Tunnetteko ketään kynttilänvihaajaa?
Ihmettelen muutamaa ihmistä. Yksi sukulainen ja pari tuttua pelkäävät kynttilöitä kuollakseen ja hermostuvat hirveästi jos jossain palaa kynttilä.
Itse rakastan kynttilöitä ja talvi-illat ovat ihania kynttilänvalossa.
Tunnetteko te näitä ihmisiä jotka suunnilleen haudalle käyvät viemässä ledin..?
Kommentit (70)
Minä en ikinä polta kynttilöitä. Nokeavat ja kâryävät. Ja haisukynttilät on kauheita.
Minä vihaan lapsia, eläimiä, nauramista ja kynttilöitä.
Serkkuni on rakastanut kynttilöiden polttamista aina. Kerran kun kävi toisessa huoneessa niin tavallinen yksittäinen tuikkukynttilä oli roihahtanut ja paloi noin 30 cm liekillä. Tulipalon syttyminen oli todella lähellä. Sen jälkeen serkkuni on vähentänyt kynttilöiden polttamista todella paljon. Ei turhaan varoitella että kynttilää pitää valvoa aina.
Toisella sukulaisella nuoripari sytytti astiassa olevan kynttilän ja katsoivat leffaa. Molemmat nukahtivat. Kun heräsivät niin huoneessa oli outo haju. Lasipöydällä ollut lasiin valettu kynttilä oli saanut pöytäliinan ja pöydällä olleen television kauko-ohjaimen sulaamaan osin. Onneksi kynttilä ja muut olivat sammuneet itsestään. Mutta nuoripari hengitti nukkuessaan myrkyllistä savua
Tykkään kynttilöistä, mutta poltan niitä vain ulkona tai parvekkeella. Sisällä käytän led-kynttilöitä.
Minä. Kotona palavat kynttilät ovat mielestäni liian suuri tulipaloriski. Kerran nähnyt palavan kerrostalon kattohuoneiston ja se oli sen verran ikävä näky, ettei tee mieleni pahemmin poltella mitään palavaa. Julkisilla paikoilla kuten kirkoissa jne. ihan ok.
Kynttiläihmiset ovat aina paloriski.
Tykkäisin polttaa sisällä kynttilöitä mutta enää en pysty, ottaa henkeen aivan pirusti.
Poltan vain ulkona.
Sisällä sähkökynttilät käytössä.