Tunnetteko ketään kynttilänvihaajaa?
Ihmettelen muutamaa ihmistä. Yksi sukulainen ja pari tuttua pelkäävät kynttilöitä kuollakseen ja hermostuvat hirveästi jos jossain palaa kynttilä.
Itse rakastan kynttilöitä ja talvi-illat ovat ihania kynttilänvalossa.
Tunnetteko te näitä ihmisiä jotka suunnilleen haudalle käyvät viemässä ledin..?
Kommentit (70)
En, mutta kynttilänrakastelijoita tunnen useita.
Kynttilät ovat kauniita, mutta käyvät henkeen. Hengityselinvaivainen kun olen. Harvoin tulee siksi kynttilöitä sisällä poltettua. Ulkona sitten lyhdyissä.
Minä en vihaa, mutta en niin hirveästi välitäkkään. Mieheni taas rakastaa niitä, olkarissa aina on pöydällä kynttilöitä, polttakoon niitä kohtahan se loppuu, kun tulee valoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Isäni ei pelkää, mutta inhoaa kynttilöitä. Kuulemma karsea käry ja lemu.
Aika paha aistiyliherkkyys saa olla. Tai sitten poltetaan ulkoroviota sisällä vaatekomerossa. Ja ahtaudutaan itse istuskelemaan rovion viereen.
En polta kuin adventtikyntilöitä sunnuntaisin adventin aikaan ruokaillessa ja jouluna, itsenäisyyspäivänä. Tuoksukynttilöitä en koskaan. Annan pois jos saan lahjaksi. Olen ollut tulipalossa, ja meillä on kissoja, joita ei voi ajan vahtia.
Vierailija kirjoitti:
En polta kuin adventtikyntilöitä sunnuntaisin adventin aikaan ruokaillessa ja jouluna, itsenäisyyspäivänä. Tuoksukynttilöitä en koskaan. Annan pois jos saan lahjaksi. Olen ollut tulipalossa, ja meillä on kissoja, joita ei voi ajan vahtia.
Meillä kissa ymmärtää pysyä pois pöydältä jossa palaa kynttilä.
Minulla loppui kynttilöiden polttaminen astman puhkeamiseen. Keuhkot ei kestä yhtään, ne menee ihan tukkoon. Siitä toipuminen on niin hidasta ja vaivalloista, joten jätän mieluummin kynttilät väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala miten joku muka voi vihata kynttilöitä?!
Varmaan vihaa samalla kissoja ja jouluakin.
Ja talvea, kuten minäkin vihaan jo näitä pakkasia. Vihaan myös lunta. Kaikki lumi ja kylmä muistuttaa siitä, että asumme Euroopan peräreiässä. Sitten siihen päälle vielä liian vähän puhuttu kielikin, jolla haettaessa netistä tietoa, on ensimmäinen linkki yleensä Suomi24, koska suomeksi julkaistaan niin vähän.
Sielunsiskoni tai -veljeni näköjään siellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni ei pelkää, mutta inhoaa kynttilöitä. Kuulemma karsea käry ja lemu.
Aika paha aistiyliherkkyys saa olla. Tai sitten poltetaan ulkoroviota sisällä vaatekomerossa. Ja ahtaudutaan itse istuskelemaan rovion viereen.
Samaa mietin. Asperger ehkä haistelee kynttilöitä? En tiedä.
Isäni haudalta varastettu kynttilöitä
Minä en saa kynttilanpoltosta mitään kiksejä, vaan siitä tulee mieleen lapsuusajat, kun ei ollut kylällä vielä sähköjä. Kynttilöiden, öljylamppujen, kaasuvalojen ym. kanssa piti tuhertaa, mutta sitten oli ihana kun tili sähkövalot. En siis polta koskaan kynttilöitä, mutta sähkövalosarjoilla ym. valaisen kotini talvella ja erityisesti joulun aikana. Silloin viritellään valot ulos ja sisälle.
Mikä estää tuulettamasta välillä jos kynttilää haluaa polttaa mutta pelkää hiukkasia?
Tykkään kynttilöistä todella paljon, samoin kaikki tuntemani ihmiset. Olen tavannut vain yhden, joka ei, ainakaan silloin parikymppisenä, voinut sietää kynttilöitä. Syy siihen oli, että hänelle tuli kynttilöiden valosta muistoja surullisesti päättyneestä parisuhteesta.
Eli syynä "kynttilävihalle" voivat olla kipeät tunnemuistotkin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En pelkää tulta, mutta kynttilät tekevät huoneilmasta raskaan. Helposti alkaa päätä särkeä. Ei aina, mutta niin, että yhdistän kynttilät epämiellyttäviin tuntemuksiin. Hajusteyliherkkyyttä ei ole, minulle on se ja sama onko palamassa tavallinen vai hajustettu kynttilä.
En, mutta niitä SAAAAAAAATANAN tuikkukuppeja ja niiden tönijöitä vihaan yli kaiken. PRKLE !
Onneksi nykyinen mies pitää myös kynttilöistä. Tai ainakin sietää niitä. En katselisi hetkeäkään mitään kynttilöiden puhaltelijaa.
Inhoan tuoksukynttilöitä. En käsitä kuka idiootti on ne keksinyt. Tosin hiiret tykkäsivät nakertaa ne pois kesäpaikan tallissa.
Hajukynttilät ovat kauheita, enkä ymmärrä miten ihmiset voivat olla niiden hajussa.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan tuoksukynttilöitä. En käsitä kuka idiootti on ne keksinyt. Tosin hiiret tykkäsivät nakertaa ne pois kesäpaikan tallissa.
No etelä-euroopassa se on se juttu. Hajusteet.
Mutta aika harva niitä täällä edes harrastaa, vaan pöydällä palaa ihan tavallisia kynttilöitä.
Määrä polttelen yhtä pöytäkynttilää 3-5 vuotta. 🔥Jos saan kynttilöitä lahjaksi, annan ne pois. En jaksa vahtia enkä muista poltella kynttilöitä.