keskivertokuntoilija lankuttaa 2 min 20 sek !!
Mun mielestä kuulostaa aika pitkältä ajalta. Itse lankutan 80 sek ja olen aika hyvässä kunnossa. Tai ehken sitte olekaan 😮
Kommentit (66)
Ei kuulosta pitkältä, vaan ihan normaalilta ajalta. Jos lankutat vain 80s niin olet vaan auttamattoman huonossa kunnossa.
Mä en lankuttamisesta tiedä, mutta viime yönä nukuin 8h kuin tukki.
En oo koskaan testannut. Omaan treeniin kuuluu 3x1min. Niin että 30 selunttia taukoa välissä. Toisessa treenissä 1min. Lankkua ja 30 x jalkojen nostoja sitten 30sec. Tauko ja uudestaan. Siis kolme kierodts näin. Kunto kait ihan ok.
Mä lankutan 4min, ja olen roimasti ylipainoinen, kyseessä on tekniikkalaji.
Eikös toi ollut tehty himokuntoilijoiden keskuudessa tuo kysely.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä lankutat 100% varmuudella väärällä tekniikalla :D.
Vierailija kirjoitti:
Artikkelin mukaan keskivertokuntoilijoiden.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No jos mukana on sellaisia "lajeja" kuin siivous ja koiran ulkoilutus, niin mitäpä luulet? Vai meinaakko että joku himourheilija tähtää koiran ulkoilutuksen em-kisoihin?
Mäkin luin kyseisen jutun ja kokeilin. Kyllä se 2,20 min. menee ihan helposti vaikken harrasta urheilua.
Pitääpä kokeilla. Miten se oikeaoppisesti tehdään?
Lankku on yllättävän raskas liike ja siksi siinä ei tarvitse pysytellä kuin yhdestä kolme minuuttia kerralla. Liike kannattaa kuitenkin toistaa kolme kertaa. Monelle pidempi aika lankkuasennossa on turhan haastavaa, sillä liikkeen rankkuuden vuoksi lantio alkaa helposti roikkua – ja silloin liikkeestä ei ole hyötyä.
Lähde: http://kuntoplus.fi/treeni/kuinka-pitkaan-lankku-taytyy-pitaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä lankutat 100% varmuudella väärällä tekniikalla :D.
No kerropas mulle oikea? Ottaako koville, jos läskillä on parempi suoritus kun sulla?
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Itse pystyin olemaan asennossa hieman alle 2min ja koen olevani erittäin hyvässä kunnossa. No, tuolta osin voisin olla paremmassakin. Ehkä ne joilla menee kevyesti, ovat pyllyt pystyssä hoover-asennossa. Tai omaavat vaan järjettömän hyvät poikittaiset vatsalihakset.
Mulla menee 4 min, olen tämmönen 3-4 krt/vk salilla viihtyvä tytteli. Oletko aloittaja edes kokeillut enempää, vai meneekö sulla se asento tossa vaiheessa nii pielee että pitää laskeutua alas?
Jos keskivertokuntoilija lankuttaa tuon tilaston 20min 20sek, niin käsitykseni keskivertokuntoilijasta tai lankuttamisesta lienee vähän eri.
Kokeilin kerran pt:n eessä olikohan 3 min 45 sek. En olis toista kertaa pystyny varmaan heti perään niin pitkään. Mutta aika huono tulos tuo 80sek, ookko sellainen "hyväkuntoinen" ihminen, että ylimääräisiä kiloja on 20 ja käyt koiran kans 10 min lenkillä päivässä = ajattelet että olet kovassa kunnossa.
Läskien ja huonokuntoisten mielessä ne hyvät tulokset vaikuttaa saavuttamattomilta :) AP ehkä kuulutkin niihin huonokuntoisiin?
Mulla tuntuu liike ekana niskassa, joka on aina tosi jumissa. Tuntuu, että sen takia ei pysy pidempää kuin sen 2min.
Mun vaimo voi jankuttaa monta tuntiakin.
Vai olisiko kyse levyttämisestä?