Onko teillä muilla häpyhuulissa pieniä palloja joista hyvällä tsägällä puristaessa tulee valkoista kuivaa töhnää?
Inhottavia. Joskus niitä ilmestyy, ei siis jatkuvasti ole. Onko muilla?
Haen vain vertaistukea. :D
Kommentit (13)
Ne on normaaleja talirauhasia. Itselle ei ole tullut mieli puristella niitä kyllä.
Mulla on silloin tällöin. Syynä huuliherpes, joka mulla jostain syystä esiintyy vain alapäässä, mutta ymmärtääkseni myös sukupuoliherpes näyttää samalta.Mee ihmeessä testeihin, ei ole normaalia.
Ei oo kyllä koskaan ollut. Talirauhasiksi minäkin epäilen kuten joku aiempi vastaaja.
Herpes ja muut sukupuolitaudit suljettu pois? Mites toi henkilökohtainen hygienia?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on silloin tällöin. Syynä huuliherpes, joka mulla jostain syystä esiintyy vain alapäässä, mutta ymmärtääkseni myös sukupuoliherpes näyttää samalta.Mee ihmeessä testeihin, ei ole normaalia.
Sama herpes se on. Herpes ei ole foobikko, se tulee sinne minne tyrkytetään.
On välillä. Ärtyneitä talirauhasia, minulla niitä tulee yleensä sheivausta seuraavana päivänä. En puristele niitä, elleivät ole oikein suuria.
On mullakin, talirauhasia ovat ja hermostuvat esimerkiksi, kun kuukautissiteet painavat/hautovat niitä talirauhasia. Ihan normaaleja, nimimerkillä siskoni on lääkäri ja asiaa häneltä olen kysynyt ja talirauhaspattejani hänelle näyttänyt (ikimuistoista :D ). Minulla on noita tulehtunut jostain 14-vuotiaasta saakka, eli kauan ennen seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Herpes ja muut sukupuolitaudit suljettu pois? Mites toi henkilökohtainen hygienia?
Kannattaisi miettiä edes hetki, ennen kuin kirjoittelee näitä. Kaikki ei johdu sukupuolitaudeista tai huonosta hygeniasta. Olen itse todella tarkka hygeniastani, eikä minulla ole sukupuolitauteja, mutta alapään talirauhaset tukkeutuvat.
Minulla on atooppinen iho, joka ärsyyntyy kaikesta, eli esimerkiksi jos alushousut eivät ole 100 prosenttista puuvillaa, saan heti kamalan ihottuman. Pesuaineet (vaatteiden), huuhteluaineet ja saippuat aiheuttavat joillekin reaktioita, kuten itselleni. Mieheni osti väärää huuhteluainetta ja pesi sillä alusvaatepyykin, tuloksena alapään talirauhasten totaalinen tukkeutuminen ja tulehtuminen. Sheivaamisesta ei ole puhettakaan, sillä seuraavana päivänä vähintään 20 talirauhasta on ihan tukossa, jonka jälkeen ne alkavat märkiä. Karvat pitää poistattaa kauneushoitolassa, sielläkin aineilla, jotka eivät aiheuta allergiaa. Kuukautissiteet, kuten joku aiemmin jo mainitsi, saavat talirauhaset ihan tukkoon, kun ne eivät hengitä yhtään. Vastaavia esimerkkejä elämässäni riittää, joten tuntuu todella pahalta, että heti epäillään huonoa hygeniaa tai sukupuolitauteja.
Ei ole.