Naapurini polttavat kannabista
Olen jo pidemmän aikaa epäillyt tätä, ja nyt olen toisinaan haistanut kannabiksen hajun kun he ovat olleet tupakoimassa pihallaan. Pitäisikö tästä ilmoittaa poliisille?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Olen jo pidemmän aikaa epäillyt tätä, ja nyt olen toisinaan haistanut kannabiksen hajun kun he ovat olleet tupakoimassa pihallaan. Pitäisikö tästä ilmoittaa poliisille?
Millä tavalla asia haittaa sinua?
No ei pitäisi poliisin resursseja ainakaan tuhlata, kukaan tuskin on vaarassa.
Good for them. Voithan toki muistaa kertoa heille että jo ensimmäinen piikki voi tappaa.
Enpä soittaisi, eivät häiritse ketään ja kannabis on sen verta vaaratonta että pitäisi laillistaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on huolestuttavaa, että lasteni lähistöllä asuu huumeidenkäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos itse työskentelet sellaisten kanssa? Tai lapsesi päivähoitajat? Et voi koskaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa yli puolet alle 30-vuotiaista on käyttänyt kannabista, ja säännöllisiä käyttäjiä arvoidaan olevan 100 000 - 200 000. Joten lastesi lähistöllä asuu "huumeidenkäyttäjiä" aika paljon, ja törmäät itsekin heihin myös ihan joka päivä, vaikka et siis asiaa yleensä tajuakaan. Mistä muuten olet oppinut miltä kannabis tuoksuu? Omakohtaisia kokemuksiako?
Pitäisi ilmoittaa. Se olisi vastuullinen teko. Ties mitä muuta siellä aletaan kohta käyttää (ellei jo käytetä), kun ei hampun poltot enää riitä. Kannabiksen käyttö ja sen hallussa pito on rikos, siinä missä minkä tahansa muunkin huumeen käyttö ja hallussa pito.
Ja jos naapureilla vielä sattuu olemaan lapsia huushollissaan, niin silloin pitää ehdottomasti tehdä ilmoitus niin poliisille, kuin lastensuojelun viranomaisille. Ihan jo lapsien parhaaksi.
Älä pilaa naapurisopua luonnontuotteiden takia, vituttaa minuakin joskus kun naapurin mummo ryöppää sieniä kun ne haisee mutta se on sen juttu.
Älä kajoa muitten asioihin, kun he eivät millään tavalla häiritse sinua eivätkä uhkaa perheesi tai omaisuutesi koskemattomuutta.
Liiallinen innokkuus, yltiöpäisyys ja moraalinvartiointi tulee jollain tavalla, jossain muodossa, bumerangina takaisin ja kolahtaa omaan päähäsi, jos sellaisia kyseenalaisia hyveitä harrastat.
Leben und leben lassen.
Älä ilmoita. Lue vaikka itse kannabiksesta, se ei ole haitallista elimistölle eikä se tee ihmistä väkivaltaiseksikaan. Alkoholi on paaljon pahempi huume. Anna jokaisen tehdä mitä tekee äläkä soita mihinkään ellei joku ole vaaraksi jollekin tai ole oikesti aihetta. Itsekään en polta pilveä, mutta tiedän siitä paljon niin siksi puolustelen.
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen käyttö ja sen hallussa pito on rikos, siinä missä minkä tahansa muunkin huumeen käyttö ja hallussa pito.
Kuitenkin nykyinenkin lainsäädäntö mahdollistaisi sen, että kannabiksen käytöstä ei olisi mitään tarvetta syyttää ja rangaista. Oikeuslaitos ei vain yleisesti ottaen itse noudata säädettyä lakia. Helsingissä ilmeisesti tilanne alkaa olla jo sellainen, että lakia noudatetaan, mutta muualla Suomessa tilanne on valitettavasti vielä sellainen, että oikeuslaitos ei lakia noudata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos itse työskentelet sellaisten kanssa? Tai lapsesi päivähoitajat? Et voi koskaan tietää.
En niin, mutta tässä tapauksessa tiedän. Ja kannabiksen hajun opin tuntemaan nuorena, omakohtaisia kokemuksia ei todellakaan ole. Naapurit ovat nuoria, heillä ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten naapuriesi kannabiksenpoltto vaikuttaa sinun lapsiisi?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan parempi olisi, jos vain ryyppäisivät ja räyhäisivät, kuten maassa on perinteisesti tapana ollut.
ei tietenkään! mukaan vaan!kerranki ilmaset pöffit!
Tutkimuksissa on todettu että alkoholi on yli 60 kertaa vaarallisempaa kuin kannabis. Tietämättömät naapuri kytät jaksaa kytätä. Tapa itsesi niin teet yhteiskunnalle palveluksen.
Soita ihmeessä poliisille, haluaisin olla kärpäsenä katossa kun ilmoitat päivystäjälle "Haistoin naapurista kannabiksen tuoksun. Mitään en nähnyt, minulle ei yritetty mitään myydä, mutta kun haistoin". :D
Ja juu, meidänkin naapurit polttaa. Kätevää meille, voi siellä käydä hatseilla jos ei itsellä satu olemaan ja tekee mieli :) Kuolisin nauruun jos tohon tulisi kytät oven taakse hajun takia. Eiköhän niillä poliiseilla kuule ole parempaakin tekemistä.
Ai juu, ja meillä on lapsia. IIiiiiik.
Välittömästi. Oppivatpahan narkit olemaan.