Helsingin baarit eilen tyhjiä, outoa.
Meinasin jäädä uudeksivuodeksi himaan kun en noita ruuhkia oikein jaksa.. Tuli kuitenkin lähdettyä ja oli yllätys että kaikki baarit oli tyhjiä! Ensiksi käytiin kalliossa joissa kaikissa vähemmän kuin normi viikonloppuna. Sama tilanne myös keskustassa. Taksinkin sai samantien. Raketteja ei ammuttu juuri satunnaista paukuttelua lukuunottamatta. Onko tämä juhlinta muuttunut vai johtuuko tämä tästä lamasta? Mulle tämä sopii hyvin, mutta varmasti ravintoloille tuli kalliiksi.
Kommentit (43)
Ihmisillä ei enää ole rahaa samalla tavalla mitä ennen. Ne joilla työtä ja rahaa vielä on, ovat tulleet varovaisemmiksi (lähes joka työpaikalla kuitenkin ollut yt:t joten omasta työpaikasta ei enää olla niin varmoja mitä ennen).
Toisekseen jos lähipiirissä on työttömyyttä, niin usein silloin koko juhlaporukka jää jonkun kotiin, koska kotibileet ovat edullisemmat mitä baarissa syöminen ja juominen.
Minustakin on tullut vähän nuuka viime aikoina, en oikein halua käyttää rahaa kuten ennen, ajattelin nyt vuona 2016 säästää niin paljon kun mahdollista, koska en tiedä onko minulla enää töitä vuonna 2017.
Ylipäätään nuoret juovat nykyään vähemmän, mitä ennen nuoret joivat. Nykyään nuori saattaa mennä baariin ja juoda 1-2 erikoisolutta ja lähtee kotiin, ennen taas kitattiin keskikaljaa tuoppikaupalla kunnes sammuttiin.
Tuo ruuanlaitto on yksi juttu myös, itse en enää viihdy monissa ravintoloissa joissa myydään ns. "einesmättöä" tai ruoka on muuten huonompaa mitä itse tekemäni (hyvää, terveellistä, uusia juttuja kokeillaan paljon, matkustelu avartanut makumaailmaa). Ja kyllä: on monia erinomaisia ravintoloita, mutta niiden hinnat ovat sen verran korkeat, ettei niissä tule käytyä kun todella harvoin.
Manala :DDD