raskaus
Moi!
Mä oon 33 vuotias joka sai noin 2 kuukautta sitten tietää odottavansa esikoistaan ja olen onnenk kukkuloilla.
Mietin että mulla on 15kg ylipainoa että tekeekö painoni haittaa sikiölle?
Tuleeko lapsestanikin lihava niinkuin minä?
Saanko laihduttaa raskauden aikana?
Kiitos vastauksista!
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole vielä käynyt neuvolassa? Siellä kyllä huomioidaa ylipainosi, jos aihetta on. Mitkä ovat mittasi?
Olen käynyt mutta painosta ei sanonut mitään.
Mitat on 160cm & 85kg
t: ap
Rajua laihdutusta ja dieettejä ei missään nimessä raskauden aikana. Normaalit annoskoot ja monipuolinen ruokavalio. Liikuntaa saa ja kannattaa harrastaa myös raskauden aikana. Siten myös synnytys on helpompi. Kotona jumppailu on hyvä toki kuntosalillekin voi mennä :)
Olisi kannattanut laihduttaa ennenkuin aloit porsimaan.
Vierailija kirjoitti:
Rajua laihdutusta ja dieettejä ei missään nimessä raskauden aikana. Normaalit annoskoot ja monipuolinen ruokavalio. Liikuntaa saa ja kannattaa harrastaa myös raskauden aikana. Siten myös synnytys on helpompi. Kotona jumppailu on hyvä toki kuntosalillekin voi mennä :)
Kiitos! Täytyy alkaa kattomaan kotijumppa ohjeita!
Täällä sama paino ennen raskautta. Nyt rv 34. Vauva voi hyvin. Painoa ei onneksi ole minulle tullut paljon raskauden aikana. Laihduttaa voi raskauden jälkeen. Jos imetys onnistuu, lähtee osa painosta samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Täytyy alkaa kattomaan kotijumppa ohjeita!
Ja lisäksi kannattaa juoda vettä runsaasti. Auttaa aineenvaihduntaan eikä ummetus oo sit niin ikävä juttu jos sattuu omalle kohdalle.
Etkö ole vielä käynyt neuvolassa? Siellä kyllä huomioidaa ylipainosi, jos aihetta on. Mitkä ovat mittasi?