RV 9+1 ja Verinen vuoto
Onko se nyt sitte väistämättä keskenmeno??=(
Ei kyllä tullut paljoa ja eikä ole mitään kipuja...
Onkos kellään tullut ja silti kaikki ollut ihan hyvin??
Pelottaa vaan niin pirusti!!!
Kommentit (12)
Haluan rohkaista kertomalla oman tarinani;
olin 3 vuoden yrittämisen ja koeputkihoitojen jälkeen vihdoin raskaana kunnes rv 5 tuli ekan kerran veristä vuotoa ja nipistelyä, sellaista samalaista kuin menkkojen aikana. kiireellä tietty lääkäriin jossa ei todettu mitään erikoista, normaali raskaus.
Siten rv 8 ollessani omien häiden kirkkoharjoituksissa hulahti taas kerralla iso määrä verta housuun. Menin kotiin ja olin varma että kesken meni. Vaan eipä mennytkään vaan 2 päivää tihuuteltuaan vuoto taas loppui.
Kolmannen kerran vuotoa tuli vielä rv12, kesti 3 vuorokautta. Kyllä pelotti ja hirvitti koko ajan! Mutta ei se murehtiminen auta asiaa yhtään, siinä käy niinkuin käy.
Mulla oli kuitenkin hyvä tuuri ja sain pitää vauvani.
Tarkkaile vuotoa; onko se rusehtavaa, kirkkaan punaista? Jos on niin pitäisi olla vaaratonta.
Jos se on oikein tumman punaista ja mukana on hyytymiä tms. on tilanne todennäköisesti vakavampi.
JOs yhtään tuntuu epäilyttävältä niin oman mielenrauhankin takia kannattaa käydä gynellä tarkistamassa asiaa- ultralla tilanteen näkee ainakin!
Pidän peukkuja että vuoto menee ohi ja kaikki kunnossa!
T:Nenne
vastaukset helpotti oloo sen verran mitä nyt tässä tilanteessa voi=)
Moi, mulla kävi niin että olin raskaana, ja eräs päivä tuli veristä vuotoa joten kävin sairaalassa, mutta kaikki oli kunnossa. Sairaalasta myös sanottiin että jos tulee uudestaan verta niin ei tarvitse tulla käymään, että ihan normaalia on.. sitten parin viikon päästä taas tuli verta, enkä sitten mennyt lääkäriin, sitä jatkui pari-kolme päivää jonka jälkeen eräänä aamuna heräsin kamaliin mahakipuihin joten jouduimme soittamaan ambulanssin ja keskenmenohan se oli.. ei ollut kovin kivaa, keskenmeno tuli siis itselleni melkein rv 12.. kannattaa aina varmuuden vuoksi käydä katsomassa tilannetta :) Ei ollut nyt tarkoitus kauhistuttaa sinua mutta kunhan kerroin oman tilanteeni..
tuli sitte tosiaan sitä verta ihan hiukkasen eilen ja sen jälkeen sitä nyt ei ole sitten tullut...
Hyvillä mielillä täällä yritetään mennä etiäpäin ja murehtia sitte vasta kun jotain oikeesti tapahtuu=/
Mutta onhan se olo silti kokoajan jännittynyt...
Hauska kuulla että se loppui!
Uskon että oli ihan normaali vaaraton ilmiö- vasta jos kipu on kova ja vuoto intensiivisempää, on syytä huoleen.
Yritä nyt keskittyä johonkin muuhun asiaan- hemmottele itseäsi ostoksilla, kampaajalla taikka leffaillalla. Ja osta apteekista foolihappoa, jollet sitä jo käytä:se auttaa alkiota jakaantumaan!
kyllä se netissä surffailukin auttaa- kunhan pysyt poissa abortti ym asiaan liittyviltä kauhusivuilta!
Tsemppiä masun kasvatteluun..
T:Nenne
Minulla oli varsinkin 1. raskauden alkupuolella vuotoja lähes päivittäin.
Kaikki meni hyvin ja 10 pisteen poika syntyi viikolla 41.
Turha murehtia ennen kuin on aihetta. Tsemppiä.
Nyt rv 9+2 aamulla herätessä niukkaa vuotoa tummaa veristä, pelottaa eka ultra vasta 2vk päästä, onko muille tullut? Ei muita kipuja kuin alapäässä pientä jomotusta😢pelottaa
Mulla oli ensin alavatsakipua pitkin päivää joka paheni iltaa kohden, sitten oikein tummaa vuotoa ja oli mennyt kesken joskus 6-7 viikon välillä.
Miksi joku nostaa 14 VUOTTA vanhoja ketjuja?
On tullut molempien lasten kohdalla hieman vuotoa alussa, ehkä juuri noilla main. Terveet lapset, normaalit raskaudet.
joten tuskin mitään vakavampaa ellei muutu runsaaksi.