Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokalaskun jakaminen

Vierailija
05.01.2016 |

Miten te muut parit maksatte ruokaostokset? Taitaa kaikilla mennä puoliksi.. Yksin asuessa mulla meni joku 150 euroa ja nyt miehen kanssa asuessa 200-250e kuussa ruokaan. Ihan syynä se, että mies (joka on isokokoinen muutenkin ja urheilee, paljon) syö paljon enemmän kuin minä ja hänellä on yliherkkyyksiä joiden vuoksi joudumme käyttämään erikoistuotteita.. Olen yrittänyt sanoa asiasta, mutta hän oli vaan ihan hämillään kun omasta mielestään on reilua just tää puoliksi jako. En tiedä oikein miten tätä lähteä selvittämään. Olen kuitenkin pienituloinen opiskelija ja tuo tekee ison loven rahapussiini joka kk :( miten saan nätisti sanottua, että toivon että hän tulisi vähän vastaan tässä asiassa?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan naimisissa, mutta rahat ovat silti erilliset täysin. Kaupassa käytäessä sästetään kuitit ja sitten katsotaan väliajoin, mitä mikin on maksanut. Kumpikin maksaa kokonaan omat ruokansa, esim. minä olen allerginen pähkinöille joita mies syö, hän maksaa siis pähkinänsä. Jne. Eli käykää ruokalaskut läpi tarkemmin ja jakakaa oikeudenmukaisemmin. Miehet usein vielä syövät kalliimpaa ruokaa enemmän. Esim. minulla on yksi jauhelihapakkaus kestänyt monta päivää, kun olen tehnyt ruuan itselleni. Mies syö suunnilleen kerta-aterialla yhden pakkauksen verran lihaa! Ruokakulut siis moninkertaistuivat, kun muutimme yhteen. Minulle tämä yhteisasuminen ei ole ainakaan elinkustannuksia alentanut, koska mies vielä muutti minun ostamaani omistusasuntoon, hän sen sijaan elää nyt halvemmalla kuin eläisi yksinään.

Vierailija
22/23 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija saa yksin pienessä asunnossa asuen yleensä tukea asumiseen, joten yhteenmuutto työssäkäyvän kanssa käy yleensä kalliimmaksi kuin yksinasuminen. Lisäksi sitä sähköä ja vettä tosiaan kuluu tuplaten. Suosittelen keräämään kuitit talteen, sitten istutte alas ja keskustelette asiasta. Miehet ovat usein niin hoopoja, etteivät välttämättä ymmärrä ennen kuin vääntää rautalangasta. Tuskin ap:n mies silkkaa ilkeyttään tuollaista tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin minulla meni ruokaan 150 euroa/kk.

Nyt minulla menee 250 euroa/kk, koska sinä (miespuolinen riistäjäloinen) syöt kalliimmin.

Minulla EI ole varaa maksaa MYÖS sinun ruokiasi, koska olen köyhä opiskelija.

Käytän jatkossa ruokiin 150 euroa/kk ja sinä saat maksaa loput ruokaostokset.

Tämä selvä? Minä kiitän.