Raju riita miehen kanssa
Neuvoja kaipaan. Ajatukset niin sekaisin. Meillä oli riita miehen kanssa ja meillä oli erotilanne. Mies oli pakkaillut tavaransa kasaan ja olin auttanut häntä pakkaamisessa. Olin tuohtuneessa tilassa. Hän oli siirtänyt tavaransa eteiseen, pääosin siis vaatteita pusseissa mutta myös pieni taulutv eteisen lattialla ja yhdessä pussissa oli mm. hänen läppärinsä. Olin vihainen ja tuohtuneessa tilassa ja mä kaadoin jalallani hänen tv:n joka oli lattialla ja heitin vaatteita rappukäytävään "Nyt kun lähdet mä en haluu enää ikinä nähdä sua" raivosin. Heitin myös sen pussin jossa oli hänen läppäri ja siitä hän sai kopin. Jatkoin vaatteiden heittelyä ja sitten hän tuli mua kohti ja heitti mut seinään. Seinän vieressä oli puinen rahi ja mua todella sattui osua siihen. Kuitenkin nousin vielä ja heitin taas vaatteita ulos. Sitten mies toisti saman uudestaan ja heitti mut toistamiseen seinään samaan kohtaan. Sen jälkeen häipyi tavaroineen. Mulle tuli mustelmia ympäri kehoa ja haava. Jälkeen päin noin puoli tuntia myöhemmin hän laittoi mulle viestin jossa syyllisti mua tapahtuneesta että hänellä oli oikeus toimia niin lain mukaan kun omaisuuttaan saa puolustaa jos joku uhkaa. Hänen mukaansa hänen tvseen ei tullut enää kuvaa (jännä juttu miten sen tietää vaikka tv:n kaukosäädin jäi meille), läppäristä hajosi jokin pieni osa ja kuulemma nahkatakki repesi. Nahkatakki hänen päällänsä repesi ehkä korkeintaan siinä rytäkässä kun kävi muhun käsiksi. Olin varmaan suuri uhka hänen vaatteille. Hän sanoi että jos teen rikosilmoituksen joudun itse maksumieheksi ja syytteeseen.
Kommentit (65)
Anna olla. Ootte eronneet ja sillä hyvä.
Valitettavasti Suomen lainsäädännön mukaan tavara on henkilöä arvokkaampaa eli tasan menis maksut. Ainoa, mitä sä voisit hyötyä on, että mies sais tuomion lievästä pahoinpitelystä. Jos tuomion haluat, niin hop hop lääkärille näyttäytyyn.
Haasta se sika oikeuteen. Sinähän vain autoit muutossa ja siirtelit tavaroita ulos. Nyt lääkäriin ja saat todistuksen vammoistasi. Sen jälkeen rikosilmoitus ja tadaa, mies maksaa kalliisti kaiken. Ei se sika millään pysty todistaan että tv ja muut tavarat olisivat vioittuneet muutossa tai että sinä ne tahallisesti olisit rikkonut. Nyt se sika tuomiolle.
Itse en edes kehtaisi tehdä mitään rikosilmoitusta jos mies tönäisisi siinä vaiheessa kun itse ensin pistäisin toisen kamoja paskaksi. Varmaan tekisit rikosilmoituksen ihan vaan vittumaisuudestasi? Kostoksi?
Kylläpä käyttäydyit aikuismaisesti - ikää on minkä verran?
Tuota kutsutaan provosoinniksi, sait mitä pyysitkin. Ymmärrän hyvin, että miehelläsi meni hermo. Miksi hänen olisi pitänyt hillitä itsensä sinun vain yllyttäessäsi omalla käytökselläsi?
Mitä kuvittelit voittavasi käytökselläsi?
Ota opiksesi ap ja seuraavan eron tullessa lähdet vaan lenkille ja vaikka puret kaarnaa.
Pahoinpitely on väärin. Myös sinä teit väärin kun heittelit tavaroita, mutta mikään ei oikeuta väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten vaatteet voi hajottaa?
Ap on repinyt takista. Kyllä ne vaatteet saa rikki,kun niitä repii ja riuhtoo.
Miehen ei olis tarvinnu sua rauhoittaa. Mies olisi voinut vain lähteä. Seinään heittäminen on väkivaltaa eikä mitään rauhoittamista. Mene näyttämään itsesi lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla. Ootte eronneet ja sillä hyvä.
Lain mukaan te olette molemmat väärässä ja oikeudessa mies saisi sakot pahoinpitelystä ja sinä ilkivallasta. Sulle vois tulla myös korvaustuomio, mutta tuskin joku vanha tv niin kallis olisi, että sakkojen rinnalla tuntuisi missään.
Ehkä kannattavin menettlytapa olisi lopetta tämä nyt tähän, olla kiitollinen siitä,mettä sude on ohi ja pyrkiä opettlemaan itsehillintää ja käytöstapoja sitä varten, että jatkossa joku seuraava suhde voisi onnistua paremmin. Tai epäonnistuessaan edes päättyä fiksummin.
Joo en itsekään tehnyt oikein kun niitä vaatteita heittelin. Mutta ei ois silti hänen tarvinnut seinään heitellä mua. Varmistan asian vielä lakimieheltä ja sitten teen ilmoituksen. Mun mielestä tollaisen ihmisen ei kuulu työskennellä turvallisuusalalla etenkin ku ei ollu eka kerta ku käy kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Joo en itsekään tehnyt oikein kun niitä vaatteita heittelin. Mutta ei ois silti hänen tarvinnut seinään heitellä mua. Varmistan asian vielä lakimieheltä ja sitten teen ilmoituksen. Mun mielestä tollaisen ihmisen ei kuulu työskennellä turvallisuusalalla etenkin ku ei ollu eka kerta ku käy kiinni.
Idiootti. Miestä tuskin haittaa että heitit sen vaatteita pihalle. Se tv ja tietokone sitten tosiaan...
Mun ymmärtääkseni toimit vakain tuumin ja harkiten kun et tyytynyt vain heittämään vaatesäkkejä rappuun, vaan pyrit särkemään "arvotavaraa" eli läppärin ja telkkarin. Mutta kumpikaan ei voi tota kiistaa voittaa kun ei todistajia ollut. Hyvä kun erositte.
Jos oisin jotain halunnut oikeasti rikkoa olisin mä kai silloin myös sen tvnkin heittänyt ja läppärin hajottanut ihan kunnolla enkä ois heittäny miehelle sitä.
Pakkohan sen oli sut yrittää rauhoittaa, ettet hajota kaikkia sen tavaroita.. tv:n saa päälle ilman kaukosäädintäkin. Vaikka olisit ollut miten tuohtunut, niin ei sulla ollut oikeutta hajottaa toisen tavaroita. Toisaalta ei miehelläkään olis ollut oikeutta suhun koskea, mutta ei sille varmaan vaihtoehtoja jäänyt kun raivohullu nainen käy päälle..