Housuton tammikuu ym. projekteja. Lähdetkö mukaan?
Oma tammikuuni kuluu siis seuraavissa merkeissä...
-Käytän vain hameita ja mekkoja
-En juo alkoholia
-En syö sokerisia herkkuja
-En syö vehnää
-Käyn joka päivä edes pienellä kävelyllä
-Pidän kirjaa kaikista ostoksistani
-En syö punaista lihaa
-En pelaa Candy Kingin pelejä koneella (muitahan en pelaa muutenkaan)
Kommentit (20)
Rintaliivitön tammikuu on alkanut. Tosin en ole viimeiseen 49 vuoteen niitä muutenkaan jaksanut käyttää :D
Vierailija kirjoitti:
Oma tammikuuni kuluu siis seuraavissa merkeissä...
-Käytän vain hameita ja mekkoja
-En juo alkoholia
-En syö sokerisia herkkuja
-En syö vehnää
-Käyn joka päivä edes pienellä kävelyllä
-Pidän kirjaa kaikista ostoksistani
-En syö punaista lihaa
-En pelaa Candy Kingin pelejä koneella (muitahan en pelaa muutenkaan)
Hei mulla on melkein sama lista. Hameita tosin en jaksa enää käyttää koska olen joutunut siirtymään vaelluskenkien käyttöön. Vehnän käyttöä en aio seurata, en edes tiedä missä on vehnää.
Siis miksi ihmeessä se housuton kuukausi pitää olla kylmin kuukausi koko vuonna? Ens viikolla pakkaset kiristyy huomattavasti. Millä helevetillä meinaat että tarkenee pelekällä tantulla, perse paljaana??? Ennenvanhaan oli kyllä sentään villahousut sielä tantun alla.
Vierailija kirjoitti:
Rintaliivitön tammikuu on alkanut. Tosin en ole viimeiseen 49 vuoteen niitä muutenkaan jaksanut käyttää :D
Tähän lähden myös mukaan! Itse asiassa olen sitä suunnitellutkin, mutta unohtui listalta. Hyvä, kun muistutit! ;)
Joulukuun olen käyttänytkin enää kaarituettomia, aivan ohuita pitsiliivejä. Korvaan nekin siis nyt vain alustopeilla :)
-Ap
Jos haluaa onnistua niin noi "en tee sitä en tee tätä" kohdat vois kirjoittaa positiiviseen muotoon "juon joka päivä paljon raikasta vettä ja muita terveellisiä juomia" ja "syön terveellistä ruokaa, luomua ja riistaa sekä kalaa".
Onnistuu paremmin noin päin ;)
ap on joku pervopena joka haluaa että kaikki naiset laihtuu ja kulkee hameissa ilman liivejä ja alkkareita ;0
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä se housuton kuukausi pitää olla kylmin kuukausi koko vuonna? Ens viikolla pakkaset kiristyy huomattavasti. Millä helevetillä meinaat että tarkenee pelekällä tantulla, perse paljaana??? Ennenvanhaan oli kyllä sentään villahousut sielä tantun alla.
Tammikuuhan on oikein hyvä hameiden ja mekkojen pitoon juurikin kylmyyden takia. Minulla on useampi polvet peittävä villahame. Alle sitten monta kerrosta sukkiksia/leggareita ym. Villahousuja omistan niin pitkinä kuin puoleen reiteen ulottuvinakin, samoin pitkiä villasukkia ja säärystimiä. Saappaat ja pitkähkö lämmin takki vielä, niin ei kyllä palele!
Minusta nimenomaan housuihin on inhottava pukeutua talvella, kun joutuu ahtamaan niiden alle monta kerrosta. Olo on sitten tukala, koska en omista kokoa suurempia housuja talvikäyttöä ajatellen. Toppahousut ovat toki hyvät ulkoiluun, mutta eivät sovi esim. villakangastakin kanssa sentään! :D
-Ap
Tammikuu ilman ostoksia ja kaupassa käyntejä. Tarkoitus on selvittää kuinka pienillä hankinnoilla selviän tammikuun. En ole etukäteen ostanut mitään erikoista tätä varten, ainakin alkukuu menee syömällä jääkaappi, ruokakaappi ja pakastin tyhjäksi. Tarkka kirjanpito jos jotain on pakko ostaa ja kuitit talteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa onnistua niin noi "en tee sitä en tee tätä" kohdat vois kirjoittaa positiiviseen muotoon "juon joka päivä paljon raikasta vettä ja muita terveellisiä juomia" ja "syön terveellistä ruokaa, luomua ja riistaa sekä kalaa".
Onnistuu paremmin noin päin ;)
Toki näinkin, mutta kaikkia kohtia en kyllä osaisi ilmaista lyhyesti ilman kieltomuotoa. On helppo kirjoittaa, että käytän vain hameita ja mekkoja tai juon ainoastaan alkoholittomia juomia, mutta entä vehnättömyys vaikka? Jos kirjoitan, että syön vain ruokia, jotka EIVÄT374 sisällä..... hmmmm... Vai luettelenko kaikki ruoka-aineet, joita voin syödä? Tulisi melko pitkä lista :D
-Ap
Vierailija kirjoitti:
ap on joku pervopena joka haluaa että kaikki naiset laihtuu ja kulkee hameissa ilman liivejä ja alkkareita ;0
No mun eripariset K kupin riipparit on aika järkyn näköiset ilman tissiliivejä ei kukaan halua nähdä miten ne roikkuu. Miksi jotkut miehet tykkää jos naiset on ilman rintsikoita? Suurimmalla osalla aikuisista naisista (joilla on tissit, eikä vain jotkut pikku rusinat) roikkuu tissit, kun on luonut, eikä kumipaskat.
Hyvin nuo etelänmaalaiset naiset pärjäävät talvella hameissa.
Lisää vaatetta vain alle.
On sitä ennenkin pärjätty hameissa. Oma 1920-luvulla syntynyt isoäitinikään ei käyttänyt koskaan housuja, vaan aina hametta tai mekkoa :)
-Ap
Suomalaisset lähtevät muunmaalaisia hanakammin mukaan tipattomaan Tammikuuhun Ylen tai oliko HS:n tän päivän jutun mukaan. Voih, milloin suomalaiset alkavat käyttämään itsenäisesti aivoja, ymmärtäen, ettei aina tarvitse innostua kaikesta, mitä media alkaa hehkuttamaan? Tai milloin suomalaiset alkavat ymmärtämään, ettei asioihin pidä lähteä siksi, koska kaikki muutkin tekevät niin?
Kerran se kirpaisee ja sitä epäilee itseään, mutta äkkiä siihen tottuu, kun ei teekään kuten kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Heh, tämä on yksi ärsyttävimmistä harhaluuloista, terkuin lähes pelkkiä mekkoja käyttävä tyttö :D Hameessa on paljon lämpimämpi, koska sukkahousujen alle voi kerrostaa vaatteita paljon enemmän kuin farkkujen alle ilman että olo tuntuu inhottavan jäykältä. Kovimmilla pakkasilla mulla on fleecevuorisukkahousujen alla ohuet heattech-sukkikset eikä silti palele. Tiukkojen farkkujeni alle ei mahdu kuin korkeintaan ohuet tavissukkikset.
Tottahan toki! Otattehan mukaan myös vessapaperiton tammikuu -haasteen?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisset lähtevät muunmaalaisia hanakammin mukaan tipattomaan Tammikuuhun Ylen tai oliko HS:n tän päivän jutun mukaan. Voih, milloin suomalaiset alkavat käyttämään itsenäisesti aivoja, ymmärtäen, ettei aina tarvitse innostua kaikesta, mitä media alkaa hehkuttamaan? Tai milloin suomalaiset alkavat ymmärtämään, ettei asioihin pidä lähteä siksi, koska kaikki muutkin tekevät niin?
Kerran se kirpaisee ja sitä epäilee itseään, mutta äkkiä siihen tottuu, kun ei teekään kuten kaikki muutkin.
Tipattomasta tammikuusta ei ole mitään haittaa, pikemminkin päinvastoin, joten joskus laumasieluisuus voi olla hyödyllistäkin! ;)
Itselläni on ollut pitkään tapana viettää erilaisia "teemakuukausia" pitkin vuotta. Minusta on hauska haastaa itseäni :) Tipattomia kuukausia olen viettänyt muulloinkin kuin tammikuussa, mutta koska tammikuu on yleisesti tunnettu tipattomuudestaan, on minusta luonnollista viettää se itsekin alkhoholista kieltäyen. Sovellan asioita oman kiinnostukseni mukaan. Ei minulla ole mitään tarvetta olla myöskään mikään "vastarannan kiiski" ;)
-Ap
Mulla on tammikuussa tavoitteena käyttää niin vähän rahaa kuin vain mahdollista :). Ostan vain ruokaa ja senkin mahdollisimman halvalla, säästän kaikki kuitit ja katson 31. päivä miltä tilanne näyttää. Lisäksi käyn tavarani läpi, yritän myydä tarpeettoman ja heitän pois oikeasti käyttökelvottomat jutut.
Semmoinen asunnon ja mielen puhdistuskuuri siis!
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on pelekä tantu?!
Lähden. Kävelen ainoastaan munasillaan tästä lähtien.