Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkaisuutta pukkaa, mitä tekisitte jos olisitte minä?

Vierailija
01.01.2016 |

Taustatietona; ollaan yli nelikymppisiä, oltu naimisissa parikymmentä vuotta ja kaksi teini-ikäistä lasta. Ei olla varmaan koskaan oltu mitenkään palavan rakastuneita; avioliiton pohjalla on ehkä enemmän vahva ystävyys kuin seksuaalinen veto. Tai sitten en ole erityisen seksuaalinen ihminen ja mies on valittanut puutetta enemmän tai vähemmän aina. Seksiä on kuitenkin 1-2krt/vko, joskus harvemmin ja harvoin enemmän.

Jo jonkinaikaa (pari vuotta) miehellä on ollut työkaverinainen, jonka kanssa selvästi juttelevat paljon muustakin kuin työasioista. Aina välillä olen miettinyt että onkohan enemmänkin tunteita pelissä vai vaan hyvä kaveruus - naisella on myös perhe ja varsin pienet lapset- Välillä olen ajatellut kysyä että onko syytä olla mustasukkainen, useimmin sen olen vaimentanut ajatuksella että enpä minä mitään asialle voi; jos on suhde niin sitten on; se on miehen valinta. Nyt joulunaikaan illanvietossa isommassa kaveriporukassa, josta välillä kokoonnutaan myös vain mies- tai naisporukassa, yksi miehen kavereista vähän rivien välistä lipsautti että "pidä hyvä huolta naisIStasi" tms. Jäi kaihertamaan, oliko vain känninen härnäys, lipsahdus vai onko mies kertonut kavereilleen että hänellä on suhde...... En ottanut juhlissa puheeksi; mies oli ottanut alkoa eikä ollut sopiva hetki nostaa kissaa pöydälle. Nyt olen pari päivää pyöritellyt asiaa ja miettinyt otanko puheeksi vai annanko olla. Mitä hyötyä minulle on tietää asiasta? Pystynkö elämään miehen kanssa jos on pettänyt, myöntää muttei halua erota? Jos kieltää asian, jäänkö silti epälykseen? Haluanko erota jos suhde on ohi? Jos suhde jatkuu, pitääkö miehen päättää kumman kanssa haluaa elää vai voiko asiat jatkua entisellään? Jos kaikkien osapuolten elämä on tänään ok, mitä kahden perheen rikkirepiminen edistäisi? Vai onko väärin elää liitossa, jossa toinen hakee tyydytystä myös muualta kun ei kotona saa tarpeeksi omiin haluihinsa nähden? Oletus on että miehellä ei ole halua erota, ei ole koskaan ollut edes riitelyn yhteydessä esille heitetty asia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin kyllä selvää, onko suhdetta. 

Jos mies haluaisi jatkaa siitä huolimatta meidän suhdetta, suhteemme jatkuisi ns. avoimena. 

En osaa sanoa mitä sinun pitäisi tehdä.

Vierailija
2/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan. Voi olla ihan tyhjä luulo! Jos käykin toteen, niin lähde suhteesta ja etsi kuuma mies, johon rakastut palavasti <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna puhuisin asiasta suoraan, syyttelemättä. Kertoisin, että mieltä kaivertaa ajatus, josta ei tunnu pääsevän eroon järjelläkään: Minusta on tullut mustasukkainen! Ole kiltti ja kerro oletko ihastunut tai rakkaussuhteessa häneen.

Jos mies kieltää asian, tyydyt siihen ja työstät itsesi kanssa epäilyn fiilikset pois. Jos hän tunnustaa rakastuneensa toiseen, pohditte yhdessä mitä asialle tehdään. Kyllä ihastustenkin jälkeen liiton voi saada toimmaan. Se vaatii yhteistä tahtomista.

Näin meillä on käynyt molemmille kerran tässä vuosien aikana, pitkässä liitossa. Olemme liki viisikymppisiä nyt.

Vierailija
4/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos ne teinit tyttöjä? Saattaa tarkoittaa niitäkin.

Vierailija
5/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli myös mieleen että jos teillä teini-ikäisiä tyttölapsia olisiko puhunut sinusta ja heistä..

Vierailija
6/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen teineistä on tyttö, mutta heitto tuli sellaisessa keskustelussa ettei voinut viitata lapseen/teiniin.

Ehkä ei auta kuin ottaa puheeksi, en vaan välttämättä haluaisi/jaksaisi myllertää omaa elämää juuri nyt. 

Vierailija
7/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin olla suhde. Meillä työpaikalla on suhde kahden työkaverin kesken. Molemmat naimisissa tahoillaan ja molemmilla lapsia. Ei näköjään kotona puolisot tiedä. On sen verran läpinäkyvää kaikki töissä.

Vierailija
8/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 4-kymppinen nainen ja erittäin mustasukkainen miehestäni. Onneksi miehen työpaikalla ei ole naisia. Silti jos saisin tietää, että mies on pettänyt, niin laittaisin miehen mäkeen heti. En siedä mitään selän takana venkoilua lainkaan. Puserra totuus miehestä ulos keinoja kaihtamatta ja eroa, jos jotain filunkia löytyy. Kuuntelen myös aina tarkalla korvalla kaikkia miehen kavereiden juttuja ja jos eroavaisuuksia löytyy, kysyn heti ja vaadin selityksen.

Vierailija
9/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 4-kymppinen nainen ja erittäin mustasukkainen miehestäni. Onneksi miehen työpaikalla ei ole naisia. Silti jos saisin tietää, että mies on pettänyt, niin laittaisin miehen mäkeen heti. En siedä mitään selän takana venkoilua lainkaan. Puserra totuus miehestä ulos keinoja kaihtamatta ja eroa, jos jotain filunkia löytyy. Kuuntelen myös aina tarkalla korvalla kaikkia miehen kavereiden juttuja ja jos eroavaisuuksia löytyy, kysyn heti ja vaadin selityksen.

Hanki apua

Vierailija
10/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kysyisit siltä vihjanneen miehen vaimolta? Todennäköisesti myös tämä tietää.

Näin saat tietää, mutta saat myös mahdollisuuden olla myllertämättä elämääsi, jos siltä tuntuu.

Vierailija
11/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki apua

AI ihan pellenä ja kusetettavana pitäisi olla. Hienoa logiikkaa sulla pettäjä.

Vierailija
12/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kanssasi vapaasta tahdosta, et sinä hänestä voi pakottamalla tehdä uskollista. Tämän kun muistat, osaat ehkä suhtautua asiaan rauhallisemmin. Mikään, mitä sinä teet ei oikeastaan voi vaikuttaa siihen, pettääkö miehesi vai ei.

Voithan sinä kysyä asiaa mieheltäsi, mutta kannattaa ehkä miettiä, miten reagoi, jos miehellä tosiaan onkin rakastajatar. Tuo kuulemasi kommentti kun viittaisi siihen, että hänellä on pidempiaikainen sivusuhde, ei kertapanosta tuolla lailla leukailla.

Vierailija
13/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki apua

AI ihan pellenä ja kusetettavana pitäisi olla. Hienoa logiikkaa sulla pettäjä.

Jaha, provohan sä olitkin. Jatkakaa.

Vierailija
14/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on kanssasi vapaasta tahdosta, et sinä hänestä voi pakottamalla tehdä uskollista. Tämän kun muistat, osaat ehkä suhtautua asiaan rauhallisemmin. Mikään, mitä sinä teet ei oikeastaan voi vaikuttaa siihen, pettääkö miehesi vai ei.

Voithan sinä kysyä asiaa mieheltäsi, mutta kannattaa ehkä miettiä, miten reagoi, jos miehellä tosiaan onkin rakastajatar. Tuo kuulemasi kommentti kun viittaisi siihen, että hänellä on pidempiaikainen sivusuhde, ei kertapanosta tuolla lailla leukailla.

Tätä juuri haen; en tiedä haluanko tietää. Jos suhde on olemassa ja tiedän, niin mitä sitten? Jos mies on tyytyväinen elämäänsä näin, toisella naisella on elämässään asiat niinkuin haluaa ja kumpikin haluaa jatkaa elämäänsä myös aviosuhteessaan niin mikä olisi minun etuni repiä tämä kaikki auki? Varsinkin jos on jo pidempään jatkunut näin, miksi homma ei voisi jatkua ennallaan? Vasta jos jompikumpi suhteen osapuolista alkaa haluta jotain enemmän. Mutta "saako" elämästä noukkia vain rusinat pullasta ja pitää kahta naista yhtäaikaa? Olisko elämä eronneena minulle yhtään sen parempaa? ap

Vierailija
15/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki apua

Samaa mieltä kanssasi. Soita ensi viikolla heti lääkärille ja kerro mikä sinua vaivaa. Todella sairas kommentti ja vain narsisti laitta tällaisen kommentin. Narsistit eivät vaan koskaan heitä miestä pihalle. Eron tekee jos tekee on tässä tapauksessa miehesi.

Vierailija
16/16 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri haen; en tiedä haluanko tietää. Jos suhde on olemassa ja tiedän, niin mitä sitten? Jos mies on tyytyväinen elämäänsä näin, toisella naisella on elämässään asiat niinkuin haluaa ja kumpikin haluaa jatkaa elämäänsä myös aviosuhteessaan niin mikä olisi minun etuni repiä tämä kaikki auki? Varsinkin jos on jo pidempään jatkunut näin, miksi homma ei voisi jatkua ennallaan? Vasta jos jompikumpi suhteen osapuolista alkaa haluta jotain enemmän. Mutta "saako" elämästä noukkia vain rusinat pullasta ja pitää kahta naista yhtäaikaa? Olisko elämä eronneena minulle yhtään sen parempaa? ap

Voithan sä laittaa omat rajasi sille, mitä haluat miehen suhteesta tietää? Että sinulle riittää tieto, että suhde on olemassa, mutta et halua tietää yksityiskohtia siitä. Sen tietysti, että mitkä miehen aikomukset ovat muuten.

Mutta ajattele, että ehkä tulet puhumaan tästä jonain päivänä aikuisten lastesi kanssa. Eikö silloin ole kummallista, että et halunnut tietää, kuinka asiat ovat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan