Miten vakavaa on, jos jalka menee lähes tunnottomaksi?
Toisen jalan reisi, pohje, varpaat tänään osin tunnottomat. Välillä tuntuu jännää "loimotusta". Kipua ei ole kuin alaselässä lievästi, toisaalta hermokipulääkitys käytössä.
Pitääkö tässä alkaa pelätä ratsupaikkaoireyhtymää, onko kuinka todennäköistä?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Se olis molemminpuoleinen ymmärtääkseni.
Multa on leikattu välilevynpullistumia ja molemmissa oireet vain toisella puolen. Silti varoittelivat cauda equinasta.
En nyt sanoisi että pelätä tarvii mutta huomioida, jos sellaisia oireita tulee.
Mulla oli jonkun aikaa sitten helvetin kipeä piriformis ja jalka meni tunnottomaksi, kun puristi iskiasta.
Selän välilevyssä on joko pullistuma tai repeymä ja se puristaa jalkaan menevää iskiashermoa.
Ei se nyt mitään vakavaa ole, mutta jos hermo on pitkään puristuksissa, jalkaan voi jäädä pysyvä hermovaurio.
Minulla katoaa välillä tunto jalasta ja välillä taas särkee selästä jalkapohjaan ja edelleen varpaisiin saakka. Nikama- ja välilevyhommia kertoo magneettikuvaus.
Minulla iskias aiheuttaa jalan puutumista ja kihelmöintiä. Olen kärsinyt vaivasta jo 20vuotta. Välillä on pitkiä aikoja, jolloin ei mitään oireita, kunnes yht'äkkiä taas iskee.
Spitaalin ensioire. Vielä menee muutama kuukausi ennenkuin tippuu sormet ja varpaat ja nenä.
Se olis molemminpuoleinen ymmärtääkseni.