Mikä on imetysahdistuksen perimmäinen syy?
Mä jäin miettimään että mikä siinä imettämisen näkemisessä on siitä ahdistuvien ahdistuksen syy? Pohjimmiltaan siis ja ilman pirunsarvia. Yritin itse pohtia seuraavia:
- yritetään olla seksikkäitä seuralaiselle ja imettäminen samassa tilassa (siis että näkee jonkun imettävän) rikkoo illuusion seksuaalisesta ilmapiiristä
- imetys tilanteena muistuttaa meitä eläimellisyydestämme --> jopa kuolemanpelko saattaa nousta sitä kautta esiin?
- asiasta ahdistuvat ihmiset joita ahdistaa eritteet tavattomasti?
- kontrollifiikit voivat ahdistua kun tilassa tapahtuu odottamatonta (vauvan itku, imettäminen)
Muita ajatuksia? Yritän ymmärtää ja herättää ymmärrystä.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvittu kuin yksi imettävä äiti ja paljaat tissit pitää piilottaa heti kun on niin vastenmielistä. Tätä ennen ei kukaan pitänyt meteliä että paljas pinta häiritsee.
Porukasta tuli paavillisempia kuin paavi itse. Myös Räsäsen "ahdasmielisyys" ylitetään leikiten.
Ei voi oikein muuten tulkita kuin että homot on tosissaan sitä mieltä että imettävä äiti on vastenmielinen.
Tästä lähtien en enää suvaitse homoja.
Enkä minä jatkossa imettäviä äitejä. Tulen viereesi kahvilassa yökkimään ja huutelemaan kovaan ääneen tisseistäsi ja imettämisestäsi kommentoiden.
Homomies
Kumman luulet lentävän pihalle kahvilasta? :D
Millä perusteella luulet että minut poistetaan kahvilasta?
Minulla on oikeus mielipiteisiini, muutoin ilmoitan kahvilan syrjivän homoja. Samoin sinun.
Siinä taas yks järjenjättiläinen kuvittelee omaavansa homokortin jolla vapautuu suoraan vankilasta kun käy kenen tahansa viattoman päälle.
Vastaus oli wt-lehmälle, ja taidat sinäkin niihin utareinesi lukeutua. Missä laidunnat?
Ainoa wt täällä olet sinä.
Naisvihaajia ovat tollaset. Siitä johtuu se niitten seksuaalinen kieroon kasvaminenkin. Nyt se arvoitusten arvoitus ratkesi. Luulin itserakkaiksi ennen, tai häiriöksi kohdussa.
Aika söpöjä nää kiukkuset homot. Kuvittelee että tuollaiset alatyyliset haukkumasanat jotenkin tehoaa. Tulee mieleen pikkupojat jotka tappelee. Toinen huutaa että "senkin pyllypää!" Ja toinen ihan tikahtumaisillaan raivosta "ymm.. ööö... sää senkin TYHYMÄ!" Ja sitten itketään molemmat. Tuu tänne, mami antaa tissiä niin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvittu kuin yksi imettävä äiti ja paljaat tissit pitää piilottaa heti kun on niin vastenmielistä. Tätä ennen ei kukaan pitänyt meteliä että paljas pinta häiritsee.
Porukasta tuli paavillisempia kuin paavi itse. Myös Räsäsen "ahdasmielisyys" ylitetään leikiten.
Ei voi oikein muuten tulkita kuin että homot on tosissaan sitä mieltä että imettävä äiti on vastenmielinen.
Enkä minä jatkossa imettäviä äitejä. Tulen viereesi kahvilassa yökkimään ja huutelemaan kovaan ääneen tisseistäsi ja imettämisestäsi kommentoiden.
Homomies
Minulla on oikeus mielipiteisiini, muutoin ilmoitan kahvilan syrjivän homoja. Samoin sinun.
Siinä taas yks järjenjättiläinen kuvittelee omaavansa homokortin jolla vapautuu suoraan vankilasta kun käy kenen tahansa viattoman päälle.
Vastaus oli wt-lehmälle, ja taidat sinäkin niihin utareinesi lukeutua. Missä laidunnat?
Kuule, laidunnan ihan missä haluan :D Missä sinun perseesi on kynnettävänä?
Ongelma taitaa olla se, että perää ei ole pitkään aikaan kynnetty. Alkaa poikaa jo kyrsiä. Taitaa olla niin ruma perse ettei edes homoille kelpaa :)
Vierailija kirjoitti:
Aika söpöjä nää kiukkuset homot. Kuvittelee että tuollaiset alatyyliset haukkumasanat jotenkin tehoaa. Tulee mieleen pikkupojat jotka tappelee. Toinen huutaa että "senkin pyllypää!" Ja toinen ihan tikahtumaisillaan raivosta "ymm.. ööö... sää senkin TYHYMÄ!" Ja sitten itketään molemmat. Tuu tänne, mami antaa tissiä niin helpottaa.
Tyypillistä hinttarien käytöstä. Kohta alkaa käsveskat heilua, varokaa vain! Saatte Vittoonista päähänne :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulen, että syitä on yhtä monta kuin imettämisestä valittajiakin.
- oma imetys ei onnistunut
- inho pieniä vauvoja kohtaan, lapsivihamielisyys
- normista millään tavalla poikkeavan käytöksen karsastaminen
- omat, käsittelemättömät lapsuudentraumat
- heikko seksuaali-identiteetti, häpeä omaa kehoa kohtaan
- kateus muiden naisten luontevaa käytöstä kohtaan kun itse on estoinenTuossa nyt muutamia. Järjellä ajatellen naiset ovat aina imettäneet lapsiaan julkisesti, ja vauvan nälkään on tapana vastata heti eikä vasta sitten, kun on noustu vaikkapa ravintolapöydästä ja etsitty vauvanhoitohuone, joka ei välttämättä ole lähellä, riittävän kokoinen tai hygieeninen. Jokainen voi myös miettiä, miksi sen yhden ruokailijan pitäisi jättää ruoka kylmenemään pilalle, imetys kun kestää helposti vartista puoleen tuntiin. Tai jos Teri Niitin esimerkistä puhutaan: miksi imettäjän pitäisi nousta paikaltaan ja valloittaa muutenkin ruuhkainen vessa noin pitkäksi aikaa? Vai mitä TN nyt katsoikin tarpeelliseksi siinä tilanteessa, että vauva tarvitsee maitoa kesken lennon. Pitäisikö Finnairin kustantaa lennoille imetystelttoja? Miten ne tungetaan ahtaille turistipaikoille...?
Järjellä ajatellen myöskin jokainen voi katsoa toisaalle, jos ei tykkää katsella ruokailevaa lasta. Kukaan ei pakota katsomaan juuri sinne suuntaan, jossa muutaman metrin päässä vilahtaa naisen rinnasta pieni kaistale ihoa.
Järjellä ajatellen ruokailu ja paskaminen eivät ole samanlaisia asioita, vaikka ruumiintoiminnosta onkin kyse. Me aikuisetkin syömme toistemme nähden, mutta emme paskanna. Erittäin huono rinnastus siis tuolta kuutoselta, mutta kertoo siitä, miten syvällä viha imettämistä kohtaan joillakin istuu, että tuollainen rinnastus edes juolahtaa mieleen!
Häveliäisyyssyyt, tilanteen liiallinen intiimiys. Kokeile ajatusharjoitusta, mieti voisiko siihen että joku ei halua katsoa imetystä, olla jotain muuta kuin ihmisen pahuudesta / huonoudesta / heikkoudesta johtuvia syitä. Jokseenkin asenteellisen oloinen tuo sun listasi.
Jaa, no kun pelkkä "musta se on ällöä" ei ole selitys sille, MIKSI maailman luonnollisin asia eli lapsen ruokkiminen on jonkun mielestä ällöä.
Lähden siis siitä perusasiasta, että imettäminen on erittäin luonnollista ja vauvaa kuuluu hoitaa mahdollisimman hyvin. Miksi nyt niin monelle tuo tuntuu olevan "ei muiden silmille tarkoitettua" "ihan kuin paskantamista" KUN se kumminkin on luonnollista ja ollut tapana maailman sivu. Ok, hyvin rikkailla ihmisillä oli aikoinaan varaa kustantaa lapselleen imettäjä ja ulkoistaa koko lastenhoito "jonnekin muualle", mutta valtaosa ihmisistä on aina imettänyt siellä, missä on sattunut työn tai sosiaalisen kanssakäymisen takia vauvan kanssa liikkumaan.
Jos keksit jonkin myönteisen syyn inhota lapsen julkista ruokailua, niin kerro toki.Maailmassa on monta muutakin tosi luonnollista asiaa joita jotkut ihmiset ei mielellään todista vaikkapa lentomatkalla. Kokeile jotain muuta lähtökohtaa, ihan vaan ajatusharjoituksena. Sä voit edelleenkin nauttia imetyksen katselusta mutta ihan vilpittömästi, uudenlaisten näkökulmien pohtiminen on kiinnostavaa. Vaikka et hyväksyisi, kannattaa silti yrittää ymmärtää. Se kehittää ajattelua ja tekee susta paremman keskustelijan.
Miksi sitä on pakko katsella? Katso muualle! Minua ärsyttää juopot, toisiaan lääppivät ja muut ääliöt. En katsele heitä ja vello tuskissani vaan luen, pelaan padilla tai juttelen vieruskaverin kanssa. Mikset sinä voi tehhdä samoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homomies
Ikävä kyllä homoilla ei ole yhtään enempää häiriköintioikeuksia kuin muillakaan. Huutelu, möykkääminen, muiden asiakkaiden häiriköinti yms. oikeuttaa kahvilan poistamaan sut. Se ei ole syrjintää. Se ei liity homouteesi mitenkään. Homokortti ei auta. Lennät pihalle kuin leppäkeihäs ja saat porttikiellon. Todennäköisesti myös kaveripiirisi pienenee, sillä eihän kukaan täysjärkinen (homokaan) viitti hullun häirikön kanssa mennä kahviloihin ym.
Saan silti yökkiä vieressäsi ja kommentoida tissejäsi, itse olet ne esille asettanut.
Homoja vihaavat et-ämmät vauhdissa, olette te niin naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- kateus muiden naisten luontevaa käytöstä kohtaan kun itse on estoinenTuossa nyt muutamia. Järjellä ajatellen naiset ovat aina imettäneet lapsiaan julkisesti, ja vauvan nälkään on tapana vastata heti eikä vasta sitten, kun on noustu vaikkapa ravintolapöydästä ja etsitty vauvanhoitohuone, joka ei välttämättä ole lähellä, riittävän kokoinen tai hygieeninen. Jokainen voi myös miettiä, miksi sen yhden ruokailijan pitäisi jättää ruoka kylmenemään pilalle, imetys kun kestää helposti vartista puoleen tuntiin. Tai jos Teri Niitin esimerkistä puhutaan: miksi imettäjän pitäisi nousta paikaltaan ja valloittaa muutenkin ruuhkainen vessa noin pitkäksi aikaa? Vai mitä TN nyt katsoikin tarpeelliseksi siinä tilanteessa, että vauva tarvitsee maitoa kesken lennon. Pitäisikö Finnairin kustantaa lennoille imetystelttoja? Miten ne tungetaan ahtaille turistipaikoille...?
Järjellä ajatellen myöskin jokainen voi katsoa toisaalle, jos ei tykkää katsella ruokailevaa lasta. Kukaan ei pakota katsomaan juuri sinne suuntaan, jossa muutaman metrin päässä vilahtaa naisen rinnasta pieni kaistale ihoa.
Järjellä ajatellen ruokailu ja paskaminen eivät ole samanlaisia asioita, vaikka ruumiintoiminnosta onkin kyse. Me aikuisetkin syömme toistemme nähden, mutta emme paskanna. Erittäin huono rinnastus siis tuolta kuutoselta, mutta kertoo siitä, miten syvällä viha imettämistä kohtaan joillakin istuu, että tuollainen rinnastus edes juolahtaa mieleen!
Häveliäisyyssyyt, tilanteen liiallinen intiimiys. Kokeile ajatusharjoitusta, mieti voisiko siihen että joku ei halua katsoa imetystä, olla jotain muuta kuin ihmisen pahuudesta / huonoudesta / heikkoudesta johtuvia syitä. Jokseenkin asenteellisen oloinen tuo sun listasi.
Jaa, no kun pelkkä "musta se on ällöä" ei ole selitys sille, MIKSI maailman luonnollisin asia eli lapsen ruokkiminen on jonkun mielestä ällöä.
Lähden siis siitä perusasiasta, että imettäminen on erittäin luonnollista ja vauvaa kuuluu hoitaa mahdollisimman hyvin. Miksi nyt niin monelle tuo tuntuu olevan "ei muiden silmille tarkoitettua" "ihan kuin paskantamista" KUN se kumminkin on luonnollista ja ollut tapana maailman sivu. Ok, hyvin rikkailla ihmisillä oli aikoinaan varaa kustantaa lapselleen imettäjä ja ulkoistaa koko lastenhoito "jonnekin muualle", mutta valtaosa ihmisistä on aina imettänyt siellä, missä on sattunut työn tai sosiaalisen kanssakäymisen takia vauvan kanssa liikkumaan.
Jos keksit jonkin myönteisen syyn inhota lapsen julkista ruokailua, niin kerro toki.Maailmassa on monta muutakin tosi luonnollista asiaa joita jotkut ihmiset ei mielellään todista vaikkapa lentomatkalla. Kokeile jotain muuta lähtökohtaa, ihan vaan ajatusharjoituksena. Sä voit edelleenkin nauttia imetyksen katselusta mutta ihan vilpittömästi, uudenlaisten näkökulmien pohtiminen on kiinnostavaa. Vaikka et hyväksyisi, kannattaa silti yrittää ymmärtää. Se kehittää ajattelua ja tekee susta paremman keskustelijan.
Miksi sitä on pakko katsella? Katso muualle! Minua ärsyttää juopot, toisiaan lääppivät ja muut ääliöt. En katsele heitä ja vello tuskissani vaan luen, pelaan padilla tai juttelen vieruskaverin kanssa. Mikset sinä voi tehhdä samoin?
Ja sinä et missään nimessä osaa hinkkejäsi peittää?
Oletko jollain tapaa kehitysvammainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko susta fiksumpaa jos ne toisiaan lääppivät hoitais homman sillä tavalla ettei muiden tarvitsisi sitä katsella, jos vaan suinkin mahdollista? Ja pohdi asiaa nyt yleisemmällä tasolla, älä oman itsesi kautta.
Minä en kannata julkista imetystä, sillä olemme moniarvoinen ja monikulttuurinen maa jossa paljaan rinnan näkeminen saattaa hämmentää, ahdistaa tai loukata maahanmuuttajia. Monissa kulttuureissahan on tapana hoitaa imetys alastomuuden vuoksi katseilta suojassa yksityisenä toimena, jota meidänkin tulisi osata arvostaa ja suorittaa se siten ettei kukaan loukkaannu tai ahdistu.
Buu, tän ketjun taso on vajonnut ihan pohjalle; henkilökohtaiseen haukkumiseen, nimittelyn jne. Ei tietenkään mikään yllätys täällä. Ois vaan niin virkistävää jos joskus kipakka keskustelu / väittely säilyis asiallisena ja etenis, herättäisi uusia ajatuksia jne. Ois ihan mahtavaa jos toista keskustelijaa ja tän mielipiteitä kunnioitetais ja edes yritettäis ymmärtää sitä toista osapuolta.
Moni kehitysvammainen on steriili.
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä utareensa tiskiin lyövät ovat sitten onnistuneet lisääntymään?
Vierailija kirjoitti:
Minä en kannata julkista imetystä, sillä olemme moniarvoinen ja monikulttuurinen maa jossa paljaan rinnan näkeminen saattaa hämmentää, ahdistaa tai loukata maahanmuuttajia. Monissa kulttuureissahan on tapana hoitaa imetys alastomuuden vuoksi katseilta suojassa yksityisenä toimena, jota meidänkin tulisi osata arvostaa ja suorittaa se siten ettei kukaan loukkaannu tai ahdistu.
Maassa maan tavalla, sanoi Niinistö. Vastustatko presidenttiämme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetys on ällöttävän näköistä. Aikalailla samaa, kuin ulostamisen katseleminen.
Eli sinulla on juuri eritteisiin liittyvää assosiaatiota?
En ole toi edellinen mutta joo, ajatus maitoa tirskuvista tisseistä on vaan jotenkin kuvo.
Hmm. Olisiko tässä sitten jotain sellaista, että naisen seksuaalisuud saa uuden ulottovuuden, eli rinta ei olekaan vain objekti molempien sukupuolten katsomista varten vaan toimiva "elin", jonka tehtävä on miellyttämisen sijaan ruokkia elävää olentoa?
Ei vaan se erite.
Miten lehmänmaito, aiheuttaako sekin erite saman reaktion? Kykenetkö katsomaan kun joku juo toisen lajin eritettä? Vai juotko sitä peräti itse? Onko sulle ok, että lentokoneessa vieressä istuva juo maitoa?
Ei olisi ok, että jollakin olisi lehmä mukana lentokoneessa, jonka utareesta se hörppisi maitoa suoraan.
Samalla tavalla on ok, että imetät sitä lastasi pullosta, mutta suoraan sun utareesta imetys on aika kuvottavaa niin kuin lehmänmaidon imeminen suoraa siitä utareesta.
Eli ongelma on sittenkin se tissi, ei se erite. Erite sulle kelpaa, kunhan se tulee tölkissä, lasissa tai pullossa. Sä et kestä katsoa tissejä. Onhan se jollain tavalla ymmärrettävää nykymaailmassa. Niitä tissejä kun tulee joka tuutista, niitä on telkkarissa, elokuvissa, lehdissä, netissä. Niillä myydään ihan mitä tahansa ja missä tahansa. Ei kysytä kuluttajalta haluaako nähdä tissejä vaan läväytetään ne suoraan naamalle. Myönnän että muakin ne joskus ärsyttää. Mutta vähiten mua ärsyttää se lastaan imettävä äiti tisseineen. Sillä se on luonnollista touhua, siinä tehdään tasan sitä mihin ne tissit on tarkoitettu. Ruokitaan nälkäinen pieni lapsi. Ja valtaosa tekee sen hyvin hienovaraisesti, pitäen tissit visusti piilossa. Ikinä en ole törmännyt tissit paljaana imettävään missään julkisella paikalla. Suurimmasta osasta ei käytännössä edes huomaa että imettävät, oikeastaan sen imetyksen paljastaa vain vauvan asento.
Sen sijaan autojen ja hampurilaisten myynnin yhteydessä näytetyt tissit on ne joita mä en haluaisi nähdä. Ne tissit kun ei niihin myytäviin tuotteisiin liity mitenkään. Se halventaa sekä kuluttajaa että naisia. Eritoten miehiä joiden nähtäväksi ne tissit on tarkoitettu. Pidetään miehiä niin tyhminä, että ne ostaa kun saavat nähdä tissit. Miehenä mä jo ärsyyntyisin moisesta halveerauksesta ja jättäisin ostamatta tisseillä mainostetut tuotteet.
Mites muuten lehmät. Pitääkö emolehmänkin peittää tissinsä laitumella ennen kuin päästää vasikan syömään? Velvoitetaanko viljelijät rakentamaan laitumen ympärille aita, jotta moinen irvokkuus ei vaan lävähdä jonkun pahaa aavistamattoman autoilijan näkökenttään kesäisellä autoajelulla. Siinähän on jo kolarikin lähellä :(
Kestän hyvinkin katsoa tissejä, ihan mielelläni niitä katselen - kun saan itse valita missä ja milloin. Just toi sun mainitsema "naamalla läväyttäminen" on vastenmielistä. Mä olen muutamaan otteeseen törmännyt tissit paljaana imettäviin ja useimmiten sellaisessa tilanteessa jossa en ole helposti päässyt vaihtamaan itse paikaa. Kiusallisia tilanteita ovat olleet muillekin kuin minulle. On naisissakin vilauttelijoita, saattaa tietty olla että näistä ainakin joku on nauttinut nimenomaan aiheuttamastaan hämmingistä. En jaksa uskoa että normimammat tieten tahtoen haluaisivat negatiivisia fiiliksiä ympärilleen levittää.
Mutta kun ne miehet ostaa jos näkevät tissit. x) Ei se ole tietenkään se varsinainen syy yleensä, mutta tissit vaan on sellainen huomionherättäjä mainoksissa.
Ei tarvii lehmien tissejä mun puolesta peittää. Kunhan eivät tule mun nenäni eteen tisseineen ja vasikoineen silloin jos olen vaikka ravintolassa juhlimassa ja syömässä. :) Siinä tilanteessa se tosiaan ois irvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä utareensa tiskiin lyövät ovat sitten onnistuneet lisääntymään?
Eivät ole kehitysvammaisia?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, kun homokortti ei toiminutkaan, koetat rasistikorttia.
Kuule, laidunnan ihan missä haluan :D Missä sinun perseesi on kynnettävänä?