Onko joku poistanut sinut Facebook-kavereista? Mietitkö koskaan miksi?
Oletko huomannut ihmisten poistaneen sinut Facebook-kavereista. Millaisia kavereita he ovat olleet? Onko jäänyt kaivelemaan? Kerro tarinasi!
Kommentit (53)
On. Ei haittaa yhtään. Siivoanhan minäkin kaverilistaa säännöllisesti.
Mä en ole käynyt Facessa moneen kuukauteen, vaikka ennen olin siellä joka päivä. En ole jäänyt kaipaamaan, enkä hivele itsetuntoani luulemalla että kukaan on huomannut poistumiseni.
Lähdölläni on ollut elämääni lähes pelkästään positiivinen vaikutus. Olin kai niin kypsä siihen paikkaan.
Olen jotenkin kyllästynyt Facebookiin, onko muilla samaa?
Olen huomannut lukumäärän vaihtelevan mutta kun yritin muistella kuka puuttuu, en muistanut, joten eipä sen kummemmin jäänyt mieltä vaivaamaan :D
Juu on ja ei ole kyllä jäänyt kaivelemaan. Joukossa on ollut niitäkin, jotka ovat poistuneet kokonaan Facebookista tai sitten palanneet sinne uudestaan. Itsekin olen poistanut muutamia ihmisiä, jotka olen joskus pyytänyt kaveriksi, on alkaneet jutut ärsyttää tms. tai muuten koen, että turhaa roikuttaa kaverilistalla tyyppiä, jonka kuulumiset eivät kiinnosta tai ei oikeasti ole muutenkaan mitään yhteistä. Olen säilyttänyt kyllä sellaisiakin, joiden kanssa en ole enää ollut livenä tekemisissä (esim. ex-työkavereita), mutta joiden päivityksistä tykkään tai esim. postaavat mielenkiintoisia artikkeleita tms. eli ovat jossain määrin samanhenkisiä. Toisaalta olen myös miettinyt oman profiilini poistamistakin kokonaan.
Piilottamisesta - moni tuntemani tekee kuten minä, pitää tiliä mutta käy keskustelut sähköpostissa tai yksityisesti. Eli ei ne kaikki "tyhjän seinän omaavat" salaa muille jakele jänniä juttuja ja teiltä vaan estä niitä.. huoh.
Mut on poistanut useampikin henkilö, luulen syyksi sen että en ole aktiivinen Facebookissa. Nämä ovat kaikki olleet etäisiä tuttuja jotka ovat itse pyytäneet minua alunperin kaveriksi. Ei ole haitannut.
Sitä hiukan hämmästelin kun eräs tuttu on estänyt minut kokonaan. Huomasin sen siitä kun erään yhteisen kaverin seinällä hänen kirjoittamansa juttu ei enää näy minulle ollenkaan. Enkä löydä häntä haulla. Mutta eipä tuokaan minua haittaa. Jos törmätään en aio asiaa kommentoida. Ei mikään hyvä ystävä siis tämäkaan.
On ja syy että ei olla oltu tekemisissä eli lapsuuden kavereita ja mutta etäännytty toisistamme. Mua ei haittaa koska ymmärrän syyn.
Voi olla että useampikin on poistanut, mutta kolme olen erityisesti huomannut. Heistä jokainen on ollut yksinäinen, omalla laillaan hieman erikoinen persoona. Luulen, että poiston syynä on ollut se etten ole tarpeeksi kompannut, sympannut ja hehkuttanut heidän päivityksiään. Ei minulla ole ollut mitään heitä vastaankaan, ihan hyvin olisi voitu olla facekamuja, mutta en jaksa ilmeisesti olla riittävän innoissani heidän elämästään ja päivityksiään, jotka aika usein ovat kummia kipuiluja kirjoittsjan oman outouden vuoksi...
Jos päätyy tulemaan poistetuksi minun kaverilistalta, on se totinen ja harkittu juttu ja tarkoittaa suoranaisesti sitä, että ystävyys on ohitse jopa henkilökohtaisemmallakin tasolla. Olen tehnyt näin mm. ystävälle joka tekee ohareita, jättää vastaamatta kutsuihin kyllää tai ei ja harrastaa tuota "hiljaisuutta" kouluttamistoimintona. Minä olen aikuinen enkä lähde naurettaviin "antaa pölyn laskeutua" juttuihin. Jos ei halukkuutta selvittää asiaa löydy konfliktitilanteessa niin ystävä saa mun puolesta mennä. En suostu manipuloitavaksi. Toki olen joustava ja olen antanut ne ensimmäiset kerran anteeksi, mutta en enää jatkossa. Tulee yleensä yllätyksenä muille että olenkin niin ehdoton.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että useampikin on poistanut, mutta kolme olen erityisesti huomannut. Heistä jokainen on ollut yksinäinen, omalla laillaan hieman erikoinen persoona. Luulen, että poiston syynä on ollut se etten ole tarpeeksi kompannut, sympannut ja hehkuttanut heidän päivityksiään. Ei minulla ole ollut mitään heitä vastaankaan, ihan hyvin olisi voitu olla facekamuja, mutta en jaksa ilmeisesti olla riittävän innoissani heidän elämästään ja päivityksiään, jotka aika usein ovat kummia kipuiluja kirjoittsjan oman outouden vuoksi...
Tai ehkä tuo sun asenne paistaa läpi sun omista ihquista päivityksistä... xD
Monesti yksinäisillä susilla on aika tarkka kusipäätutka. Kun pissa nousee päähän, se paistaa läpi...
Minä luulen, että ihmiset jotka koko ajan maanisesti tarkkailevat muiden seiniä ja kuinka paljon tykätään ja julkaiseeko joku jotain.. heillä on joku ongelma. He kuvittelevat, että kaikki käyttävät facea kuten he ja että se on joku Kuka on suosittu -mittari. Jos alkaa miettiä että tolla ei näytä olevan mitään päivitystä, eikä koskaan tykkää mun hienoista jutuista, varmaan joku stalkkeri - niin silloin kannattaa miettiä että onkohan mulla vähän nyt mennyt tää yks somekanava överiksi.
Hankkia elämä silleen vanhanaikaisesti sanottuna.
Minun entinen läheinen ystävä poisti mut facesta mitään sanomatta. Ei puoleentoista vuoteen olla juteltu, mutten kyllä silti ajatellut, että ystävyytemme olisi kokonaan ohi. Olen surullinen.
Olen poistanut ihmisiä, jotka ovat puhuneet pahaa tai puukottaneet pahasti. En kovin helposti siis. Tällaisista ihmisistä haluan pysyä erossa, jotka haluavat minulle pahaa.
Pari ihmistä on minut poistanut, toinen taisi karsia kaverilistaansa ja toinen ei muuten vaan taida pitää minusta, koska listalle jäi kuitenkin kolmesataa kaveria. Itse olen poistanut kavereita vähän sillä periaatteella, että ei pidetä muutenkaan mitään yhteyksiä ja tuskin tullaan enää ikinä tapaamaankaan, joten mitäpä sellaisia turhia tuttavuuksia siellä roikottamaan.
En ole mietiskellyt, koska olen itsekin poistellut ihmisiä. Joidenkin kanssa ei vain ole enää mitään yhteistä, tai heistä ei ikinä kuulu mitään. Tai sitten pahimmillaan paljastuvat hirveiksi vouhkaajiksi, esim. rasisteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Itse poistin yhden joka oli pyytänyt mut kaverikseen, mutta piilotti seinänsä etten näe sitä. Mitä semmosella kaverilla tekee?
Tämä. Miksi ihmeessä pyytää jotakuta facekaveriksi, jos kuitenkin pitää piilottaa juttuja tältä? Itsekin poistin juuri tästä syystä pari vanhaa opiskelukaveria. En todellakaan tarvitse yhtään ylimääräistä kaveria listalleni, enkä kyllä aio myöskään itse olla kenenkään muun listoilla turhaan. Joko ollaan kavereita kokonaan tai sit ei. Yksinkertaista.
Itseni on yksi sukulainen miehen puolelta poistanut minut. Suuttui jostain miehelleni ja siinä sivussa minäkin sain kenkää. :DSama juttu tuon piilottamisen suhteen. En tajua. En laita mitään niin hlökohtaista jonnekin Naamaan, ettei sitä vois kaikki "kaverit" lukea.
Julkaisu piilotetaan ihmiseltä, joka tuppaa kirjoittamaan niihin semmoisia kommentteja ettei kukaan muu enää ilkeä kirjoittaa mitään. Näitä nimittäin riittää. Muuten voivat olla kivoja juttukamuja fb privaviestillä, mutta eivät ymmärrä miten kommentoida toisen päivityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minun entinen läheinen ystävä poisti mut facesta mitään sanomatta. Ei puoleentoista vuoteen olla juteltu, mutten kyllä silti ajatellut, että ystävyytemme olisi kokonaan ohi. Olen surullinen.
Mulle kävi kans näin ja facesta poiston jälkeen kyseinen henkilö laitto välit poikki lopullisesti tekstiviestillä. Kyseinen henkilö oli vielä sellainen, joka aina paasas siitä kuinka tärkeetä on puhua asioista kasvotusten jne. Oli raivostunut siitä kun en kommentoinut hänen uskontoaiheisia päivityksiään. Olen itse ateisti.
Muutama on poistanut (ja itsekin olen poistanut) ja esim. yhtä "poistajaa" mietin kyllä hetken. Hän oli poistanut reilut 100 kaveria, mutta yli 500 jäi. Jonkin verran kommentoimme ja tykkäilimme toistemme jutuista eli ihan etäisiä emme tuossa "kaveri"paljoudessa olleet. Hän kuitenkin ns. vakaumuksellinen eli ehkä en siinä mielessä perusluterilaisena kelvannut.
Tuosta piilottamisesta tuli mieleen. Minä en laita juttujani näkymään kaikille juuri koskaan. Lähinnä karsin "yleisöstä" ne, jotka ovat äärimmäisen uteliaita kyttääjiä, mutta itse eivät kyllä mitään laita faceen.
Sama juttu tuon piilottamisen suhteen. En tajua. En laita mitään niin hlökohtaista jonnekin Naamaan, ettei sitä vois kaikki "kaverit" lukea.