta-laatusuhde.

Vierailija
8/46 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuodesta 2008 asunut Malmilla (Ala-Malmilla). Hyviä puolia löytyy paljon - Kattavat palvelut ja liikenneyhteydet sekä julkisisilla että omalla autolla ovat todella hyvät. Se on myös hyvä, että Malmi ei ole ns. lähiötä kuten jotkut muut saman hintatason alueet, vaan ylä- ja ala-malmilla on pientaloalueita, jotka tekevät sekä radan itä, että länsipuolista 'kotoisamman'. Ja harvasta kaupunginosasta löytyy Helsingistä lentokenttä ;)

Vertailu kannattaa tehdä pääradan varrella oleviin muihin asemanseutuihin (Oulunkylä, Pukinmäki, Malmi, Tapanila, Puistola) ja niiden palveluihin sekä liikenneyhteyksiin. Kauppapalvelut ja kirjastot ja urheilupaikat ovat Malmilla hyvin saavutettavissa. Kannattaa myös tarkastella asumista kokonaisuutena - hintataso isoissa päivittäistavarakaupoissa (Citymarket ja Prisma) on pidemmällä aikavälillä huomattavasti edullisempi kuin ns. lähikaupoissa (K-Market ja Alepa). 

Malmi on iso aluekeskus laajoine palveluineen. Ei ole ainakaan itselle osunut ongelmatilanteita Malmilla eikä muuallakaan Helsingissä. Lasten näkökulmasta tai päivähoitopalveluiden / koulujen osalta en osaa sanoa mitään. Alueena itselle ainakin mieleinen.

Vierailija
9/46 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on myös hyvä, että Malmi ei ole ns. lähiötä kuten jotkut muut saman hintatason alueet, vaan ylä- ja ala-malmilla on pientaloalueita

Pientaloalueet ovat juurikin lähiöitä. (Lähiö = suburb)

Vierailija
10/46 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Itä-Helsinkiin verrattuna Malmilla on vähän maahanmuuttajia, ja ne, joita on, tulevat hyvin laajalta alueelta. Mikään etninen ryhmä ei pomppaa esiin. Korkeintaan ihan kotimainen WT.

Vierailija
11/46 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme kahden lapsen kanssa lähellä Malmia. Viihdymme erinomaisesti. Palvelut on loistavat ja lasten harrastuksista löytyy valinnanvaraa. Tapanilan Erä on lähellä Malmia ja omat lapseni käyvät Malmitalolla Pohjois-Helsingin musiikkiopistossa. Malmitalo on eläväinen kulttuurikeskus. Junalla pääsee Hngin keskustaan nopeasti riippumatta ruuhkahuipuista. Ihmiset on täällä kivoja ja naapureihin tutustuu nopeasti. Lastemme koulu on todella hyvä.

Vierailija
12/46 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöh. Itä-Helsinkiin verrattuna Malmilla on vähän maahanmuuttajia, ja ne, joita on, tulevat hyvin laajalta alueelta. Mikään etninen ryhmä ei pomppaa esiin. Korkeintaan ihan kotimainen WT.

Kas vain itähelsinkihullu on saapunut paikalle. Ihanko Kulosaaresta Karhusaareen Itä-Helsinki on niiin paljon huonompaa aluetta kuin Malmi. :D

Vierailija
13/46 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et ole nähnyt eläissäsi yhtään ostaria tai juna asemaa jossa ei ole spurguja notkumassa, niin sun maailmaas sopiva. Jos vielä pidät lapset sisällä ja viet autolla.

Vierailija
14/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ormuspellossa asunut vuodesta 2011. Paras paikka asua; en osaa sanoa mitään negatiivista. Loistavat liikenneyhteydet, luontoa, kaikki palvelut kirjastosta terveyskeskukseen, pikkuliikkeisiin jne. Kotieläintila ihan vieressä. Hyviä ravintoloita (mm. Mo Cafe, Govindham, Makalu, Malmitalon ravintola), kulttuuritarjontaa Malmitalolla leffoista konsertteihin, kirjastolla keskusteluita & kirjailijavieraita... Harrastusmahdollisuuksia (erilaiset liikuntakeskukset, kiipeilyä, itsepuolutuslajit, voimistelu, kuntosalit, uinti + aikuisopiston harrasteryhmät...)

Malmi on loistava paikka asua. Monien mielikuva Malmista perustuu junasta näkyvään rumaan asemaan. Sanottakoon, että ainoa miinus meidän perheen mielestä onkin tuo todella ruma asema ja sen nuhjuinen ympäristö. Asemanseutua ollaan kehittämässä, mutta se toki vaatii rahaa ja mm. Malmin kentän rakentamista.

Tervetuloa asumaan Malmille!

Vierailija
15/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen asunut Malmilla vasta n. Puoli vuotta, mutta yllättynyt kyllä positiivisesti. Itse en tykkää yhtään siitä Malmintorista, mutta Malmin Novalla asioin useinkin ja se on erittäin OK. Palvelut hyvät ja Malmi on paljon mainettaan parempi. Koskaan ei ole tarvinnut pelätä.

Vierailija
16/46 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmi oli ainakin vielä 80 luvulla suht turvallinen kaupunginosa. Mulla itselläni on traumaattinen kokemus malmin ala asteelta. Luokan pojat kiusasivat mua koko lukuvuoden, olin onneksi tullut edellisenä vuonna ns. uskoon, joten sen turvin selvisin vuodesta miten kuten. Malmilla on hyvä asua, sieltä pääsee hyvin joka paikkaan, palvelut lähellä, jos voisin, niin muuttaisin sinne vaikka heti. Ihan ok. paikka. Ei muuta pahaa sanottavaa.

Vierailija
17/46 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä Malmilla parasta on ehkä Malmin uimahalli, ihana.

Vierailija
18/46 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sekä Ala- että Ylä-Malmilla ja maineestaan huolimatta on mielestäni oikein mukavaa asuinaluetta! Plussaa palveluista. Voisin ehdottomasti muuttaa takaisin.

Vierailija
19/46 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva paikka.

Vierailija
20/46 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostettua aluetta.