Miten sietää äitipuolta, joka saa kaikki muut itkemään?
Isäni 70v löysi vuosi sitten uuden naisen rinnalleen. Äitini kuoli neljä vuotta sitten. Äitipuoli on todella ilkeä ja tökerö, 55-vuotias.
Siskoni on lihava ja tämä, sanotaan vaikka Merja aina huomauttaa asiasta. Jopa siskon häissä Merja puristeli siskon mahaa kun hän söi hääkakkua ja naureskeli "eikös se kermavaahto kannattaisi jättää vähemmälle, ei tuo "Jarmo" sinua pitkään tuollaisena katsele" Sisko alkoi itkeä.
Minun luonani pikkujouluissa kysyin voisiko hän hetken pitää silmällä 6v tyttöäni, kun käyn vaihtamassa 1-vuotiaamme vaipat. Suostui ja kun palasin niin tyttö itki, kysyin miksi ja sanoi että Merja oli ottanut häneltä keksin pois ja sanonut hänelle että hänestä tulee läski aikuinen.
Kysyin heti Merjalta että mistä on kyse, onko tämä totta ja hän myönsi että kyllä sanoi niin. Lapsia pitää kuulemma ajoissa varoittaa ettei heistä tule "äitinsä kaltaisia pullaposkia" Olen 160cm/52kg. Alkoi puristella kaulani ihoa ja mainostaa kuinka nykyään löytyy kaksoisleukoihin hyviä voiteita. Olin jo valmiiksi rättiväsynyt vähien yöunien takia ja kyyneleet nousivat väkisin silmiin.
Isä oli teettänyt perhekuvan meistä niiltä ajoilta kun äiti vielä eli ja halusi laittaa sen kirjahyllyyn esille. Tätähän Merja ei sulattanut vaan oli heittänyt kuvan kehyksineen roskikseen. (Ja repinyt kuvan, rikkonut kehyksen) Tämä selvisi eilen kun kävin isää katsomassa ja ihmettelin miksi hänen silmänsä ovat niin punaiset ja turvonneet. Hän alkoi itkeä uudelleen ja sanoi että Merja on vaatinut että kaikki kuvat "entisestä akasta" eli kuolleesta äidistäni hävitetään.
Isä ei ole enää ihan tässä maailmassa, dementiaa ja unihäiriöitä esiintyy. Minua pelottaa todella paljon että hänen lääkkeensä antaminen on Merjan vastuulla.
Miten te toimisitte? En halua viedä isän viimeistä ilon aihetta, en myöskään siedä Merjan toimintaa.
Kommentit (6)
Merja on varmaankin jo huolehtinut siitä että isäsi on tehnyt testamentin hänen hyväkseen.
Muija huit helkkariin niin pian kuin mahdollista. Jos se saa jäädä, niin isäsi on pian puilla paljailla. Ellei sitten olla Porvoossa?
2, ei ole vaan hän ei hyödy isän rahoista mitenkään. Avioehto on ja isä ei edes ole mitenkään rikas, jää omakotitalo ja n 20 000€.
En nyt sentään epäile että hän tappaisi isäni.
Ap
3, kyllä hän tuntuu ihan oikeasti rakastavan isääni vaikka kusipää onkin. En haluaisi viedä isältäni enää niitä viimeisiä asioita mistä hän onnensa saa.
Ap
Sanoisin "Merjalle" suoraan että hyvä jos hän tekee isäsi onnelliseksi mutta mitään valokuvia äidistä ei TODELLAKAAN tuhota! Ja myös että tuo mollaaminen saa luvan loppua tai häntä ei kutsuta enää mihinkään.
Huono. Yritäs nyt keksii parempi.