Miksi naiset haluavat matkustella?
Itse en.
Kaikki naiset joita on ollut, ovat halunneet matkustella ja lomailla jossain muualla kuin Suomessa. Itse en.
Löydänkö ikinä naista, joka EI halua matkustella :D
Kommentit (87)
En tajua miksi matkustelu vain lisääntyy sitä mukaa mitä tietoisimmiksi ihmsiä ilmastonmuutokesta yritetään opettaa...........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa US of A:n.
Siellä on paljon naisia - ja vielä enemmän miehiä - jotka luulevat että maailma loppuu niiden kotiosavaltion reunaan :DD
Omalla kohdallani kyse ei kuitenkaan ole umpimielisyydestä. Tiedän varsin hyvin maailman tapahtumista, yleissivistykseni on valtava, koska seuraan lukuisia medioita globaalisti. Olen kiinnostunut historiasta, arkkitehtuurista yms. Jostain syystä en vain koe vähäisintäkään tarvetta käydä näkemässä ja kokemassa näitä asioita itse kohteessa. Vieraat ruoat eivät minua kiinnosta, syön muutenkin erittäin pelkistetysti.
-tämä siis ap-
Olet kuin anoppini :D Nyt vanhempana hän elelee neljän seinän sisällä ja "seuraa lukuisia medioita globaalisti". Kyse on elämänpelosta, eikä hän taida enää muistaakaan, että asioiden tekeminen ja näkeminen irl on jotenkin erilaista kuin median kautta.
T22 kirjoitti:
En tajua miksi matkustelu vain lisääntyy sitä mukaa mitä tietoisimmiksi ihmsiä ilmastonmuutokesta yritetään opettaa...........
Lentäminen on liian halpaa, sille saisi oikeasti asettaa kunnon verot. Itse haluan kyllä päästä välillä kauemmas, mutta silloin viivyn pidemmän aikaa enkä lentele monta kertaa vuodessa viikonloppumatkoilla. Älä kivitä kovin paljon.
T22 kirjoitti:
Ilmastonmuutoskortti...
Muistathan ostaa aina vain paikallisia ruoka-aineita joita ei ole rahdattu saastuttavasti ulkomailta, ja pukeutua vain suomalaisiin, takuuvarmasti Suomessa valmistettuihinn ja Suomessa tuotetuista raaka-aineista tehtyihin vaatteisiin? Ethän sinä sentään millään tavoin edistä ilmastonmuutosta kun on varaa tulla hurskastelemaan.
Ja av-tärppisanat: kolahtiko, en minä ainakaan, ekomamma, trololol, porvoo. Nuo kun ovat jo tuossa niin voit sitten vastata ihan oikeasti
No minä en ainakaan halua matkustella. Mutta et tapaa minua koskaan, sillä en matkustele.
Vierailija kirjoitti:
No minä en ainakaan halua matkustella. Mutta et tapaa minua koskaan, sillä en matkustele.
No kai sä nyt kumminkin kotoas jossain käyt?
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa US of A:n.
Siellä on paljon naisia - ja vielä enemmän miehiä - jotka luulevat että maailma loppuu niiden kotiosavaltion reunaan :DD
Omalla kohdallani kyse ei kuitenkaan ole umpimielisyydestä. Tiedän varsin hyvin maailman tapahtumista, yleissivistykseni on valtava, koska seuraan lukuisia medioita globaalisti. Olen kiinnostunut historiasta, arkkitehtuurista yms. Jostain syystä en vain koe vähäisintäkään tarvetta käydä näkemässä ja kokemassa näitä asioita itse kohteessa. Vieraat ruoat eivät minua kiinnosta, syön muutenkin erittäin pelkistetysti.
-tämä siis ap-
Olet kuin anoppini :D Nyt vanhempana hän elelee neljän seinän sisällä ja "seuraa lukuisia medioita globaalisti". Kyse on elämänpelosta, eikä hän taida enää muistaakaan, että asioiden tekeminen ja näkeminen irl on jotenkin erilaista kuin median kautta.
No nyt menee vähän naistenlehtimäiseksi.
En usko miehen voivan potea elämänpelkoa. Vitutusta kyllä.
- ap-
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen enkä välitä matkustamisesta. Mielestäni matkoilla ei kovin hyvin tutustu vieraisiin kulttuureihin eikä maailmankuva juurikaan avarru. En ole koskaan pakettimatkoilla ollut vaan nuorena reissasin paljonkin, kunnes tajusin, etten oikeastaan nauti siitä. Lukeminen ja opiskelu kehittää paljon enemmän. Uusia ruokia on toki kiva maistaa, mutta ei se kovin merkittävä asia minulle ole ja reseptejä on netti pullollaan. Kauniista maisemista toki pidän, mutta eivät ne usein ole kaiken sen vaivan, epämukavuuden ja rahanmenon arvoisia.
Uusia ja ihmeellisiä asioita ihminen voi oppia omasta asuinympäristöstään päivittäin. Usein nämä matkustelijat, jotka haluavat tustustua "paikalliseen kulttuuriin" eivät ole kovin innostuneita tutustumaan vaikkapa vuosaarelaiseen tai pitäjänmäkeläiseen elämänmenoon. Itselleni omassa kotikaupungissa löytyy jatkuvasti uutta tutkittavaa ja löydettävää.
Luulen, että monetkaan eivät nauti matkustelusta, mutta eivät myönnä sitä. Matkustelusta pitämättömyys usein halutaan rinnastaa ahdasmielisyyteen, tietämättömyyteen, välinpitämättömyyteen ja kaikkeen mahdolliseen negatiiviseen, vaikka siitä ei olisi ollenkaan kyse. Matkustamisesta nauttivat eivät yleensä halua ymmärtää muun olevan ylipäänsä mahdollista.
Minä ainakin nautin myös kotimaan matkailusta ja uuden löytämisestä kotikaupungissani. Ja itse ainakin joka reissulla olen tutustunut paikallisiin, päässyt vierailemaan ihmisten kodeissa ja elänyt sitä monen arkea. Jos reissuni olisivat vain nähtävyyksien kiertelyä ja ryyppäämistä niin tuskin nauttisin niistä kovinkaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen enkä välitä matkustamisesta. Mielestäni matkoilla ei kovin hyvin tutustu vieraisiin kulttuureihin eikä maailmankuva juurikaan avarru. En ole koskaan pakettimatkoilla ollut vaan nuorena reissasin paljonkin, kunnes tajusin, etten oikeastaan nauti siitä. Lukeminen ja opiskelu kehittää paljon enemmän. Uusia ruokia on toki kiva maistaa, mutta ei se kovin merkittävä asia minulle ole ja reseptejä on netti pullollaan. Kauniista maisemista toki pidän, mutta eivät ne usein ole kaiken sen vaivan, epämukavuuden ja rahanmenon arvoisia.
Uusia ja ihmeellisiä asioita ihminen voi oppia omasta asuinympäristöstään päivittäin. Usein nämä matkustelijat, jotka haluavat tustustua "paikalliseen kulttuuriin" eivät ole kovin innostuneita tutustumaan vaikkapa vuosaarelaiseen tai pitäjänmäkeläiseen elämänmenoon. Itselleni omassa kotikaupungissa löytyy jatkuvasti uutta tutkittavaa ja löydettävää.
Luulen, että monetkaan eivät nauti matkustelusta, mutta eivät myönnä sitä. Matkustelusta pitämättömyys usein halutaan rinnastaa ahdasmielisyyteen, tietämättömyyteen, välinpitämättömyyteen ja kaikkeen mahdolliseen negatiiviseen, vaikka siitä ei olisi ollenkaan kyse. Matkustamisesta nauttivat eivät yleensä halua ymmärtää muun olevan ylipäänsä mahdollista.
Minä ainakin nautin myös kotimaan matkailusta ja uuden löytämisestä kotikaupungissani. Ja itse ainakin joka reissulla olen tutustunut paikallisiin, päässyt vierailemaan ihmisten kodeissa ja elänyt sitä monen arkea. Jos reissuni olisivat vain nähtävyyksien kiertelyä ja ryyppäämistä niin tuskin nauttisin niistä kovinkaan paljon.
Mutta kyllä ne suurimmalla osalla kuitenkin lienevät ihan sitä perus ryyppäämistä?
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Olen loputtoman utelias
En tiedä onko koko matkustaminen jokin erityisen eurooppalainen idea
Uteliaisuutesi ei ole riittänyt vielä ihan kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on ihanaa. Haluan nähdä kaunista ja esimerkiksi meren ranta Valenciassa vain on niin kaunista. Suomessa on kaunista myös, mutta Suomi on NÄHTY.
Yleensä kun joku sanoo, että Suomi on nähty niin ikää on <25v ja Suomesta on nähty oman kotikunnan lisäksi Helsinki, joku hiihtokeskus Lapista ja oma mökkikunta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua matkustaa?
En tiedä. Minusta se on vain helvetin tylsää ja tyhmää. En ole koskaan tuntenut siihen tarvetta.
Ei liity mitenkään junttiuteen. Pidän itseäni jopa poikkeuksellisen sivisityneenä miehenä.
Miten poikkeuksellisen sivistynyt mies sivistää itseään, jos ei matkustelemalla?
90% näistä äänekkäimmin matkailun avartavaa vaikutusta korostavista pissismatkustelijoista ei kyllä matkoiltaan yhtään sivistyneempänä palaa. Skumppaa ja shoppailua tai sangriaa, biitsiä ja biletystä.
Varmasti on näitä, jotka siellä tutustuvat paikalliseen elämänmenoon, nauttivat ruuasta jne. Ja opiskelija-ikäisiä reppureissaajia.
Mutta aivan varmasti suurin osa keskiluokkaisista +30v ihmisistä käy ulkomailla lähinnä statuksen vuoksi - tiedättehän; keskiluokan elämään kuuluu kaksi matkaa vuodessa.
Siellä se oman elämänsä fitnessmamma sitten räpsii selfieitä someen näyttääkseen olevansa ihanan aktiivinen ja pöhönaamainen ukko istuu nenä punaisena juomassa paikallista kaljaa terassilla.
Vierailija kirjoitti:
T22 kirjoitti:
Ilmastonmuutoskortti...
Muistathan ostaa aina vain paikallisia ruoka-aineita joita ei ole rahdattu saastuttavasti ulkomailta, ja pukeutua vain suomalaisiin, takuuvarmasti Suomessa valmistettuihinn ja Suomessa tuotetuista raaka-aineista tehtyihin vaatteisiin? Ethän sinä sentään millään tavoin edistä ilmastonmuutosta kun on varaa tulla hurskastelemaan.
Ja av-tärppisanat: kolahtiko, en minä ainakaan, ekomamma, trololol, porvoo. Nuo kun ovat jo tuossa niin voit sitten vastata ihan oikeasti
Näin aggressiivisesta viestistä kyllä huomaa, että ko. henkilö tietää tekevänsä väärin, mutta tekee sen siitä huolimatta. Hyökkääväksi en omaani tarkoittanut, ihan puhtaasti ihmetteleväksi. Tosiasiahan on, että mikään ekohippeily ei riitä kompensoimaan sitä että harrastaa turhanpäiväistä lentelyä.
Mutta tuohon hyökkäykseesi vastaukseksi: en pidä itseäni erityisen ekologisena ihmisenä. Ostan kuitenkin kaikki vaatteeni kirppareilta, en omista autoa enkä ajokorttia, en myöskään pummaa muilta kyytejä vaan kuljen julkisilla, en syö punaista lihaa enkä ostaa liikaa tai sellaista mitä en tarvitse. En myöskään matkustele lentokoneella. En ole osallistunut väestöongelmaan lisääntymällä eikä toivottavasti tulevaisuudessakaan hormonit estä järjen ääntä kuulumasta, mutta siitähän ei koskaan tiedä. Meidät on ohjelmoitu lisääntymään.
Kaikin puolin siis normaalia elämää voi elää kultaisella keskitiellä ylenmäärin pilaamatta ympäristöään ja silti erityisemmin edes keskittymättä oikeasti ekologiseen elämäntyyliin, johon kaikkien tulee vielä pystyä tulevaisuudessa mukautumaan, minun mukaan lukien...................
Se taitaa olla osa uusliberaalia katsomusta: vapaa liikkuvuus, nautinnonhalu, "kokemusten kerääminen", elämän dynaamisuus.
Koska nykyisen naisihanteen mukaan (naisten mielestä) kuuluu matkustelu.
Olen asunut lähes 10 vuotta ulkomailla ja asun edelleen.
Ap on oikeassa, matkustaminen on typerää ja siinä parissa viikossa mitään sivisty, opi eikä ymmärrä. Korkeintaan oppii kalja- ja viinimerkit ja lähialueen ostarit.
Turhaa touhua ja muutan muuten Suomeen pian takaisin. Ja matkustaminen kiinnostaa jatkossa vain lähellä ja kotimaassa. Kuten nykyisessäkin asuinmaassanikin; elämää näkee lähelläkin.
Mulle matkustelussa on kyse pohjimmiltaan samasta asiasta, menen sitten retkelle Vuosaareen tai tutustun johonkin ranskalaiseen kaupunkiin. Samaa kivojen paikkojen katseluahan se on. Käyn siis välillä oikeasti "turistina" Vuosaaressa, jonka ap tuolla jossain ylempänä mainitsi, koska tykkään Itä-Helsingin rannoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä ne suurimmalla osalla kuitenkin lienevät ihan sitä perus ryyppäämistä?
-ap-
Jaa, en tiedä. En ole koskaan ollut pakettimatkalla, en muista milloin olisin viimeksi ollut kännissä jollain reissulla, en erityisemmin nauti shoppailusta ja kaikkein eniten vihaan rannalla makoilua.
Meillä minä tykkään matkustaa, mies ei niinkään. Näin on ollut alusta asti, eikä ole ongelmaa. Alussa hän sanoi, ettei viihdy ulkomailla, enkä sitten ole häntä koskaan yrittänyt saada mihinkään lähtemään. Minulla on pidemmät lomat ja matkustan hänen loma-aikansa ulkopuolella, koska hän toivoo että vietettäisiin lomaa yhdessä. Toki toivon niin itsekin.
Joskus hän on lähtenyt omasta halustaan mukaani, ja löytänytkin joitain paikkoja joissa viihtyy. Joulun alla hän oli varannut oma-aloitteisesti meille lyhyen reissun Lontooseen, josta tykkää. Mutta kun menen keväällä Intiaan, menen yksin. En voisi kuvitellakaan miehen viihtyvän siellä eikä tarvitsekaan.