Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset haluavat matkustella?

Vierailija
03.01.2016 |

Itse en.
Kaikki naiset joita on ollut, ovat halunneet matkustella ja lomailla jossain muualla kuin Suomessa. Itse en.
Löydänkö ikinä naista, joka EI halua matkustella :D

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyisen naisihanteen mukaan (naisten mielestä) kuuluu matkustelu.

Tämä. Tarkoitus on tehdä muut naiset kateellisiksi.

Vierailija
62/87 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ainakaan halua matkustella. Mutta et tapaa minua koskaan, sillä en matkustele.

No kai sä nyt kumminkin kotoas jossain käyt?

-ap-

No ainakin viimeiset kymmenisen vuotta olen pysynyt tiukasti alle 100 km säteellä, ja poistun luolastani lähinnä pimeän aikaan nopealle kauppareissulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en ainakaan halua matkustella. Mutta et tapaa minua koskaan, sillä en matkustele.

No kai sä nyt kumminkin kotoas jossain käyt?

-ap-

No ainakin viimeiset kymmenisen vuotta olen pysynyt tiukasti alle 100 km säteellä, ja poistun luolastani lähinnä pimeän aikaan nopealle kauppareissulle.

Ja olet muka nainen? En tiennyt teissäkin olevan tuollaisia :O

En ole ihan yhtä paha kuitenkaan itse. Ehkä törmäämme kauppareissullasi :D 

-ap-

Vierailija
64/87 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua matkustaa?

En tiedä. Minusta se on vain helvetin tylsää ja tyhmää. En ole koskaan tuntenut siihen tarvetta. 

Ei liity mitenkään junttiuteen. Pidän itseäni jopa poikkeuksellisen sivisityneenä miehenä. 

Tylsää ja tyhmää? :D Et varmasti ole kovin kaukana kotoas edes käynytkään!

Olen käynyt. 

Mielestäni se on helvetin tylsää. Ja idioottimaistakin; lennetään johonkin toiselle puolelle maailmaa katsomaan jotain kiviröykkiötä, jonka näkisi netistäkin ja voisi lukea siitä kaiken mahdollisen. Siellä sitten tuulipukukansan seassa hikoillaan ja tönitään toisiamme. 

Äläkä edes anna minun aloittaa "bilelomista". Voin kyllä kontata viikon Yyterissäkin. Se oli kivaa joskus 15-20v. Tiedän kyllä, ettei ko. vaihe kaikilta mene ohi ikinä ja heistä se on kivaa läpi elämän. 

Sulta puuttuu joku aisti.

Vierailija
65/87 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidin ennen matkustelusta mutta ei nappaa enää.

Olen samaa mieltä etten näe siinä juurikaan järkeä. Nähtävyydet ovat tylsähköjä, erilaisia ravintoloita on Suomessakin jne.

Mutta minulla on jo mies ja olen sinulle varmasti liian vanhakin.

Mutta siis jos uhrautuisit muutaman kerran ja miettisit mihin jotenkuten voisit mennä , niin jospa muuten hyvä nainen sitten suostuisi jatkossa menemään muiden kanssa eikä matkustelusta tulisi enää mitään kynnyskysymystä.

Suomessa on kyllä erittäin vähän ravintoloita, jotka tarjoavat esimerkiksi afrikkalaista tai etelä-amerikkalaista ruokaa. Kiinalaisetkin ravintolat tarjoavat "suomalaiseen makuun" tehtyä kiinalaista, joka on erittäin kaukana siitä, millaista kiinalainen ruoka kiinassa on. Eksoottisia hedelmiäkin on mielestäni ihan typerää rahdata tänne puoliraakoina, kun niitä voi syödä paikanpäällä kypsinä. Sitä paitsi todella isoa osaa maailman ruokatarjonnasta ei vaan ole tarjolla Suomessa. Alkon viinivalikoimat ovat myös pienet, ja on paljon nautinnollisempaa kierrellä viinitiloja ja maistella niitä paikanpäällä siellä, missä niitä tehdään. Eikä erilaisiin kulttuureihin voi tutustua kotona ollenkaan samalla tavalla kuin paikan päällä, menemällä mukaan paikallisten elämään.

Joo näinhän se on, mutta kun on paljon matkustellut niin kuin minäkin olen, niin on vaikea enää löytää jotain niin erilaista ja erityistä että sen takia viitsisi.

On tullut niin paljon muuta mielenkiintoista tekemistä ettei halua kuluttaa rahaa eikä aikaa sellaisen etsimiseen. Eikä kaikkea ehdi eikä tarvitse nähdä. Mutta en suinkaan mitenkään paheksu tms jos joku haluaa, yritin vain keksiä jotakin vaihtoehtoa ap:lle

Vierailija
66/87 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun takana on 54 maata, viimeiset viisi vuotta +100 hotelliyötä vuodessa ulkomailla ja taskussa Finskin kultakortti, niin matkustelu ei todellakaan ole lomapreferensseissä. Kummasti noilla duunikeikoillakin ehtii tutustua paikalliseen menoon ja esim joskus on työnantajan kannalta halvempaakin maksaa hotelli pariksi yöksi siten, että vasta sunnuntaina halvalla takaisin kuin että perjantaina riistohintaan kotia kohden, tämä on ihan sovittavissa työnantajan kanssa.  Nykyään tosin keskityn vain Euroopan reissuihin, ei jaksa lentää +4h lentoja enää.

Ai missäkö vietän lomani? Joko mökillä Suomessa telttaillen tai sitten kaikista mieluiten Lapissa (myös Ruotsin tai Norjan). Ehkä joskus tulevaisuudessa vaivaudun matkustamaan lomalle Alaskaan tai lähemmäs Skotlantiin (Islayn saarelle).

Vierailija
67/87 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta matkustaessa on ulkopuolinen olo. Ei ole osa sitä menoa vaan pelkkä tarkkailija.

Vierailija
68/87 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa US of A:n. 

Siellä on paljon naisia - ja vielä enemmän miehiä - jotka luulevat että maailma loppuu niiden kotiosavaltion reunaan :DD

Omalla kohdallani kyse ei kuitenkaan ole umpimielisyydestä. Tiedän varsin hyvin maailman tapahtumista, yleissivistykseni on valtava, koska seuraan lukuisia medioita globaalisti. Olen kiinnostunut historiasta, arkkitehtuurista yms. Jostain syystä en vain koe vähäisintäkään tarvetta käydä näkemässä ja kokemassa näitä asioita itse kohteessa. Vieraat ruoat eivät minua kiinnosta, syön muutenkin erittäin pelkistetysti. 

-tämä siis ap-

Elämä ei ole netissä.

Vierailija
69/87 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun takana on 54 maata, viimeiset viisi vuotta +100 hotelliyötä vuodessa ulkomailla ja taskussa Finskin kultakortti, niin matkustelu ei todellakaan ole lomapreferensseissä. Kummasti noilla duunikeikoillakin ehtii tutustua paikalliseen menoon ja esim joskus on työnantajan kannalta halvempaakin maksaa hotelli pariksi yöksi siten, että vasta sunnuntaina halvalla takaisin kuin että perjantaina riistohintaan kotia kohden, tämä on ihan sovittavissa työnantajan kanssa.  Nykyään tosin keskityn vain Euroopan reissuihin, ei jaksa lentää +4h lentoja enää.

Ai missäkö vietän lomani? Joko mökillä Suomessa telttaillen tai sitten kaikista mieluiten Lapissa (myös Ruotsin tai Norjan). Ehkä joskus tulevaisuudessa vaivaudun matkustamaan lomalle Alaskaan tai lähemmäs Skotlantiin (Islayn saarelle).

Onko sinullakin maapläntti Islaylla?

Vierailija
70/87 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et halua matkustaa?

En tiedä. Minusta se on vain helvetin tylsää ja tyhmää. En ole koskaan tuntenut siihen tarvetta. 

Ei liity mitenkään junttiuteen. Pidän itseäni jopa poikkeuksellisen sivisityneenä miehenä. 

Tylsää ja tyhmää? :D Et varmasti ole kovin kaukana kotoas edes käynytkään!

Olen käynyt. 

Mielestäni se on helvetin tylsää. Ja idioottimaistakin; lennetään johonkin toiselle puolelle maailmaa katsomaan jotain kiviröykkiötä, jonka näkisi netistäkin ja voisi lukea siitä kaiken mahdollisen. Siellä sitten tuulipukukansan seassa hikoillaan ja tönitään toisiamme. 

Äläkä edes anna minun aloittaa "bilelomista". Voin kyllä kontata viikon Yyterissäkin. Se oli kivaa joskus 15-20v. Tiedän kyllä, ettei ko. vaihe kaikilta mene ohi ikinä ja heistä se on kivaa läpi elämän. 

Ei ihmekään ettei matkustelu kiinnosta, jos asenne on noin suppea ja kielteinen. Saanko kysyä missä olet matkustellut? Matkailussa kun löytyy jokaiselle jotakin (paitsi ehkä sille kotihiirelle ;) ), se on paljon muutakin kun historiallisia kivikasoja ja örvellystä.

Vierailija
71/87 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan matkustella siksi, että maailma on täynnä upeita paikkoja, uskomattomia kulttuureja, hyvää ruokaa ja hienoja uusia kokemuksia. Nautin reissuissa keskusteluista paikallisten kanssa, uusien ruokien kokeilusta, paikallisten ruokakauppojen ja torien tutkailuista, paikkojen historiaan tutustumisesta yms. Ymmärrän, ettei se ole kaikkien juttu, mutta itse en voisi kuvitella eläväni elämääni ihmisen kanssa, jolle riittää yhdessä paikassa nyhjöttäminen. Tunnen monia naisia, joita matkustaminen ei kiinnosta. Meitä on moneen junaan.

Toi on vain 2000 luvun versio kanariasta. Jos oikeasti haluaa nähdä maailmaa niin hae työhön jossa pääsee ulkomaankomennuksille tai muuta kokonaan ulkomaille.

Vierailija
72/87 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata vain omasta puolestani, mutta minä matkustelen ensisijaisesti siksi, että ilman aurinkoa ja lämpöä en kestäisi Suomen pimeyttä, kylmyyttä ja ankeutta, jota on suurin osa vuodesta. Kesäisin en koe tarvetta lähteä minnekään, mutta muulloin kylläkin. 

Vierailija
73/87 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peruste on se, että asiat voi kokea kuvien kautta, niin miksi sitten matkustaa edes suomen sisällä?

Nekin jutut voi katsoa netistä.

Etkä sä sitä naista tarvii oikeasti,koska sitäkin voi katsella kuvista.

Mut yhen vinkin voin antaa: etsi hevosnainen. Hän ei voi jättää heppaa viikoksi yksin eikä kyllä rahaakaan ole matkusteluun, koska kengitys ja eläinlääkäri maksaa sen verran paljon.

Vierailija
74/87 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyisen naisihanteen mukaan (naisten mielestä) kuuluu matkustelu.

Tämä. Tarkoitus on tehdä muut naiset kateellisiksi.

Sinänsä täysin off-topic, mutta joskus ysärillä luin suuren americcalaisen sanalaulutaitelijan haastattelua (olisikohan ollut Ice-T tai Ice Cube) joka totesi tiukasti tiivistäen:

"Maailmaa pyörittää karjujen loputon seksidraivi ja bitchien mittamaaton keskinäinen kateus".

Viisaita sanoja.

Vierailija
75/87 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista (ja miehistä) varmaan todella haluaa matkustella. Eivät kuitenkaan kaikki, joten ehkä vielä löydät sellaisen, joka ei halua. Tai teette kompromissin: pysyt itse kotona sillä aikaa, kun naisesi matkailee.

En usko että miehistä suurin osa. 

Minä uskon. Kyse on enemmänkin siitä, onko se rahamenon arvoista. Ois muutakin käyttöä.

M

Vierailija
76/87 |
04.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten mielestä matkailu avartaa. Mikä klisee!

Ja kuinka tuon avartumisen voisi jalostaa käytännön tasolle?

Vierailija
77/87 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista (ja miehistä) varmaan todella haluaa matkustella. Eivät kuitenkaan kaikki, joten ehkä vielä löydät sellaisen, joka ei halua. Tai teette kompromissin: pysyt itse kotona sillä aikaa, kun naisesi matkailee.

En usko että miehistä suurin osa. 

Kuitenkin globaalilla tasolla matkailijoista suurempi osa on miehiä.

Vierailija
78/87 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kaikki, moni varsinkin Suomessa viihtyy enemmän omalla mökillä. Niin myös minä. Ei tulisi mieleenkään varsinkaan kesällä matkustaa pois täältä! Kummallista että ollaan mökkikansaa ja sun mielestä kaikki naiset haluaa vain matkustella. Mun työkavereillakin on kaikilla mökit, ei he juuri ulkomailla käy kuin erittäin harvoin.

Ehkäpä tämä taas kertoo siitä minkälaiset naiset kiinnittää sun huomion ja sitten et huomaa muunlaisia ollenkaan.

Vierailija
79/87 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaako sua sitten jos naisesi matkustaa?

Oletko sairalloisen mustasukkainen? Kai sinä voit kotiin jäädä?

Minunkaan miestä ei hirveästi kiinnosta matkustella, mutta sitä ei haittaa jos minä matkustelen. Mä käyn reissussa yleensä siskoni kanssa. Olemme olleet yhdessä 11 vuotta ja kolme kertaa on reissattu yhdessä miehen kanssa ulkomailla. Ihan hyvin sujuu näin. (No nyt en tietenkään matkusta koronan takia).

Vierailija
80/87 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sulle kynnyskysymys: ts. oletko ennemmin yksin kuin matkustamisesta pitävän kanssa?

Aika moni pitää yhtä lailla koti- kuin ulkomaanmatkailusta, käviskö sulle sellainen ihminen?

Mieluummin yksin. 

Sillä riitaahan siitä aina tulee jos toinen haluaa ja toinen ei. Itse kun en halua viettää kuukauden kesälomastani puolta jossain kehitysmaassa. 

Kotimaan matkailu on vähän enemmän ok. 

Mikä pakko se on jonnekin kehitysmaahan matkustaa? Mä olen paljon reissannut, mutta en kertaakaan kehitysmaassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän