Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vihaksi pistää. löysin esikoisen tärisemästä tarhan pihalta..

Vierailija
05.01.2016 |

.. oli ihan jäässä reppana ! Toppatakki ja toppahousut, mutta alla vain trikoopaita sekä sukkikset. Fleeceasu oli sisällä korissa..
Kuulemma heillä on siellä päiväkodissa periaate, että isommat lapset saavat pukea itse :O

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Eikö lapsesi osaa puhua? Jos ei niin kannattaa ehdottaa kuvakortteja kommunikoinnin avuksi.

Tuon ikäinen osaa jo sanoa tai näyttää, että on kylmä.

Erityislapsi eriasia ja ilmeisesti nyt kyseessä e-lapsi onkin.

Onko mahdollista hakea avustajaa niin onnistuisi oikea pukeutuminen?

Vierailija
102/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun lapsesi vika. Mitäs on niin tyhmä, että ei ymmärrä pukea tarpeeksi vaatteita päälle. Kyllä meillä ainakin jo 2-vuotias tietää, että kun on kylmä, niin täytyy laittaa enemmän vaatteita päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi päiväkotilapsia pitää viedä väkisin pihalle jos on huono ilma? Eikö ne siellä sisälläkin voisi leikkiä?

Tätä olen itsekin ihmetellyt. Pahimmilla myräköillä ja 20 asteen pakkasilla ulkoilut saa ainakin mun puolesta jättää väliin. Eivät ole kuitenkaan niin yleisiä että niiden muutaman päivän per vuosi ulkoilemattomuus mitään tai ketään haittaisi.

Vierailija
104/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä palkalla vaan saa parempaa palvelua.

Lto

Josko joku toinen olisi motivoituneempi!?

Tehkää kirjallisia valituksia näistä lusmuista!

Kyllä se on jotain palkkansa eteen tehtävä.

"Voittekste vaihtaa koko henkilökunnan motivoituneempaan kun aaveella joku ltona esiintyvä valitti palkastaan"

Ja ap, nyt ois hyvä hetki todeta lapselle että ehkäpä seuraavan kerran muistat pukea mitä sanotaan kun nyt oli noin kylmä. Ihan siellä kotona. Se opettaminen ja kasvattaminen kun on myös vanhempien tehtävä.

Ei ihme jos joskus joku lapsi katoaakin kun henkilökunnan aika menee avuttomien isojen lasten pukemiseen

Ei kai niitä vanhempia lapsia tarvitse pukea vaan eskarilainen tekee sen itse, mutta kyllä hoitajan vastuulla on varmistaa, että lapsi pukee sään mukaiset vaatteet päälle.

Siperia opettaa. Ei varmaan tartte kovin montaa kertaa värjötellä ilman välipukua kun alkaa muistumaan mieleen mitä hoitaja sanoikaan pukemisesta. Tai sitten lapsi on joko harvinaisen puupää tai niin pilalle henmoteltu ettei osaa tehdä mitään jos ei joku ole vieressä vahtimassa

Vierailija
105/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on ujo, liiankin..

esim. Kun saa astmakohtauksen vetäytyy sivuun"piiloon" ja olemmekin koettaneet tolkuttaa että lääkettä pitää pyytää!

Että jos jokin on vialla, pitää sanoa!!!

Nytkin oli tärissyt jotain 45 min siellä kun ei saanut raukka suutaan auki..

lapsi ei ole jälkeenjäänyt kuten joku vihjasi tai tyhmä, ujo vain ja pukeutumisessa tarvitsee tosiaan vähän vahtimista!

Ap

ap

koulu alkaa 9 kk päästä. Siellä kauno-mielikki on aika omillaan. Tarttis varmaan tehdä jotain!

Vierailija
106/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo täällä vanhusten huudella, kun on kokemusta oikeista talvista.

Nuorimmat ikäluokat eivät ole kummoisia pakkasia nähneet.

Vierailija
107/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on ujo, liiankin..

esim. Kun saa astmakohtauksen vetäytyy sivuun"piiloon" ja olemmekin koettaneet tolkuttaa että lääkettä pitää pyytää!

Että jos jokin on vialla, pitää sanoa!!!

Nytkin oli tärissyt jotain 45 min siellä kun ei saanut raukka suutaan auki..

lapsi ei ole jälkeenjäänyt kuten joku vihjasi tai tyhmä, ujo vain ja pukeutumisessa tarvitsee tosiaan vähän vahtimista!

Ap

ap

koulu alkaa 9 kk päästä. Siellä kauno-mielikki on aika omillaan. Tarttis varmaan tehdä jotain!

Vaan vielä hän ei ole koulussa. Päiväkodissa kyllä oikeasti kuuluisi aikuisten seurata että lapsilla - myös niillä isoilla - on asiat hyvin.

Vierailija
108/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi päiväkotilapsia pitää viedä väkisin pihalle jos on huono ilma? Eikö ne siellä sisälläkin voisi leikkiä?

Tätä olen itsekin ihmetellyt. Pahimmilla myräköillä ja 20 asteen pakkasilla ulkoilut saa ainakin mun puolesta jättää väliin. Eivät ole kuitenkaan niin yleisiä että niiden muutaman päivän per vuosi ulkoilemattomuus mitään tai ketään haittaisi.

Lasten kuuluu päästä joka ikinen päivä ulos, vaikka siellä olisi 50 astetta pakkasta ja sataisi ämmiä äkeet selässä!

Vierailija
109/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikkia kokeilemaan ulkoilua sellaisen ison päiväkotiryhmän kanssa, voi olla että jotakin voi joskus unohtua..En ole itse alalla, mutta säälittää kyllä kun henkilöresurssit on vedetty niin tiukalle. Tsemppiä sinne tarhaopeille ja hoitajille, paljon teidän työstä jää päivittäin vanhemmilta näkemättä!

Asiat ei parane ellei asiakkaat anna palautetta. Lapset ovat avuttomia "varhaiskasvatuksen" kohteita, joiden ääntä ei kuunnella. Päiväkotien henkilökunta on niin uupunutta, huonosti työnohjattua ja alistettua että hekään eivät valita tai heitäkään ei kuunnella. Mutta kunnollisten reklamaatioiden kautta on mahdollisuus saada asioita muuttumaan ja kiinnittää epäkohtiin huomiota. Näin toimii palautejärjestelmä terveydenhuollossa jo tänä päivänä. Miksi se ei toimisi myös päivähoidon suhteen.

Tuollain se menee että lapsia käskytetään. Jos ei tottele helposti on vaikea lapsi. Orjana juttelin vanhempienkin kanssa kun toivat ja hakivat lapsia. Tykkäsivät kun juttelin ja esittelin itseni kätellen. Siitäkin tuli puhetta kun vanhemmat kokevat sanomisen valittamiseksi. Epäkohtiin pitää puuttua tai mikään ei muutu.

Koulukiusaaminen on vielä pahempaa. Sanominen opettajille ei auta yhtään. "meidän koulussa ei kiusata". Tarkoittaa oikeasti että meidän koulussa opettajat ei puutu kiusaamiseen.

Vierailija
110/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ensi talvena? Opettaja pukee?

Kolulun välitunti ei kestä kuin 10 min. Te aikuiset olette sikoja, sillä lapset saavat olla lapsia ja on tarkistettava, että kaikki pukevat tarpeeksi vaatetta.

Olen ottanut lapsia aikoinaan kotiin hoitoon (omia ja naapurien) juuri tuosta syystä, kun eivät päiväkodissa osaa neuvoa pukeutumaan. Lapset eivät aina muista siinä isossa porukassa kaikkia kodin ohjeita.

Toivottavasti teidän tärpästikkeli äitien lapset eivät palellu loppu talven pakkasissa.

Olette sikoja ja ilkimyksiä ja aina arvostelemassa muiden lapsia. sopii vain toivoa, että aina kaikilla kaikki tulee menemään hyvin, kun olette niiiiin viisaita.

Vierailija
111/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lto

"Voittekste vaihtaa koko henkilökunnan motivoituneempaan kun aaveella joku ltona esiintyvä valitti palkastaan"

Ja ap, nyt ois hyvä hetki todeta lapselle että ehkäpä seuraavan kerran muistat pukea mitä sanotaan kun nyt oli noin kylmä. Ihan siellä kotona. Se opettaminen ja kasvattaminen kun on myös vanhempien tehtävä.

Ei ihme jos joskus joku lapsi katoaakin kun henkilökunnan aika menee avuttomien isojen lasten pukemiseen

Ei kai niitä vanhempia lapsia tarvitse pukea vaan eskarilainen tekee sen itse, mutta kyllä hoitajan vastuulla on varmistaa, että lapsi pukee sään mukaiset vaatteet päälle.

Siperia opettaa. Ei varmaan tartte kovin montaa kertaa värjötellä ilman välipukua kun alkaa muistumaan mieleen mitä hoitaja sanoikaan pukemisesta. Tai sitten lapsi on joko harvinaisen puupää tai niin pilalle henmoteltu ettei osaa tehdä mitään jos ei joku ole vieressä vahtimassa

Sitä voi opettaa myös nätisti. Tytön kanssa tehtiin lumikoira pihalla. Semmoinen jonka päälle voi kiivetä. Halusi pihalle pakkasella niin sanottiin että pue ulkovaatteet niin saat mennä. Kaksi vuotias puki hyvin kun sai luvan mennä yksin pihalle. Sitä ei lapselle kerrottu että koko ajan jompi kumpi katsoi ikkunasta. Kiltisti leikki pihalla ja tuli itse sisään. Lapset ei ole tyhmiä eikä avuttomia. Sillä on paljon merkitystä miten kasvatetaan.

Vierailija
112/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lto

Sitä voi opettaa myös nätisti. Tytön kanssa tehtiin lumikoira pihalla. Semmoinen jonka päälle voi kiivetä. Halusi pihalle pakkasella niin sanottiin että pue ulkovaatteet niin saat mennä. Kaksi vuotias puki hyvin kun sai luvan mennä yksin pihalle. Sitä ei lapselle kerrottu että koko ajan jompi kumpi katsoi ikkunasta. Kiltisti leikki pihalla ja tuli itse sisään. Lapset ei ole tyhmiä eikä avuttomia. Sillä on paljon merkitystä miten kasvatetaan.

Aivan. Lapset kasvatetaan tyhmiksi ja avuttomiksi, ei ne sitä syntyjään ole. Teillä taidetaan olla fiksuja vanhempia, jotka kantaa päävastuun kasvatuksesta ja asioiden opettamisesta kotona eikä oleta saavansa palvelua kun siitä kerran maksetaan

Vierailija
113/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sinuna miettisin vähän syvemmin tuota lapsenkin käytöstä, eihän ihan normaalia ole, varsinkin jos kyse on oikeasti astmasta eikä uskalla pyytää lääkettä - eihän tuossa ole mitään järkeä!! Kyllä tuon ikäisen lapsen pitäisi osata ainakin älytä ja USKALTAA pyytää apua esim. kohtauksen tullessa. Kotoa nämä asiat lähtevät, vilkaisepa peiliin.

Miten, kun mä olen kuullut sellaista, että muutama vuosi sitten tutun lapsi oli oksentanut aina ennen hoitoon menoa.

Huonoa palautetta oli saanut muualtakin kyseinen täti, joka nyt jo eläköitynyt.

Ja mitä olen tässäkin ketjussa lukenut (sikäli kun nuo oikeasti ovat hoitajia) niin kyllä aika asiatonta tekstiä on tullut. Ihan on vee sanaakin viljelty.

Että liekkö pätevien seassa olisi muutama mätäperuna, jotka olisi hyvä vaihtaa uusiin..

Päättelit sitten että nuo hoitaja/opettajat puhuvat töissään samoin kuin anonyymipalstalla?!

Oletko hiukan yksinkertainen?

Eli siviilissä rivoreetta?

Enpä usko.

Kyllä oikea hoitaja tuntee arvonsa siviilissäkin ja käyttäytyy sen mukaan.

Niin.. Itse olen auna pitänyt itseäni vähän yksinkertaisena, mutta monet haukkuu fiksuksi, että tiedä sitten..

Vierailija
114/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sinuna miettisin vähän syvemmin tuota lapsenkin käytöstä, eihän ihan normaalia ole, varsinkin jos kyse on oikeasti astmasta eikä uskalla pyytää lääkettä - eihän tuossa ole mitään järkeä!! Kyllä tuon ikäisen lapsen pitäisi osata ainakin älytä ja USKALTAA pyytää apua esim. kohtauksen tullessa. Kotoa nämä asiat lähtevät, vilkaisepa peiliin.

Miten, kun mä olen kuullut sellaista, että muutama vuosi sitten tutun lapsi oli oksentanut aina ennen hoitoon menoa.

Ja mitä olen tässäkin ketjussa lukenut (sikäli kun nuo oikeasti ovat hoitajia) niin kyllä aika asiatonta tekstiä on tullut. Ihan on vee sanaakin viljelty.

Että liekkö pätevien seassa olisi muutama mätäperuna, jotka olisi hyvä vaihtaa uusiin..

Päättelit sitten että nuo hoitaja/opettajat puhuvat töissään samoin kuin anonyymipalstalla?!

Enpä usko.

Niin.. Itse olen auna pitänyt itseäni vähän yksinkertaisena, mutta monet haukkuu fiksuksi, että tiedä sitten..

Reps.  Päiväkodin henkilökunnassa on yhtä monta rivoreettaa kuin siveydensissiä. On rankasti viikonloppuisin juhlivia kuin täysin absolutisteja ja kaikkea siltä väliltä. Ei siellä kuule ole mitään pyhimyksiä töissä. Toiset naiset vaihtaa miehiä kuin sukkaa, toiset polttaa vapaa-ajalla ketjussa ja istuu lähikuppilassa. Toinen lipittää viiniä kolmen litran pönikästä ja toinen rukoilee vapaa-aikansa. Kyllä, todella tuntevat arvonsa :D

Vierailija
115/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne lapset eskarissakin hoitajien vastuulla. Hoitajat viimekädessä huolehtivat, että asiat sujuu oikein. Hyvin moni 6 vuotias ei osaa ajatella, että tänään pitää pukea välipuku. Ja moni unohtaa, kun sellainen sanotaan pukeutumisen aluksi. Se uloslähtökaaos sekoittaa isompienkin pään.

Vierailija
116/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko.

Reps.  Päiväkodin henkilökunnassa on yhtä monta rivoreettaa kuin siveydensissiä. On rankasti viikonloppuisin juhlivia kuin täysin absolutisteja ja kaikkea siltä väliltä. Ei siellä kuule ole mitään pyhimyksiä töissä. Toiset naiset vaihtaa miehiä kuin sukkaa, toiset polttaa vapaa-ajalla ketjussa ja istuu lähikuppilassa. Toinen lipittää viiniä kolmen litran pönikästä ja toinen rukoilee vapaa-aikansa. Kyllä, todella tuntevat arvonsa :D

En mä mistään panemisista puhunut vaan kielenkäytöstä.

Kyllä kai hoitajan täytyisi käyttäytyä suht asiallisesti siviilissäkin. Mihin tämä maailma on mennyt..

Millään ei ole mitään väliä nuorille, hyi!

Vierailija
117/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että nuo lto kommentit ovat oikeasti sellaisten kommentteja.

Vierailija
118/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tämä ketju muuttuisi, jos lapsi olisi saanut paleltumavammoja päiväkotiaikana?  Ainakin iltapäivälehdissä olisi ollut juttua ja syyllistä olisi etsitty jostain muualta kuin lapsesta.

Vierailija
119/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että nuo lto kommentit ovat oikeasti sellaisten kommentteja.

Joo en mäkään usko! :D Eijei, ei voi olla. Tunnen kuitenkin monta hoitsuakin..

Vierailija
120/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huhhhuh. Mulle äiti ilmoitti että kun menen esikouluun niin olen itse vastuussa hiustenlaitosta, pukeutumisesta ja kävelymatkasta esikouluun. Mulla oli pitkät hiukset ja harjaamisen kanssa aluksi ongelmia. Siksi hiukset ei ihan alkuun olleet aina kauniisti enkä osannut kampauksia mutta moni lapsi on hiukset auki tai poninhännällä että sikäli ei ongelmaa. Ekaluokalla hallitsin jo kampaukset.

Mutta pukeuduin ihan itse jo 3-4- vuotiaasta eteenpäin. Ja kyllä, joskus kastui toppapuku ulkona tai hanskat. Kyllä minusta ainakin 5-vuotiaan pitää osata pukeutua! Miten avuttomia nykylapset ovat?! Ja jos palelee niin seuraavalla kerralla ehkä muistaa pukeutua paremmin. Jos mitään oppimista ei tapahdu, mikä on epätodennäköistä, niin sitten jo muitakin ongelmia.

Varmaan voitelet leivätkin lapsen puolesta jne. Toivottavasti takapuolta ei enää pyyhitä...

Minusta lasta pitää opettaa mutta antaa vastuuta lapselle. Vaatteet, hiukset, peseytyminen, syöminen, kulkeminen. Ensin näytetään mallia, sitten lapsi tekee itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi