Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt paistui leivinuunissa valkosipuli-kermaperunat, porsaan filee pihvit ja..

Vierailija
05.01.2016 |

ja iltaherkuksi laitoin pannarin paistumaan, laitoin sen vuokaan, jossa saan siitä paksua pannaria, saa kypsyä 2-3h ainakin ja siitä tulee sellainen niinkuin ennen vanhaan :P

Valkosipuli kermaperunat olivat uunissa 4h, ja oi että oli hyvää. Filee pihvit oli 1,5h kannellisessa astiassa, niistä tuli niin mureita että pystyi haarukalla pilkkomaan helposti, lapsillekkin maistui kun oli helppo syödä :)

Ei malttais millään odottaa tuota pannaria! lisukkeinä meillä on vaahterasiirappia mulle! lapset haluaa itse tekemääni mansikkahilloa ja kermavaahtoa, mies ripottelee sokeria päälle.

Elämä tuntuu juhlalta tuon uunin kanssa! Onnea on osata tuntea suurta iloa asioista kuin tälläisistä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko tulla teille syömään?

Vierailija
2/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivinuuni on ihana. Paistan sillä juureen tehdyt leivät, patongit, pizzat ja karjalanpiirakat. Häränrinta hautuu usein jälkilämmössä esikypsennyksessä ennen pinnan ottoa grillissä, jos en jaksa savustaa sitä alusta asti. Filettä en todellakaan laittaisi leivinuuniin. Liian vähärasvaista lihaa pitkään haudutukseen omasta mielestäni. Mutta kukin tekee sellaista ruokaa mistä pitää ja nauttii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin että pitäisikö pyytää "pihiä kateellista" muuten tosi mukavaa naapuria iltateelle, kerskua miten säästin taas sähkössä ja näyttää kuinka hyvin meillä taas herkutellaan :D

Tulee tosi hyvä mieli tosiaan tuosta kun ei tuota sähköuunia tarttee suotta käyttää, ja kun joka kertyy kokemusta ton leivinuunin käytöstä.

Mun haave on olla sellainen mummo joku päivä joka taitaa kaikki herkut leivästä lähtien uunissa, ja lapsille ja lastenlapsille mummola on se ihana paikka mistä ainoastaan saa tietynlaisia herkkuja! 

Ihana tavoite!

Just katsoin pannaria, ollut nyt tunnin, ni sähköuuniin ero on se nyt että pinta ei kupruile vaan on tasainen (sitä just haetaan, tasaista paksua kiinteää), ja rasva alkaa nousta pintaan ja alkoin olee jo vähän rapsakkaa....

Emmekä ole ylipainoinen perhe, jos joku sitä miettii :D

Ap

Vierailija
4/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä olet siitä leivinuunista onnellinen ja teet siellä mössöjä? Onko teidän hampaissa vikaa, vai miksi kaikki ruoka pitää pilata mössöksi?

Meillä oli tänään kaalikeittoa ja itseleivottuja sämpylöitä. Iltapalaksi meinasin paistaa lettuja. Sämpylät ois voinut olla parempia leivinuunista, mutta kyllä noi sun perunat ja pihvit on mielestäni pilattu liian pitkällä kypsytyksellä. Makuasioita tietty.

Vierailija
5/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, nyt kuola valuu näppikselle.

Saako teille tulla syömään?

Vierailija
6/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sinä olet siitä leivinuunista onnellinen ja teet siellä mössöjä? Onko teidän hampaissa vikaa, vai miksi kaikki ruoka pitää pilata mössöksi?

Meillä oli tänään kaalikeittoa ja itseleivottuja sämpylöitä. Iltapalaksi meinasin paistaa lettuja. Sämpylät ois voinut olla parempia leivinuunista, mutta kyllä noi sun perunat ja pihvit on mielestäni pilattu liian pitkällä kypsytyksellä. Makuasioita tietty.

Mössöjä?

Sä et kyllä tiedä herkullisesta ruuasta mitään.

Vierailija
7/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyi vee, roskiin menis.

Jaha. Mitäs aiot itse syödä tänään, kun kerran ravintolatason ateria ei kelpaa?

Vierailija
8/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit mainita, moneltako teillä on pöytä katettuna> Kaikki muu tarpeellinen onkin jo aloituksessa. Mä oon tulossa. Hirmu nälkä. ;)

Vierailija
9/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ap hoikka kun saat noin paljon syödä?

Vierailija
10/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä ravintoloja vaikka minkä tasoisia. Mutta ravintola, jossa valkosipulikermaperunat on ylikypsennetty (tuossa ajassa jo lähes muusia) ja fileepihvitkin on haarukalla leikattavia, en todellakaan kävis. 

Ja KYLLÄ, jos kermaperunat on ylikypsänä muussina, eikä viipaleita tms niin se on MÖSSÖÄ ja jos fileepihvi on haarukalla leikattavaa niin se on MÖSSÖÄ.

Vierailija
11/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen että itse en ole mikään konkari tosiaan vielä näissä, että olisi mukavaa ja tärkeää kuulla jos sulla on jotain hyvää vinkkiä leivinuunin käyttöön, tai jotain reseptiä, mitä vaan käyttöön liittyen?

Muuten noi perunaviipaleet oli sen paksuisia (ei nyt mitään paksuja!) että 4h oli tarpeen, eivätkä olleet mössöä vaan juuri ja juuri valmiita.

Ap

Vierailija
12/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina haaveilin talosta, jossa oli leivinuuni. Noin 5 vuotta sitten muutettiin tähän taloon, jossa sellainen on, mutta kertaakaan en ole kokeillut. Sähköuuni on vaan niin paljon vaivattomampi ja nopeampi. 

Vierailija
13/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sulla on ollut se leivinuuni? Aattelin vaan, että sekoonko määkin leipparini takia tollai jossain vaiheessa.

Vierailija
14/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi 1 1/2 tuntia uunissa kuulostaa aika vähältä fileelle. Kannattaa seuraavalla kerralla ajaa sitä ensin vähintään 45 minuuttia tehosekoittimessa ja sitten se syntyvä tahna uuniin pariksi tunniksi mureuden takaamiseksi.

Vierailija
15/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko ap hoikka kun saat noin paljon syödä?

Mulla on 8kg puotettavana, joten itse en voi syödä noita kuin vähän... :( mutta onneksi tulen iloiseksi siitä että opin uutta ja saan täyttää perheeni masut herkullisella ruualla. Ap

Vierailija
16/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko sulla on ollut se leivinuuni? Aattelin vaan, että sekoonko määkin leipparini takia tollai jossain vaiheessa.

:D toi oli kiva lause! oon mä tainnu vähän seota kyl ton uunin kanssa, mut tää on vain onneksi hyvä asia.

Ollaan asuttu 5v tässä talossa, ja nyt vasta kuluneen vuoden aikana olen alkanut paistaa uunilla.

Ap

Vierailija
17/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aina haaveilin talosta, jossa oli leivinuuni. Noin 5 vuotta sitten muutettiin tähän taloon, jossa sellainen on, mutta kertaakaan en ole kokeillut. Sähköuuni on vaan niin paljon vaivattomampi ja nopeampi. 

Minustakin se tuntui todella hankalalta edes ajatuksena, mutta on paljon mukavampaa tehdä leivinuunissa, eikä se ole ainakaan vaikeampaa!

Suosittelen kyllä kokeilemaan, ja kokeilemaan, alkuun varmaan on hankalaa ja epäonnistuu moni yritys, mut äkkiä sitä näköjään alkaa päästä jyvälle :) Ap

Vierailija
18/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pahasti allerginen valkosipulille. Eli kaikki samaan aikaan tai jälkeen valkosipuliperunoiden kanssa uunissa olleet olisivat pilalla. En aio ruualla tappaa itteäni.

Vierailija
19/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile myös seuraavia:

-pizza!!!

-karjalanpaisti

-pulled pork

-porsaan kyljen esikypsennys

-burgundin pata

Vierailija
20/35 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä ravintoloja vaikka minkä tasoisia. Mutta ravintola, jossa valkosipulikermaperunat on ylikypsennetty (tuossa ajassa jo lähes muusia) ja fileepihvitkin on haarukalla leikattavia, en todellakaan kävis. 

Ja KYLLÄ, jos kermaperunat on ylikypsänä muussina, eikä viipaleita tms niin se on MÖSSÖÄ ja jos fileepihvi on haarukalla leikattavaa niin se on MÖSSÖÄ.

Oi, mä söisin tollasta mössöä enemmän kuin mielelläni.