Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen emäntä olet? Otatko huomioon vieraiden allergiat ym.?

Vierailija
28.06.2008 |

Jos jätetään huomioimatta sellaiset tapaukset, missä henkilö saa syödä max viittä eri ruoka-ainetta.

Ostatko esim. lastenkutsuille pari sellaista tarjottavaa, joka sopii kaikille vai oletatko, että kyllä se äiti tuo esim. maidottomia herkkuja lapselleen.

Tai jos pidätte grillijuhlat ja yksi tai pari vierasta on mausteille allergisia, niin ostatteko maustamatonta lihaa vai pelkästään marinoituja lihoja?

Entäs sitten vegaanit?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi pidän kaikki pakkaukset aina kädenulottuvilla, jotta ainesosat voi tarkistaa tarvittaessa.

Vierailija
2/6 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä minulle KERROTAAN. Mutta jos ei itse kerro niin en ala osoitella enkä kysellä, enkä osta "kaikkea mahdolista kaiken varalta"

Mutta marinoimattomia lihoja käytän aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keliakia tms, otan sen kyllä huomioon. Vähintään yhden sellaisen ruuan hankin, jota tämäkin ihminen voi syödä. Tunnen myös yhden ihmisen, jolla on lukuisia yliherkkyyksiä. Siis todella paljon. Yritän myös hänelle aina hankkia edes jotain keksiä tms, mutta hirveän usein epäonnistun siitä huolimatta. :) Onneksi tämä tuttu on sanonutkin, ettei häntä tarvitse ottaa huomioon tarjoiluissa, kun se olisi niin vaikeaa. Aina mä silti yritän. Laitan myös aina jotain kasvisvaihtoehtoa tarjolle.

Vierailija
4/6 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksikin tein kakkua ilman kananmunaa vain sen takia, että kummipoikani ei voi syödä kananmunaa. Hänen äitinsä sanoi, että parempi kuitenkin, että et ota sitä, kun ei sitä koskaan voi tietää.......... ?? Ai, että olisin kuitenkin laittanut siihen kananmunaa ja sanoisin muuta. Helvetti, että otti päähän.

Vierailija
5/6 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoista kuitenkin tulee joku reaktio. Ehkä kontaminaatio kauhasta tai jotain muuta sopimatonta.

viimeksikin tein kakkua ilman kananmunaa vain sen takia, että kummipoikani ei voi syödä kananmunaa. Hänen äitinsä sanoi, että parempi kuitenkin, että et ota sitä, kun ei sitä koskaan voi tietää.......... ?? Ai, että olisin kuitenkin laittanut siihen kananmunaa ja sanoisin muuta. Helvetti, että otti päähän.

Vierailija
6/6 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka omassa porukassa ei olekaan allergisia, niin teen useinkin leivonnaiset laktoosittomina. Muut allergiat esim. kananmuna, glueeni tms. täytyisi kyllä tietää etukäteen. Minusta se ei ole suurikaan vaiva, kun kaupasta kuitenkin saa helposti erilaisia vaihtoehtoja. Mutta joskus kyllä harmittaa vähän sama homma kuten aiemmin joku jo mainitsikin, eli olet tehnyt jotain tosi spesiaalijuttua oikein hartaudella ja sitten vain todetaankin tyyliin "mulla on tätä omaa mukana, en uskalla nyt muuta ottaa"...