Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ketään kynttilänvihaajaa?

Vierailija
04.01.2016 |

Ihmettelen muutamaa ihmistä. Yksi sukulainen ja pari tuttua pelkäävät kynttilöitä kuollakseen ja hermostuvat hirveästi jos jossain palaa kynttilä.
Itse rakastan kynttilöitä ja talvi-illat ovat ihania kynttilänvalossa.
Tunnetteko te näitä ihmisiä jotka suunnilleen haudalle käyvät viemässä ledin..?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei pelkää, mutta inhoaa kynttilöitä. Kuulemma karsea käry ja lemu.

Vierailija
2/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ovat vanhempaa sukupolvea. Heillä on jokin fobia siitä että kun kynttilän sytyttää niin kohta on kaikki tulessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minä. Haudoille vien elävät kynttilät, siinä se. Muutoin kuivattavat liikaa ilmaa, tulipaloriski yms. Aika moni kun jättää niitä kynttilöitä valvomatta. Ne kun ei saisi hetkeäkään olla ilman valvontaa. Kodin lähistöllä oli viime vuoden lopulla uhkaava tulipalon alku kynttilästä, ihan "arvokkaassa" osaketalossa, jos sillä on mitään merkitystä - joo, kyllä siitä pieni lehtijuttukin oli. 

Vierailija
4/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo. Kynttilän valo kulemma aiheuttaa migreenin,mihin en kyllä ihan usko kun kuitenkin voi sit siitä lähteä yökerhon meluun ja välkkeeseen vaikka ensin on pää räjähtämäisillään kivusta. Migreeni ilmestyy vaikka ei olis kynttilän kanssa samassa huoneessakaan ja katoaa heti kun kynttilä sammuu.

Vierailija
5/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Varsinkin ne löyhkäävät "tuoksukynttilät".

Vierailija
6/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa heidän kodeissaan on sattunut tulipalo kynttilän takia.

Vierailija
7/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne kynttilät itsestään sytytä tulipaloa. Kyllä siinä urpoilla on täytynyt jo ennen sitä.

Tottakai kynttilää on vartioitava, aivan kuin kahvinkeitintäkin. Kun poistutaan huoneesta, sammutetaan.

Ap

Vierailija
8/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ei antanut polttaa kynttilöitä, sillä ne kuulemma savuttavat niin paljon ja mustaavat seinät.

Vierailija
9/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo ei antanut polttaa kynttilöitä, sillä ne kuulemma savuttavat niin paljon ja mustaavat seinät.

Meillä palaa usei monta kynttilää. Ei ole mustat seinät.

Vierailija
10/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä kynttilöistä, mutta ne pilaavat huoneilman pienhiukkasilla. Vaikutus hengityselimistölle samankaltainen kuin passiivisella tupakoinnilla. Niinpä poltan maltillisesti silloin tällöin yhtä kynttilää ja yleensä vasta silloin kun lapsi on nukkumassa.

Vierailija
11/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan kynttilöitä. Nenä menee välittömästi tukkoon jos joutuu olemaan samassa huoneessa palavien kynttilöiden kanssa. Kotona on pari kynttilänjalkaa missä on kynttilöitä, mutta en ne ovat vain koristeina.

Vierailija
12/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummosi on oikeassa. Edellisen kotini seinien yläosa ja katon reuna tummuivat noesta, kun oli tapana poltella kynttilöitä ympäri vuoden. Nykyisessä kodissani olen hyvin harvoin polttanut kynttilöitä. Seinät ja katto ovat pysyneet vitivalkoisina. Sanoisin kuitenkin, että kynttilöiden laadulla on suuri merkitys mustumiseen. Kannattaa poltella vain laadukkaita kynttilöitä, ei mitään halpiksia.

Vierailija
13/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kyllä kynttilöistä, mutta ne pilaavat huoneilman pienhiukkasilla. Vaikutus hengityselimistölle samankaltainen kuin passiivisella tupakoinnilla. Niinpä poltan maltillisesti silloin tällöin yhtä kynttilää ja yleensä vasta silloin kun lapsi on nukkumassa.

Et ole tosissasi!

Vierailija
14/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mustaksi mene, mutta jos alat pestä seiniä saatat yllättyä. Kyllä niistä nokea pieniä määriä lähtee ja vuosien kuluessa et välttämättä edes huomaa seinien vähittäistä tummumista. 

Vierailija
15/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mustaksi mene, mutta jos alat pestä seiniä saatat yllättyä. Kyllä niistä nokea pieniä määriä lähtee ja vuosien kuluessa et välttämättä edes huomaa seinien vähittäistä tummumista. 

Höpöhöpö

Vierailija
16/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan terveellistähän tuo on, jos ei vetoisessa paikassa tupruttele.

http://tieku.fi/ihminen/terveys/kynttila-vaarantaako-kynttila-terveytesi

Vierailija
17/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Syynä on se kamala käry. Toisekseen ne pienhiukkaset, jotka syntyy siitä palamisesta, eivät varsinaisesti ole sieltä terveellisimmästä päästä. Jo kuusi (6) palavaa kynttilää huonontaa sisäilmaa niin paljon, että se vastaa sisätupakointia...vai miten se olikaan. Googlatkaa. Tosin taisi olla vain kyse parafiinikynttilöistä... mutta sitähän ne tuppaa nykyään kaikki kynttilät olemaan.

Muuten tykkään kynttilöistä ja niiden valosta, mutta ne ovat sitten parvekkeella lyhdyssä, ei sisällä.

Vierailija
18/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen että sokerin syöminen on huomattavasti suurempi terveysriski kuin kynttilän polttaminen!

Vierailija
19/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi!

Tottakai olen. Mihin olet luullut, että se kynttilä katoaa palaessa? Huoneilmaan hiilidioksidina ja pienhiukkasina.

Vierailija
20/70 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tosissasi!

Tottakai olen. Mihin olet luullut, että se kynttilä katoaa palaessa? Huoneilmaan hiilidioksidina ja pienhiukkasina.

Maailma on pienhiukkasia ja hiilidioksidia pullollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän