Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kunnan vuokra-asunnossa 17 astetta lämmintä

Vierailija
05.01.2016 |

Lattiat ovat jääkylmät ja ulko-oven kahva jäässä. Mulla on villamekko ja paksu villatakki, paksut legginsit, villasukat ja huopatossut.

Yöksi pitää laittaa kanssa kunnon flanellipyjama, muuten mun kaksi peittoa eivät riitä.

Tää on päätyasunto ja olen alkanut epäilemään, että tosta päätyseinästä on unohdettu eristeet. Prkl.

Mitään ei viitti tehdä, kun pitäisi nousta sohvalta lämpöisen viltin alta. >:[

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 18 astetta sisällä ja ei täällä kyllä tarvitse valtaisaan määrää kangasta upottautua. Juuri tulin suihkusta ja olen pelkkä kylpytakki päällä. Tottumiskysymys. Joku yli 20 astetta on minun mielestäni jo liian kuuma. Ei pysty vaatteet päällä sisällä olemaan.

Kannattaa varmaan ryhtyä sinunkin harrastamaan liikkumista, niin vähän aineenvaihduntasi kiihtyy.

Vierailija
2/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän. Eikö ihan lakisääteinen minimikin ole 18astetta? Ota yhteyttä isännöitsijään. Hanki siksi aikaa lisäpatteri. Meillä on 25astetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jalat niin jäässä, että kävely sattuu. :(

Ap

Vierailija
4/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan ryhtyä sinunkin harrastamaan liikkumista, niin vähän aineenvaihduntasi kiihtyy.

Ei asuntoja ole miksikään kylmiksikään tarkoitettu. Liian kylmä asunto lisää riskiä kosteusvaurioille ja homeelle. 21 astetta on todettu parhaimmaksi sisälämpötilaksi.

Vierailija
5/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 18 astetta sisällä ja ei täällä kyllä tarvitse valtaisaan määrää kangasta upottautua. Juuri tulin suihkusta ja olen pelkkä kylpytakki päällä. Tottumiskysymys. Joku yli 20 astetta on minun mielestäni jo liian kuuma. Ei pysty vaatteet päällä sisällä olemaan.

No mene sitten tuonne ulos pakkaseen seisoskelemaan. Eiköhän siellä ole tarpeeksi viileää.

Vierailija
6/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että meillä on vähintään 23 astetta. Muuten palelen koko ajan ja voin huonosti.

Jos en voisi vaikuttaa lämpötilaan, hankkisin sähköllä toimivan lämpöviltin tai lisäpatterin. (Tosin lisäpayteri on sikäli epäreilu, että sitten talon patterin termostaatti menee kiinni ja saat maksaa kokonaan itse.)

Vierailija
7/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa! Patterit on toki testattu ja asianmukaiset rutiinit ok? Termostaatit toimii? Ei turhia huonekaluja edessä? Ei pitkiä verhoja peittämässä? Itsellä oli toinen keittiön patteri kesän jäljiltä alkuun "jumissa", näytti olevan täysillä muttei lämmennyt, mutta kun suljin ja avasin uudelleen, lähti pelittämään. En tiedä miksi. Nyt on +19 sisällä, tosin eteisessä (kerrostalo) vain 17 kun rapusta vetää .

Tsemppiä. 

Vierailija
8/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sama juttu ja olenkin soittanut huoltoon,paitsi että tilasivat putkimiehen katsomaan mikä parissa patterissa mättää niin tänään ilmoitin että saavat muutamaan ikkunaan vaihtaa tiivisteet.Makuuhuone on kuin kylmäkaappi eli se kaikkein pahin.

Vierailija
9/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, mä kuolisin :D Meillä on tällä hetkellä 22 astetta lämpöä, mulla on päällä paksut sukkahousut, legginsit, verkkarit, toppi, pitkähihainen paita, ohut neulepaita ja paksu neuletakki ja makoilen paksun karvaviltin alla :D

Vierailija
10/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sellainen lämpöpeitto :)

Vierailija
11/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä HOASilla on kanssa patterit kylmänä. Tämä energiansäästö on mennyt aivan järjettömyyksiin. Jokaisessa kämpän tarkastuksessa tarkastavat että hanojen sulut on puolessa välissä. Onneton vedenpaine ärsyttää.

hanki erillinen sähkölämmitin kuten muutkin.

Vierailija
12/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tupa, oma lupa.

23 astetta ja takkatuli.

Vierailija
13/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä..kolmas talvi menossa tässä kämpässä 16-18 asteen sisälämpötilassa. Olen päättänyt että ennen ens syksyä asun jossain muualla. Kyllähän tähän kylmyyteen jollain tapaa tottuu mut kyl silti saa villasukat ja sohvaviltit ym. pitää päällä et tarkenee. Myötätunto tsempitys siis täältä!

Vierailija
14/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patterit toimii, mutta niitten teho ei vaan tunnu riittävän tähän asuntoon... :( Ja tosiaan tää lattia on ihan hirveän kylmä. Listojen alta ja välistä vetää oikein kunnolla. Ei täällä varmaan mitään vikaa ole, muuta kuin että paskasti rakennettu.

Välillä mulla on lapaset sisällä käsissä ja oon menny joskus nukkumaanki lapaset kädessä.

Ap, vilukissa.

Vierailija
15/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn viileässä ja ahistaa jos on yli 20 lämmintä sisällä. Paras nukkua 17 asteessa. Lämmin peitto vaan päälle

Vierailija
16/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irroita termostaatit jos saa vaan irti. Meillä irtoaa ja otetaan pois jos on pakko. Yhdessä huoneessa on rakennusvirhe ja ulkoseinästä hohkaa kylmää. On mitattu jollain laitteella mutta mitään ei tehdä.

No termari irti niin johan on lämmintä.

Vierailija
17/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kuuma suihku auttaa. Olethan tarkistanut kaikki ikkunatiivisteet ym?

Mä olen niin tottunut, että mulle tulee melkein huono olo esim. veljeni kämpässä, siellä 23 astetta talvella. Kesällä en edes voi olla siellä.

Vierailija
18/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko ilmata patterit? Jos pattereihin kerääntyny ilmaa, niin ovat jääkylmät. Tarvitset erityisen ilmausavaimen, jotta saat ilmat veke.

Jos jostain vetää, tuki ne kohdat vaikka froteepyyhkeillä, päiväpeitolla, matoilla, ihan mitä sulla nyt sattuu siellä olemaan.

Vierailija
19/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heräilet öisin kylmissäsi, puuvillapäähine estää lämpötilan haihtumista unen aikana. Pipo ei saisi kuitenkaan olla liian paksu, sillä se voi nostaa aivojen lämpötilaa.

Vierailija
20/42 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota termostaatti pois, heti lämpenee.