Olen järkyttynyt: työkavereiden vaimot ovat mustasukkaisia minun takiani!
Aamukahvilla tuli puheeksi, että vaimot tivaavat miehiltään, millaisia naisia työpaikalla on. Kyselevät ulkonäöstä, jutuista ja pyrkivät ohjaamaan keskustelua siten, että mies haukkuisi työkaveriaan. Outoa ajatella, että mun takia pitäis olla mustasukkainen, mehän teemme vain työtä täällä yhdessä.
Yksi mies sanoi, että hän on jo oppinut kertomaan vaimolle, että täällä olevat naiset ovat rumia, läskejä ja tyhmiä. Jankutus loppuu kuulemma nopeammin ja vaimo on tyytyväinen.
Sairasta! Ja yllättävän yleistä.
Kommentit (37)
Voi juma, totta hitossa olen käynyt kaikki 6 ukkoa lävitse reilu vuoden aikana. 5 noista elää jonkun naisen kanssa, kolmella on lapsiakin. Mitä sitten, kotiasiat on eri ja työasiat eri juttu. Kyllä mä yhden sihteerinkin laivalla kampitin. Ei ole lesboilu mun makuun. Kyllä siinä pitää munaa saada, puutteessa olevat kotimiehet ne kovia jätkiä ovat, kun vieraalle reiälle pääsevät.
annoit ymmärtää, että he tarkoittavat sinua, sillä toinen nainen on lestadiolainen. Minun mieheni sanoo, että hänen työpaikallaan naisista juuri monet lestadiolaiset naiset ovat hyvän näköisiä. Sellaisia, jotka pitävät kunnostaan ja pukeutumisestaan huolta. Samoin sanoisin itse, että olen nähnyt monta hyvän näköistä lestadiolaista. No, se oli vain mieheni ja hänen työkavereidensa tulkinta, jota minun ei ollut vähäisen harkinnan jälkeen vaikea uskoa.
Työpaikalla tulee kyllä nähtyä monenlaisia asioita ja kyllä pettäminen on melko yleistä suurehkossa työpaikassa. Valitettavasti.
Eikös se ole valehtelua (tai ehkä sitten sinun tapauksessasi ei ; )
Siitä oletin, että tämä/nämä miehet ovat suklaansa salaa tuoneet..!
Ja jos mun mies salaa veisi suklaata työpaikalle niin ottaisin sen nokkiini (mieheni ei luottaisi minuun)+ pitäisi tekoa, muutenkin erittäin outona.
T. 20 joka ei todellakaan ymmärrä ap:n omahyväisiä kirjoituksia.
miten epävarmoja monet naiset ovat suhteestaan mieheensä. Mustasukkaisuutta, kyyttäämistä ja ihmeellisiä johtopäätöksiä (kuten tässä ketjussa tuo suklaarasia) sen sijaan että puhuisivat avoimesti miehensä kanssa.
Meillä taas näin (mies olettaa minun olevan mustasukkaisempi kuin olen) ja tästä salailusta tulee väärinkäsityksiä ja pahaa mieltä.
Että näinkin.
T.20
Meilläkin töissä sekä nais- että miespuoliset työntekijät tuovat pullaa, suklaata jne. jatkuvasti töihin ystävänpäivän, syntymäpäivän, lapsen syntymäpäivän, loman tai vaikka auringonpaisteen takia.
Tottakai kahdeksan tuntia viisi päivää viikossa kun ollaan yhdessä syntyy jännitteitä joidenkin ihmisten välille. Ei sille kukaan mitään voi mutta miten ne tilanteet hoitaa on aivan eri asia. Mutta ei epävarmuus ja mustasukkaisuus ratkaise asioita vaan saattavat päinvastoin toimia itseään totetuttavina ennustuksina.
Vierailija:
Meillä taas näin (mies olettaa minun olevan mustasukkaisempi kuin olen) ja tästä salailusta tulee väärinkäsityksiä ja pahaa mieltä.
Että näinkin.
T.20
Ja kyllä olen erittäin rakastunut mieheeni ja sitoutunut perheeseemme, että ei miehen tarvitse muistuttaa minulle siitä miten onnekas olen.
T. se ketä lainasit
kanssa ja vaimot on mustasukkaisia" . Ei kunnon keskustelua vaan olla kynsin ja hampain heti kiinni toisessa tai ivaillaan kun muuta ei voida.
Mietin vaan, että olisi hassua jos joku on mustis hänen(kin) takiaan, kun varmasti tietävät vakaumuksen. Kaunis nainen hän on, siisti ja luonnollinen. En pidä itseäni yltiökauniina, kauniina toki, että munkaan takia tarttis mieltään pahoittaa. Tällainen tennarintallaaja, farkut ja trikoopaita aina päällä, ei mitään hottia ;)
ja iiks, rasiasta söivät myös miehet, onkohan tuo työkaveri BI?!?!? Miehiäkin vikittelee!!!
Minulle alkoi soittelemaan erään työkaverin vaimo, oli ihan varma että meillä on ollut jotain säpinää. Ja tämä työkaverini on lähellä kuuttakymmentä, lihava ja ruma, eikä edes luonteeltaan lähelläkään sitä että voisin häneen ihastua. Myönsi tämä työkaveri itsekin että on minuun ihastunut mutta arvoitus on yhä kuinka hänen vaimonsa sai siitä tietää.
Oli kyllä erittäin epämiellyttävä yrittää selittää tälle vaimolle, että kuules ei meillä mitään ole, ota nyt silmät käteesi ja ajatelle järjellä. Mutta epäili aika kauan, vaikka olenkin onnellisesti naimisissa.
Kaikenlaista siis on. Mustasukkaisuutta, niin lievää kuin rankempaakin. Kyllä itsekin olisin ehkä vähän mustasukkainen, jos mieheni työskentelisi naislauman keskellä, onneksi hän on miesvaltaisella alalla joten ei tarvitse sitä miettiä..
Jotkut ovat todella päteviä ja lahjakkaita ja aidosti innostuneita alastaan.
Toinen naisryhmä hakeutuu miesvaltaiselle alalle, pönkittääkseen huonoa omaatuntoa, olemalla työpaikan " ruusuja" . Usein muuten vaihtavat alaa tuolla 30-40kieppäillä kun ovat huomanneet etteivät pärjää naisten kanssa.
Näille naisille on yhteistä se, että töissä fantasioidaan, flirttaillaan, ei oikein suoriuduta työtehtävistä (aina joku Jokke auttaa).. Ja sitten kun tähän vihdoin työyhteisössä reagoidaan (miehet antavat enemmän naisille anteeksi kämmejä) vaihdetaan työpaikkaa ja vihataan kaikkia+homotellaan.
sitten tääällä kirjoitellaan, että " Voi järkkyy, olette mulle mustasukkaisia" juu ap ei kuule olla, useimmilla meillä on itsetunto ihan kohdallaan.
T. kokemusta on
naisten mustasukkaisuus ei johdu sinun " ihanuudestasi" , vaan on heijastus epäluottamuksesta suhteessa. Joillain miehillä on myös tapana ruokkia tätä epäluuloa pönkittääkseen omaa huonoa itsetuntoa.
Olenko jossain vaiheessa väittänyt, että mustasukkaisuus johtuisi _minusta_ personaana tai ihmisenä? Eiväthän he ole minua koskaan edes tavanneet eivätkä tunne minua ihmisenä. Sitähän se juuri on, että ei luota kumppaniinsa tmv.
Olen kai naiivi, kun en voisi kuvitella romansseja työpaikalleni. En haluaisi vehdata työkaverini kanssa, vaikka olisin sinkku.
t. AP
Toiseksi tuo pointti ei nyt ollut ihan sekään, että aina sillä vaimolla olisi niitä itsetunto-ongelmia ja luottamuspulaa vaan miehellä voi olla yhtälailla ja sen takia käyttäytyy vaimoaan kohtaan epäreilusti.+luottamuspula syntyy aina jostakin..
Olet ap aika sovinisti naiseksi ja epäilen, että todellakin olet sinkku, koska et tunnu ymmärtävän mitään sen asian päälle, että joskus voi olla ihan aihettakin hieman olla huolissaan mitä siellä työpaikalla tapahtuu.
jotka - mikä parasta - osaavat myös keskustella fiksusti, muustakin kuin taaperon pottailuhommista, talvihaalarien merkeistä yms.
Suuri osa noista virkanaisista on äitejä itsekin. Silti verrattuna meikittömään harmaanaamaiseen lököverkkari-kotiäitityyppiin ovat kuin eri rotua kokonaan.
Itse olin tosi tyytyväinen kun oma vaimoni palasi töihin ja alkoi taas laittautua. Vaikka olisihan se ollut mukava jos olisi jo kotonaoloaikanaan tehnyt tämän minun takiani :/
mies