Miksi naiset haluavat matkustella?
Itse en.
Kaikki naiset joita on ollut, ovat halunneet matkustella ja lomailla jossain muualla kuin Suomessa. Itse en.
Löydänkö ikinä naista, joka EI halua matkustella :D
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan matkustella siksi, että maailma on täynnä upeita paikkoja, uskomattomia kulttuureja, hyvää ruokaa ja hienoja uusia kokemuksia. Nautin reissuissa keskusteluista paikallisten kanssa, uusien ruokien kokeilusta, paikallisten ruokakauppojen ja torien tutkailuista, paikkojen historiaan tutustumisesta yms. Ymmärrän, ettei se ole kaikkien juttu, mutta itse en voisi kuvitella eläväni elämääni ihmisen kanssa, jolle riittää yhdessä paikassa nyhjöttäminen. Tunnen monia naisia, joita matkustaminen ei kiinnosta. Meitä on moneen junaan.
Kyllä mutta kotona(suomessa) voisi nähdä(upeita paikkoja) muutakin kuin arjen ja nyhjöttämisen. Seikkailu ja hyvä ruoka ei vaadi matkustelua vaan oikeaa asennetta. Luulen avaajan esittämän aiheen olevan aivan yleinen. Ainakin minä tunnistan aiheen. Kotona maataan ja unelmoidaan jostain kaukaisesta aika kesyä unelmointia minustakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua matkustaa?
Äläkä edes anna minun aloittaa "bilelomista". Voin kyllä kontata viikon Yyterissäkin. Se oli kivaa joskus 15-20v. Tiedän kyllä, ettei ko. vaihe kaikilta mene ohi ikinä ja heistä se on kivaa läpi elämän.
Autuaita yksinkertaiset. Itskin mietin usein miten helppoa olisi olla tyhmä. Päihteet ja paneskelu riittäisivät hyvään elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minusta se on vain helvetin tylsää ja tyhmää. En ole koskaan tuntenut siihen tarvetta.
Ei liity mitenkään junttiuteen. Pidän itseäni jopa poikkeuksellisen sivisityneenä miehenä.
Tylsää ja tyhmää? :D Et varmasti ole kovin kaukana kotoas edes käynytkään!
Olen käynyt.
Mielestäni se on helvetin tylsää. Ja idioottimaistakin; lennetään johonkin toiselle puolelle maailmaa katsomaan jotain kiviröykkiötä, jonka näkisi netistäkin ja voisi lukea siitä kaiken mahdollisen. Siellä sitten tuulipukukansan seassa hikoillaan ja tönitään toisiamme.
Äläkä edes anna minun aloittaa "bilelomista". Voin kyllä kontata viikon Yyterissäkin. Se oli kivaa joskus 15-20v. Tiedän kyllä, ettei ko. vaihe kaikilta mene ohi ikinä ja heistä se on kivaa läpi elämän.
No ei ihmekään, jos olet tuollaisilla matkoilla käynyt. Itse en välitä reissaamisessa niinkään niistä nähtävyyksistä, vaan nimenomaan siitä paikallisesta elämänmenosta. Kokeile joskus valita jokin muu kuin se pakettimatka "tuulipukukansan kanssa kiviröykkiöitä katsomaan". Mene paikkoihin, joissa paikalliset käyvät. Juttele ihmisille, tutustu. Syö ruokia, joita et kotimaasta löydä. Tee erilaisia asioita. Saatat huomata, että matkustelu ei olekaan ihan niin tylsää kuin kuvittelit.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista (ja miehistä) varmaan todella haluaa matkustella. Eivät kuitenkaan kaikki, joten ehkä vielä löydät sellaisen, joka ei halua. Tai teette kompromissin: pysyt itse kotona sillä aikaa, kun naisesi matkailee.
En usko että miehistä suurin osa.
Minä pidin ennen matkustelusta mutta ei nappaa enää.
Olen samaa mieltä etten näe siinä juurikaan järkeä. Nähtävyydet ovat tylsähköjä, erilaisia ravintoloita on Suomessakin jne.
Mutta minulla on jo mies ja olen sinulle varmasti liian vanhakin.
Mutta siis jos uhrautuisit muutaman kerran ja miettisit mihin jotenkuten voisit mennä , niin jospa muuten hyvä nainen sitten suostuisi jatkossa menemään muiden kanssa eikä matkustelusta tulisi enää mitään kynnyskysymystä.
Rakastan matkustamista! On ihanaa tuntea olevansa liikkeessä, matkalla johonkin tai edes suunnitella reissua jonnekin. Olen loputtoman utelias ja kiinnostunut erilaisista kulttuureista, haluaisin käydä jopa antarktiksella ja nähdä ja kokea sen karut olosuhteet. Matkailussa minua kiinnostavat muutoinkin karut ja asumattomat alueet, eikä niinkään ne etelän rannat. Naisilla ei ole ollut samanlaisia mahdollisuuksia toteuttaa matkustuksen kaipuutaan kaukomaille mitä eurooppalaisilla miehillä, mutta se sama sisäsyntyinen, kaiketi eurooppalaista perua oleva levottomuus elää kai meissäkin. En tiedä onko koko matkustaminen jokin erityisen eurooppalainen idea, joka on sittemmin levinnyt kulttuurien sekoittumisen myötä ainakin Japaniin asti, mutta matkustamisen ihannointi ja esim. löytöretket olivat jo lukion historian mukaan tyypillisiä eurooppalaisille ihmisille. Pieni maanosa, jossa jokseenkin yhteinänen kulttuuri, johon kaipaa verrokkeja kaukomailta taikka vaan tylsään elämään hieman lisäsisältöä. Mene ja tiedä....
Vierailija kirjoitti:
Minä pidin ennen matkustelusta mutta ei nappaa enää.
Olen samaa mieltä etten näe siinä juurikaan järkeä. Nähtävyydet ovat tylsähköjä, erilaisia ravintoloita on Suomessakin jne.
Mutta minulla on jo mies ja olen sinulle varmasti liian vanhakin.
Mutta siis jos uhrautuisit muutaman kerran ja miettisit mihin jotenkuten voisit mennä , niin jospa muuten hyvä nainen sitten suostuisi jatkossa menemään muiden kanssa eikä matkustelusta tulisi enää mitään kynnyskysymystä.
Suomessa on kyllä erittäin vähän ravintoloita, jotka tarjoavat esimerkiksi afrikkalaista tai etelä-amerikkalaista ruokaa. Kiinalaisetkin ravintolat tarjoavat "suomalaiseen makuun" tehtyä kiinalaista, joka on erittäin kaukana siitä, millaista kiinalainen ruoka kiinassa on. Eksoottisia hedelmiäkin on mielestäni ihan typerää rahdata tänne puoliraakoina, kun niitä voi syödä paikanpäällä kypsinä. Sitä paitsi todella isoa osaa maailman ruokatarjonnasta ei vaan ole tarjolla Suomessa. Alkon viinivalikoimat ovat myös pienet, ja on paljon nautinnollisempaa kierrellä viinitiloja ja maistella niitä paikanpäällä siellä, missä niitä tehdään. Eikä erilaisiin kulttuureihin voi tutustua kotona ollenkaan samalla tavalla kuin paikan päällä, menemällä mukaan paikallisten elämään.
Kannattaa muuttaa US of A:n.
Siellä on paljon naisia - ja vielä enemmän miehiä - jotka luulevat että maailma loppuu niiden kotiosavaltion reunaan :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Minusta se on vain helvetin tylsää ja tyhmää. En ole koskaan tuntenut siihen tarvetta.
Ei liity mitenkään junttiuteen. Pidän itseäni jopa poikkeuksellisen sivisityneenä miehenä.
Tylsää ja tyhmää? :D Et varmasti ole kovin kaukana kotoas edes käynytkään!
Olen käynyt.
Mielestäni se on helvetin tylsää. Ja idioottimaistakin; lennetään johonkin toiselle puolelle maailmaa katsomaan jotain kiviröykkiötä, jonka näkisi netistäkin ja voisi lukea siitä kaiken mahdollisen. Siellä sitten tuulipukukansan seassa hikoillaan ja tönitään toisiamme.
No jos tuo on ainoa kokemuksesi matkailusta niin ihmekös...
Viimeisen viiden vuoden aikana olen käynyt Lontoossa, Roomassa ja Prahassa. Suunnittelin matkani itse ja nautin kaupungeista kaikessa rauhassa vältellen pahimpia turistirysiä. Tein mitä itse halusin, kävin kiinnostavissa ravintoloissa, tapahtumissa ja kaupoissa joista ei hiiskuta massaturisteille jaetuissa matkaoppaissa, asuin hotellien sijaan kuukaudeksi vuokraamissani pikku asunnoissa.
Älä jää jumiin tuohon tympäisevään pakettimatka - vasta täysi-ikäistynyt bilehile - kulttuuriin. Tule tänne aikuisten matkustajien puolelle, täällä on paljon miellyttävämpää :)
Vierailija kirjoitti:
Se on tyhmää ja itsekästä luonnonvarojen tuhlaamista.
Turismi on sairaus.
Koska se on ihanaa. Haluan nähdä kaunista ja esimerkiksi meren ranta Valenciassa vain on niin kaunista. Suomessa on kaunista myös, mutta Suomi on NÄHTY.
Vierailija kirjoitti:
Samoista syistä kuin miehet.
Eli koska seksin ostaminen 10v:ltä on Suomessa laitonta ja hankalaa ja täällä on vähän kikkelityttöjä?
Minä olen nainen enkä välitä matkustamisesta. Mielestäni matkoilla ei kovin hyvin tutustu vieraisiin kulttuureihin eikä maailmankuva juurikaan avarru. En ole koskaan pakettimatkoilla ollut vaan nuorena reissasin paljonkin, kunnes tajusin, etten oikeastaan nauti siitä. Lukeminen ja opiskelu kehittää paljon enemmän. Uusia ruokia on toki kiva maistaa, mutta ei se kovin merkittävä asia minulle ole ja reseptejä on netti pullollaan. Kauniista maisemista toki pidän, mutta eivät ne usein ole kaiken sen vaivan, epämukavuuden ja rahanmenon arvoisia.
Uusia ja ihmeellisiä asioita ihminen voi oppia omasta asuinympäristöstään päivittäin. Usein nämä matkustelijat, jotka haluavat tustustua "paikalliseen kulttuuriin" eivät ole kovin innostuneita tutustumaan vaikkapa vuosaarelaiseen tai pitäjänmäkeläiseen elämänmenoon. Itselleni omassa kotikaupungissa löytyy jatkuvasti uutta tutkittavaa ja löydettävää.
Luulen, että monetkaan eivät nauti matkustelusta, mutta eivät myönnä sitä. Matkustelusta pitämättömyys usein halutaan rinnastaa ahdasmielisyyteen, tietämättömyyteen, välinpitämättömyyteen ja kaikkeen mahdolliseen negatiiviseen, vaikka siitä ei olisi ollenkaan kyse. Matkustamisesta nauttivat eivät yleensä halua ymmärtää muun olevan ylipäänsä mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turismi on sairaus.
Että ihan sairaus... Eikös sitten yksikään aivosolu hälyttänyt että nyt tuli kirjoitettua vähän niinkuin typeränpuoleinen lausahdus?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa US of A:n.
Siellä on paljon naisia - ja vielä enemmän miehiä - jotka luulevat että maailma loppuu niiden kotiosavaltion reunaan :DD
Omalla kohdallani kyse ei kuitenkaan ole umpimielisyydestä. Tiedän varsin hyvin maailman tapahtumista, yleissivistykseni on valtava, koska seuraan lukuisia medioita globaalisti. Olen kiinnostunut historiasta, arkkitehtuurista yms. Jostain syystä en vain koe vähäisintäkään tarvetta käydä näkemässä ja kokemassa näitä asioita itse kohteessa. Vieraat ruoat eivät minua kiinnosta, syön muutenkin erittäin pelkistetysti.
-tämä siis ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turismi on sairaus.Että ihan sairaus... Eikös sitten yksikään aivosolu hälyttänyt että nyt tuli kirjoitettua vähän niinkuin typeränpuoleinen lausahdus?
Sanotaan viinan kittaamistakin sairaudeksi ja syömättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen enkä välitä matkustamisesta. Mielestäni matkoilla ei kovin hyvin tutustu vieraisiin kulttuureihin eikä maailmankuva juurikaan avarru. En ole koskaan pakettimatkoilla ollut vaan nuorena reissasin paljonkin, kunnes tajusin, etten oikeastaan nauti siitä. Lukeminen ja opiskelu kehittää paljon enemmän. Uusia ruokia on toki kiva maistaa, mutta ei se kovin merkittävä asia minulle ole ja reseptejä on netti pullollaan. Kauniista maisemista toki pidän, mutta eivät ne usein ole kaiken sen vaivan, epämukavuuden ja rahanmenon arvoisia.
Uusia ja ihmeellisiä asioita ihminen voi oppia omasta asuinympäristöstään päivittäin. Usein nämä matkustelijat, jotka haluavat tustustua "paikalliseen kulttuuriin" eivät ole kovin innostuneita tutustumaan vaikkapa vuosaarelaiseen tai pitäjänmäkeläiseen elämänmenoon. Itselleni omassa kotikaupungissa löytyy jatkuvasti uutta tutkittavaa ja löydettävää.
Luulen, että monetkaan eivät nauti matkustelusta, mutta eivät myönnä sitä. Matkustelusta pitämättömyys usein halutaan rinnastaa ahdasmielisyyteen, tietämättömyyteen, välinpitämättömyyteen ja kaikkeen mahdolliseen negatiiviseen, vaikka siitä ei olisi ollenkaan kyse. Matkustamisesta nauttivat eivät yleensä halua ymmärtää muun olevan ylipäänsä mahdollista.
Ei saisi nauraa, uskon kyllä että olet ihan tosissasi... Mutta minulle on tuota syytä niin usein tarjottu siihen miksi en voi oikeasti pitää kreikkalaisesta ruoasta, metallimusiikista, avantouinnista tai kirjamessuista, vain muutaman mainitakseni. Mikäköhän siinä on että niin monet ihmiset muka eivät oikeasti nauti usein ja innolla tekemistään asioista mutta eivät vaan kykene sitä ilmaisemaan... :D
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä on vähän kuin naispuolinen versio minusta! Kiva nähdä, että teitäkin löytyy.
Erityisesti lämmitti tuo "eivät ole rahanmenon arvoisia" - niin samaa mieltä :D
- ap -
Olen käynyt.