Käräyttäisitkö - mitä tehdä?
Arvon av-raati: minulla on ongelma. :D
Huolestuneena olen seurannut (haluamattani, uskokaa tai älkää) erään naisihmisen elämää. Tämä nainen on ollut korkeakoulusta valmistumisensa jälkeen yhdessä ja samassa yrityksessä töissä. Ihan pätevä ja mukava, ylennyksiäkin on tipahdellut tasaiseen tahtiin, mutta tuo tapa, millä näitä ylennyksiä hankkii... seksillä.
Naisella on näennäisesti kaikki kunnossa: koti Espoossa, aviomies ja lapsikin. Töissä sitten höylää esimiestään. Koko toimisto tietää, mutta kaikki esittävät, ettei kukaan ymmärrä mistään mitään. Selän takana sitten naureskellaan, kun nämä kaksi eivät malta pitää sormiaan toisistaan erossa. Nämä ylennykset tulevat aina irtisanomisten jälkeen - nainen juonittelee jonkun onnettoman firmasta ulos tekemällä tämän elämästä työpaikalla helvettiä. Valehtelee ja vääristelee asioita, kieltää sanoneensa asioita tai pyytäneensä keskittymään johonkin tehtävään. Esimies uskoo. Kuitenkin irtisanomistilanteessa ollaan niin epävarmoja irtisanomisen oikeellisuudesta, että tarjotaan eropakettia isolla summalla.
Viimeksi viime vuoden puolella iso joukko firmasta teki työmatkan konfferenssiin ameriikkaan ja kuinkas ollakaan - seksilomaksihan se paukahti näiden kahden osalta. Taisivat viettää enemmän aikaa lakanoiden välissä kuin teknologiasessioissa.
Naisen mies, se luvallinen siis, on mukava nallekarhu, loistava isä eikä ulkonäössäkään ole haukkumista. Sääliksi käy, sillä tämä ei tunnu tietävän naisen puuhasteluista mitään. Mies palvoo maata naisen jalkojen alla ja yrittää kaikkensa, jotta nainen olisi onnellinen. Paljastaisitko miehelle, vai olisitko hiljaa?
Kommentit (47)
Mistäs tiedät jos sen naisen oma mies on mukana tässä kuviossa, ts. vapaa suhde. Elä omaa elämääsi ap!
Vierailija kirjoitti:
Mistäs helvetistä sinä tiedät millainen nainen aviomies on? Aika hyvin olet perillä asioista. Eli olet tuo nainen itse ja halusit tulla tänne kertomaan millainen olet.
Mies on opiskellut samassa korkeakoulussa kuin minäkin, vuosikurssia alempana ja yhteisen harrastuksen kautta tästä on tullut sellainen puolituttu. Joten sattumalta tiedän millainen tämä mies on. Olen myös tavannut miehen ja lapsen naisen työpaikalla, sillä nämä tulevat aina silloin hakemaan äitiä töistä. Silloin ainakin tämä toimistopariskunta eroaa kuin salamaniskusta, joten en usko, että kyseessä on vapaa suhde.
Ei, en ole tuo pettäjänainen, mutta joudun olemaan hänen kanssaan tekemisissä työn kautta viikottain. Joka kerta, kun tähän toimistoon kävelen, tulee sellainen twilight zone-fiilis - epäuskoisena katson eikö muut huomaa todellakaan mitään. No eihän ne uskalla, sillä kalossin kuva tulee takapuoleen, jos huomaa ja sanoo ääneen. Näitäkin on ollut.
Lisätään vielä, että myös esimies on tahollaan naimisissa ja tällä on pieniä lapsia. Esimiehen vaimokaan ei siis tiedä asiasta mitään.
Yleensä av-mammat teilaavat jokaisen petturisuhteen osapuolena olevan "toisen naisen", mutta en tiedä mihin kategoriaan tämä luokitellaan. Paheksun naisten toimintaa, mutta ehkä olen vanhanaikainen.
Kuulostaa että APlla on yliaktiivinen mielikuvitus. Olettamuksien ja epäilyjen pohjalta on kehitelty tälläinen draama. Oletko nähnyt naisen ja pomon panemassa? Jos et, sitten on mahdollista että koko juttu on korviesi välissä. Ja vaikka olisi totta, kenelle siis olisit käräyttämässä tätä naista?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa että APlla on yliaktiivinen mielikuvitus. Olettamuksien ja epäilyjen pohjalta on kehitelty tälläinen draama. Oletko nähnyt naisen ja pomon panemassa? Jos et, sitten on mahdollista että koko juttu on korviesi välissä. Ja vaikka olisi totta, kenelle siis olisit käräyttämässä tätä naista?
Hupsista... ettei olisi sulla sutinaa esimiehen kanssa? :D
Jos nainen on saanut monta ylennystä, niin eikö esimieskin ole matkalla vaihtunut... miten voi olla koko ajan höyläämässä esimiestään. Lisäksi tuo on toki moraalisesti arveluttavaa, mutta ei rikollista.
Olisin hiljaa, mitä ihmettä voittaisit kertomalla kenellekään asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Ei, en ole nähnyt naista ja pomoa panemassa, mutta samassa hotellihuoneessa (mies sängyssä, nainen kylpytakissa ovella) tuolla kyseisellä konffareissulla. Voipi toki olla, että mielikuvitukseni on yliaktiivinen ja tämä on tavallista palaveerauskulttuuria nyky-Suomessa. Ehkä olen todellakin vanhanaikainen. Jos tuo nainen olisi oma vaimoni, haluaisin kyllä tietää.
Vierailija kirjoitti:
... ehkä olen vanhanaikainen.
Olet vanhanaikainen siinä mielessä että edes mietit "käräyttäväsi" ihmisen toiselle. Ei ole sinun eikä kenenkään muun asia ohjailla toisten elämää, kun ei tiedä koko totuutta ei kannata ottaa ohjaimia käsiin. Syy siihen mitä tapahtuu käräyttämisen jälkeen, on käräyttäjän.
Itse vältän petollisten ihmisten seuraa silloin kun se on mahdollista, jos en voi muuten välttää pidän ainakin varani.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on saanut monta ylennystä, niin eikö esimieskin ole matkalla vaihtunut... miten voi olla koko ajan höyläämässä esimiestään. Lisäksi tuo on toki moraalisesti arveluttavaa, mutta ei rikollista.
Pieni firma, esimies istuu ylimmällä pallilla. Ei muita esimiestasoja. Muita kysymyksiä? Ei jokainen firma ole kokoluokkaa "Nokia", jossa organisaatiokaaviossa on kymmenkunta aanelosta täynnä tasoja.
Jos tuo on totta, niin älä tee mitään. Koska jos nainen saa tietää että sinä kerroit niin seuraamukset voivat olla sinun työpaikka, varsinkin jos heilastelee esimiehen kanssa.
Toiseksi sei ei sinulle kuulu, sinua ei tässä loukata joten anna olla. Pahaa saa aina palkkansa, joten seuraa sivusta niin huomaat. Korttitalo horjahtaa aina jossain vaiheessa. Sitten vierestä on kiva seurata kun se romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... ehkä olen vanhanaikainen.
.... Syy siihen mitä tapahtuu käräyttämisen jälkeen, on käräyttäjän.
...
Herranjumala sentään, ei tietenkään ole! o_O Kyllä se syy on ihan niissä puolisoaan pettävissä, ennen ja jälkeen kärähtämisen.
Olisin hiljaa. Ei kuulu ulkopuolisille. Jos olisin miehen henk.koht. ystävä, todennäköisesti kertoisin jos olisin 100% varma pettämisestä, mutta pelkkänä naisen työkaverina, en missään nimessä.
Ilmeisesti aiemmille vastaajille olisi täysin ok jos heidän omalla puolisollaan olisi salasuhde josta tietää iso porukka ihmisiä, joista kukaan ei kuitenkaan vaivaudu kertomaan petetylle asiasta.
Kateus ajaa ihmiset ilkeyksiin. Sinäkään et voi hyväksyä sitä mahdollisuutta että tämä mukavaksi kuvailtu nainen olisi itse ansainnut ylennyksensä pätevyydellään, vaan kehittelet päässäsi tarinoita reittä pitkin etenemisestä ja haaveilet käräyttämisestä (naisen miehelle? Pomolle? Poliisille?). Häpeäisit käytöstäsi.
Työkavereiden tehtävä ei ole olla työpaikalla kollegoiden moraalinvartija. Työpaikkalla olaan tekemässä sitä työtä, josta palkka maksetaan. Jokainen hoitaa ihmissuhteensa itse. Jos joku suhteessa esimieheen elävä saa selkeästi tietoonsa esim. sellaisia asioita, joita esimiehen kuuluisi pitää salassa, asiaan voi puuttua, mutta pienessä firmassa sekin on vaikeaa, jos ei ole esimiehellä esimiestä eikä HR-osastoa tms.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on totta, niin älä tee mitään. Koska jos nainen saa tietää että sinä kerroit niin seuraamukset voivat olla sinun työpaikka, varsinkin jos heilastelee esimiehen kanssa.
Toiseksi sei ei sinulle kuulu, sinua ei tässä loukata joten anna olla. Pahaa saa aina palkkansa, joten seuraa sivusta niin huomaat. Korttitalo horjahtaa aina jossain vaiheessa. Sitten vierestä on kiva seurata kun se romahtaa.
Minua ei loukata, totta. Mutta tuntuu pahalta katsoa hyvien työntekijöiden menettävän työnsä, pelkästään juonittelun ja suhteen salailun vuoksi. Vaikuttaa tämä tietysti jo koko työpaikan ilmapiiriin, naisen ylennykset koetaan vitsinä, sillä palkka nousee ja hattu vaihtuu, mutta työnkuva pysyy samana koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti aiemmille vastaajille olisi täysin ok jos heidän omalla puolisollaan olisi salasuhde josta tietää iso porukka ihmisiä, joista kukaan ei kuitenkaan vaivaudu kertomaan petetylle asiasta.
No tätä minäkin silmät suurina ihmettelen... taitaa ketjussa olla enemmän kuin yksi puolisoaan tälläkin hetkellä pettävä nainen...
Vierailija kirjoitti:
Työkaverit tuskin tietävät, onko vaimo tietoinen asioista vai ei. Ja suhde ja sen laatukin on usein huhupuheiden varassa, harva tietää kenenkään suhteesta täyttä totuutta.
Tuo ap:n kommentti siitä, että on nähnyt hotellihuoneessa naisen kylpytakissa ja miehen siellä, on niin epäuskottava kuin vain olla voi.
Mistäs helvetistä sinä tiedät millainen nainen aviomies on? Aika hyvin olet perillä asioista. Eli olet tuo nainen itse ja halusit tulla tänne kertomaan millainen olet.