Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vihaksi pistää. löysin esikoisen tärisemästä tarhan pihalta..

Vierailija
05.01.2016 |

.. oli ihan jäässä reppana ! Toppatakki ja toppahousut, mutta alla vain trikoopaita sekä sukkikset. Fleeceasu oli sisällä korissa..
Kuulemma heillä on siellä päiväkodissa periaate, että isommat lapset saavat pukea itse :O

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin olisi aikuisten pitänyt tarkistaa lasten varustus, MUTTA jos lapsesi tärisee kylmyydestä, niin miksei hän sanonut asiasta opelle/hoitajalle? Näin olisivat menneet yhdessä pukemaan sen fleece-asun mikä lapselta unohtui.

Oikeasti jos pukemistilanteessa on parikymmentä lasta ja pari tarhantätiä, ei millään siinä pysty kaikkia tarkistamaan, eskarissa pitää osata jo itse pukea omat vaatteet.

Ja jos lapsella on kylmä, pitää opettaa lasta kertomaan se.

Tiedän hyvin tuon kiireen, siksi sanoinkin että PITÄISI. 😞

Itsekin olen useasti ollut yksin eskareiden (12kpl) kanssa, ja varsinkin syksyisin ja talvisin punemistilanteet on yhtä tuskaa. Etenkin kun joukkoon mahtuu aina pari näitä jotka ei osaa/ei saa sanaa suustaan.

T. Lähihoitaja, töissä eskarissa ja päiväkodissa nyt viidettä vuotta.

Sitten kun te hukkaatte jonkun lapsen niin sanotko sittenkin että on niin paljon lapsia ettei kaikkien perään kerkiä katsomaan?

Sitten kun? Minä en "hukkaa" lapsia.

Voin rehellisesti sanoa, että se lasten kaitseminen ulkona on helpompaa, kuin pukea kahdelletoista eskarille ulkovaatteet siinä 4m2 kokoisessa eteisessä.

...Enkä tosiaan voi asialle mitään jos pomo ei hanki tarvittaessa LTO:lle sijaista.

-Se lähihoitaja

Ammatinvalinta kysymys!

Niinpä. Onnekseni tykkään työstäni, ja nuo pukemistilanteet on vain pieni osa tätä työtä. :)

Se onkin kutsumusammatti.

Leikkipuistossa tapasin jo eläkkeellä olevan lastentarhaopen ja vau mikä draivi oli vieläkin lapsen lasten kanssa!

Varmasti ollut hyvä ope!

Vierailija
82/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai teet reklamaation päivähoidon esimiestasolle. Selvityspyyntöhän tuosta on tehtävä, vaikka sitten aviin asti, lapsen palelemaan jättämisestä. Oli sitten syynä liian vähäinen henkilökunta tai huonosti organisoitu työ, miten vain, mutta asiaan täytyy tulla selvyys, miksi tuommoinen virhe on käynyt. 

Toinen asia on toki sitten, että eskari-ikäinen lapsesi ei kyllä ihan ikätasolla tunnu olevan: ei muista tai ymmärrä pukea eikä myöskään pyytää apua. Nyt ollaan jo tammikuussa, ensi syksynä pitäisi pärjätä koulussa. Miten lie pärjääkö tavallisessa koulussa tuossa kehitysvaiheessa? Pitäisköhän sun käydä asiasta keskustelua elton tai vastaavan kanssa, mahdollisesti roudata lapsi johonkin tarkempiin tutkimuksiin tai lykätä koulun alkua niin että voi ottaa eskarin vaikka uusiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15 v lapseni lähti sukulaisiin Pohjois- Suomeen ja otti mkaan ohuen syystakin, vedenpitävän. En ollut paikalla kun läksi, eikä mieleeni tullut huomauttaa asiasta. Sanoin, että on luvattu kylmää säätä. Ei ollut kuulemma ajatellut asia, kun on ollut niin lämmintä tähän mennessä....

Vierailija
84/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinuna miettisin vähän syvemmin tuota lapsenkin käytöstä, eihän ihan normaalia ole, varsinkin jos kyse on oikeasti astmasta eikä uskalla pyytää lääkettä - eihän tuossa ole mitään järkeä!! Kyllä tuon ikäisen lapsen pitäisi osata ainakin älytä ja USKALTAA pyytää apua esim. kohtauksen tullessa. Kotoa nämä asiat lähtevät, vilkaisepa peiliin.

Vierailija
85/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. oli ihan jäässä reppana ! Toppatakki ja toppahousut, mutta alla vain trikoopaita sekä sukkikset. Fleeceasu oli sisällä korissa..

Kuulemma heillä on siellä päiväkodissa periaate, että isommat lapset saavat pukea itse :O

Minä hain punaposkisen pallinaaman tarhasta sisältä,olivat tulleet jo sisälle kun oli niin kylmä.

tuolla meidän päiväkodissa on kyllä todella mukavia tarhantätejä ja lapset aina puettu asiallisesti kelin mukaan.

T.m

Vierailija
86/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin olisi aikuisten pitänyt tarkistaa lasten varustus, MUTTA jos lapsesi tärisee kylmyydestä, niin miksei hän sanonut asiasta opelle/hoitajalle? Näin olisivat menneet yhdessä pukemaan sen fleece-asun mikä lapselta unohtui.

Miksi ne hoitajat ei tarkkaile lapsia ulkona!

Vierailija
87/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulu- ja päiväkotiulkoilut on muutenkin silkkaa kidutusta. Mitä järkeä on väkisin mennä 20 asteen pakkaseen? Sitte jos joku veemäinen lapsi vielä heittää lunta naamaan, niin helvetin kiva tönöttää siinä puol tuntia ja rukoilla, että aika kuluisi nopeammin.

Ei kai missään päiväkodissa ulkoilla jos pakkasta -20?!

Vierailija
88/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa eskari-ikäisistä lapsista saa suunsa auki ja menee kertomaan tarhan tädille että palelee kun jo paljon pienemmänkin aivot voivat ratkaista mitä tuossa tilanteessa pitää tehdä.Ei eskari ole enää mikään vauvala jossa hoitajat pukevat lapset.Kamalaa jos kaikki eskari-ikäiset ois noin avuttomia.Mahtais siinä olla vuoden päästä eka luokan opettaja ihmeissään .

Vierailija
89/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sinuna miettisin vähän syvemmin tuota lapsenkin käytöstä, eihän ihan normaalia ole, varsinkin jos kyse on oikeasti astmasta eikä uskalla pyytää lääkettä - eihän tuossa ole mitään järkeä!! Kyllä tuon ikäisen lapsen pitäisi osata ainakin älytä ja USKALTAA pyytää apua esim. kohtauksen tullessa. Kotoa nämä asiat lähtevät, vilkaisepa peiliin.

Miten, kun mä olen kuullut sellaista, että muutama vuosi sitten tutun lapsi oli oksentanut aina ennen hoitoon menoa.

Huonoa palautetta oli saanut muualtakin kyseinen täti, joka nyt jo eläköitynyt.

Ja mitä olen tässäkin ketjussa lukenut (sikäli kun nuo oikeasti ovat hoitajia) niin kyllä aika asiatonta tekstiä on tullut. Ihan on vee sanaakin viljelty.

Että liekkö pätevien seassa olisi muutama mätäperuna, jotka olisi hyvä vaihtaa uusiin..

Vierailija
90/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielikki

Vierailija
91/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti jos pukemistilanteessa on parikymmentä lasta ja pari tarhantätiä, ei millään siinä pysty kaikkia tarkistamaan, eskarissa pitää osata jo itse pukea omat vaatteet.

Ja jos lapsella on kylmä, pitää opettaa lasta kertomaan se.

Tässäkin on kyse siitä mihin halutaan käyttää rahaa. Lapsia on homeisissa kouluissa ja tarhoissa. Niistä kun tulee ikuinen vaiva niin kalliimpaa kuin paikkojen korjaaminen. Olen ollut 9 euron orjana ja tiedän mitä lasten pukeminen on. Omatoiminen lapsi saattaa unohtaa laittaa jotain väliasua. Sitten joku ns. isokin lapsi pitää pukea kuin kaksi vuotias.

Pojat on huonompia pukemaan kuin tytöt. Sitä kun pukee 10 lasta joista osa kiukuttelee niin tulee hiki. Pinnakin kiristyy. Ymmärrän hyvin aloittajaa että ottaa päähän kun lapsi palelee. Ei kukaan halua että lapsi kärsii. Tein mitä piti työkkärin määräämänä orjana. Voin kuvitella miten samassa hommassa välinpitämätön orja välittää miten lapset on puettu.

Tarhan tätejä on helppo arvostella mutta reilusti enemmän niitä saisi arvostaa. Paskalla palkalla hoitavat niitäkin lapsia jotka on vaikeita. Kaikki ei tosiaan ole niitä kultamussukoita. Aikuisille tietenkin kuuluu katsoa lasten perään. Muuten homma on kuin kärpästen herra tarinassa.

Vierailija
92/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten, kun mä olen kuullut sellaista, että muutama vuosi sitten tutun lapsi oli oksentanut aina ennen hoitoon menoa.

Huonoa palautetta oli saanut muualtakin kyseinen täti, joka nyt jo eläköitynyt.

Ja mitä olen tässäkin ketjussa lukenut (sikäli kun nuo oikeasti ovat hoitajia) niin kyllä aika asiatonta tekstiä on tullut. Ihan on vee sanaakin viljelty.

Että liekkö pätevien seassa olisi muutama mätäperuna, jotka olisi hyvä vaihtaa uusiin..

Päättelit sitten että nuo hoitaja/opettajat puhuvat töissään samoin kuin anonyymipalstalla?!

Oletko hiukan yksinkertainen?

Vierailija
93/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päiväkotilapsia pitää viedä väkisin pihalle jos on huono ilma? Eikö ne siellä sisälläkin voisi leikkiä?

Vierailija
94/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli hyvä pointti toi että voishan ne sisälläkin leikkiä.Sit voidaankin aloittaa uusi ketju ja kauhistella miten laiskoja päiväkodin tätejä kun eivät edes ulkoilla jaksa......jne."You know:)"

Vierailija
95/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikettä niveliin lapsille, vähän kun juoksee, niin äkkiä tulee noissa vaatteissa lämmin ja hyvin tarkenee sen aikaa, kun odottaa äitiä hakemaan. 

Vierailija
96/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä palkalla vaan saa parempaa palvelua.

Lto

Josko joku toinen olisi motivoituneempi!?

Tehkää kirjallisia valituksia näistä lusmuista!

Kyllä se on jotain palkkansa eteen tehtävä.

"Voittekste vaihtaa koko henkilökunnan motivoituneempaan kun aaveella joku ltona esiintyvä valitti palkastaan"

Ja ap, nyt ois hyvä hetki todeta lapselle että ehkäpä seuraavan kerran muistat pukea mitä sanotaan kun nyt oli noin kylmä. Ihan siellä kotona. Se opettaminen ja kasvattaminen kun on myös vanhempien tehtävä.

Ei ihme jos joskus joku lapsi katoaakin kun henkilökunnan aika menee avuttomien isojen lasten pukemiseen

Vierailija
97/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikkia kokeilemaan ulkoilua sellaisen ison päiväkotiryhmän kanssa, voi olla että jotakin voi joskus unohtua..En ole itse alalla, mutta säälittää kyllä kun henkilöresurssit on vedetty niin tiukalle. Tsemppiä sinne tarhaopeille ja hoitajille, paljon teidän työstä jää päivittäin vanhemmilta näkemättä!

Vierailija
98/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta ihan pakko on kommentoida. Kyllä eskari-ikäisen pukeutuminen sään mukaan on hoitajan vastuulla. Nuo eskarilaiset jos saisivat itse päättää, niin lähtisivät uimapuku päällä ja ballerinat jalassa ulos. Aika monen tuon ikäisen kanssa on vääntöä siitä mitä puetaan ja kuinka paljon. Moni vahempikaan lapsi ei osaa arvioida oikeita vaatteita koville pakkasille, saati alle kouluikäinen. Jos olisin aloittaja, saisi hoitajat ja johtaja sellaista palautetta asiasta, että ei varmasti tapahtuisi toista kertaa.

Vierailija
99/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikkia kokeilemaan ulkoilua sellaisen ison päiväkotiryhmän kanssa, voi olla että jotakin voi joskus unohtua..En ole itse alalla, mutta säälittää kyllä kun henkilöresurssit on vedetty niin tiukalle. Tsemppiä sinne tarhaopeille ja hoitajille, paljon teidän työstä jää päivittäin vanhemmilta näkemättä!

Asiat ei parane ellei asiakkaat anna palautetta. Lapset ovat avuttomia "varhaiskasvatuksen" kohteita, joiden ääntä ei kuunnella. Päiväkotien henkilökunta on niin uupunutta, huonosti työnohjattua ja alistettua että hekään eivät valita tai heitäkään ei kuunnella. Mutta kunnollisten reklamaatioiden kautta on mahdollisuus saada asioita muuttumaan ja kiinnittää epäkohtiin huomiota. Näin toimii palautejärjestelmä terveydenhuollossa jo tänä päivänä. Miksi se ei toimisi myös päivähoidon suhteen.

Vierailija
100/153 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä palkalla vaan saa parempaa palvelua.

Lto

Josko joku toinen olisi motivoituneempi!?

Tehkää kirjallisia valituksia näistä lusmuista!

Kyllä se on jotain palkkansa eteen tehtävä.

"Voittekste vaihtaa koko henkilökunnan motivoituneempaan kun aaveella joku ltona esiintyvä valitti palkastaan"

Ja ap, nyt ois hyvä hetki todeta lapselle että ehkäpä seuraavan kerran muistat pukea mitä sanotaan kun nyt oli noin kylmä. Ihan siellä kotona. Se opettaminen ja kasvattaminen kun on myös vanhempien tehtävä.

Ei ihme jos joskus joku lapsi katoaakin kun henkilökunnan aika menee avuttomien isojen lasten pukemiseen

Ei kai niitä vanhempia lapsia tarvitse pukea vaan eskarilainen tekee sen itse, mutta kyllä hoitajan vastuulla on varmistaa, että lapsi pukee sään mukaiset vaatteet päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi