vihaksi pistää. löysin esikoisen tärisemästä tarhan pihalta..
.. oli ihan jäässä reppana ! Toppatakki ja toppahousut, mutta alla vain trikoopaita sekä sukkikset. Fleeceasu oli sisällä korissa..
Kuulemma heillä on siellä päiväkodissa periaate, että isommat lapset saavat pukea itse :O
Kommentit (153)
Lastentarhan opet on se ammattikunta, joka aina huutaa että ei mulla ole ammattitaitoa ja teen työni huonosti. Emmä niitä lapsia ketju vahtia enkä jaksa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joukkoon mahtuu aina pari näitä jotka ei osaa/ei saa sanaa suustaan.
Tulevaisuuden jännittäjät. Ei ne aikuisinakaan saa sanaa suustaan eikä siten juuri mitään aikaiseksi.
Niin no... Itse olen juurikin tuollainen jännittäjä ollut, mutta niin vain ikä ja elämänkokemus teki tehtävänsä, ja nykyään kyllä saan asiani sanotuksi ja jopa nautin esiintymisestä.
Tosin kotiin kyllä kuuluu kiitos tästä jännityksen heivaamisesta, sillä äiti aina rohkaisi vaikka itse jäin kynnykselle mykkänä seisoskelemaan. 😄
T. Se samainen lähihoitaja
Lapselle on luultavasti kerrottu mitkä vaatteet laitetaan päälle. Lapsesi aloittaa kohta koulun- olisi aika jo osata itse huolehtia tai tulla kertomaan, että on kylmä. Tälläsessä pakkasessa ei kyllä pitkään ulkoilla.
T. Lto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin olisi aikuisten pitänyt tarkistaa lasten varustus, MUTTA jos lapsesi tärisee kylmyydestä, niin miksei hän sanonut asiasta opelle/hoitajalle? Näin olisivat menneet yhdessä pukemaan sen fleece-asun mikä lapselta unohtui.
Oikeasti jos pukemistilanteessa on parikymmentä lasta ja pari tarhantätiä, ei millään siinä pysty kaikkia tarkistamaan, eskarissa pitää osata jo itse pukea omat vaatteet.
Ja jos lapsella on kylmä, pitää opettaa lasta kertomaan se.
Tiedän hyvin tuon kiireen, siksi sanoinkin että PITÄISI. 😞
Itsekin olen useasti ollut yksin eskareiden (12kpl) kanssa, ja varsinkin syksyisin ja talvisin punemistilanteet on yhtä tuskaa. Etenkin kun joukkoon mahtuu aina pari näitä jotka ei osaa/ei saa sanaa suustaan.T. Lähihoitaja, töissä eskarissa ja päiväkodissa nyt viidettä vuotta.
Sitten kun te hukkaatte jonkun lapsen niin sanotko sittenkin että on niin paljon lapsia ettei kaikkien perään kerkiä katsomaan?
Eivät sanoisi, vaan olisivat kauhuissaan, että ollaan menty säästösyistä jo siihen pisteeseen, että nyt katosi jo lapsikin, koska ei ole tarpeeksi henkilökuntaa pitämään kaikkia silmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin olisi aikuisten pitänyt tarkistaa lasten varustus, MUTTA jos lapsesi tärisee kylmyydestä, niin miksei hän sanonut asiasta opelle/hoitajalle? Näin olisivat menneet yhdessä pukemaan sen fleece-asun mikä lapselta unohtui.
Oikeasti jos pukemistilanteessa on parikymmentä lasta ja pari tarhantätiä, ei millään siinä pysty kaikkia tarkistamaan, eskarissa pitää osata jo itse pukea omat vaatteet.
Itsekin olen useasti ollut yksin eskareiden (12kpl) kanssa, ja varsinkin syksyisin ja talvisin punemistilanteet on yhtä tuskaa. Etenkin kun joukkoon mahtuu aina pari näitä jotka ei osaa/ei saa sanaa suustaan.T. Lähihoitaja, töissä eskarissa ja päiväkodissa nyt viidettä vuotta.
Sitten kun te hukkaatte jonkun lapsen niin sanotko sittenkin että on niin paljon lapsia ettei kaikkien perään kerkiä katsomaan?
Tässä voisi hyvin sanoa koska lapsia on lain mukaan yhdellä aikuisella liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun? Minä en "hukkaa" lapsia.
Voin rehellisesti sanoa, että se lasten kaitseminen ulkona on helpompaa, kuin pukea kahdelletoista eskarille ulkovaatteet siinä 4m2 kokoisessa eteisessä.
...Enkä tosiaan voi asialle mitään jos pomo ei hanki tarvittaessa LTO:lle sijaista.
-Se lähihoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joukkoon mahtuu aina pari näitä jotka ei osaa/ei saa sanaa suustaan.
Tulevaisuuden jännittäjät. Ei ne aikuisinakaan saa sanaa suustaan eikä siten juuri mitään aikaiseksi.
Niin no... Itse olen juurikin tuollainen jännittäjä ollut, mutta niin vain ikä ja elämänkokemus teki tehtävänsä, ja nykyään kyllä saan asiani sanotuksi ja jopa nautin esiintymisestä.
Tosin kotiin kyllä kuuluu kiitos tästä jännityksen heivaamisesta, sillä äiti aina rohkaisi vaikka itse jäin kynnykselle mykkänä seisoskelemaan. 😄
T. Se samainen lähihoitaja
MOT!
Meidän lapsen tarhassa on sama periaate, sen ikäisen pitää osata jo itse saada vaatteet päälle, mutta kyllä se nyt herran jestas pitää tarkistaa mitä niillä on päällä eikä luottaa että kyllä se 5-6 vuotias osaa itse tietää mikä on säänmukainen vaatetus. Niitä saa vielä kakkosellakin muistuttaa riittävästä vaatetuksesta kouluaamuina.
Oppiipahan pukemaan enemmän päälle :D
Vierailija kirjoitti:
Lapselle on luultavasti kerrottu mitkä vaatteet laitetaan päälle. Lapsesi aloittaa kohta koulun- olisi aika jo osata itse huolehtia tai tulla kertomaan, että on kylmä. Tälläsessä pakkasessa ei kyllä pitkään ulkoilla.
T. Lto
Samaa logiikkaa: lapselle on kyllä kerrottu ettei puistosta saa poistua ja olisi aika osata itse huolehtia että pysyy retkillä muiden mukana (ei tarvitse katsoa perään toisin sanoen kerran pitäisi osata). Kun lapsi sitten häviää tai eksyy retkellä niin onhan se kätevästi selitetty noin että on laiminlyönyt työtehtävänsä, lapsen vikahan se toki on. Ps. Hypotermia on todellinen riski jota lastenhoitajien ymmärrys ei oikein riittävästi taida käsittää. Kertoo paljon työmoraalista ja ammattitaidosta ettei parissakympissä paleleva lapsi edes säälitä - kerran pitäisi osata...
Vierailija kirjoitti:
Entä ensi talvena? Opettaja pukee?
Se on vuoden päästä, daa!
Mikä näitä työnteijöitä vaivaa!?
Se on sun duunis, hoida se hyvin!
Ennen oli ilmaisia kerhoja ja muita, missä tarha "tädit". Nykyään ne on työpaikkoja ja mä en ainakaan katsoisi läpi sormien tuollaista PALVELUA, josta mä MAKSAN!
Kyllä se nyt vaan kuuluu hoitajien katsoa, että kaikenikäiset tenavat pukeutuu oikein ulos. 6-vuotias on pieni vielä. Ei hänellä ole montaakaan talvea ollut takana, jolla olisi saanut mittavan elämänkokemuksen pukeutumisesta. Moni aikuinenkaan ei osaa pukeutua kunnolla, kun säät vaihtelee jo päivän aikana niin hurjasti.
Missä muussa työssä odotetaan ymmärrystä, kun ei "kädet riitä"!?
Ei missään työssä!
Juokset, niin kerkeät!
Ei tällä palkalla vaan saa parempaa palvelua.
Lto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun? Minä en "hukkaa" lapsia.
Voin rehellisesti sanoa, että se lasten kaitseminen ulkona on helpompaa, kuin pukea kahdelletoista eskarille ulkovaatteet siinä 4m2 kokoisessa eteisessä.
...Enkä tosiaan voi asialle mitään jos pomo ei hanki tarvittaessa LTO:lle sijaista.-Se lähihoitaja
Ammatinvalinta kysymys!
Vierailija kirjoitti:
Mikä näitä työnteijöitä vaivaa!?
Se on sun duunis, hoida se hyvin!
Ennen oli ilmaisia kerhoja ja muita, missä tarha "tädit". Nykyään ne on työpaikkoja ja mä en ainakaan katsoisi läpi sormien tuollaista PALVELUA, josta mä MAKSAN!
No vittu kun ei hyödytä minua yhtään!
Lto
Ps. Palkkaa oma puskaliisa saatana pukemaan!
Hyvä päiväkodin ammattilainen, koirilla on pentuja, kissoilla samoin, ihmisillä näitä jälkeläisiä kutsutaan lapsiksi. Kertoo ehkä asiakkaiden eli niiden lasten arvostuksesta tuollainen katkera kielenkäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Ei tällä palkalla vaan saa parempaa palvelua.
Lto
Josko joku toinen olisi motivoituneempi!?
Tehkää kirjallisia valituksia näistä lusmuista!
Kyllä se on jotain palkkansa eteen tehtävä.
Yleensä ne haetaan sisältä ruokailun jälkeen.