Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?
Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)
Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D
Kommentit (3002)
Vierailija kirjoitti:
se on plätty ei lettu
letusta tulee mieleen rasvanen vitt...
Ap
olipa harvinaisen huono servausyritys. Eikä kukaan luule sinua ap:ksi
Vierailija kirjoitti:
juu, minä olen väärä Ap.
miteköhän pääsee oikeaksi aapeeksi?
nyt olen kylläkin pa.
Ap
Tainnut mennä letut päähän kun tulet sekoilemaan lettuja lukuunottamatta kelpo ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juu, minä olen väärä Ap.
miteköhän pääsee oikeaksi aapeeksi?
nyt olen kylläkin pa.
Ap
Tainnut mennä letut päähän kun tulet sekoilemaan lettuja lukuunottamatta kelpo ketjuun.
hieno kostoalapeukku hermanniina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa saatetaan ottaa vettä juomavedeksi tai ruuanlaittoon vessan hanasta mikä on minusta todella ällöttävää.
Vessan hanastahan tulee se jo käytetty vesi, kiertää siis vessanpöntön kautta hanaan. ;D
Älyllisyyden multihuipentuma :D Päivän naurut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastuksista/pojista ei saanut puhua, varsinkaan nuorempien sisarusten kuullen. Siis oli ok sanoa jotakin "Näin Teron tänään kaupassa" muttei saanut sanoa esim "Voi kauhea kun punastuin kun se söpö Tero oli kaupassa"
Koska isän mielestä pojista on vain harmia. Meitä oli neljä tyttöä. Muistaakseni siinä vaiheessa kun vanhin meistä alkoi 19-vuotiaana seurustella niin hän sai puhua poikaystävästään, me nuoremmat emme vieläkään.
Entisenä poikana isäsi tiesi, mitä kolleilla pyöri mielessä :D
Se sama mikä tytöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n esimerkkiperhe on siis lestadiolaisia. Niillähän on juuri tuo deodoranttisääntö.
Jaa, kerrotko lisää tästä deodoranttisäännöstä? :DDDDDD
t.ex-lestadiolainen, jolle tuli ihan uutena tietona
tän pesukoneen säännön olen itsekin kuullut ja tämä perhe ei ollut edes lestaadiolainen :)
Näitä sääntöjä luettuani minulla on nähtävästi ollut tylsä lapsuus kun meillä ei ollut mitään sääntöjä. :D
Vierailija kirjoitti:
Takapihalla/nurmialueilla ei saa kävellä talvella, ettei jää rumia jalanjälkiä kauniiseen hankeen. Mahtoi olla lapsilla ankeaa kun ei saanut leikkiä ulkona.
Ihan jees sääntö. Meillä oli sellainen ja minulla on aikuisena edelleen. Takapihalla kaunis valkoinen nurmikenttä, korkeintaan jäniksen tms. jälkiä. Ei ollut eikä ole lapsilla ankeaa, koska ulkona on kyllä runsaasti tilaa leikkiä isolla etupihalla sekä viereisillä pelloilla ja metsissä.
Yhdessä tuntemassani perheessä lasten pitää juosta pelkät alusvaatteet päällä 10 kertaa aamuin illoin kodin ympäri vaikka 40 asteen pakkasilla, että he karaistuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Päästiin taas Iltasanomiin :D
http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1453183996115.html
Oma viestinikin pääsi mukaan :)
Juttuhan oli ihan laimennettu kevytversio! Kaikki älyvapaimmat "ovia ei saa sulkea" ja kamalat väkivaltajutut jätetty pois.
Vierailija kirjoitti:
Lestaadiolaisista kun täällä on kovin puhuttu niin mulla on hyvä esimerkki vanhoillislestadiolaisiata. Olen käynyt ala-asteen koulussa jossa puolet oli lestadiolaisia, kenelläkään heistä ei ollut telkkaria kotona koska sen katsominen oli syntiä, jota en kuitenkaan ymmärtänyt kun kaikilla melkeen oli tietokoneet. Osa lapsista tuli usein mun luokse katsomaan tvtä. Koulussa he eivät saaneet soittaa soittimia koska sekin on syntiä (soittivat kuitenkin salaa) ja housuja ei tietenkään tytöt saaneet käyttää (toki ylä-asteella sitäkin tekivät salaa). Kuitenkin kaikki laiton oli ok, kuten alaikäiselle tupakan osto ja alaikäiset saivat ajaa autolla autotiellä, koska jos jotain tapahtui niin se oli Jumalan tahto. Ja pahimpia koulukiusaajia olivat lestadiolais lapset ala-asteella ja hakkasivat yhden ei uskovaisen pojan koulussa. Ja heidän vanhemmat ei tietenkään asiaan puuttuneet. Pari kertaa muutama lestadiolais lapsi tuli silmämustana kouluun ku oli jäänyt kiinni jostain syntisestä ( housujen käyttö tai jotain vastaavaa). Surullista. Ja tää kaikki on tapahtunut 2000-luvulla.
Vl:lla ei kyllä ole mitään housukieltoa. Myöskään soittimien soitto ei ole kiellettyä.
Isä oli ihan neuroottinen pikkusiskoni kanssa koska hän alkoi kiinnostua pojista jo 12-vuotiaana. Hänellä oli silloin Ricky Martinin julisteita seinillä ja hän antoi niille välillä suukkoja. Kerran isä sattui näkemään tämän ja tuli sääntö ettei huoneiden seinillä saanut pitää poikien/miesten kuvia. Sisko-parka joutui ottamaan julisteet alas :D
Vierailija kirjoitti:
Murkkuikää lähentelevällä tyttärelläni on kaveri, joka asuu uusperheessä. Eli perheessä on isä, tämä tytär, isän uusi vaimo ja heidän yhteiset lapset. Joka ikinen päivä tämä tyttö komennetaan ulos kodistaan, säässä kuin säässä, eikä kotiin ole tulemista moneen tuntiin, jotta äitipuoli voi viettää aikaa omien lastensa kanssa.
Järkkyä!!! :(
Kun olin lapsi , ja naapuridsa asuvalla ystävällä kylässä , aamulla ätinsä kysyi muistimmrko pestä kädet ennen aamiaispöytään tuloa
(Hetki yöunilta heräämisen jälkeen). Syyksi tälle käytännölle kaverini äiti kertoi , että on saattanut yöllä unissaan kaivaa persettään sitä aamulls muistamatta ja siksi heillä pestään aina aamuisinkin kädet ennen aamupalapöytään käymistä :D
Tutustuin pari vuotta nuorempaan samaa ala-astetta käyvään tyttöön ja olisin kutsunut hänet kylään. Hän ei kuitenkaan saanut tulla, jos en kutsuisi myös hänen nuorempaa pikkusiskoaan. Ymmärrän, että heidän äidillään oli varmaan ihan hyvä tarkoitus, että myös nuoremmalla siskolla olisi kavereita, mutta meidän esimurrosikäisten oli tarkoitus keskenään lähinnä jutella pojista sun muuta höpöttelyä, ja nuorimmaiselle olisi ollut ehkä sopivampaa jokin muunlainen ohjelma. Jäi sitten kutsumatta.
tarkkahygienia kirjoitti:
Kun olin lapsi , ja naapuridsa asuvalla ystävällä kylässä , aamulla ätinsä kysyi muistimmrko pestä kädet ennen aamiaispöytään tuloa
(Hetki yöunilta heräämisen jälkeen). Syyksi tälle käytännölle kaverini äiti kertoi , että on saattanut yöllä unissaan kaivaa persettään sitä aamulls muistamatta ja siksi heillä pestään aina aamuisinkin kädet ennen aamupalapöytään käymistä :D
Ehkä tämä kuulostaa erikoiselta säännöltä, jossei ole koskaan joutunut häätämään kihomatoja. Meillä tehtiin tuota myös ja kynsiharjan kanssa. Minusta on yleensäkin hyvä tapa pestä kädet ennen pöytään tuloa.
tarkkahygienia kirjoitti:
Kuka EI pese vähintään nyt niitä käsiään ennen aamiaista? Luulisin, etten ole ainoa, joka käy esim. vessassa herättyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästiin taas Iltasanomiin :D
http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1453183996115.html
Oma viestinikin pääsi mukaan :)
Juttuhan oli ihan laimennettu kevytversio! Kaikki älyvapaimmat "ovia ei saa sulkea" ja kamalat väkivaltajutut jätetty pois.
Jep ja tuosta johtuen moni kommentti tyyliin "Mitä ihmeellistä näissä on, ihan normaaleja sääntöjä, taas on vauvapalstan idiootit kirjoittelemassa" :D
Minä ja veljeni saatiin 90-luvulla molemmat kuukaudessa 400 markkaa käyttörahaa. Tämän piti sisältää kaikki ylimääräinen eli sipsit, karkit, limut, meikit, joku "tarpeeton" vaate ym. Ei ollut lähelläkään sitä mitä jotkut kaverit saivat.
Vanhemmat olivat ammateiltaan myyjä ja maanviljelijä jonka toimeentulon EU romutti joten rahasta oli tiukkaa. Mielestäni oli kuitenkin hyvä että sai "reilusti" rahaa omaan käyttöönsä ja piti ajoissa opetella miten sen saa riittämään kuun loppuun. Jos loppui kesken ei saanut herkkuja. Nyt jos loppuu niin ei saa ruokaa.
Juu 997 ei ollut oikean Ap:n kirjoittama.
T. Oikea Ap