Puutteessa pitkässä suhteessa
Olen miettinyt, pitäisikö perustaa vertaistukea tarjoava yhdistys. Kerro omasta tilanteestasi: sukupuoli, ikä, kauanko olet ollut ilman seksiä? Ovatko syyt henkisiä vai ruumiillisia? Oletko harkinnut pettää tai erota - jos et, miksi et?
Minä olen kohta viisikymppinen nainen ja olen ollut pari vuotta vanhemman mieheni kanssa yhdessä teini-iästä asti. Meillä oli hyvinkin kiihkeä seksielämä parikymmentä vuotta, mutta sitten vain kyllästyimme ja yhteisymmärryksessä päätimme, että seksi on hankalaa ja sotkuista eikä kiinnosta kumpaakaan.
Elelimme vuosikaudet kuin sisar ja veli, kunnes viime kesänä ihastuin töissä nuorempaan mieheen ja tajusin, että haluaisin sittenkin vielä seksiä. Mies ei halua, ja sanoo jopa että saan hakea muualta sitä mitä en häneltä saa. Mutta en pysty seksiin tuntemattoman kanssa, minun pitää olla vähintään ihastunut mieheen ennen kuin alan haluta häntä. Kesäistä työpaikkaihastustani en luultavasti enää koskaan näe ja tuskinpa hän minua haluaisi, vaikka jossain sattumalta kohdattaisiinkin. Enkä halua jättää miestäni, rakastan häntä yhä ja hän on paras ystäväni. Ei kai tässä tilanteessa ole muuta vaihtoehtoa kuin omat sormet ja fantasiat...? Kunpa osaisin olla haluamatta, niin kaikki olisi hyvin.
Kommentit (2)
Olen lähes 5-kymppinen nainen. Puolido on 10 vuotta vanhempi. Olemme olleet yhdessä 15 vuotta. Seksiä ei koskaan ole meidän suhteessa riittävästi, alkuun sentään kerran pari viikossa. Monta vuotta on ollut alle 10 kertaa vuodessa. Väliin mahtuu jopa 8 kk tauko. Nyt seksiä on ollut viimeksi kesäkuussa. Viime vuonna yhteensä neljästi.
Tämä ei riitä minulle, ei mitenkään. Minä ihastuin työkaveriin, ja meillä on nyt ollut seksisuhde pian parin vuoden ajan. Saan siitä parasta seksiä ikinä. Koen myös olevani niin seksuaalinen ihminen, että ilman seksiä kuihdun ja olen vain varjo itsestäni.
Meidän suhteessa on vaimo nähtävästi päättänyt, että on kyllästynyt seksiin.
Siispä minut pakotetaan selibaattiin.
Surkea tilanne.
M