Sinä, joka olet noin 167-168cm/55-57kg! Mitä
vaatekokoa käytät? Oletko tyytyväinen vartaloosi? Sen ongelmakohdat ja hyvät puolet? Ajatteletko usein, että pitäisi pudottaa vielä se pari kiloa? Mitä liikuntaa harrastat ja kuinka usein?
Kiitos!
Kommentit (20)
Silloin kun treenasin. TAi sanotaan 54-55 kg ja oli mulle kyllä unelmapaino. Toisaalta nämä nyt riippuu aika pitkälti henkilöstä ja tosiaan siitä treenimäärästä. Nyt paino taas noussu 50 kiloon ja tavoite olisi tuo 55 kg, mutta ei ole ihan niin helppoa..:(
Niin ja ongelmakohtia ei tuolloin suuremmin ollut. Vaatekokona S/M ja housuissa vaihteli 36-38, riippuen merkistä.
reisissä on hieman selluliittiä ja vatsamakkarakin on (mutta pieni). Rinnat voisivat olla suuremmat, mutta kukapa ei jotain korjaamista vartalostaan löydä. Yleisesti ottaen olen tyytyväinen vartalooni kun ikääkin on jo 37.
Vatsaa haluaisin pienemmäksi, muuten olen aika tyytyväinen. Haluaisin painaa tuon 55 kg mutta kyllä se lipsuu tuonne 57-58 kiloon. On silti ihan normaalipaino, joten en näe, miksi jonkun pitäisi vielä esim. 55 kilosta tiputtaa pois. Menisi jo alipainoksi!
Harrastan juoksua, sauvakävelyä, hiihtoa, jumppaa. Näitä n. 4 kertaa viikossa, välillä 3, välillä 5. Alle kolmen kerran en päästä. Syömistä en juurikaan rajoittele, joten liikunta on se, joka pitää painoni kurissa.
olen huomannut sellaisen seikan, että monet meistä (itseni mukaan lukien) eivät näe itseään sellaisena kuin ovat. Kun lukee ajan myötä pyöristyineiden kommentteja, kuule usein, että silloin ja silloin olin todella hoikka ja hyvän näköinen, mutta ei vain sitä itse tajunnut.
Omalla kohdallani on tilanne seuraava: olen pudottamassa painoani tuonne 56 kiloon 64 kilosta. Olen nyt 59 kilossa menossa ja olen jo nyt melko tyytyväinen vartalooni. Vatsassa ja reisien ulkosivuilla on vähän ylimääräistä läskiä vielä. Liikun paljon. Olen aikaisemmin painanut tuon 56 kg ja koin sen sopivaksi painoksi itselleni.
ap
Vaatekoot on S tai M, 34/36 (huom. nykyisin vaatemitoittelu erilaista, ennen 38/40).
Olen kasvoista hoikka, ylävartalo hoikka, mutta reidet ja peppu ovat JLo-tyyliset. Tämä ei haittaa, koska sukuni naisia seuranneena tiedän, etteivät ne siitä laihduttamalla tai kovallakaan liikunnalla häviä. Olen hyväksynyt asian ja tykkään itsestäni.
En haluaisi laihemmaksi, vaan tämä on juuri sopiva koko minulle. Joogaan n. viidesti viikossa. Joogalla yritän kiinteyttää lihaksia, en laihtua tms.
minä pudotin lasten saamisen jälkeen painon 63 kilosta 56 kiloon, välillä oli jopa 55 mutta nyt se tosiaan tuppaa hilautumaan 57-58 kiloon. Yritän tällä hetkellä opetella olemaan tyytyväinen siihen, koska jojo-laihduttelu ei ole hyväksi ollenkaan.
Itse olen ihan laihimmillani painanut 52 kg ja se oli minulle liian vähän. Painon alhaisuus ei johtunut tuolloin laihduttamisesta. Olen pysynyt aikaisemmin 56 kilossa pidemmän aikaa. Eli minulla ei ole ollut hirveää jojottelua. Nyt parin viimeisen vuoden ja lasten saannin jälkeen laiskistuin liikkumisen ja syömisteni suhteen. No, sehän näkyy. Pudottelen painoa pikkuhiljaa. Lähinnä liikunnasta saamani kalorivajeen vuoksi (juoksen, hiihdän, käyn kuntosalilla). Kuntoni on kaikin puolin hyvä ja kroppani ei ole löysä muuta kuin jo aikaisemmin mainitsemissa paikoissa. Vatsassa yläosa on ok eli lihakset erottuvat heikosti. Alavatsaan tahtoo pukata makkaran poikasta ja siitä haluan eroon. Haluan olla hyvännäköinen vaatteissani. Ja ennen kaikkea haluan, että vaatteet eivät kiristä ja purista!
Vastaan kuitenkin: Olen ruumiinrakenteeltani tosi siro, ja mulla ei ole lihaksia juuri nimeksikään. Ainut liikunta jota harrastan on lenkkeily (reipas kävely). Olen tosi tyytymätön vatsanseutuuni (löllöä ja läskiä) sekä reisiini (liian ohuet) ja takapuoleeni (kaipais lihasta!).
Ennen raskautta painoin 52kg, nyt sitten vuosi synnytyksestä paino on jämähtänyt tuohon 55kg:n tietämille. Se kolme kiloa, joka on jäänyt raskaudesta, on kaikki tuossa vatsalla..
Tarttis lähteä jumppaamaan/kuntosalille!
Ennen painoin 55kg, ja joskus jopa 52kg. Nyt kolme raskautta aika peräkkäin ja painoa nyt 64kg. Pitäisi päästä kuntoon kesäksi mutta mitähän tekisi sille makeanhimolle.....?
Olen sallinut itselleni makeaa kohtuudella. Kun liikkuu paljon, saa syödäkin paljon vaikka pudottaakin painoa. Light-limsat on hyviä makean viejiä silloin, kun ei olisi varaa syödä enempää, jotta päivän saldo jäisi miinukselle. Itse pidän tuota 500 kcal:n vajetta.
Tämän herkkusuun elämä, huoh.
ap
Pituus 169 ja paino 58.
Vaatekoko 38. Ei liikuntaa:(
En ole tyytyväinen. Ennen raskautta kävelin jokapäivä 5km:ä, nyt en siis liiku juurikaan. Ennen raskautta painoin n. 53kg ja vaatekoko oli silloin 36, siihen olin tyytyväinen.
Mua ihmetyttää sellainen seikka,että olen itse 173cm pitkä ja painan 57-58kg ja mulla on vaatekoko 38.
Joskus olen kokeillut 36 kokoa(lähinnä housut),se menee päälle mut ahdistaa.
Yläosa saisi mieluiten olla 40,koska olen rintava.
Miten muille menee niin pienet koot?Onko se valmistajasta kiinni vai mistä?
Itse käytän hm,halens,josefsson,kappahl ja lindexin vaatteita.
myös vartalon malli vaikuttaa vielä enemmän. Itse olen kokoa 36, kuppikoko on merkistä riippuen C tai D. Silti puserot ovat etupäässä kokoa 36, enkä näytä niissä kuoreen ahetulta makkaralta :).
Ap
Nyt tosin synnytyksen jälkeen vatsa vielä hiukan pömpöttää, mutta odotan sen palautuvan ajan kanssa. Paino on tällä hetkellä noin 57kg, ennen raskautta 55 kg. Ennen meni housuissa koko 34 tai 36 (mulla on kapea lantio), mutta nyt 36 tai 38. Paidoissa koko 36 tai S.
Aikaisemmin urheilin aika paljon, mutta nyt en ole moneen kuukauteen urheillut ollenkaan. Toisin sanoen vaikka paino on aika lähellä samaa painoa kuin ennen raskautta, on vartaloni kuitenkin huomattavasti löysempi. Mutta eihän äidin tarvitsekaan olla ihan " timmi" heti synnytyksen jälkeen.
Voiskohan johtua myös siitä,että olen aika harteikas?Siis se,ettei men 36 koon paita...
Takapuolta minulla ei ole,eikä järin suurta mahakaan,niin ehkä mulla on sit paksut reidet tai lantio....En tiiä...Olis kiva jos mahtuisin 36 kokoon...
Pituus 168 ja paino tällä hetkellä 59kg. Aiemmin painoni pysyi monta vuotta siinä 55kg tai alle. Mulla on kanssa ollut alimmillaan vaakalukema 52kg.
Ihannepainoni on ehdottomasti tuo 54kg. Mä en tajua miten tuo viisi kiloa on päässyt tämän talven aikana kerääntymään (reisiin ja takamukseen ja kasvoihin=päärynä). No tänään taas menen jumppaan, ja oikeasti mun olisi päästävä tuosta herkuttelusta eroon, hitto!!! Mä olen sellainen lohtusyöjä; kun maailma ajoittain potkii päähän, niin herkuttelu tuo paremman olon. Ja mä NIIN inhoan sitä tapaa!
Vaatekoko on kanssa 36/38 ja S tai M. Vaihtelee kovasti. Mutta kunhan saan taas tuon painon asettumaan 54kg:aan niin johan nuo 36-koon ihanat housut mahtuvat taas kunnolla. Ja silloin olo on just sopivan keveä.
170cm ja painoa 57kg, ehkä kilo vähemmän kuin ennen kumpaakin raskautta. Mahassa on nyt sellaiset läskit, ettei koskaan ennen. Olemattomat tissit ja peppu+reidet hallinnassa :) Kokonaisuutta yritän muokata käymällä punttisalilla kahdesti viikossa. Lisäksi ulkoilen lasten kanssa pari tuntia päivässä, välillä otan hien pintaan toinen rattaissa, toinen pulkassa. Lisäksi käytän koiran vähintään kahdesti viikossa n. 40 min reippaalla kävelylenkillä. Mies pitää koiran liikutuksesta muuten huolen. Makea maistuu ja kaikki muukin, mutta tuossa painossa oon nyt pysynyt, vaikka syönkin melko surutta. Enkä siis yritäkään pudottaa painoa, tuosta mahamakkarasta vaan olis kiva päästä eroon. Niin ja lisäkulutuksensa tuo vielä imetys. Aikanaan olen painanut 52kg ja se oli liian vähän, aivan liian vähän. Vaatekokoni on 36, S ja osasta 38, M.
otiskon ' ohje' pituudesta ja painosta huolimatta!
ap
Oon periaatteessa ihan tyytyväinen. Aina tietty voi vähän kiinteyttää. Tissit on löysät ja pienet imetyksen jäljiltä.