Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä korrekti asu hautajsisiin?

Vierailija
03.01.2016 |

Tummat liituraitahousut, sellaiset suorat ja melko leveälahkeiset. Ohut musta neuletakki, alla valkoinen kauluspaita. Musta villakangastakki, valkoinen silkkihuivi.

Menossa rv 39+2, eikä olisi oikein energiaa lähtea vaatekaupoille, varsinkin kun en tiedä, pääsenkö lopulta hautajaisiin...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan valkoista paitaa saa etiketin mukaan laittaa?

Olisiko sulla mustaaa paitaa?

Vierailija
2/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa asialliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laittaa valkoisen paidan. Sole nykyään niin nuukaa.

Vierailija
4/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä.

Vierailija
5/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihan ok. Valitettavasti olen joutunut juoksemaan viime aikoina hautajaisissa, eikäse nyt niin möpönuukaa ole. Eikä tartt ollakaan.

Vierailija
6/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni määrä valkoista mustan joukossa on ok. Eri asia, jos neuletakin alla olisi esim. punainen paita.

Vierailija
7/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni etiketin mukaan ainoastaan arkunkantajilla on valkoinen kaulahuivi. Voin olla väärässäkin.

Vierailija
8/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyy myös musta kauluspaita, pitääkin kokeilla mahtuuko maha vielä siihen...

Vierailija
9/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni etiketin mukaan ainoastaan arkunkantajilla on valkoinen kaulahuivi. Voin olla väärässäkin.

Ok, hyvä huomio. Otan siis varman päälle. Tumma liila ehkä kävisi? Vai pitäisikö olla kokomustaa?

Vierailija
10/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kokomustaa. Minulla oli anoppini hautajaisissa valkoinen paita mustan jakun alla ja oli kyllä monella vieraallakin. Harmaa, sininen ja lila käyvät myös hyvin.

Vierailija
11/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille!

Vierailija
12/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frakkihautajaisissa kaikilla frakkiin pukeutuvilal miehillä on valkoinen kaulahuivi, en sitten tiedä onko se muilta kielletty. Mutta tuskin tässä nyt niin jäykästä tilaisuudesta on kyse.

Vierailija
13/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksköhän valtaosalla miehistä on sitten valkoinen kauluspaita hautajaisissakin? M22

Vierailija
14/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä pukeutuisin täysin mustiin hautajaisissa, muistuttaisin lähinnä palanutta piparkakkua. Musta ei vain sovi minulle lainkaan. Eikä nykyisin muutenkaan hautajaisissa välttämättä pukeuduta kovin tummiin. Olen ollut hautajaisissa, joissa jopa vainajan lähipiiri pukeutui harmaisiin tai sinisiin vaatteisiin, eikä kyseessä ollut mikään tumman harmaa. Ajat ja tavat muuttuvat. Onneksi nykyisin ei juurikaan enää järjestetä isoja hautajaisia. Meilläkin suvussa on jo muodostunut tavaksi, että vain ydinperhe on läsnä. Tosin suvussa ei järjestetä kirkollisia hautajaisiakaan.

Vierailija
15/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua oltaisiin kuoppaamassa, kelpuuttaisin tuon asun kyllä.

Ei mielestäni tarvitse olla kokomusta. Riittää että on hillitty. Mustavalkoinen, jossa musta on vallitseva väri, käy ihan hyvin.

Mutta tuota silkkihuivia mietin, olisiko liian rasittavaa hommata siitä tummempi versio?

Vierailija
16/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä pukeutuisin täysin mustiin hautajaisissa, muistuttaisin lähinnä palanutta piparkakkua. Musta ei vain sovi minulle lainkaan. Eikä nykyisin muutenkaan hautajaisissa välttämättä pukeuduta kovin tummiin. Olen ollut hautajaisissa, joissa jopa vainajan lähipiiri pukeutui harmaisiin tai sinisiin vaatteisiin, eikä kyseessä ollut mikään tumman harmaa. Ajat ja tavat muuttuvat. Onneksi nykyisin ei juurikaan enää järjestetä isoja hautajaisia. Meilläkin suvussa on jo muodostunut tavaksi, että vain ydinperhe on läsnä. Tosin suvussa ei järjestetä kirkollisia hautajaisiakaan.

Minusta hautajaisissa vieraat eivät ole se pääasia, vaan kuolleen saattaminen viimeiselle matkalleen tai kunnioittaminen tai jotain sen tyylistä.

Tuskin kukaan haluaa kokomustaan arjessa pukeutua, mutta hautajaisissa viestitetään pukeutumisella surua ja osanottoa.

Pitääkö hautajaisissa miettiä, miltä itse näyttää? Mielestäni valkoinen paita on etikettivirhe.

Jos edesmennyt läheinen ei piitannut etiketeistä eikä haluaisi läheistensä erityisemmin surevan hautajaisissaan, niin sittenhän voi pukeutua iloisempiin väreihin. :)

Vierailija
17/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin naikkosilla pitää suosia lyhyitä hamosia mieluiten ilman pikku housuja, niin että saattaa vähän helman välistä vilahtaa. Omaan hautajaisiini on pukukoodina ehdottomasti sexikkäät hepenet, etenkin naisilla sillä omasta mielestä minun muistoa kunnioittaa parhaiten se että naiset ovat minun peijaisissa sillälailla kun ovat kauneimmillaan ja kuinka he minun silmääni elävänäkin olisivat miellyttäneet. Arvostan naisilla eroottista pukeutumista yli kaiken, vaikka ehkä on vielä jokusia vuosia ennen omia kuoppajuhliani vielä.

yst. terv. MIES 1943

Vierailija
18/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät hautajaisrytkyt on. Sinne vaan.

Vierailija
19/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mieheni kummin isoissa hautajaisissa ja kaikilla oli mustaa, paitsi yhdellä ruotsalaisella oli vaaleanpunainen neulepaita.

Vierailija
20/21 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä joku miettii, miltä itse näyttää. Ei sillä ole merkitystä, vaikka musta väri ei itselle sovikaan. Musta kunnioittaa vainajaa ja omaisten surua.