Koska vauvalle hampurilaista?
Mikä on sopiva ikä tarjota vauvalle hampurilaista?
Kiinteitä mennyt jo n. kuukauden verran ja meidän neiti haluaa kovin maistaa hampurilaista, kun käydään hampurilaistavintolassa (Hesburger tai Mc Donalds).
En ole kuitenkaan antanut, kun pelkään mitä muut mahtaa ajatella. Kohta on kuitenkin jo pakko tarjota, kun niin kovin hän haluaa maistaa.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs teet, kun lapsi kinuaa maistaa hampurilaista. Mutta tiedät, että ei ole hyväksi? Pitäisikö vaan antaa? Mutta sitten varmaan haluaa joka kerta, kun kuljetaan Hesen ohi.
Neuvolassa ei kehtaa asiasta kysyä, kun tietää etteivät suosittele "roskaruokaa" kenellekkään.
Termi roskaruoka on melkoisen huono. Hampurilainen itsessään on varsin hyvä ruoka, siinä ei ole mitään roskaa. On muuten ravitsemuksellisesti melkoisen hyvä ja tasapainoinen ateria, verrattuna oikeastaan mihin tahansa terveellisempänäkin pidettyyn vaihtoehtoon. Hampurilaiseen kuten mihin tahansa ravintolaruokaan pätee se että vauvaikäiselle niissä voi olla nykysuosituksiin nähden aivan liikaa suolaa. Mutta niin on ilmeisesti myös kaikissa eineksissäkin. Monasti hampurilaisten haukkujat ottavat lähtökohdaksi jonkun hampurilaisaterian, eli hampurilainen +ranskalaiset + sokericolajuoma. Siinä annoksessa onkin jo harvinaisen paljon pielessä puhutaan sitten vauvasta tai vaarista.
Yksi asia josta lasteni vauvaiässä kannoin huonoa omaatuntuntoa turhaan. Ketsuppi on oikeasti erittäin terveellistä, terveellisempää kuin tuoreet tomaatit.
Noiden majoneesien terveysvaikutuksesta en osaa sanoa mitään, pitäisi sanoa ettei sillä väliä, kunhan vauva ei sitä pullokaupalla syö, mutta esikoinen alle syöttötuolissa istuen ehkä 11 kk ikäisenä joi valkosipulimajoneesia oikeasti suoraan pullosta, kun oli jäänyt ulottuvilleen ja piti siitä kovin.
No hehgeh. Mutta 1vee alkaen voi tehdä oikein maittavan hampparin itse vauvalle, jättää vaan suolat pois.
Mä oon jo laitoksella antanut vauvalle hamppareita :)
Tämän todistaa myös amerikkalaiset, tuo maailman viisain kansa.