Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku poistanut sinut Facebook-kavereista? Mietitkö koskaan miksi?

Vierailija
03.01.2016 |

Oletko huomannut ihmisten poistaneen sinut Facebook-kavereista. Millaisia kavereita he ovat olleet? Onko jäänyt kaivelemaan? Kerro tarinasi!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Itse poistin yhden joka oli pyytänyt mut kaverikseen, mutta piilotti seinänsä etten näe sitä. Mitä semmosella kaverilla tekee?

Vierailija
2/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutama poistanut. Olen sen verran vanha käpy, että evvk -siinäpähän poistavat.

Syyn ehkä arvaan: muutamaan kertaan otin kantaa liian suvaitsevaisesti heidän makuunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Ja huvittuneena katselen niitä ilmoituksia, missä suu vaahdossa kerrotaan, että kohta teen putsauksen kaverilistassa, kaikki ne lähtee, jotka eivät ole tykänneet tai kommentoineet mitään tai ovat olleet minun kanssa erimieltä.

Joskus olen huomannut, että omissa kavereissani on sellaisia, jotka ovat piilottaneet seinänsä. Ei se minua häiritse. Itse en moiseen viitsi ryhtyä, mutta julkaisuni ovatkin sellaisia, että vaikka kavereissa on entisiä esimiehiä, nykyisiä kolleegoja, vanhoja koulu- ja opiskelututtuja ym. joiden kanssa joskus on ollut jokin yhteys, mutta ei enää, ei tarvitse kenenkään kohdalla miettiä, että haittaako, jos tuo ja tuo lukee tämän.

Vierailija
4/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse poistanut monta kaveria facesta,ovat jääneet kiinni paskanjauhamisesta seläntakana. Luotto meni ja ainut ratkaisu oli unohtaa koko huonot kaverit ja poistaa facesta. Mulle on aivan sama mitä ne miettii kun poistin, ei kiinnosta ollenkaan!

Vierailija
5/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari rikkaan perheen penskaa on poistanut minut kavereistaan. Epäilen syyksi rahvaanomaisuuteni.

Vierailija
6/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on! Monikin! Mutta samalla olen huomannut, että ovat minun lisäkseni poistaneet sata muutakin kaveria. Jotkut ovat halunneet supistaa kaverijoukkoa, minkä kyllä ymmärrän hyvin. Itsekin olen poistanut jotain tyyppejä, joita en oikeastaan tunne ollenkaan. En sillä mitään pahaa tarkoita.

Vierailija
7/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään käynyt niin, että hyväkin ystävä (tai ainakin ennen todella hyväkin ystävä) olisi poistanut kavereista kertomatta mitään syytä?

Vierailija
8/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mut eka kerran poistettiin, mietin asiaa ihan kamalan paljon :( mut poisti vanha kaveri, jonka kanssa en ollut sikuisena enää ollut tekemisissä mut hänen kuulumisia oli aina hauska lukea ja tykkäsin niistä kovasti. En koskaan sanonut mitään pahaa päivityksistä tai ollut eri mieltä tms.

Nyt mua lähinnä harmittaa miksi käytin niin paljon aikaa noin tyhmän asian puimiseen. Ihan sama ketä siellä frendeinä on, tuon jälkeen on tullut muitakin jotka ovat mut poistaneet ja olen minäkin muutaman poistanut kun ei olla vaan yhtään juteltu tai kommentoitu toisiamme. So what, elämä etenee silti, ilman ikivanhojen tuttujen päivityksiäkin :D

Vierailija
9/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on poistettu muutamaan otteeseen. Itse en ole tainnut kokonaan poistaa ketään, mutta minulla on monia kavereita, jotka näkevät vain murto-osan päivityksistäni, ovat siis "rajoitettu"-listalla.

Minut on poistanut muutama etäisempi ihminen, joiden kanssa ollaan oltu tekemisissä esim. jonkin lyhyen projektin tiimoilta, mutta sittemmin emme ole kohdanneet missään. Ihan ymmärrettävää. Harmillista tosin, sillä itse ajattelen facen olevan kuin vanhanaikainen osoitekirja: en tietenkään lähettele postia kaikille osoitekirjassa oleville koko ajan, mutta yhteystiedot säilytetään kuitenkin vastaisuuden varalle. Siksi mieluummin rajoitan sisältöä, kuin poistan kokonaan.

Myös entinen paras ystäväni poisti minut facesta kokonaan, kun riitauduimme, niin teki myös hänen miehensä. Olin itse tätä ennen poistunut yhteisistä ryhmistä ja rajoittanut heidät, eli yritin etäännyttää itseni yhteydenpidosta (väliaikaisesti) jotta saan rauhan pohtia asioita ilman että heidän tekemiset näkyvät seinälläni, mutta he päättivät sulkea minut kokonaan pois. Emme sittemmin ole olleet juurikaan tekemisissä, irl tai muutenkaan. Olemme muuten kaikki 35-40 vuotiaita, vaikka koko homma tuntuu näin kauempaa katsottuna melkoiselta teineilyltä.

Vierailija
10/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ns hyvä tuttu on poistanut. Se vähän kummastuttaa, mutta ehkä he haluavat pitää profiilinsa vain tiukasti ystävilleen.

Itse en ole poistanut ketään, mutta toisaalta postailen niin vähän facebookkiin, ettei väliä vaikka olisi julkinenkin.

Vierailija
11/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo on! Monikin! Mutta samalla olen huomannut, että ovat minun lisäkseni poistaneet sata muutakin kaveria. Jotkut ovat halunneet supistaa kaverijoukkoa, minkä kyllä ymmärrän hyvin. Itsekin olen poistanut jotain tyyppejä, joita en oikeastaan tunne ollenkaan. En sillä mitään pahaa tarkoita.

Sama juttu. Facebookin alkuaikoina oli tärkeää, että oli mahdollisimman paljon "kavereita". Nykyisin mulla on vain ne, jotka tunnen myös irl ja joiden elämä ja päivitykset kiinnostavat mua oikeasti eikä vain velvollisuudesta ( = kun kerran olen hyväksynyt FB-kavereikseni).

Vierailija
12/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan kivaa lukea esim vanhojen luokkalaisten päivityksiä ja nähdä mitä heille kuuluu nyt mutta monet poistavat vissiin sen perusteella ettei olla keskenämme juteltu oikeestaan koskaan koulun jälkeen.

Vierailija
13/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen poikaystävä poisti puoli vuotta eron jälkeen, mikä oli tietenkin ihan ok. Toki olisi voinut siitä mainita, kun muutenkin Facessa vielä keskusteltiin, mutta luulen, että hän alkoi seurustella noihin aikoihin, joten ymmärrän kyllä.

Yhteen aikaan olin myös vähemmän altiivinen Facebookissa ja silloin kaksi hyvänpäiväntuttua poisti minut kaverilistaltaan. Molemmat ovat sellaisia, joita vain moikkaan, jos törmätään. Vähän mietin, että miksi poistivat, mutta luulen, että he muutenkin siivosivat kaverilistojaan tuolloin.

Muistaakseni itse en ole poistanut ketään. En jaa somessa mitään arkaluontoista tai liian henkilökohtaista, joten ei haittaa, vaikka olisivat kaikkien nähtävillä. Sitä paitsi jokaisen kuvan ja päivityksen kohdalla voi päättää erikseen, kenelle ne näkyvät, joten rajaaminen onnistuu tarvittaessa.

Vierailija
14/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo. En paljon asiaa ajattele, ellei olisi joku läheinen. On turhaan tullut hyväksyttyä kavereita faceryhmistä, sellaisia joiden kanssa ei oikein ole paljon kirjoitellutkaan. Pitäisi siis itsekin putsata listaa. Tiedän että toiset loukkaantuu hirveästi siitä jos joku ihan random tuntenatonkin poistaa kavereista.

Vierailija
15/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut poisti eräs ala-asteaikainen luokkakaveri kun ilmoitin etten lähde hänen forever-verkostoonsa mukaan. Ei hirveesti jääny kaivelemaan :D

Vierailija
16/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut. Itse poistin yhden joka oli pyytänyt mut kaverikseen, mutta piilotti seinänsä etten näe sitä. Mitä semmosella kaverilla tekee?

Tämä. Miksi ihmeessä pyytää jotakuta facekaveriksi, jos kuitenkin pitää piilottaa juttuja tältä? Itsekin poistin juuri tästä syystä pari vanhaa opiskelukaveria. En todellakaan tarvitse yhtään ylimääräistä kaveria listalleni, enkä kyllä aio myöskään itse olla kenenkään muun listoilla turhaan. Joko ollaan kavereita kokonaan tai sit ei. Yksinkertaista.

Itseni on yksi sukulainen miehen puolelta poistanut minut. Suuttui jostain miehelleni ja siinä sivussa minäkin sain kenkää. :D

Vierailija
17/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on poistanu aika moni ja olen itsekin nyt pari tyyppiä poistanu. Varsinki sillon, kun ensimmäiset poisti, mietin ja analysoin syitä siihen vähän liikaakin, otin sen loukkauksena. Mulla on koulukiusaustaustaa ja olin siellä syrjitty ja siitä on jääny alemmuuskompleksi. Otan tämmöset jutut, kuten facesta poisto, edelleen liian raskaasti. Mietin aina, että mikä mussa on vikana. Hyvät kaverit ei oo kuitenkaan poistaneet.

Vierailija
18/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut eikä kiinnosta. Itse olen poistanut kaikki eksät ja heidän kaverinsa, joihin en halua pitää yhteyttä. Lisäksi olen poistanut pari ala-asteelta tuntemaani tyyppiä, jotka eivät kiinnosta yhtään.

Vierailija
19/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla. Facebook kiinnostaa vuosi vuodelta yhä vähemmän. Lähdin välillä pois moneksi kuukaudeksi, moni ei edes huomannut. Nekin jotka valitteli mun lähtöä, ei silti vaivaudu tykkäämään tai kommentoimaan nyt. Ovat silti lukeneet, koska mainitsevat asioista irl.

Olen päättänyt jättää kokonaan päivitykset pois tältä vuodelta. Huomaakohan kukaan?

Tuskin. Jos joku haluaa poistaa, niin ihan vapaasti.

Vierailija
20/53 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yhden olen huomannut. Ei sillä tavalla haittaa kun ei juuri olla tekemisissä, mutta ihmettelen miksi juuri minä :D sillä on nimittäin monia sellaisia tuttujani joiden kanssa ei todellakaan juttele. Voiko se ärsyttää etten päivitä mitään? No ei moni muukaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi