Nyt paistui leivinuunissa valkosipuli-kermaperunat, porsaan filee pihvit ja..
ja iltaherkuksi laitoin pannarin paistumaan, laitoin sen vuokaan, jossa saan siitä paksua pannaria, saa kypsyä 2-3h ainakin ja siitä tulee sellainen niinkuin ennen vanhaan :P
Valkosipuli kermaperunat olivat uunissa 4h, ja oi että oli hyvää. Filee pihvit oli 1,5h kannellisessa astiassa, niistä tuli niin mureita että pystyi haarukalla pilkkomaan helposti, lapsillekkin maistui kun oli helppo syödä :)
Ei malttais millään odottaa tuota pannaria! lisukkeinä meillä on vaahterasiirappia mulle! lapset haluaa itse tekemääni mansikkahilloa ja kermavaahtoa, mies ripottelee sokeria päälle.
Elämä tuntuu juhlalta tuon uunin kanssa! Onnea on osata tuntea suurta iloa asioista kuin tälläisistä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi vee, roskiin menis.
Jaha. Mitäs aiot itse syödä tänään, kun kerran ravintolatason ateria ei kelpaa?
Onhan niitä ravintoloja vaikka minkä tasoisia. Mutta ravintola, jossa valkosipulikermaperunat on ylikypsennetty (tuossa ajassa jo lähes muusia) ja fileepihvitkin on haarukalla leikattavia, en todellakaan kävis.
Ja KYLLÄ, jos kermaperunat on ylikypsänä muussina, eikä viipaleita tms niin se on MÖSSÖÄ ja jos fileepihvi on haarukalla leikattavaa niin se on MÖSSÖÄ.
Oi, mä söisin tollasta mössöä enemmän kuin mielelläni.
Mä kävin muuten ravintolassa syömässä 9 tuntia savustettua porsasta...hyvää oli.
Vesi tuli kielelle kun luin tuota.. nams :P
Tota pitsaa, enkä sämpylöitä tai pullia ole vielä uskaltanut kokeilla, kun ei ole lämpömittaria...
Mutta minkälainen alusta siihen pitsaan olisi hyvä olla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä ravintoloja vaikka minkä tasoisia. Mutta ravintola, jossa valkosipulikermaperunat on ylikypsennetty (tuossa ajassa jo lähes muusia) ja fileepihvitkin on haarukalla leikattavia, en todellakaan kävis.
Ja KYLLÄ, jos kermaperunat on ylikypsänä muussina, eikä viipaleita tms niin se on MÖSSÖÄ ja jos fileepihvi on haarukalla leikattavaa niin se on MÖSSÖÄ.
Tiedät muka että syötiin kermaperunamuussia, vaikket tiedä yhtään mitään asiasta.
Perunat eivät olleet yhtään liian pehmeitä, vaan juuri ja juuri valmiita. Ja joku tosiaan tykkää raa´asta pihvistä, mutta me tykätään mureasta lihasta. 2,5kg kinkkukin paistettiin jouluna 5h uunissa, lämpömittaria en käyttänyt, mutta veikkaisin sisälämpötilan olleen 95 astetta ainakin....
Ap
Filee ja kinkku ovat täysin eri asia...
Vierailija kirjoitti:
ja iltaherkuksi laitoin pannarin paistumaan, laitoin sen vuokaan, jossa saan siitä paksua pannaria, saa kypsyä 2-3h ainakin ja siitä tulee sellainen niinkuin ennen vanhaan :P
Valkosipuli kermaperunat olivat uunissa 4h, ja oi että oli hyvää. Filee pihvit oli 1,5h kannellisessa astiassa, niistä tuli niin mureita että pystyi haarukalla pilkkomaan helposti, lapsillekkin maistui kun oli helppo syödä :)
Ei malttais millään odottaa tuota pannaria! lisukkeinä meillä on vaahterasiirappia mulle! lapset haluaa itse tekemääni mansikkahilloa ja kermavaahtoa, mies ripottelee sokeria päälle.
Elämä tuntuu juhlalta tuon uunin kanssa! Onnea on osata tuntea suurta iloa asioista kuin tälläisistä.
Olisit nyt valinnut jotain parempaa lihaa kuin file hauduttamalla kypsymiseen :D:D
Minulla on ollut leivinuuni jo vuosia. Kuulostaa kyllä oudoilta nuo kypsennysajat. Jos perunat ja lihat oli noin kauan ei voinut lämpötila olla kovin korkea. Pannarihan kuivuu levyksi tai ei kypsy lainkaan vai hyytyykö? Ja se kupruilu kuuluu hyvään pannariin.
Onko sulla sellainen feikkileivari, eli uuninluukku takan yllä? Vai hehkutako feikkileivaria vuorakasarmissa.
Pihvi?
Paistetaan...
Porsaan uunipata vai mikä... Siihen sopii paremmin kassler, maustamaton toki
Oletko se lanttu- makaroonilaatikko kokeilija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, että eri ihmiset pitävät erilaisista ruoista? Itsekin pidän lihoja uunissa tuntikausia juuri siksi, että siitä tulisi taatusti mureaa. En pidä sellaisesta märästä lötköstä lihasta, joka on punaista ja kauheaa. Aloittajan ruoat olisivat todennäköisesti sellaisia, joita söisin erittäin mielelläni. M34
En ole se lanttu tyyppi. Siitä kyllä sain idean tänne kirjoittaa. Aika moni tekee leivinuunissa ruokaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole se lanttu tyyppi. Siitä kyllä sain idean tänne kirjoittaa. Aika moni tekee leivinuunissa ruokaa.
Ap
Kaksi jotka ei osaa perusasioita
Esim pihvi paistetaan
Vierailija kirjoitti:
Tota pitsaa, enkä sämpylöitä tai pullia ole vielä uskaltanut kokeilla, kun ei ole lämpömittaria...
Mutta minkälainen alusta siihen pitsaan olisi hyvä olla?
Ap
En käytä mitään alustaa. Työnnän ensin isoimmat pois hiilikolalla. Puhdistan veteen kastetulla uuniluudalla arinan ja paistan pizzan siinä arinalla. Tulee ihan parasta.
Noniin, pannari otettiin puoli tuntia sitten uunista ja se on jo loppu :D
Sattupahan olemaan nyt kyllä parasta pannaria mitä olen ikinä syönyt!
Paksua, rapsakkaa, kiinteää.... Ihan harmittaa ettei tollaista voi syödä mahaansa täyteen :D
Laitoin: 5dl punaista maitoa
2 kananmunaa
1tl suolaa + 2rkl sokeria Huom! pannarinkoko! ei paljon tullut 5 syöjälle, sopiva makupala
3dl vehnäjauhoja mikä ei lihota.
50g voita
Lämpötilaa en tiedä mutta uunissa oli 3h! otin pois kun pinta oli mielestämme tarpeeksi ruskea ja rapea.
Ap
Eli peruspannaria, mutta toi kypsennys tapa on se juttu...
Oli varmaan sitten aika mieto lämpötila kun ei noin pitkässä ajassa palanut...
Tiedät muka että syötiin kermaperunamuussia, vaikket tiedä yhtään mitään asiasta.
Perunat eivät olleet yhtään liian pehmeitä, vaan juuri ja juuri valmiita. Ja joku tosiaan tykkää raa´asta pihvistä, mutta me tykätään mureasta lihasta. 2,5kg kinkkukin paistettiin jouluna 5h uunissa, lämpömittaria en käyttänyt, mutta veikkaisin sisälämpötilan olleen 95 astetta ainakin....
Ap